Kritiek op Israël hebben staat niet gelijk aan Jodenhaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Worden wel wereldberoemd, vele uitspraken en ook reacties op FOK! zullen over 100 jaar in de schoolboeken staan bij het onderwerp groeiend antisemitisme/fascisme in Europa als ze terugkijken hoe het deze keer zo mis is kunnen gaan. Verschil met 90 jaar geleden is dat alles nu netjes is geregistreerd en wordt bijgehouden op het internet, want je ziet de ellende weer toenemen inclusief de Jodenhaat.
Op x zie je ook gewoon journalisten, politici en hoogleraren zulke ongefundeerde onzin uitslaan. Walgelijk.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Tekaschi het volgende:
reacties op FOK! zullen over 100 jaar in de schoolboeken staan bij het onderwerp groeiend antisemitisme/fascisme in Europa als ze terugkijken hoe het deze keer zo mis is kunnen gaan.
Ik zie geen kritiek op Israël, ik zie constant een beschuldigende vinger naar Israël want ze zijn alles schuld, zelfs de uitsluiting van Joost.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:36 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Kritiek op Israël hebben staat niet gelijk aan Jodenhaat.
Anti Israël zijn is niet linksquote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zie geen kritiek op Israël, ik zie constant een beschuldigende vinger naar Israël want ze zijn alles schuld, zelfs de uitsluiting van Joost.
En een aanval op Israël is niet kritiek op Israël omdat jij dat zegt, heeft voor mij evenveel waarde als dat zogenaamde "vreedzame" protest van de week. Links heeft niet de monopolie om zaken te benoemen vanuit hun perspectief en dat als gegeven feit te presenteren, gebeurd een beetje teveel in die kringen. Ik noem het beestje gewoon bij de naam.
Dat klopt. En aangezien het over Israel gaat heeft het jodendom hier niks mee te maken.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef Tekaschi het volgende:
Ik zie geen kritiek op Israël, ik zie constant een beschuldigende vinger naar Israël want ze zijn alles schuld, zelfs de uitsluiting van Joost.
Maak dat anderen maar wijs, die discussie ga ik niet meer voeren want we weten beiden dat dit voor de meerderheid van de huidige Israël haters niet waar is. Dat bewezen die app groepen deze week ook alweer voor de zoveelste keer, maar heb je misschien gemist, de grotere media vond het niet nieuwswaardig en wachten liever totdat een agent weer een meme deelt om hem dan publiekelijk af te slachten.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat klopt. En aangezien het over Israel gaat heeft het jodendom hier niks mee te maken.
Camera rustig maar benenden duwen was het toch? Nou eens zien wie de waarheid spreekt, kijken waar de politie mee komt.quote:MALMÖ - De Zweedse krant Aftonbladet komt zondagavond met een iets andere lezing op het Joost Klein-incident dan AvroTros. Daarbij zou een jonge fotografe betrokken zijn, wier camera door toedoen van Klein beschadigd raakte. „Er bestaat geen twijfel over dat hij zich volgens meerdere aanwezigen zeer agressief gedroeg”, zegt de volgens Aftonbladet zeer betrouwbare, anonieme bron.
Volgens de informatie van de Zweedse krant maakte de fotografe deel uit van de productie. „Er is haar hulp en ondersteuning aangeboden. Ze is naar wat ik heb begrepen behoorlijk aangeslagen door het incident”, zegt de bron. „De EBU zou niet hebben gehandeld zoals zij heeft gedaan, als ze het incident niet als zeer ernstig inschatte.”
Aftonbladet bevestigt opnieuw dat het incident vlak na het optreden van Klein in de halve finale van donderdag heeft plaatsgevonden. Er zouden meerdere getuigen van het incident zijn, aangezien het vlak naast het podium gebeurde. Verschillende getuigen zouden het gedrag van Klein als zeer aanstootgevend hebben ervaren, verklaart de bron. Als gevolg van de aanvaring zou de camera van de fotografe kapot zijn gegaan.
Onderbouw het maar.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:47 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maak dat anderen maar wijs, die discussie ga ik niet meer voeren want we weten beiden dat dit voor de meerderheid van de huidige Israël haters niet waar is. Dat bewezen die app groepen deze week ook alweer voor de zoveelste keer, maar heb je misschien gemist, de grotere media vond het niet nieuwswaardig en wachten liever totdat een agent weer een meme deelt om hem dan publiekelijk af te slachten.
De staat van Nederland.
Duh. Anders had die oelewapper allang een reactie/excuses op internet gepleurd. Ipv zich te verstoppen voor de media.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:51 schreef Tekaschi het volgende:
En hier gaan we mensen:
Zweedse krant: ’Joost Klein sloeg camera van vrouw kapot’
Moet je best je best voor doen om een camera kapot te slaan. Of moet uit haar handen geslagen zijn. Maar dan had dat er wel bij gestaan neem ik aanquote:Op zondag 12 mei 2024 19:51 schreef Tekaschi het volgende:
En hier gaan we mensen:
[..]
Camera rustig maar benenden duwen was het toch? Nou eens zien wie de waarheid spreekt, kijken waar de politie mee komt.
Waarom hebben dit soort gasten altijd een gestoorde blik in hun ogenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ].
En natuurlijk nog even Israël afvallen zouden mensen nog twijfelen wat voor een volk en cultuur daar heerst op het esf.
Had ik al gedaan, zal het nog eens onderbouwen, let op:quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Onderbouw het maar.
Mensen uitmaken voor antisemiet en zeggen dat je het niet gaat onderbouwen is wel heel zwak. Net zo zwak als het EBU om te zeggen dat Joost heeft gedreigd maar het niet te onderbouwen wat er gebeurt is.
Dat is mijn onderbouwing, hinten naar betrokkenheid van Israël terwijl de Tros en het esf heeft aangegeven dat Israël er niets mee te maken had. Stemmingmakerij.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Misschien AIPAC, er is veel kritiek op Israel en er wegen zware belangen van sponsoring tot het meedoen.
Het is wel heel toevallig dat Joost gecanceld is zonder hard bewijs nadat hij vroeg waarom de vraag van de Poolse journalist niet mocht.
Tja eerst aan schadebeperking doen en Joost als grote slachtoffer wegzetten. Zaadjes zijn al gepland, mensen schreeuwen om het hoofd van dat vrouwtje, en als dat niet werkt geven we Israël wel gewoon de schuld.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Duh. Anders had die oelewapper allang een reactie/excuses op internet gepleurd. Ipv zich te verstoppen voor de media.
"Het was altijd een hele lieve jongen."quote:Op zondag 12 mei 2024 19:51 schreef Tekaschi het volgende:
En hier gaan we mensen:
[..]
Camera rustig maar benenden duwen was het toch? Nou eens zien wie de waarheid spreekt, kijken waar de politie mee komt.
Denk eerder dat Anti Palestina niet rechts is.quote:
Er wordt (mijns inziens) slechts wat context gecreëerd over hoe de hele week is verlopen, dus ook voorafgaand aan het hele voorval. En dat schept een beeld van iemand die vrij lastig is geweest, of het voorval en daaropvolgende diskwalificatie nu wel of niet hadden plaatsgevonden. Dat vind ik geen 'victim blaming', maar wat achtergrond geven dat het wellicht niet volledig op zichzelf heeft gestaan en het verder geen week is geweest waarin er geen vuiltje aan de lucht was.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar wel door het te koppelen aan de diskwalificatie. We hebben geen idee of dat gedrag iets er mee te maken heeft. Zo moeilijk is het niet hoorHet is alleen lastig voor veel mensen om hun oordeel even achterwege te laten totdat de feiten bekend zijn, blijkbaar.
Wat een onzin.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:51 schreef Tekaschi het volgende:
En hier gaan we mensen:
[..]
@:Adames
"Nuchtere Fries"quote:Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
"Het was altijd een hele lieve jongen."
Jij denkt dat het stemmingmakerij is dat Israel dat verdacht wordt van genocide door het ICC wel mag meedoen en Rusland niet? De grootste sponsor van het ESF is notabene een Israelisch bedrijfquote:Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Had ik al gedaan, zal het nog eens onderbouwen, let op:
[..]
Dat is mijn onderbouwing, hinten naar betrokkenheid van Israël terwijl de Tros en het esf heeft aangegeven dat Israël er niets mee te maken had. Stemmingmakerij.
Dan kijk je toch niet?quote:Op zondag 12 mei 2024 20:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij denkt dat het stemmingmakerij is dat Israel dat verdacht wordt van genocide door het ICC wel mag meedoen en Rusland niet? De grootste sponsor van het ESF is notabene een Israelisch bedrijf
quote:Op zondag 12 mei 2024 20:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Een beetje rockster in de jaren 70 deed zoiets wekelijks
Ja dat wel jaquote:Op zondag 12 mei 2024 20:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Een beetje rockster in de jaren 70 deed zoiets wekelijks
Toch al nooit wat aan gevonden, die wauwelklagerquote:
Oké, wacht even. Dat er iets is voorgevallen dat volgens de organisatie niet door de beugel kan en tegen hun regels is, is pertinent onmogelijk en overtrokken. Maar een covert ops Israëlische conspiracy om de wwreldberoemde Joost Klein uit een liedjeswedstrijd te bonjouren, is volgens jou wel een uiterst plausibel en reëel scenario.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja ja feit is dat het allemaal overtrokken is. Er is geen klap uitgedeeld en er is geen harde onderbouwing van het ESF wat er gebeurt is. Dus het is allemaal zwaar overtrokken.
Hier heeft misschien een lobby achter gezeten van kamp Israel. Arabieren of Israeli's zijn soms snel op de pik getrapt uit die regio's als het gaat om kritiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |