abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221361414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het onzin is, ik zeg dat het oninteressant is, niche. Zeer goedkoop diamant kunnen maken is een industriėle revolutie
Inderdaad, maar ik kan niet iets unieks laten maken dat voor mij en eventuele partner een betekenis heeft. En handwerk is daar ook een onderdeel van. Ik zie het niet als een belegging. Nee diamant als belegging is zeker niet de juiste manier.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 13:49:50 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221361562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:06 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Want?

Mij zou dat echt jeuken.
maar de vriendinnen van je vriendin wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221361571
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar de vriendinnen van je vriendin wel
1. Waarom?
2. Waarom zou mij dat wat moeten interesseren?
  vrijdag 17 juli 2026 @ 14:27:01 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221361790
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:50 schreef PurifieR het volgende:

[..]
1. Waarom?
2. Waarom zou mij dat wat moeten interesseren?
laat iemand anders maar bloeddiamanten zijn vriendin geven

clean diamonds is betere belegging , en goedkoopste
quote:
Carbon (diamonds) is the most prevalent element on earth.
They have no true scarcity.

quote:
AI-overzicht
Dat klopt! Diamanten bestaan inderdaad uit zuivere koolstof (C) die onder extreme druk en hitte is samengeperst.
Het verschil tussen een diamant en gewone steenkool zit hem in de structuur en de vorming:
De vorming:
Diamanten ontstaan op ongeveer 150 tot 200 kilometer diepte in de aardmantel, waar de temperatuur kan oplopen tot wel 1300° C tot 1500°

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 14:35:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 juli 2026 @ 14:39:17 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221361893
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Diamanten worden vooral kado gegeven. En daarbij hoort een certificaat.
moet jij eens aan een half jaar later aan je vriendin vragen waar dat certificaat is

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 15:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja dan is het dus een neppe en maak je er niet zo de blits mee bij je rijkeluisvriendjes.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:06 schreef kibo het volgende:
Waarom is de prijs van kunstdiamant nog steeds een fractie van die van natuurlijke diamant?
Zijn ze kwalitatief minder? Kun je ze van echt onderscheiden?
quote:
Sinds 2018 beschouwt de Federal Trade Commission (FTC) zowel in het laboratorium gekweekte als gedolven diamanten als echt.
Het enige verschil tussen de twee is het punt van oorsprong.
quote:
KOPENHAGEN - Pandora, de grootste fabrikant van sieraden ter wereld, wil in de toekomst alleen maar diamanten gebruiken die in een laboratorium zijn gemaakt.

Het delven en verwerken van natuurlijke ruwe diamanten gaat volgens mensenrechtenorganisaties vaak gepaard met uitbuiting en andere misstanden.
Dat past niet meer bij het duurzaamheidsbeleid van het Deense concern.

Dwangarbeid
Bij de winning van diamanten komt nog vaak dwangarbeid, kinderarbeid en andere vormen van uitbuiting voor. Onlangs waarschuwde Human Rights Watch dat die foute diamanten nog altijd bij bekende sieradenmerken terecht dreigen te komen.

Om dat risico niet meer te lopen, stapt Pandora volledig over op synthetische diamanten.
Dat deze edelstenen tegenwoordig ook in een lab kunnen worden gemaakt, is al lang geen nieuwigheid meer.

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 14:46:36 ]
pi_221361946
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laat iemand anders maar bloeddiamanten zijn vriendin geven

clean diamonds is betere belegging , en goedkoopste
[..]
[ afbeelding ]
[..]

Diamant hetzij natuurlijk of lab. als een inverstering zien is niet het slimste. Zelfs crypto is een betere investering ondanks zo nu en dan een behoorlijke dip.

En je maakt je druk over bloeddiamenten dat inderdaad niet zou moeten maar hebt het wel steeds over goedkope dames uit Thailand, Oostblok, Filipijnen die schijnbaar alles voor je doen. Met zoveel vrouwen zou ik het inderdaad bij Lab diamanten houden 😀 Mbt tot lithium en cobalt zul je waarschijnlijk geen problemen mee hebben die onder gelijke omstandigheden gedolven worden.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 14:47:36 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221361978
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 14:45 schreef Cherni het volgende:

[..]
Diamant hetzij natuurlijk of lab. als een inverstering zien is niet het slimste. Zelfs crypto is een betere investering ondanks zo nu en dan een behoorlijke dip.

En je maakt je druk over bloeddiamenten dat inderdaad niet zou moeten maar hebt het wel steeds over goedkope dames uit Thailand, Oostblok, Filipijnen die schijnbaar alles voor je doen. Met zoveel vrouwen zou ik het inderdaad bij Lab diamanten houden 😀 Mbt tot lithium en cobalt zul je waarschijnlijk geen problemen mee hebben die onder gelijke omstandigheden gedolven worden.
goede hoeren zijn net diamanten, die zijn nergens goedkoop, vraag maar aan Trump

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 15:09:59 ]
pi_221362215
Dit is een goed voorbeeld van hoe techniek uiteindelijk (bijna) alles goedkoper zal maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 17 juli 2026 @ 15:08:16 #284
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221362284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
Dit is een goed voorbeeld van hoe techniek uiteindelijk (bijna) alles goedkoper zal maken.
Forse vraag en hoge prijzen betekenen tezamen een grote prikkel voor innovatie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221362307
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Forse vraag en hoge prijzen betekenen tezamen een grote prikkel voor innovatie.
Daarom zie ik de toekomst - ondanks alles dat onze politici doen om er een puinhoop van te maken - nog steeds behoorlijk zonnig in. Hoe meer goede mensen met passie wetenschap en techniek studeren, hoe beter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221362369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:03 schreef Lyrebird het volgende:
Alles kan goedkoper. Ik hoef ook niet naar een 4 sterren restaurant gaan. Waarom zoveel betalen voor een chef kok terwijl ik ook thuis een maaltijd kan bereiden die ook zeer goed smaakt. Enfin, het gaat bij dit soort zaken vaker om emotionele zaken waarbij je zelf iets op papier schets en laat maken. Het zijn vaak ook zaken die je mogelijk een keer onderneemt.

Ik kan ook iedere week een bos bloemen kopen. Maar mijn partner kennende hoeft dat geslijm niet. Overigens ook geen sierraden, maar een uniek stuk als aandenken voor al die gelukkige jaren waar ik en slijper energie in hadden gestoken kon ze waarderen. Diamant prima warmtegeleider werd er inderdaad wel warm van.

Maar ja als men diamanten als investering en industriele toepassing gaat zien ipv uniek stuk dan zou ik zeker nooit aan diamanten beginnen.
pi_221362395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 13:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Diamanten als sieraad zijn volledig oninteressant. Wanneer het geproduceerd wordt op industriėle schaal met heel lage kosten zou dat heel goed zijn. Het is een perfecte warmtegeleider, het heeft een heel hoge brekingsindex (optiek), ideaal als slijpmiddel, als coating voor bewegende onderdelen. Als drager/koelin/package voor processoren
De toepassingen zijn legio
Ik heb nooit begrepen wat mensen in zo'n stukje steen zien. Geef mij liever een pak zilvervliesrijst, een paar kilo groenten en een warme mok koffie verkeerd. Dat is voor mij veel waardevoller dan een diamant als sieraad. Voor de industrie is het natuurlijk een heel ander verhaal. Daar hebben diamanten als industrieel materiaal wel hun waarde.
pi_221362432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:22 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik heb nooit begrepen wat mensen in zo'n stukje steen zien. Maak mij veel blijer met een pak zilvervliesrijst, een paar kilo groenten en een heerlijke warme mok koffie verkeerd. Dat heeft in mijn ogen veel meer waarde dan een diamant als sieraad. Voor de industrie is het natuurlijk een heel ander verhaal. Daar hebben diamanten als industrieel materiaal wel hun waarde.

Wat mensen in iets zien is de mooiste vrijheid die er bestaat. Waarom zien mensen iets in voetbal, verre reizen, bepaalde kleding, muziek, kunst etc etc.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 15:58:02 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221362611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:19 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alles kan goedkoper. Ik hoef ook niet naar een 4 sterren restaurant gaan.
Vier sterren Restaurant? Waar? Op tripadvisor?
pi_221362760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vier sterren Restaurant? Waar? Op tripadvisor?
Maakt niet uit waar. Zelf nooit gebruik van gemaakt. Net zoals verre reizen op een maal de VS na en voor werk tijdekijk in het MO tel ik niet mee, maar de VS was vanwege familie anders was het er nooit van gekomen. Ik gaf het als voorbeeld aan dat ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die het werk van een chefkok waarderen en het een beleving is. En in die zin waardeer ik dat ook. Dat is de vrijheid die je hebt.

Ik ga liever naar de Ardennen dan naar Thailand of welke andere verre reis dan ook. Maar als anderen een verre reis naar China geweldig vinden prima. Ik geef er niets om en mijn partner ook niet. Dat zie ik als weggeooid geld. Ieder zijn ding.

Muziek iedem. Mijn partner en ik beide fan van New Wave en Punk terwijl anderen daar totaal niets mee hebben.

En helaas heb ik een bepaalde liefde voor het vak van een edelsmid, diamantslijpen etc. Doe je verder niets aan. 3 beroepen waar ik in mijn jeugd al van droomde, Mechanisch engineer, machinist, diamantslijper. Twee waar kunnen maken. De laaste helaas niet. Het had weinig gescheeld toen ik na de lts metaal de gedachte had af te reizen naar Antwerpen om een opleiding te volgen. Maar ik besloot uiteindelijk te gaan stapelen en verder te studere(wtb)

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 17-07-2026 16:42:34 ]
  vrijdag 17 juli 2026 @ 16:52:19 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221363125
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maakt niet uit waar. Zelf nooit gebruik van gemaakt. Net zoals verre reizen op een maal de VS na en voor werk tijdekijk in het MO tel ik niet mee, maar de VS was vanwege familie anders was het er nooit van gekomen. Ik gaf het als voorbeeld aan dat ik mij kan voorstellen dat er mensen zijn die het werk van een chefkok waarderen en het een beleving is. En in die zin waardeer ik dat ook. Dat is de vrijheid die je hebt.

Ik ga liever naar de Ardennen dan naar Thailand of welke andere verre reis dan ook. Maar als anderen een verre reis naar China geweldig vinden prima. Ik geef er niets om en mijn partner ook niet. Dat zie ik als weggeooid geld. Ieder zijn ding.

Muziek iedem. Mijn partner en ik beide fan van New Wave en Punk terwijl anderen daar totaal niets mee hebben.

En helaas heb ik een bepaalde liefde voor het vak van een edelsmid, diamantslijpen etc. Doe je verder niets aan. 3 beroepen waar ik in mijn jeugd al van droomde, Mechanisch engineer, machinist, diamantslijper. Twee waar kunnen maken. De laaste helaas niet. Het had weinig gescheeld toen ik na de lts metaal de gedachte had af te reizen naar Antwerpen om een opleiding te volgen. Maar ik besloot uiteindelijk te gaan stapelen en verder te studere(wtb)
Het punt is, er zijn geen vier sterren restaurants.
pi_221363673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het punt is, er zijn geen vier sterren restaurants.
Jij je zin, MICHELIN Sterren dan. en of er dat nu een of meerdere zijn was mijn punt dan ook helemaal niet. Ik heb totaal niets met bovengenoemde restaurants en chefkoks. Maar ik snap wel dat ook het vak van een goede chefkok vakwerk is en een beleving kan zijn en mensen er graag het geld voor over hebben.

Jij hebt niets met diamanten en vind het nutteloos als sierraad. Prima dat mag.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:20:15 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221363759
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 17:54 schreef Cherni het volgende:

[..]
Jij je zin, MICHELIN Sterren dan. en of er dat nu een of meerdere zijn was mijn punt dan ook helemaal niet. Ik heb totaal niets met bovengenoemde restaurants en chefkoks. Maar ik snap wel dat ook het vak van een goede chefkok vakwerk is en een beleving kan zijn en mensen er graag het geld voor over hebben.

Jij hebt niets met diamanten en vind het nutteloos als sierraad. Prima dat mag.
Waar heb ik dat gezegd?
  vrijdag 17 juli 2026 @ 18:51:06 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221363955
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:22 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik heb nooit begrepen wat mensen in zo'n stukje steen zien.
ja vrouwen he
diamonds are (NOT) forever?

Voor een diamant doet een hele mooie vrouw langzaam haar slip uit :Y

Maar niet als ze geen zak meer waard zijn :N

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 19:02:04 ]
pi_221363960
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waar heb ik dat gezegd?
Niet interessant(niche) alleen voor industrie. Nu kunnen we een discussie voeren of het voor je net als MM geen nut voor je heeft als het om sierraden met natuurlijke diamanten gaat maar dat zal weinig zin hebben. Of, als het om lab diamanten gaat dat het niet interessant is deel ik je menig en zie ik daar geen nut in terwijl anderen dat dan weer wel vinden. Prima

Ik heb altijd al gezegd dat een schets maken en verhaal een emotionele waarde heeft voor mij. Net zoals een ander dat met tattoos heeft die daar een waarde aan hecht. En dat gevoel krijg ik niet bij een lab diamant via zeeman of bol. En juist omdat het vaak om een eenmalige uitgave gaat in je leven(bij mij) is dat de kern.

En fuck de investering, daar gaat het meestal niet om bij natuur diamanten op maat gemaakt(geslepen) en verwerkt. Zoals gezegd kun je beter in aandelen zitten, crypto, gouden munten, onroerend goed.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 19:04:01 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221364153
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:52 schreef Cherni het volgende:

[..]
Niet interessant(niche) alleen voor industrie. Nu kunnen we een discussie voeren of het voor je net als MM geen nut voor je heeft als het om sierraden met natuurlijke diamanten gaat maar dat zal weinig zin hebben. Of, als het om lab diamanten gaat dat het niet interessant is deel ik je menig en zie ik daar geen nut in terwijl anderen dat dan weer wel vinden. Prima

Ik heb altijd al gezegd dat een schets maken en verhaal een emotionele waarde heeft voor mij. Net zoals een ander dat met tattoos heeft die daar een waarde aan hecht. En dat gevoel krijg ik niet bij een lab diamant via zeeman of bol. En juist omdat het vaak om een eenmalige uitgave gaat in je leven(bij mij) is dat de kern.

En fuck de investering, daar gaat het meestal niet om bij natuur diamanten op maat gemaakt(geslepen) en verwerkt. Zoals gezegd kun je beter in aandelen zitten, crypto, gouden munten, onroerend goed.
diamanten zijn al heel snel niet meer waard dan de productiekosten
neem ook de devaluatie in de $ in aanmerking

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 19:09:06 ]
pi_221364559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
diamanten zijn al heel snel niet meer waard dan de productiekosten
neem ook de devaluatie in de $ in aanmerking
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is altijd al zo geweest. Op uitzonderingen na. Sierraden gedragen door bekenden etc. zal zijn waarde wel behouden. Maar in de regel zal een diamant verwerkt in een sierraad niets meer opleveren. Dat is met alle sierraden die je laat maken. Als jij een gouden sierraad laat maken krijg je ook alleen maar het gewicht aan goud als dagkoers en mocht daar een diamant in verwerkt zijn krijg je niet eens wat terug bij een handelaar. Iemand die sierraden laat maken als belegging is niet goed bezig.

Daarom ook zijn inbrekers die sierraden stelen bij de burger van het laagste soort. Dit omdat het voor mensen een emotionele waarde heeft zoals een trouwring die voor een inbreker niets zal opleveren.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 20:02:20 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221364586
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 19:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is altijd al zo geweest. Op uitzonderingen na. Sierraden gedragen door bekenden etc. zal zijn waarde wel behouden. Maar in de regel zal een diamant verwerkt in een sierraad niets meer opleveren. Dat is met alle sierraden die je laat maken. Als jij een gouden sierraad laat maken krijg je ook alleen maar het gewicht aan goud als dagkoers en mocht daar een diamant in verwerkt zijn krijg je niet eens wat terug bij een handelaar. Iemand die sierraden laat maken als belegging is niet goed bezig.

Daarom ook zijn inbrekers die sierraden stelen bij de burger van het laagste soort. Dit omdat het voor mensen een emotionele waarde heeft zoals een trouwring die voor een inbreker niets zal opleveren.
ja geef my portie maar aan fikkie
Het is allebei niks, maar wel gratis neuken dat wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2026 20:25:35 ]
pi_221365146
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:06 schreef kibo het volgende:
Waarom is de prijs van kunstdiamant nog steeds een fractie van die van natuurlijke diamant?
Zijn ze kwalitatief minder? Kun je ze van echt onderscheiden?
Nee ik heb een paar maanden terug een item zitten kijken over kunstdiamanten die niet van echt zijn te onderscheiden. Schijnbaar wordt er ook aardig gefraudeerd met die serienummers.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klopt, en vervolgens zijn er slimme campagnes gevoerd om te doen alsof een huwelijk alleen kans van slagen heeft als je 3 maandsalarissen uitgeeft aan een diamanten verlovingsring. Misschien dat DeBeers nu met een leuke productlijn voor in de bouwmarkt kan komen.
De Beers verkocht al kunstdiamanten. Ze waren jaren tegen. Nu noemen ze het een alternatief voor een feestje waar je het echte spul voor thuis laat.
Ze moesten wel wat hun diamant zwendel kwam uit.
Een paar maanden terug was er iets op tv daar zei zo'n indiaase diamant slijper dat 40% van de diamanten nep zijn terwijl ze als echt verkocht worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 18 juli 2026 @ 00:05:31 #300
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221366198
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:10 schreef kibo het volgende:

[..]
Maar nog steeds 30x duurder dan de synthetische. Waarom, als ze kwalitatief hetzelfde zouden zijn?
Nu niet meer dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')