Ja ik denk dat je onschuldig tot het tegendeel is bewezen niet snapt. Voor Nieuwkerk waren er jaren overheen gegaan, had de Volkskrant gedegen onderzoek gedaan en met heel veel getuigen gesproken. (Bovendien ging het in dat geval ook nog om vele gevallen in plaats van 1.) Dus ja, voor hem opnemen in het licht van al het bewijs... waarom zou je?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
Nee hier sta ik echt niet achter.
Klopt, de wereld draait gewoon door.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.
Als Mattijs slechts één keer wat had geroepen had het voor mij minder zwaar gewogen.
Dan is het nog steeds niet goed te praten, maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind structureel mensen kleineren en bedreigen wel anders dan eenmalig je zelfbeheersing verliezen.
Als Mattijs slechts één keer wat had geroepen had het voor mij minder zwaar gewogen.
Dan is het nog steeds niet goed te praten, maar het is ook weer niet zo dat de wereld vergaat.
Elke reis begint met één stap. Als je als maatschappij zegt dat het wel eens mag om je controle te verliezen....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Bij Mathijs was het structureel en vanuit een machtspositie. Dit is incidenteel in een situatie waarbij een deelnemer onder hoogspanning staat door de omstandigheden.
Niet echt vergelijkbaar.
Na het vierde nummer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:41 schreef Zoon_John het volgende:
De vraag is, vanavond is de finale. Hoe laat weet men waar ze aan toe zijn?
Volgens RTL heeft de politie inmiddels laten weten dat er niks fysieks gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Hier zeg je wat. Bedreigen kan ook non-verbaal.
Daarom, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Matthijs heeft niemand bedreigd. Bedreiging is strafbaar in een juridische zin.
En als het jouw dochter/zoon of zo was? Als een rijschoolhouder even een slechte dag had en door dat korte rokje van het meisje dat rijles bij hem komt nemen, even zijn hand op haar dij legt. En dat eenmalig is, en hij dat normaal nooit doet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Klopt, de wereld draait gewoon door.
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
beetje voorbarige vergelijking zeg, vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrij hypocriet allemaal, toen Mathijs een beetje tegen zijn personeel schreeuwde stond iedereen op om te roepen dat het walgelijk is, en nu is er een serieuze verdenking richting Joost en moet die vrouwelijke medewerker maar dr rotmuil houden want zijn nummer is zo leuk.
Nee hier sta ik echt niet achter.
Kunnen we weer ontopic gaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
En als het jouw dochter/zoon of zo was? Als een rijschoolhouder even een slechte dag had en door dat korte rokje van het meisje dat rijles bij hem komt nemen, even zijn hand op haar dij legt. En dat eenmalig is, en hij dat normaal nooit doet?![]()
Gaan we iedereen een gratis pasje geven waarmee je gerust eens een keer mag misdragen?
Welkom in Zwedenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn. Dat kan ik me eigenlijk amper voorstellen. Dan zou het echt iets in de trant van "fuck off, bitch" moeten zijn geweest, en daar ga je toch geen politieonderzoek voor instellen.
Ik zeg letterlijk dat het nog steeds niet goed te praten is als je eenmalig uit de bocht vliegt. Maar de straf voor eenmalig uit de bocht vliegen en jarenlang structureel mishandelen hoort wat mij betreft niet hetzelfde te zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
[..]
Elke reis begint met één stap. Als je als maatschappij zegt dat het wel eens mag om je controle te verliezen....
Wat gebeurt er dan met mensen in de zorg? Als een demente meneer even het bloed onder je nagels vandaan haalt, mag je hem wel even een tik geven, of bedreigen? Ja oké het is incidenteel, hij zat me even het bloed onder de nagels te halen, ik doe het echt niet structureel hoor!
Het is of helemaal niet, of wel. Geen grijs gebeid bij dit soort thema's. Je moet als maatschappij ergens voor staan en niet een beetje aankloten en op zoek gaan naar uitzonderingen omdat iets niet in je straatje past. Ik en @:flippingcoin staan voor gerechtigheid.
Nee want dit gaat niet eens over de kwestie of het waar is of niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
beetje voorbarige vergelijking zeg, vind je zelf ook niet?
Waarom is dat niet ontopic? Mensen roepen dat EBU en zo zich aanstellen.quote:
quote:Dit topic gaat over de Nederlandse inzending 'Joost Klein - Europapa'.Bredere discussie over eventuele omstandigheden rondom eventuele diskwalificatie kan hier terecht: Topicreeks: Diskwalificatie Nederland op ESF?
Jij mist ook al het punt in je emotie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:45 schreef StellaClark het volgende:
[..]
Ja ik denk dat je onschuldig tot het tegendeel is bewezen niet snapt. Voor Nieuwkerk waren er jaren overheen gegaan, had de Volkskrant gedegen onderzoek gedaan en met heel veel getuigen gesproken. (Bovendien ging het in dat geval ook nog om vele gevallen in plaats van 1.) Dus ja, voor hem opnemen in het licht van al het bewijs... waarom zou je?
In het geval van Joost: enkel speculatie, geen beschuldiging, geen bewijs. Het staat iedereen daarom het best een oordeel uit te stellen tot we meer weten.
En de meeste mensen doen dan ook gewoon.
Nou, dit dus. Als je kandidaat iemand bedreigt, dan trek je toch ZELF je kandidaat terug?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:47 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet inderdaad, maar je weet het nooit. Kan me tegelijkertijd ook niet voorstellen dat het heel ernstig is. Dan had de AVROTROS zich toch al lang gedistantieerd?
Weg bij Yolanthe, Yolanthe weg uit Nederland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Is dit het Jan Smit effect?
Weg bij Volendam, Volendam uit de eredivisie.
Weg bij Eurovisie, Nederland uit songfestival?
Maar dat laatste kan ook gewoon een feit zijn, dat hoeft geen bedreiging te zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:48 schreef Vincent_student het volgende:
Hij moet wel iets ernstigs gezegd hebben. Kan me niet voorstellen dat je voor iets als "Je moet je oren na laten kijken", tot aan "Drop dead bitch" de politie aan laat rukken. Dan heb je te maken met onbeleefdheid, geen bedreiging. Een uitspraak als "Ik weet in welk hotel je logeert", is wel een serieuze bedreiging. Dan kun je het wel shaken, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |