Als je mentaal stabiel genoeg bent om met de gevolgen om te gaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:24 schreef -XOR- het volgende:
Volgens Wikipuhdia is de doodstraf in Zweden in 1972 definitief afgeschaft. Die ontloopt Joost toch dus maar mooi.
Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties volgens jou.quote:
Nogmaals: met straf bedoel ik niet een bewust opgelegde sanctie n.a.v. iemand zijn daden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan zo voelen. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Als de organisatie omwille van de rust en veiligheid moet besluiten om iemand niet toe te laten dan is dat nog geen straf.
Ook niet zo gek natuurlijk. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze weken op justitie wachten als er echt wat aan de hand is.
Hoe danquote:
Ik denk dat die ook niet voor hun beurt willen praten, in afwachting van het politieonderzoek. Als het straks niet bewezen blijkt(helemaal niet gebeurd mss) wil je hem niet al hebben laten vallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:24 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zou Avrotros niet al lang zelf NL terug hebben getrokken als het overduidelijk grensoverschrijdend was? Die willen daar ook niet mee geassocieerd worden, zeker in de huidige tijd lijkt me?
Ja...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
10-5 - "Joost heeft vrouw geslagen"
11-5 - "Joost heeft vrouw bedreigd"
24-5 - "Het was een misverstand"
Die kans lopen we nu...
Als dat zo was was er geen aangifte gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:21 schreef Scrummie het volgende:
Al dit gezeik voor een bedreiging waar waarschijnlijk een stukje interpretatie bij is komen kijken?
Jezus Christus.
“No anti-Semitic has the right to sing or breathe next to us and won’t come close.”quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Em31 het volgende:
Ze hadden gisteren ook wel even een berichtje kunnen delen dat het niet om fysiek geweld ging.
Jij begrijpt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als het slachtoffer maar gewoon aangifte doet, ben je de Sjaak. Blijkbaar deed niemand melding over Israëls getreiter.
whataboutismquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:15 schreef aarontje112 het volgende:
Bedreiging? Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties. Ik kan niet meer
Dat hebben we gezien gister ja.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:28 schreef grazz het volgende:
Vrees er ook een beetje voor dat het sympathie bij het Zweedse thuispubliek weg is. Dit zal wel all over het nieuws zijn daar. Als hij wel optreedt vanavond zou er best wel eens boe-geroep kunnen zijn. Positieve sfeer is er gewoon niet meer.
Niet zomaar een lid, maar de schrijfster van het Israëlische lied.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
Check even de insta van kerenpeles, lid van de Israelische delegatie. Bekijk haar story en zet de vertaling aan.
Dit dusquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Em31 het volgende:
Ze hadden gisteren ook wel even een berichtje kunnen delen dat het niet om fysiek geweld ging.
Zeg maar gerust over heel europa hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:28 schreef grazz het volgende:
Vrees er ook een beetje voor dat het sympathie bij het Zweedse thuispubliek weg is. Dit zal wel all over het nieuws zijn daar. Als hij wel optreedt vanavond zou er best wel eens boe-geroep kunnen zijn. Positieve sfeer is er gewoon niet meer.
Is toch schandelijk dat je het zo uit de hand laat lopen als organisatie? Zo beschadig je deelnemers en het evenement.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Em31 het volgende:
Ze hadden het wel zo opgeschreven dat het alle kanten op kon geïnterpreteerd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Em31 het volgende:
Ah nee, we gaan toch niet al die discussietermen van de laatste paar jaar uit de politieke topics overhevelen naar dit he? Zometeen gaan we ook nog doelpalen verschuiven en glijden op gladde hellingen enzo.quote:
Dat schreef ik ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Israël had gewoon niet mogen meedoen
Je vergeet:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
10-5 - "Joost heeft vrouw geslagen"
11-5 - "Joost heeft vrouw bedreigd"
24-5 - "Het was een misverstand"
Die kans lopen we nu...
Maar hoopt de EBU niet juist op zelf terugtrekken? Dan hebben zij het sowieso niet verkeerd gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
De NPO en AVRO moeten gewoon op de tafel slaan en zeggen. Wij doen vanavond mee en anders trekken wij ons terug. Ophouden met die rare spelletjes van het ebu. Zouden de Zweden of een big 5 land ook zolang aan het lijntje houden?
Spanje, Ierland en Griekenland vergeten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties volgens jou.
Dit is aan de lopende band bedreigen en aan meerdere delegaties? Seriously?
Heeft denk ik niet heel veel zin om in discussie te gaan met mensen die alleen op ophef afkomen. Hele week al meerdere berichten van treiterijen etc. Gisteren nog bericht van Spaanse omroep over persvrijheid, wat duidelijk gericht was aan adres van Israëlische delegatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:26 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Israëlische delegatie bedreigt en beschuldigd aan de lopende band delegaties volgens jou.
Dit is aan de lopende band bedreigen en aan meerdere delegaties? Seriously?
Smerig idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
“No anti-Semitic has the right to sing or breathe next to us and won’t come close.”
Na een post met een plaatje waarin Joost naast Eden zit bij de persco.
Maar iemand de wacht aanzeggen hangende het onderzoek is geen straf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:26 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Nogmaals: met straf bedoel ik niet een bewust opgelegde sanctie n.a.v. iemand zijn daden.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ja grof uit de hoek komen is ook wel een beetje Nederlands misschien.
Tuurlijk maar natuurlijk is het een schande dat Israël meedoet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Al dat Israël geouwehoer heeft hier helemaal geen plaats want het is geen conflict met Israël maar met Zweden.
Eerst pakken ze de winst af van onze Finse vriend en vervolgens onze volledige inzending. Klootzakken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Al dat Israël geouwehoer heeft hier helemaal geen plaats want het is geen conflict met Israël maar met Zweden.
Christus
Dit lijkt me een vrij groot probleem als Jan Smit naar het hiernamaals gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:30 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Is dit het Jan Smit effect?
Weg bij Volendam, Volendam uit de eredivisie.
Weg bij Eurovisie, Nederland uit songfestival?
Ja, maar het is nu een whataboutism, van als Joost dan waarom niet Israël ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Christus
03-06 Joost wil minpres wordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je vergeet:
11-5 Joost doet onder voorwaarde mee aan ESF en wint
24-5 Joost z'n overwinning is nu officieel.
Iemand een bitch noemen is toch geen bedreiging?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar hoopt de EBU niet juist op zelf terugtrekken? Dan hebben zij het sowieso niet verkeerd gedaan.
EBU moet gewoon los van het politie onderzoek een keuze maken. En dat is lastig maar uitstel doet alleen maar meer kwaad. We weten de bedreiging niet maar zij wel. Een doodsbedreiging vind ik van een andere orde dan dat hij haar een bitch heeft genoemd.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als dat zo was was er geen aangifte gedaan.
Gemiddelde spierkracht of zo is misschien iets wat relevant is als je structureel mannen tegen vrouwen laat vechten, maar in de context van 1 iemand heeft 1 ander iemand een klap gegeven is dat natuurlijk totaal irrelevant. Dan maken individuele omstandigheden meer uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:19 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik keur alle geweldsincidenten af, maar van man tot vrouw is wel echt extra treurig. Zelfs een ontzettend sterke vrouw, heeft vaak minder spierkracht dan een lullig kereltje, dat is nou eenmaal een evolutionair feit.
Dus dat je dan geweld gaat gebruiken tegen iemand die zich biologisch gezien nooit als gelijke kan verdedigen is nog wel een tikje extra pathetisch - ik praat nu even in het algemeen want ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik snap wel dat er onderscheid wordt gemaakt in de berichtgeving - .
Voordat ik weggezet wordt als sexist:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7930971/
Een artikeltje over het verschil in spierkracht tussen mannen en vrouwen.
Dus dat... eventjes tussendoor.
Vond het wel leuk dat ik het een keer zelf kon gebruiken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 10:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah nee, we gaan toch niet al die discussietermen van de laatste paar jaar uit de politieke topics overhevelen naar dit he? Zometeen gaan we ook nog doelpalen verschuiven en glijden op gladde hellingen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |