Als je in Rusland een blanco vel papier omhoog houdt, word je volledig gemolesteerd door knokploegen met bivakmutsen en honkbalknuppels. Dát is extreem politiegeweld.quote:
Kun je merken dat ze hier niets gewend zijn.quote:
Werkelijk alles is overgenomen uit de VS. Ja, daar bestaat de politie voor een wezenlijk deel uit triggerhappy idioten. Hier wordt je eerst 85 keer vriendelijk verzocht of je heel misschien, alsjeblieft alsjeblieft, ergens anders heen wil gaan. En als daar niet naar wordt geluisterd en de ME komt eraan te pas, dan is het de schuld van de ME.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:05 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Kun je merken dat ze hier niets gewend zijn.
Men is hier zo veilig dat een duwtje al politiegeweld is.
Dat zag je ook bij de protesten, zulke verontwaardiging als politie over ging op het verdrijven van de massa.
Er lopen al mensen met trauma's rond omdat een ME'er hun streng toesprak.
quote:Weet u hoeveel geld de Rijksoverheid ieder jaar overmaakt aan de UvA? Meer dan 665 miljoen euro. Zes. Honderd. En. Vijf. En. Zestig. Miljoen. Euro. Alleen nog maar aan de UvA hè. Ieder jaar weer. En wat krijgen we daar deze week voor terug? 'Studenten' die de boel barricaderen, met stokken meppen, agenten aanvallen met onder meer vuurwerk en ammoniak, gesteund door glimmende hoogleraren die lopen te piepen dat de politie erop is afgestuurd of met een glimmende kop vertellen dat ze in het Engels met een paar gemaskerde gekken hebben zitten 'onderhandelen'.
En wij betalen met zijn allen dus zeshonderdenvijfenzestig miljoen euro per jaar zodat die lui zich over tijdje als 'Trainee Duurzaamheid en Inclusie' bij een middelgrote gemeente aan kunnen melden om voor een bovenmodaal salaris Powerpoints in elkaar te draaien.
Nou mooi niet. Genoeg is genoeg. Wij lopen vandaag om 11 uur allemaal naar buiten (is lekker weer ook) om "UvA rot op, UvA rot op, UvA UvA UvA rot op" te scanderen. Aan deze onzin betalen we niet meer mee.
https://www.geenstijl.nl/(...)siteit-van-Amsterdam
Hetzelfde zie je bij die sneue XR acties. Vaak zijn die acties vooraf al verboden. Gaan ze toch. Worden ze alsnog vriendelijk verzoekt om te vertrekken. En dan verbaasd zijn en hard janken als ze iets van een duw krijgen of half meegetrokken worden als ze blijven weigeren.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als je in Rusland een blanco vel papier omhoog houdt, word je volledig gemolesteerd door knokploegen met bivakmutsen en honkbalknuppels. Dát is extreem politiegeweld.
En vervolgens word je na een schijnprocesje voor jaren naar een strafkamp gestuurd waar je kan creperen. Hier zijn 30 mensen aangehouden die een paar uur later weer buiten stonden. Maar we leven echt in een diep fascistische staat hoor jongens.
Doet me denken aan de BLM protesten.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Werkelijk alles is overgenomen uit de VS.
Ze moeten wel laten zien dat ze deugen natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:21 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Doet me denken aan de BLM protesten.
Die moesten ook zonodig hier in Nederland want...redenen.
Dit klopt. Afgelopen weken het ESF vrij intensief gevolgd. Natuurlijk daar ook een hoop pro-Palestinademo’s. Maar vervolgens zie ik tot m’n verbazing die Thunberg vooraan staan. Dat ging toch over het klimaat?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vaak ook dezelfde mensen als die betrokken zijn bij dit soort acties imo.
Was ook wel een spagaatje voor velen toen, wat is belangrijker? Corona regels of deugen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:21 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Doet me denken aan de BLM protesten.
Die moesten ook zonodig hier in Nederland want...redenen.
quote:"Beide universiteiten hebben toestemming verleend voor extreem politiegeweld tegen hun medewerkers en studenten die betrokken waren bij de geweldloze protesten tegen de medeplichtigheid van Nederlandse universiteiten aan de voortdurende genocide in Gaza."
Ja, en de demo werd niet verboden want Halsema vond “het onderwerp te belangrijk”. Alsof het onderwerp ter zake doet bij zo’n afweging.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Was ook wel een spagaatje voor velen toen, wat is belangrijker? Corona regels of deugen.
“Medeplichtigheid van universiteiten” is discutabel. Of er sprake is van genocide trouwens ook. Wat een snowflakes.quote:
Idd, een waarde oordeel geven aan het belang van een demonstratie door de burgermeester, dan kom je wel neutraal over.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, en de demo werd niet verboden want Halsema vond “het onderwerp te belangrijk”. Alsof het onderwerp ter zake doet bij zo’n afweging.
Dat geeft al aan dat er met 36 maten wordt gemeten.
Deze vrouw: “het conflict wordt te eenzijdig benaderd! Schande!”quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef RipCity het volgende:
https://archive.ph/DVRjn
Deze muis heeft voor alles een excuus
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef RipCity het volgende:
Zolang er maar Joden bij betrokken zijn, he malle meid? En koop een bh.quote:Ik geef gewoon om mensenrechten. Het is belangrijk je daarom te bekommeren.”
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze vrouw: “het conflict wordt te eenzijdig benaderd! Schande!”
Ook deze vrouw: “het is allemaal de schuld van Israël!”
Gelachen.
Zorgwekkend wat een oogkleppen ze op heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef RipCity het volgende:
Eerder die docenten eens laten "nakijken"...quote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef Zoddie het volgende:
Ze mogen wat mij betreft die sociale wetenschappen opleidingen wel eens nakijken net zoals ze dat doen op islamitische scholen.
Lijkt wel een boel anti-westerse gif te worden verspreid daar.
Ik geloof best dat Israel ook niet altijd lief is (en dat neem ik ze niet eens heel kwalijk met een Hamas om de hoek), maar dat gesmijt met genocide kan ik met de kop niet bij. Slechte genocide dan.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Medeplichtigheid van universiteiten” is discutabel. Of er sprake is van genocide trouwens ook. Wat een snowflakes.
Ze durft ook te claimen dat ze voorstander is van mensenrechten. Dit soort lui hebben geen enkel idee wat voor denkwijzen en wat voor mensen ze daadwerkelijk aan het verdedigen zijn met hun gegeil. Als ik aan vrouwenrechten denk, of aan LGBTQ rechten (om maar twee voorbeelden te noemen) link ik dat nou niet bepaald aan de Palestijnen of Hamas. Maar dat kan aan mij liggen. Ze zegt heel politiek correct dat iedereen zich veilig moet voelen; maar vergeet even dat de groepen die zij verdedigt er vaak verantwoordelijk voor zijn dat mensen zich juist niet veilig voelen, en dat kan ik ook zeggen uit persoonlijke ervaringen.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze vrouw: “het conflict wordt te eenzijdig benaderd! Schande!”
Ook deze vrouw: “het is allemaal de schuld van Israël!”
Gelachen.
Voor anderhalf miljoen schade, stenen naar de politie, lieden die sympathiseren met Hamas en ISIS en oproepen tot de vernietiging van Israël. Dat is wel wat meer dan een vlaggetje hè.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag
Ja Genocide doe je niet zo goed als je roofknockers gebruikt, als je flyers uit vliegtuigen gooit om mensen te waarschuwen voor aanvallen op die regio.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Israel ook niet altijd lief is (en dat neem ik ze niet eens heel kwalijk met een Hamas om de hoek), maar dat gesmijt met genocide kan ik met de kop niet bij. Slechte genocide dan.
Maar dit is ook het probleem toch? Er wordt tot op het bot gepolariseerd en als je probeert te nuanceren dan word je door beide kanten met stront bekogeld. Goed klimaat voor een debat.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie dat de boel hier weer volledig gefocust is op het negatieve. Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag wordt lekker uitgebuit om maar geen aandacht te hoeven geven aan de zaak waarvoor de studenten protesteren.
Want kern van het probleem is niet zozeer de samenwerkingsverbanden maar wel het totale zwijgen van Nederlandse politiek over de Israelische kolonisatie en huidige massamoord in Gaza. Elke keer worden de grenspaaltjes weer een aantal meter naar achteren geschoven en we kijken lekker toe.
De Nederlandse burgers zien dit ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Deze vrouw heeft een punt. Stel nou dat die auto’s waren behangen met NSDAP-vlaggen en ondertussen beukt het Horst-Wessellied uit de speaker. Het land zou te klein zijn. Maar dit is dan wel weer allemaal prima ofzo.
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Nederlandse burgers zien dit ook.
Wilders staat niet voor niets zo hoog. Heel veel mensen (buiten de naieve generatie z'er op de UvA) krijgen hier een naar gevoel bij.
Dit. Helemaal gelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Deze vrouw heeft een punt. Stel nou dat die auto’s waren behangen met NSDAP-vlaggen en ondertussen beukt het Horst-Wessellied uit de speaker. Het land zou te klein zijn. Maar dit is dan wel weer allemaal prima ofzo.
Wat we afgelopen week hebben gezien had niets maar dan ook niets te maken met studenten die aan het protesteren waren. Dit waren rellen door anarchisten gecombineerd met moslim extremisten en her en der nog wat dwaze studenten die misschien ook geen flauw idee hadden waar ze mee bezig waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie dat de boel hier weer volledig gefocust is op het negatieve. Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag wordt lekker uitgebuit om maar geen aandacht te hoeven geven aan de zaak waarvoor de studenten protesteren.
Want kern van het probleem is niet zozeer de samenwerkingsverbanden maar wel het totale zwijgen van Nederlandse politiek over de Israelische kolonisatie en huidige massamoord in Gaza. Elke keer worden de grenspaaltjes weer een aantal meter naar achteren geschoven en we kijken lekker toe.
De volgende verkiezingen zijn snel. Heel snel.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wilders staat niet voor niets zo hoog. Heel veel mensen (buiten de naieve generatie z'er op de UvA) krijgen hier een naar gevoel bij.
We hebben vooral een partij nodig die het probleem durft te benoemen, en op veel vlakken in staat is om middle ground te vinden zonder weg te vallen in links of rechts extremisme. Bij gebrek aan beter zal een partij als de PVV gewoon groot blijven; in dit tempo krijgen ze de volgende keer ook gewoon mijn stem. Hij heeft inderdaad echt niet alle oplossingen, maar er wordt in ieder geval niet weggekeken.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.
Niet dat ik denk dat Wilders hier de oplossing voor heeft, overigens.
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat het college van bestuur op een technische universiteit iets minder uit van die natte tosti's bestaat dan de UvA.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef RipCity het volgende:
Pro-Palestijns protest op terrein TU Eindhoven: ‘We hebben drie eisen voor College van Bestuur’
https://www.ed.nl/eindhov(...)an-bestuur~ac0b5980/
Lampenstad wil ook erbij horen
De meerderheid van je post sta ik achter. Behalve deze.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef Ronald het volgende:
her en der nog wat dwaze studenten die misschien ook geen flauw idee hadden waar ze mee bezig waren.
En de wil is aanwezig.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben vooral een partij nodig die het probleem durft te benoemen, en op veel vlakken in staat is om middle ground te vinden zonder weg te vallen in links of rechts extremisme. Bij gebrek aan beter zal een partij als de PVV gewoon groot blijven; in dit tempo krijgen ze de volgende keer ook gewoon mijn stem. Hij heeft inderdaad echt niet alle oplossingen, maar er wordt in ieder geval niet weggekeken.
Eerlijk is eerlijk, de gefaalde integratie is die immigranten ook niet volledig aan te rekenen. We zijn er zelf ook veel en veel te slap mee omgegaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.
Niet wegnemende dat er een deel partijen te veel wegkijken en dit probleem niet meer durven te benoemen.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.
Niet dat ik denk dat Wilders hier de oplossing voor heeft, overigens.
Ieder jaar komen er nog 50.000 van dit soort figuren onze kant op. Hij kan dat zeker wel een heel stuk moeilijker maken. Dan wel de incentive die er nu ligt compleet weghalen waardoor Nederland niet meer aantrekkelijk is als eindbestemming.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.
Niet wegnemende dat er een deel partijen te veel wegkijken en dit probleem niet meer durven te benoemen.
Je hebt slim en je hebt slim. Je kan een universitair diploma hebben en toch zo dom zijn als ik weet niet wat. Hangt er ook vanaf in welke cirkeltjes je je bevindt denk ik & wat je levenservaring is.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De meerderheid van je post sta ik achter. Behalve deze.
Dit zijn slimme studenten, tenminste ze studeren aan de uni. Je moet daar wel een klein beetje verstand hebben van hoe de wereld in elkaar steekt.
Als jij ziet dat bepaalde mensen met vlaggen staan te zwaaien en zich zo gedragen, dan weet je wat voor volk het is. Je je dan verschuilen achter naïviteit en ich habe es nicht gewusst waarmee je samen op de barricade stond, 'does not cut it' zeg maar.
Man man man.quote:Meerdere tenten zijn opgezet in de hal van het gebouw, ziet een ANP-verslaggever. De centrale hal van het gebouw, waar ook de rechtenfaculteit van de Amsterdam Law School zit, staat vol met demonstranten. Met een trommel wordt herrie gemaakt. Vuilniszakken vol kampeerspullen worden het gebouw binnengehaald en neergezet door mensen met gezichtsbedekkende kleding, zegt de ANP-verslaggever. Het protest wordt binnen voortgezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |