Voor anderhalf miljoen schade, stenen naar de politie, lieden die sympathiseren met Hamas en ISIS en oproepen tot de vernietiging van Israël. Dat is wel wat meer dan een vlaggetje hè.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag
Ja Genocide doe je niet zo goed als je roofknockers gebruikt, als je flyers uit vliegtuigen gooit om mensen te waarschuwen voor aanvallen op die regio.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof best dat Israel ook niet altijd lief is (en dat neem ik ze niet eens heel kwalijk met een Hamas om de hoek), maar dat gesmijt met genocide kan ik met de kop niet bij. Slechte genocide dan.
Maar dit is ook het probleem toch? Er wordt tot op het bot gepolariseerd en als je probeert te nuanceren dan word je door beide kanten met stront bekogeld. Goed klimaat voor een debat.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie dat de boel hier weer volledig gefocust is op het negatieve. Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag wordt lekker uitgebuit om maar geen aandacht te hoeven geven aan de zaak waarvoor de studenten protesteren.
Want kern van het probleem is niet zozeer de samenwerkingsverbanden maar wel het totale zwijgen van Nederlandse politiek over de Israelische kolonisatie en huidige massamoord in Gaza. Elke keer worden de grenspaaltjes weer een aantal meter naar achteren geschoven en we kijken lekker toe.
De Nederlandse burgers zien dit ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Deze vrouw heeft een punt. Stel nou dat die auto’s waren behangen met NSDAP-vlaggen en ondertussen beukt het Horst-Wessellied uit de speaker. Het land zou te klein zijn. Maar dit is dan wel weer allemaal prima ofzo.
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De Nederlandse burgers zien dit ook.
Wilders staat niet voor niets zo hoog. Heel veel mensen (buiten de naieve generatie z'er op de UvA) krijgen hier een naar gevoel bij.
Dit. Helemaal gelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Deze vrouw heeft een punt. Stel nou dat die auto’s waren behangen met NSDAP-vlaggen en ondertussen beukt het Horst-Wessellied uit de speaker. Het land zou te klein zijn. Maar dit is dan wel weer allemaal prima ofzo.
Wat we afgelopen week hebben gezien had niets maar dan ook niets te maken met studenten die aan het protesteren waren. Dit waren rellen door anarchisten gecombineerd met moslim extremisten en her en der nog wat dwaze studenten die misschien ook geen flauw idee hadden waar ze mee bezig waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie dat de boel hier weer volledig gefocust is op het negatieve. Ene verkeerde uitspraak of verkeerde vlag wordt lekker uitgebuit om maar geen aandacht te hoeven geven aan de zaak waarvoor de studenten protesteren.
Want kern van het probleem is niet zozeer de samenwerkingsverbanden maar wel het totale zwijgen van Nederlandse politiek over de Israelische kolonisatie en huidige massamoord in Gaza. Elke keer worden de grenspaaltjes weer een aantal meter naar achteren geschoven en we kijken lekker toe.
De volgende verkiezingen zijn snel. Heel snel.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wilders staat niet voor niets zo hoog. Heel veel mensen (buiten de naieve generatie z'er op de UvA) krijgen hier een naar gevoel bij.
We hebben vooral een partij nodig die het probleem durft te benoemen, en op veel vlakken in staat is om middle ground te vinden zonder weg te vallen in links of rechts extremisme. Bij gebrek aan beter zal een partij als de PVV gewoon groot blijven; in dit tempo krijgen ze de volgende keer ook gewoon mijn stem. Hij heeft inderdaad echt niet alle oplossingen, maar er wordt in ieder geval niet weggekeken.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.
Niet dat ik denk dat Wilders hier de oplossing voor heeft, overigens.
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat het college van bestuur op een technische universiteit iets minder uit van die natte tosti's bestaat dan de UvA.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:27 schreef RipCity het volgende:
Pro-Palestijns protest op terrein TU Eindhoven: ‘We hebben drie eisen voor College van Bestuur’
https://www.ed.nl/eindhov(...)an-bestuur~ac0b5980/
Lampenstad wil ook erbij horen
De meerderheid van je post sta ik achter. Behalve deze.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef Ronald het volgende:
her en der nog wat dwaze studenten die misschien ook geen flauw idee hadden waar ze mee bezig waren.
En de wil is aanwezig.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hebben vooral een partij nodig die het probleem durft te benoemen, en op veel vlakken in staat is om middle ground te vinden zonder weg te vallen in links of rechts extremisme. Bij gebrek aan beter zal een partij als de PVV gewoon groot blijven; in dit tempo krijgen ze de volgende keer ook gewoon mijn stem. Hij heeft inderdaad echt niet alle oplossingen, maar er wordt in ieder geval niet weggekeken.
Eerlijk is eerlijk, de gefaalde integratie is die immigranten ook niet volledig aan te rekenen. We zijn er zelf ook veel en veel te slap mee omgegaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.
Niet wegnemende dat er een deel partijen te veel wegkijken en dit probleem niet meer durven te benoemen.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toen in juli 2016 de Erasmusbrug vol stond met Turkse vlaggen en er “Wij zijn Erdogan” werd gescandeerd, wist ik definitief dat we in dit land een gruwelijk integratieprobleem hebben wat is veroorzaakt door jarenlang wegkijken en bagatelliseren.
Niet dat ik denk dat Wilders hier de oplossing voor heeft, overigens.
Ieder jaar komen er nog 50.000 van dit soort figuren onze kant op. Hij kan dat zeker wel een heel stuk moeilijker maken. Dan wel de incentive die er nu ligt compleet weghalen waardoor Nederland niet meer aantrekkelijk is als eindbestemming.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wilders gaat de oplossing ook niet (meer) hebben, daarom zal regeren voor hem ook lastig zijn.
Niet wegnemende dat er een deel partijen te veel wegkijken en dit probleem niet meer durven te benoemen.
Je hebt slim en je hebt slim. Je kan een universitair diploma hebben en toch zo dom zijn als ik weet niet wat. Hangt er ook vanaf in welke cirkeltjes je je bevindt denk ik & wat je levenservaring is.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De meerderheid van je post sta ik achter. Behalve deze.
Dit zijn slimme studenten, tenminste ze studeren aan de uni. Je moet daar wel een klein beetje verstand hebben van hoe de wereld in elkaar steekt.
Als jij ziet dat bepaalde mensen met vlaggen staan te zwaaien en zich zo gedragen, dan weet je wat voor volk het is. Je je dan verschuilen achter naïviteit en ich habe es nicht gewusst waarmee je samen op de barricade stond, 'does not cut it' zeg maar.
Man man man.quote:Meerdere tenten zijn opgezet in de hal van het gebouw, ziet een ANP-verslaggever. De centrale hal van het gebouw, waar ook de rechtenfaculteit van de Amsterdam Law School zit, staat vol met demonstranten. Met een trommel wordt herrie gemaakt. Vuilniszakken vol kampeerspullen worden het gebouw binnengehaald en neergezet door mensen met gezichtsbedekkende kleding, zegt de ANP-verslaggever. Het protest wordt binnen voortgezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |