Hebben ze wel gedaan maar ze hadden nog een stuk vod voor de kop.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom je niet achter als je niet met ze praat. Hebben ze slim gedaan.²
Dat neem je ze niet meer af. Ze zijn er.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:53 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Hebben ze wel gedaan maar ze hadden nog een stuk vod voor de kop.
Oh gelukkig maar dat Palestina niet bestaat, want anders ….quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Palestina? Waar ligt dat?
Israël kan geen schade toebrengen aan een fuctief land.
quote:UvA meldt 1,5 miljoen euro schade na demonstraties
De schade na pro-Palestinademonstraties op de Roeterseilandcampus en bij de UvA-locaties in de binnenstad is groot. Meubels en kunstwerken zijn vernield, muren zijn gevandaliseerd en er werden veel stenen uit de straat getrokken. De schade wordt geschat op anderhalf miljoen euro.
Volgens de universiteit is dat gerekend buiten de schade aan bijvoorbeeld eigendom van de gemeente, bedrijven of omwonenden. Of het bedrag wordt verhaald op de actievoerders, is nog niet bekend. ‘Op dit moment bekijken wij - in samenspraak met verschillende partijen - nader of en hoe die schade te verhalen is.’
Toen in 2015 het Maagdenhuis anderhalve maand lang werd bezet, liep de schade op tot 668.000 euro. Destijds werd het volledige bedrag door de verzekering van de UvA gedekt.
Tentenkamp
Al sinds maandag is er onrust bij de universiteit. Het begon rustig met een tentenkampdemonstratie op Roeterseiland. De studenten en medewerkers van de UvA hadden drie eisen: volledige openbaarheid van alle samenwerkingen met Israëlische instellingen en bedrijven; Het stoppen van alle academische samenwerkingen met Israëlische instellingen die deelnemen aan genocide, apartheid en koloniaal geweld; het beëindigen van alle contracten met bedrijven die profiteren van genocide, apartheid en uitbuiting van het Palestijnse volk.
Die eisen werden niet allemaal ingewilligd. De demonstranten wilden overnachten, maar dat mocht niet van de universiteit. De demonstratie werd uiteindelijk met geweld door de politie beëindigd.
Bezetting
Een dag later ontstond er een solidariteitsdemonstratie tegen het politiegeweld en de universiteit. Demonstranten waren boos dat de onderwijsinstelling de studenten niet beschermde. Deze demonstratie liep uit op een bezetting van het Binnengasthuisterrein.
De voormalige Amsterdamse Academische Club (BG4) werd leeggehaald en gevandaliseerd. Op zowel Roeterseiland als bij het Binnengasthuisterrein werden honderden tegels uit de grond gehaald. Deze werden gebruikt om de barricades te verstevigen. Er werden ook stenen gegooid naar politie. Een dag later werd de bezetting door de politie beëindigd.
Hoe kun je met iemand een fatsoenlijk gesprek houden als die zich niet eens kenbaar wil maken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat neem je ze niet meer af. Ze zijn er.²
Maar ja, dat geldt voor de meeste Israëli's ook. Het is niet zo alsof die gewoon even terug kunnen naar Jemen, Irak of Rusland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat neem je ze niet meer af. Ze zijn er.²
Doen we nu toch ook. Ik zie je hoofdje ook niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:14 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Hoe kun je met iemand een fatsoenlijk gesprek houden als die zich niet eens kenbaar wil maken?
Ik kom hier niet wat eissen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doen we nu toch ook. Ik zie je hoofdje ook niet.²
Ik zou het verhalen op alle studenten die geïdentificeerd zijn. En tot ze betaald hebben: geen toegang tot de uni.quote:
Spijker op zijn kop.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:04 schreef Aether het volgende:
Open brief aan de Rector Magnificus van de Universiteit van Amsterdam
https://opiniez.com/2024/(...)dam/inesvanbokhoven/
Die mogen waarschijnlijk in een persoonlijk gesprek hun zaak bepleiten. Met een bivakmuts op ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:32 schreef Cuendillar het volgende:
Zij de deelnemende docenten al ontslagen?
Heel normaal want dat doen ze op fora ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die mogen waarschijnlijk in een persoonlijk gesprek hun zaak bepleiten. Met een bivakmuts op ofzo.
Zaten er ook docenten in die app groep eigenlijk? Het lijkt mij op zijn minst redelijk een onafhankelijk onderzoek in te stellen. Bij Paul Cliteur in Leiden gebeurde dat al voor veel minder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:32 schreef Cuendillar het volgende:
Zij de deelnemende docenten al ontslagen?
https://nos.nl/artikel/25(...)a-studentenprotestenquote:De universiteit zegt nog niet te weten of ze de schade gaan verhalen op de actievoerders. "Op dit moment bekijken wij - in samenspraak met verschillende partijen - nader of en hoe die schade te verhalen is."
Tja, als die rector zich al als een natte tosti opstelt, zal de rest er onder niet veel anders zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:38 schreef superniger het volgende:
Lafbekken.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)a-studentenprotesten
Zou ik ook wel willen, maar dat zal niet gaan denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zou het verhalen op alle studenten die geïdentificeerd zijn. En tot ze betaald hebben: geen toegang tot de uni.
Aan hun eigen spullen alleen. Doe maar keer twee dus.quote:
Voor straf uit het potje voor humanitaire steun aan Gaza halen en pas terugleggen zodra het betaald is. Kunnen we goed zien hoe de kaarten verdeeld zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat alleen al de inzet van politie, ME etc. een veelvoud van die 1,5 miljoen is. Dat zou wat mij betreft ook op die mensen verhaald mogen worden. 1000 agenten x 3 dagen x 24 uur = 72.000 uur x 20 euro (is maar een voorbeeldje, vermoedelijk is het veel meer)
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Voor straf uit het potje voor humanitaire steun aan Gaza halen en pas terugleggen zodra het betaald is. Kunnen we goed zien hoe de kaarten verdeeld zijn.
#pedagogisch-verantwoord-politiek-bedrijven
"Laat ik beginnen met zeggen dat ik een toerist ben op universiteiten. Ik studeerde er nooit, heb het vaak overwogen vanwege mijn liefde voor geschiedenis en mediëvistiek, maar als enthousiaste autodidact heb ik het nooit prettig gevonden om aan het handje van anderen kennis te vergaren – het gaf me altijd het gevoel veel te missen omdat men wees waar ik moest kijken, en daar hou ik niet van. Je weet maar nooit wat er in de hoekjes zit waar niet naar gewezen wordt, en ik ben en was altijd tegendraads genoeg om dan juist die hoeken op te zoeken."quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:04 schreef Aether het volgende:
Open brief aan de Rector Magnificus van de Universiteit van Amsterdam
https://opiniez.com/2024/(...)dam/inesvanbokhoven/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |