abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213548153
quote:
Ik vraag me altijd af wat voor nut ascetisme nu werkelijk heeft.

Een beetje in een grot zitten of jezelf insmeren met het as van dode beesten tot je versteent.

Wat voor nut heeft dat voor de maatschappij?

Sommige van die groepen doen ook echt bizarre dingen: kannibalisme, urine en uitwerpselen eten, enz. Om de materiële wereld maar te overwinnen.

Ik vind dat geen frisse spiritualiteit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-05-2024 16:45:35 ]
pi_213548291
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af wat voor nut ascetisme nu werkelijk heeft.

Een beetje in een grot zitten of jezelf insmeren met het as van dode beesten tot je versteent.

Wat voor nut heeft dat voor de maatschappij?

Sommige van die groepen doen ook echt bizarre dingen: kannibalisme, urine en uitwerpselen eten, enz. Om de materiële wereld maar te overwinnen.

Ik vind dat geen frisse spiritualiteit.
De verklaring is dat het ultieme geluk in je eigen bewustzijn zit. Bewustzijn is God en de wereld is de reflectie van God, de wereld is afgeleid van bewustzijn. Bewustzijn is dus primair.

Mensen trainen zichzelf om de wereld te overwinnen, en hun goddelijke zelf te ontdekken.

Ikzelf ben van mening dat niks noodzakelijk is behalve meditatie.
pi_213548377
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:51 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De verklaring is dat het ultieme geluk in je eigen bewustzijn zit. Bewustzijn is God en de wereld is de reflectie van God, de wereld is afgeleid van bewustzijn. Bewustzijn is dus primair.

Mensen trainen zichzelf om de wereld te overwinnen, en hun goddelijke zelf te ontdekken.

Dat is dan een zeer egogerichte bezigheid.
pi_213548435
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is dan een zeer egogerichte bezigheid.
Nee, het ego (dat is de illusie van het onafhankelijke 'ik') sterft juist door meditatie.

Er is geen individu. En dus is er geen reden voor competitie, geen reden voor oorlog, en alle reden voor onvoorwaardelijke liefde.

Er zijn geen anderen. Er is alleen IK.
pi_213548451
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, het ego (dat is de illusie van het onafhankelijke 'ik') sterft juist door meditatie.

Er is geen individu. En dus is er geen reden voor competitie, geen reden voor oorlog, en alle reden voor onvoorwaardelijke liefde.

Er zijn geen anderen. Er is alleen IK.
Ja, en ik is god.

Dat is toch de ultieme egotrip?
pi_213548501
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, en ik is god.

Dat is toch de ultieme egotrip?
Nee, want God is alles en iedereen. Libertarisch is dus niet God, maar het onpersoonlijke bewustzijn van Libertarisch (die hetzelfde is als jouw bewustzijn) is God.
pi_213548791
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, want God is alles en iedereen. Libertarisch is dus niet God, maar het onpersoonlijke bewustzijn van Libertarisch (die hetzelfde is als jouw bewustzijn) is God.
Hand 17:22-32
(22) En Paulus, die midden op de Areopagus stond, zei: Mannen van Athene! Ik merk dat u in alle opzichten zeer godsdienstig bent.
(23) Want toen ik de stad doorging en uw heiligdommen bekeek, trof ik ook een altaar aan waarop het opschrift stond: AAN EEN ONBEKENDE GOD. Deze dan, Die u dient zonder dat u Hem kent, verkondig ik u.
(24) De God Die de wereld gemaakt heeft en alles wat daarin is, Deze, Die een Heere van de hemel en van de aarde is, woont niet in tempels die met handen gemaakt zijn.
(25) Hij wordt ook door mensenhanden niet gediend alsof Hij iets nodig heeft, omdat Hij Zelf aan allen het leven, de adem en alle dingen geeft.
(26) En Hij maakte uit één bloed heel het menselijke geslacht om op heel de aardbodem te wonen; en Hij heeft de hun van tevoren toegemeten tijden bepaald, en de grenzen van hun woongebied,
(27) opdat zij de Heere zouden zoeken, of zij Hem misschien al tastend zouden mogen vinden, hoewel Hij niet ver is van ieder van ons.
(28) Want in Hem leven wij, bewegen wij ons en bestaan wij; zoals ook enkele van uw dichters gezegd hebben: Want wij zijn ook van Zijn geslacht.
(29) Wij nu, die van Gods geslacht zijn, moeten niet denken dat de Godheid gelijk is aan goud, zilver of steen, een product van de kunstzinnigheid en gedachten van een mens.
(30) God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden van de onwetendheid, nu overal aan alle mensen dat zij zich moeten bekeren,
(31) en wel omdat Hij een dag vastgesteld heeft, waarop Hij de wereld rechtvaardig zal oordelen door een Man Die Hij daartoe aangesteld heeft. Daarvan heeft Hij aan allen het bewijs geleverd door Hem uit de doden te doen opstaan.
(32) Toen zij nu over de opstanding van de doden hoorden, spotten sommigen daarmee. En anderen zeiden: Wij zullen u hierover nog wel eens horen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213549525
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit. Dan beleeft iedereen een egotrip.
pi_213549613
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat maakt niet uit. Dan beleeft iedereen een egotrip.
Natuurlijk niet. Als jij en ik hetzelfde zijn, dan is er geen egotrip.
pi_213549659
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Als jij en ik hetzelfde zijn, dan is er geen egotrip.
Maar dat geloof je met je brein.

En het brein is ego.

Het brein vertelt je dat om de ultieme egotrip te ervaren: de egotrip waarin je gelooft dat je geen ego meer hebt.

Dat is de ultiemste van de ultieme egotrippen. Een grotere egotrip kun je niet hebben.
pi_213549749
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar dat geloof je met je brein.

En het brein is ego.

Het brein vertelt je dat om de ultieme egotrip te ervaren: de egotrip waarin je gelooft dat je geen ego meer hebt.

Dat is de ultiemste van de ultieme egotrippen. Een grotere egotrip kun je niet hebben.
Maar het brein en het bewustzijn zijn niet hetzelfde.

Jouw bewustzijn en mijn bewustzijn zijn identiek. Jouw ware identiteit is bewustzijn, mijn ware identiteit is bewustzijn. Jij en ik zijn fundamenteel gezien identiek.

Als jij en ik identiek zijn, dan is er geen competitie. Geen jaloezie, geen geweld...

Alle dingen waar het dwerg-bewustzijn last van heeft worden opgelost.
pi_213549917
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Jouw bewustzijn en mijn bewustzijn zijn identiek. Jouw ware identiteit is bewustzijn, mijn ware identiteit is bewustzijn. Jij en ik zijn fundamenteel gezien identiek.

Als jij en ik identiek zijn, dan is er geen competitie. Geen jaloezie, geen geweld...

Waarom loop je dan constant te gallen in mijn topics dat het Christelijk geloof voor 'mongooltjes' is?
pi_213549934
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom loop je dan constant te gallen in mijn topics dat het Christelijk geloof voor 'mongooltjes' is?
Omdat je uitspraken over de realiteit doet die je niet kunt onderbouwen.
  maandag 13 mei 2024 @ 18:55:32 #89
545 dop
:copyright: dop
pi_213549950
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Je houdt er een eigen definitie op na, bewustzijn is de waarneming van je zintuiglijke vermogens. Je waarneming van het hier en nu.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213549992
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:55 schreef dop het volgende:

[..]
Je houdt er een eigen definitie op na, bewustzijn is de waarneming van je zintuiglijke vermogens. Je waarneming van het hier en nu.
Je kunt je ook bewust zijn van je gedachtes, je kunt je bewust zijn van je bewust zijn. Het is meer dan je zintuiglijke waarneming.
  maandag 13 mei 2024 @ 19:00:28 #91
545 dop
pi_213550017
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Je kunt je ook bewust zijn van je gedachtes, je kunt je bewust zijn van je bewust zijn. Het is meer dan je zintuiglijke waarneming.
je cognitieve vermogens vloeien er uit voort . Je kunt ze inderdaad bij je bewustzijn rekenen.
Maar daar houdt het wel z'n beetje op.
De gevolgen van je bewustzijn zijn feitelijk niet je bewustzijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_213550170
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
En dat is voor jou een reden om mensen mongooltjes noemen.

Vind je dat zelf ook niet meer lijken op de uitspraken van iemand met een dwerg-bewustzijn?
pi_213550198
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En dat is voor jou een reden om mensen mongooltjes noemen.

Vind je dat zelf ook niet meer lijken op de uitspraken van iemand met een dwerg-bewustzijn?
Als je op die manier uitspraken over de realiteit doet dan ben je een mongooltje.

Ik ga toch geen dingen roepen over de werkelijkheid zonder het te onderbouwen?

Het slaat helemaal nergens op wat jij doet, vriend

met je mythologische boek
pi_213550218
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:15 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als je op die manier uitspraken over de realiteit doet dan ben je een mongooltje.

Ik ga toch geen dingen roepen over de werkelijkheid zonder het te onderbouwen?

Het slaat helemaal nergens op wat jij doet, vriend

met je mythologische boek
Je roept constant van alles zonder het te onderbouwen, vriend.

En als je wel iets onderbouwt, spreek je jezelf constant tegen.
pi_213550271
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je roept constant van alles zonder het te onderbouwen, vriend.

En als je wel iets onderbouwt, spreek je jezelf constant tegen.
Hindoeisme heeft het bewustzijn als onderbouwing, het christendom heeft de Bijbel.

Tja, nuff said denk ik he
pi_213550307
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Hindoeisme heeft het bewustzijn als onderbouwing, het christendom heeft de Bijbel.

Tja, nuff said denk ik he
Ik dacht dat je niet in competitie was?

Als alles bewustzijn is, is de bijbel dan niet bewustzijn?

Of zijn alleen dingen bewustzijn die overeenkomen met wat jij gelooft dat bewustzijn is?
pi_213550363
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik dacht dat je niet in competitie was?
Ja, mijn ego probeert jouw ego niet te verslaan. Het probeert niet beter te zijn dan jij.

Het enige wat mij interesseert is de waarheid. Jouw mythologische boek doet de waarheid geweld aan, en daar verzet ik me tegen.
  maandag 13 mei 2024 @ 19:31:29 #98
545 dop
pi_213550392
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:29 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, mijn ego probeert jouw ego niet te verslaan. Het probeert niet beter te zijn dan jij.

Het enige wat mij interesseert is de waarheid. Jouw mythologische boek doet de waarheid geweld aan, en daar verzet ik me tegen.
Daar verzet je Ego zich tegen.
Als we jouw definitie van bewustzijn aanhouden dan heeft Ali (ook) gewoon gelijk.
pi_213550635
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 18:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij onderbouwt ook niks, je beweert alleen maar. Op de één of andere manier zie je jouw mening als een sterk argument. Hate to break it to ya, but: NOPE.
pi_213550975
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 16:51 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Hun acties staan haaks op het geloof wat jij hier preekt. Je hoeft je namelijk niet te bewijzen om jezelf te bevrijden. Bevrijding of verlichting zit in het volledig loslaten, onbegrensde altruïsme, complete acceptatie, totale vrede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')