Ik vraag me altijd af wat voor nut ascetisme nu werkelijk heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:22 schreef Libertarisch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De verklaring is dat het ultieme geluk in je eigen bewustzijn zit. Bewustzijn is God en de wereld is de reflectie van God, de wereld is afgeleid van bewustzijn. Bewustzijn is dus primair.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat voor nut ascetisme nu werkelijk heeft.
Een beetje in een grot zitten of jezelf insmeren met het as van dode beesten tot je versteent.
Wat voor nut heeft dat voor de maatschappij?
Sommige van die groepen doen ook echt bizarre dingen: kannibalisme, urine en uitwerpselen eten, enz. Om de materiële wereld maar te overwinnen.
Ik vind dat geen frisse spiritualiteit.
Dat is dan een zeer egogerichte bezigheid.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:51 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De verklaring is dat het ultieme geluk in je eigen bewustzijn zit. Bewustzijn is God en de wereld is de reflectie van God, de wereld is afgeleid van bewustzijn. Bewustzijn is dus primair.
Mensen trainen zichzelf om de wereld te overwinnen, en hun goddelijke zelf te ontdekken.
Ikzelf ben van mening dat niks noodzakelijk is behalve meditatie.
Nee, het ego (dat is de illusie van het onafhankelijke 'ik') sterft juist door meditatie.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is dan een zeer egogerichte bezigheid.
Ja, en ik is god.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:02 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, het ego (dat is de illusie van het onafhankelijke 'ik') sterft juist door meditatie.
Er is geen individu. En dus is er geen reden voor competitie, geen reden voor oorlog, en alle reden voor onvoorwaardelijke liefde.
Er zijn geen anderen. Er is alleen IK.
Nee, want God is alles en iedereen. Libertarisch is dus niet God, maar het onpersoonlijke bewustzijn van Libertarisch (die hetzelfde is als jouw bewustzijn) is God.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, en ik is god.
Dat is toch de ultieme egotrip?
Hand 17:22-32quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, want God is alles en iedereen. Libertarisch is dus niet God, maar het onpersoonlijke bewustzijn van Libertarisch (die hetzelfde is als jouw bewustzijn) is God.
Dat maakt niet uit. Dan beleeft iedereen een egotrip.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, want God is alles en iedereen. Libertarisch is dus niet God, maar het onpersoonlijke bewustzijn van Libertarisch (die hetzelfde is als jouw bewustzijn) is God.
Natuurlijk niet. Als jij en ik hetzelfde zijn, dan is er geen egotrip.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Dan beleeft iedereen een egotrip.
Maar dat geloof je met je brein.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Als jij en ik hetzelfde zijn, dan is er geen egotrip.
Maar het brein en het bewustzijn zijn niet hetzelfde.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat geloof je met je brein.
En het brein is ego.
Het brein vertelt je dat om de ultieme egotrip te ervaren: de egotrip waarin je gelooft dat je geen ego meer hebt.
Dat is de ultiemste van de ultieme egotrippen. Een grotere egotrip kun je niet hebben.
Waarom loop je dan constant te gallen in mijn topics dat het Christelijk geloof voor 'mongooltjes' is?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Maar het brein en het bewustzijn zijn niet hetzelfde.
Jouw bewustzijn en mijn bewustzijn zijn identiek. Jouw ware identiteit is bewustzijn, mijn ware identiteit is bewustzijn. Jij en ik zijn fundamenteel gezien identiek.
Als jij en ik identiek zijn, dan is er geen competitie. Geen jaloezie, geen geweld...
Alle dingen waar het dwerg-bewustzijn last van heeft worden opgelost.
Omdat je uitspraken over de realiteit doet die je niet kunt onderbouwen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom loop je dan constant te gallen in mijn topics dat het Christelijk geloof voor 'mongooltjes' is?
Je houdt er een eigen definitie op na, bewustzijn is de waarneming van je zintuiglijke vermogens. Je waarneming van het hier en nu.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Maar het brein en het bewustzijn zijn niet hetzelfde.
Jouw bewustzijn en mijn bewustzijn zijn identiek. Jouw ware identiteit is bewustzijn, mijn ware identiteit is bewustzijn. Jij en ik zijn fundamenteel gezien identiek.
Als jij en ik identiek zijn, dan is er geen competitie. Geen jaloezie, geen geweld...
Alle dingen waar het dwerg-bewustzijn last van heeft worden opgelost.
Je kunt je ook bewust zijn van je gedachtes, je kunt je bewust zijn van je bewust zijn. Het is meer dan je zintuiglijke waarneming.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:55 schreef dop het volgende:
[..]
Je houdt er een eigen definitie op na, bewustzijn is de waarneming van je zintuiglijke vermogens. Je waarneming van het hier en nu.
je cognitieve vermogens vloeien er uit voort . Je kunt ze inderdaad bij je bewustzijn rekenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je kunt je ook bewust zijn van je gedachtes, je kunt je bewust zijn van je bewust zijn. Het is meer dan je zintuiglijke waarneming.
En dat is voor jou een reden om mensen mongooltjes noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat je uitspraken over de realiteit doet die je niet kunt onderbouwen.
Als je op die manier uitspraken over de realiteit doet dan ben je een mongooltje.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En dat is voor jou een reden om mensen mongooltjes noemen.
Vind je dat zelf ook niet meer lijken op de uitspraken van iemand met een dwerg-bewustzijn?
Je roept constant van alles zonder het te onderbouwen, vriend.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:15 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je op die manier uitspraken over de realiteit doet dan ben je een mongooltje.
Ik ga toch geen dingen roepen over de werkelijkheid zonder het te onderbouwen?
Het slaat helemaal nergens op wat jij doet, vriend
met je mythologische boek
Hindoeisme heeft het bewustzijn als onderbouwing, het christendom heeft de Bijbel.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je roept constant van alles zonder het te onderbouwen, vriend.
En als je wel iets onderbouwt, spreek je jezelf constant tegen.
Ik dacht dat je niet in competitie was?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:21 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Hindoeisme heeft het bewustzijn als onderbouwing, het christendom heeft de Bijbel.
Tja, nuff said denk ik he
Ja, mijn ego probeert jouw ego niet te verslaan. Het probeert niet beter te zijn dan jij.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet in competitie was?
Daar verzet je Ego zich tegen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:29 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, mijn ego probeert jouw ego niet te verslaan. Het probeert niet beter te zijn dan jij.
Het enige wat mij interesseert is de waarheid. Jouw mythologische boek doet de waarheid geweld aan, en daar verzet ik me tegen.
Jij onderbouwt ook niks, je beweert alleen maar. Op de één of andere manier zie je jouw mening als een sterk argument. Hate to break it to ya, but: NOPE.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Omdat je uitspraken over de realiteit doet die je niet kunt onderbouwen.
Hun acties staan haaks op het geloof wat jij hier preekt. Je hoeft je namelijk niet te bewijzen om jezelf te bevrijden. Bevrijding of verlichting zit in het volledig loslaten, onbegrensde altruïsme, complete acceptatie, totale vrede.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:51 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
De verklaring is dat het ultieme geluk in je eigen bewustzijn zit. Bewustzijn is God en de wereld is de reflectie van God, de wereld is afgeleid van bewustzijn. Bewustzijn is dus primair.
Mensen trainen zichzelf om de wereld te overwinnen, en hun goddelijke zelf te ontdekken.
Ikzelf ben van mening dat niks noodzakelijk is behalve meditatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |