Met deze mentaliteit waren de boerenprotesten, anti-lockdownprotesten, en alle andere protesten 'van betekenis' niet doorgegaan. Ook niet de protesten van MLK Jr.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je een beetje normaal bent keur je geweld af en begeef je jezelf in veiligheid.
Kom op zeg, dit is geen revolutie ofzo.
Helaas, daar is Israël niet bij betrokken. Boeit niemand, dus.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:03 schreef Enchanter het volgende:
Ik voel nieuwe studenten protesten aankomen
Als je MLK erbij gaat halen dan faal je echt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Met deze mentaliteit waren de boerenprotesten, anti-lockdownprotesten, en alle andere protesten 'van betekenis' niet doorgegaan. Ook niet de protesten van MLK Jr.
Dus je wil zeggen dat als je spullen vernield en geweld gebruikt je meer bereikt?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Met deze mentaliteit waren de boerenprotesten, anti-lockdownprotesten, en alle andere protesten 'van betekenis' niet doorgegaan. Ook niet de protesten van MLK Jr.
Zou mooi zijn. Volgens A5 is alleen de schade aan kunst in het gebouw al een ton.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mss kunnen ze de kosten verhalen op zulke ouders, als ze er toch achter staan.
Als wij samen staan is er toch echt een punt gemist.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat als je spullen vernield en geweld gebruikt je meer bereikt?
Is dit niet een vorm van auto-doxing?quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had je fucking kind gewoon goed opgevoed, Martijntje.
Serieus, Martijntje?
Zo n type wat haar "kids" alle vrijheid gaf om ook in de supermarkt met ge- ren en geschreeuw de hele omgeving loopt te terroriseren.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:12 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Niet verrassend dat dat een ouder is van 1 van de demonstranten, dezelfde insteek.
Zo 1 waarvan haar kind nooit wat fout doet en dus ook nooit gestraft is geweest.
Godver moet ik dit ookal googlen?quote:
Nee, maar wel dat elk protest van formaat te maken heeft gehad met onrust en geweld, of beschuldigingen daarvan. Dat weerhoudt mensen er individueel natuurlijk niet van om te protesteren.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus je wil zeggen dat als je spullen vernield en geweld gebruikt je meer bereikt?
Waar heb je het over? Neem bijvoorbeeld de March on Washington, daar wist men zich juist te onderscheiden door het nette gedrag, mensen werden ook opgeroepen om zich ook extra netjes te kleden, wat men ook deed. Het was dus juist fatsoen en pacifisme, in combinatie met de indrukwekkende retoriek van MLK zelf, die dit zo'n legendarisch moment heeft gemaakt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een prima historisch voorbeeld van een protest waarbij geweld voorkwam (of beschuldigingen van geweld en onrust) maar waarvan iedereen uiteindelijk toch vindt dat het een goed protest was.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je MLK erbij gaat halen dan faal je echt.
Nee, dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:12 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat elk protest van formaat te maken heeft gehad met onrust en geweld, of beschuldigingen daarvan. Dat weerhoudt mensen er individueel natuurlijk niet van om te protesteren.
Nog altijd 100%quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een prima historisch voorbeeld van een protest waarbij geweld voorkwam (of beschuldigingen van geweld en onrust) maar waarvan iedereen uiteindelijk toch vindt dat het een goed protest was.
Overigens wacht ik nog steeds op je antwoord op mijn post.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Volgens A5 is alleen de schade aan kunst in het gebouw al een ton.
Mammie is trouwens ook behoorlijk dom dat ze de UvA probeert aan te spreken op 'politiegeweld'. Alsof de UvA gaat over de geweldsinstructie van de politie.
Dus nog wel een stuk meer in totaal als ik het zo lees.quote:kunstwerken tot een waarde van 100.000 euro aan stukken
Oh thanks, zal ik onthouden wanneer we gaan protesteren tegen de massa imigratie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een prima historisch voorbeeld van een protest waarbij geweld voorkwam (of beschuldigingen van geweld en onrust) maar waarvan iedereen uiteindelijk toch vindt dat het een goed protest was.
MLK stond juist voor geweldloos protest. Je bedoelt ws Farrakhan of Xquote:Op donderdag 9 mei 2024 18:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het is maar een beetje verf.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Dus nog wel een stuk meer in totaal als ik het zo lees.
Schilderkunst is ons erfgoedquote:
Ja, dat is letterlijk het geval. Dat is ook de reden waarom medewerkers van de UvA zich tegen het College van Bestuur keren:quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou mooi zijn. Volgens A5 is alleen de schade aan kunst in het gebouw al een ton.
Mammie is trouwens ook behoorlijk dom dat ze de UvA probeert aan te spreken op 'politiegeweld'. Alsof de UvA gaat over de geweldsinstructie van de politie.
https://nos.nl/artikel/25(...)uur-na-demonstratiesquote:Medewerkers van de UvA spreken zich in een open brief uit tegen de "acties van het College van Bestuur" na politieacties bij verschillende Nederlandse universiteiten, gisteravond en vannacht.
Volgens de schrijvers van de brief heeft het universiteitsbestuur blijk gegeven van kwade trouw door tijdens de onderhandelingen met studenten en medewerkers al te besluiten de bezetting met geweld te beëindigen. "We zijn geschokt door de absolute minachting, het gebrek aan respect en de algemene onwil van het bestuur jegens haar studenten en personeel."
quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:20 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
MLK stond juist voor geweldloos protest. Je bedoelt ws Farrakhan of X
https://theweek.com/speed(...)plained-53-years-agoquote:Let me say as I've always said, and I will always continue to say, that riots are socially destructive and self-defeating. ... But in the final analysis, a riot is the language of the unheard. And what is it that America has failed to hear? It has failed to hear that the plight of the Negro poor has worsened over the last few years. It has failed to hear that the promises of freedom and justice have not been met. And it has failed to hear that large segments of white society are more concerned about tranquility and the status quo than about justice, equality, and humanity. And so in a real sense our nation's summers of riots are caused by our nation's winters of delay. And as long as America postpones justice, we stand in the position of having these recurrences of violence and riots over and over again. [Martin Luther King Jr., "The Other America"]
quote:"This bloodlust interpretation ignores one of the most striking features of the city riots. Violent they certainly were. But the violence, to a startling degree, was focused against property rather than against people. There were very few cases of injury to persons, and the vast majority of the rioters were not involved at all in attacking people. The much publicized "death toll" that marked the riots, and the many injuries, were overwhelmingly inflicted on the rioters by the military. It is clear that the riots were exacerbated by police action that was designed to injure or even to kill people. As for the snipers, no account of the riots claims that more than one or two dozen people were involved in sniping. From the facts, an unmistakable pattern emerges: a handful of Negroes used gunfire substantially to intimidate, not to kill; and all of the other participants had a different target -- property.
"Medewerkers" die na hun gender studies aangebleven zijn als teachers assistent gender studies omdat er verder geen werk wasquote:Op donderdag 9 mei 2024 18:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ja, dat is letterlijk het geval. Dat is ook de reden waarom medewerkers van de UvA zich tegen het College van Bestuur keren:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)uur-na-demonstraties
Die post gaat over de vraag of je helemaal moet stoppen met protesteren als er ergens dingen vernield raken, niet over of de inhoud van de protesten moreel of feitelijk juist zijn. Maar leuk geprobeerd.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh thanks, zal ik onthouden wanneer we gaan protesteren tegen de massa imigratie.![]()
Al verwacht ik dat je dan ineens een hele andere mening hebt.
Leuke draai, het ging erom dat de UvA dus wel ging over het politieoptreden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
"Medewerkers" die na hun gender studies aangebleven zijn als teachers assistent gender studies omdat er verder geen werk was
Ja die hadden geen zin in een crackpand op hun terrein. Logisch.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Leuke draai, het ging erom dat de UvA dus wel ging over het politieoptreden.
Iets wat niet tot jouw botte kop doordringt: je gaat niet andermans eigendommen kapot maken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Die post gaat over de vraag of je helemaal moet stoppen met protesteren als er ergens dingen vernield raken, niet over of de inhoud van de protesten moreel of feitelijk juist zijn. Maar leuk geprobeerd.
Door die trommels krijg je sowieso de neigingquote:
Waar zeg ik dat dat helemaal top is dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Iets wat niet tot jouw botte kop doordringt: je gaat niet andermans eigendommen kapot maken.
Ik zou me kapot schamen als mammie zoiets zou postenquote:
Je post protesten waar geweld bij is gebruikt waarvan je stelt dat het een desondanks goed is geweest, waarmee je deze protesten rechtvaardigd.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Die post gaat over de vraag of je helemaal moet stoppen met protesteren als er ergens dingen vernield raken, niet over of de inhoud van de protesten moreel of feitelijk juist zijn. Maar leuk geprobeerd.
Je praat het goed.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat helemaal top is dan?
Me kindje is me leven please like comment and subscribequote:Op donderdag 9 mei 2024 18:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik zou me kapot schamen als mammie zoiets zou posten
Waar heb ik gezegd dat het helemaal top is? Kom maar op met je quote.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat helemaal top is dan?
quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:33 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Me kindje is me leven please like comment and subscribe
Vraag me af hoe hard ze gaat jammeren als ze kan opdraaien voor de schade van zoonlief. Volledig financieel uitkleden, net als bij de avondklok rellen. Ben je helemaal gek geworden, Martijntje en je infantiele klote zoontje.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik zou me kapot schamen als mammie zoiets zou posten
Nee, ik gaf historische voorbeelden van protesten die als "goed" worden bestempeld, maar waar desondanks toch onrust en geweld aanwezig was (omdat het vrijwel onvermijdelijk was) en die niet om die reden werden afgebroken.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je post protesten waar geweld bij is gebruikt waarvan je stelt dat het een desondanks goed is geweest, waarmee je deze protesten rechtvaardigd.
Meer heb ik niet nodig.
Eens. Snelrecht toepassen en ze mogen met hun koppen ook wel in opsporing verzocht.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Vraag me af hoe hard ze gaat jammeren als ze kan opdraaien voor de schade van zoonlief. Volledig financieel uitkleden, net als bij de avondklok rellen. Ben je helemaal gek geworden, Martijntje en je infantiele klote zoontje.
Doen we nu even de hele quote:quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
https://theweek.com/speed(...)plained-53-years-ago
Zijn demonstraties eindigden ook vrij regelmatig in rellen.
En deze over eigendommen:
[..]
quote:Let me say as I've always said, and I will always continue to say, that riots are socially destructive and self-defeating. I'm still convinced that nonviolence is the most potent weapon available to oppressed people in their struggle for freedom and justice. I feel that violence will only create more social problems than they will solve. That in a real sense it is impracticable for the Negro to even think of mounting a violent revolution in the United States. So I will continue to condemn riots, and continue to say to my brothers and sisters that this is not the way. And continue to affirm that there is another way.
Je weet dat je niet meer meetelt?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:36 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, ik gaf historische voorbeelden van protesten die als "goed" worden bestempeld, maar waar desondanks toch onrust en geweld aanwezig was (omdat het vrijwel onvermijdelijk was) en die niet om die reden werden afgebroken.
Martijntjequote:Op donderdag 9 mei 2024 18:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Vraag me af hoe hard ze gaat jammeren als ze kan opdraaien voor de schade van zoonlief. Volledig financieel uitkleden, net als bij de avondklok rellen. Ben je helemaal gek geworden, Martijntje en je infantiele klote zoontje.
Wat heb jij dat je iedereen de hele tijd aan het cancelen bent en ze niet meer mogen postenquote:Op donderdag 9 mei 2024 18:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je weet dat je niet meer meetelt?
Ik ben toch altijd ongesteld en ik haat trommels.quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:40 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Wat heb jij dat je iedereen de hele tijd aan het cancelen bent en ze niet meer mogen posten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |