abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213475525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 00:59 schreef helloo_152420 het volgende:
Met alle respect naar Joost en zijn team, maar als audiovisuele nerd ik kan bijna niet geloven dat er zo'n negen maanden aan dit optreden is gewerkt. Is het vrolijk? Zeker. Europapa bevat alleen zoveel (muzikale) ingrediënten om een professioneel, modern, euforisch, episch optreden neer te zetten en ik zie dat gewoon niet terug. Het idee is op zichzelf interessant, maar de manier waarop het is uitgevoerd qua camerastandpunten en lichtshow is echt niet op niveau. Misschien vinden sommigen van jullie dat ik overdrijf, maar het is jammer om jaar op jaar te zien dat de Nederlandse delegatie niet in staat is om stagings bij elkaar te brengen die van de allerhoogste kwaliteit zijn (a-la Tattoo van Loreen).
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij? :@ die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:11:44 #102
163650 Greys
pi_213475543
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:05 schreef Em31 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze daarvoor openstaan, als je zag hoe ze vorig jaar reageerden en alles deden om de schuld bij een ander te leggen. Het is blijkbaar wat het is bij ons en er zal straks weleens een jaar zijn dat het weer even klopt, maar meer ook niet. :+
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅

En met Twan als 'toezichthouder' qua staging en Marnix voor de regie van de camera's is het op papier een uitstekend team.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:13:04 #103
163650 Greys
pi_213475551
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij? :@ die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
En dit inderdaad. Daar zou je toch op moeten kunnen vertrouwen als multi camera regisseur..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475563
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:

[..]
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅
Die woorden hebben er niet zoveel mee van doen denk ik. De clip schepte concrete verwachtingen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213475564
Over een half jaar of zo, als iedereen alles heeft laten bezinken, zal Gover er ooit vast nog wel iets over zeggen in een interview of zo. Heel eerlijk denk ik dat ze zich toch op de een of andere manier een beetje misrekend hebben op de Eurovisiemachine. Dat schemerde de afgelopen week al een beetje door. De vraag is dan wel waar dat door komt en in hoeverre de AvroTros daar een rol in heeft gespeeld, die staan namelijk niet zo goed bekend als "goede begeleiders" natuurlijk 🙈
pi_213475566
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:19:08 #107
163650 Greys
pi_213475585
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind. :@ Jij hebt het over weinig snelheid in de camerashots terwijl het team van Eurovisie zelf in Zweden als een van de eerste stand-in repetities op beeld de balkjes van de camerashots van NL liet zien en erbij riep hoe enorm snel die gingen hahaha.

En de zwart wit clip van Tilburg was idd heel dynamisch en gaaf maar vooral heel veel interactie met publiek en tussen publiek enzo. Dat valt sowieso weg qua mogelijkheid op het ESF helaas. Denk dat hij dat anders heel graag had gewild want hij zei dat een moshpit op het Songfestival z'n droom was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475590
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:

[..]

En met Twan als 'toezichthouder' qua staging en Marnix voor de regie van de camera's is het op papier een uitstekend team.
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.
pi_213475598
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
pi_213475599
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind. :@ Jij hebt het over weinig snelheid in de camerashots terwijl het team van Eurovisie zelf in Zweden als een van de eerste stand-in repetities op beeld de balkjes van de camerashots van NL liet zien en erbij riep hoe enorm snel die gingen hahaha.
Ik heb die video ook gezien, maar dat ging maar om een klein deel van het optreden. Als je alle shots als geheel bekijkt zitten er echt ongelofelijk veel trage en wijde shots in en zeker ook op plekken waar dat niet nodig was geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:23:23 #111
163650 Greys
pi_213475609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:20 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475611
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:

[..]
En de zwart wit clip van Tilburg was idd heel dynamisch en gaaf maar vooral heel veel interactie met publiek en tussen publiek enzo. Dat valt sowieso weg qua mogelijkheid op het ESF helaas. Denk dat hij dat anders heel graag had gewild want hij zei dat een moshpit op het Songfestival z'n droom was.
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.
pi_213475615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
Mwa, je bent als je wint niet verplicht het te organiseren he, is wel vaker geweigerd om logistieke/financiële redenen.
pi_213475628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Dit slaat zo erg nergens op.

Hoe zie je het voor je? Een stel mensne die bij elkaar komen om te bespreken dat ze toch vooral niet moeten winnen en hoe ze dat kunnen doen en dat dat niet uitlekt ofzo, want stel je voor dat je eerste wordt van de ~40 inzendingen met dus een ~2.5% kans.

Welk bewijs heb je verder om deze gedachtenkronkel te staven?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:26:16 #116
163650 Greys
pi_213475629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.
Muziekfeest op het Plein gevoel heb ik er nou totaal écht niet bij. Maar ieder z'n gevoel natuurlijk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:29:36 #117
163650 Greys
pi_213475648
Maar wat er ook gebeurt, vanavond vond het publiek Joost bijjjjna net zo tof als Zwitserland. Op één schamel puntje na. Dus ze zullen toch best iets goed doen, ook al had het vast nog beter gekund. Wij roepen ook maar makkelijk van de zijlijn misschien. 😅

Trusten vriendenpeople!

Edit: oh nee morgen Hemelvaart en vrij. Oeh.

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 09-05-2024 02:01:18 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475657
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.
pi_213475676
Wat ook wel zo lijk te zijn is dat geintjes niet zo naar voren komen die bedacht zijn en dan denk ik aan het ladende achtergrondje. Ik snap dat niet. Lijkt erop alsof het los bedacht is en dan bij elkaar gegooid is.

Overigens niet te hopen ze de comments hier enzo niet lezen ... lijkt me zo stressvol.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:42:55 #120
163650 Greys
pi_213475691
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:31 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.
Ik ga morgen nog eens kijken en dan heel goed letten op de camerashots! :)

Vind het zelf iig al heel fijn dat bij de spoken word outro hij zo lekker close is. Goed voor het overbrengen van de emotie in z'n gezicht. En dat je gedurende enkele keren in de act gelukkig toch wel die lekkere goofy blik van hem ziet. Ook bij het hakken zag je hem voor mijn gevoel zowel van wat dichterbij als met wide shots.

Maar zal er morgen even extra kritisch naar kijken. Leuk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:44:16 #121
163650 Greys
pi_213475697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens niet te hopen ze de comments hier enzo niet lezen ... lijkt me zo stressvol.
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475704
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.
pi_213475717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:

[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echt een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Die video is wel op een totaal andere manier tot stand gekomen. Joost heeft die avond een paar uitvoeringen gedaan van Europapa gedaan en die optredens zijn door elkaar gesneden. Dat geeft natuurlijke een andere flow dan een optreden dat in één keer achter elkaar doorgaat. Ik vind de Zweedse stagings net zo goed vastzitten in een bepaald sjabloon en lang niet altijd even geweldig. Loreen vond ik vreselijk vorig jaar, zowel het nummer als dat veredelde tosti-ijzer. Joost had kunnen gaan voor een soort semi live optreden, maar Kroatië doet zoiets dus en daar vind ik ook geen reet aan. Daar zwabbert het beeld alle kanten op en haak ik af omdat ik totaal geen focus voel. Bij Europapa concentreert het beeld zich toch vooral op Joost, hij zit zowat in elk shot. En dat aantal shots zou wel eens het hoogst aantal binnen drie minuten kunnen zijn van alle inzendingen dit jaar, evenals het wisselende licht. Wijde shots geven overzicht, het geeft ruimte en lucht, daar is niks op tegen, zolang je maar niet een wijd shot hebt op een moment dat dat wat over moet komen heel intiem is. Wat ik zie is een dynamische staging die de BPM van de song ademt, en naar het einde toe, na het hakken wat rustiger wordt in lichtwisselingen en beeldwisseling om tenslotte tot de essentie te komen: Joost alleen in een spotje. Het zwiert, het danst, het beweegt, heeft humor en verstilling. En Joost staat centraal. En hij mag trots zijn. Wat mij betreft.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 mei 2024 @ 01:54:10 #124
163650 Greys
pi_213475736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 01:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.
Hij gaf onlangs al in een van de interviews in Malmö aan dat hij van zichzelf eigenlijk niet meer op z'n telefoon mag maar dat wel moeilijk vindt.
Snap ik inderdaad best. Ik zou zelf denk ik als deelnemer ook de neiging hebben om alles te lezen en dan uiteindelijk na een kwartier scrollen naar m'n scherm te krijsen DOE HET DAN ALLEMAAL LEKKER ZELF ALS JE HET ZO GOED WEET STELLETJE KUTLULLEN. _O-

(Joost zal dat vast niet denken hoor. Die is heel lief en beschaafd. :+ )

Tot nu toe altijd blij geweest dat we niet een artiest hebben als bv zo'n Ronela die al haar boosheid en frustraties op Twitter ging krijsen. Hoe vermakelijk dat voor ons ook was hahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213475876
Ik vraag me af of Joost zelf hier blij mee is. Zo te zien niet. Niets te maken met zijn act of wat hij doet. Welke regisseur kiest zoveel wide shots in een optreden. Een verhaal vertel je vanuit close, midden close en de wide stukken zijn voor het refrein/bridge. Deze song gaat het halen op populariteit en het publiek. Maar even los van de act. Qua regie: they fucked this up. Zijn kracht ligt in zijn expressie als performer. Zeker in de verses plaats je daar meer close op. Maar denk dat dit probleem bij Zweden ligt. Dit is enorm slecht in beeld gebracht. Ierland is een demonisch lied, niet mijn ding. Maar dat is hoe je een optreden in beeld brengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')