Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij?quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:59 schreef helloo_152420 het volgende:
Met alle respect naar Joost en zijn team, maar als audiovisuele nerd ik kan bijna niet geloven dat er zo'n negen maanden aan dit optreden is gewerkt. Is het vrolijk? Zeker. Europapa bevat alleen zoveel (muzikale) ingrediënten om een professioneel, modern, euforisch, episch optreden neer te zetten en ik zie dat gewoon niet terug. Het idee is op zichzelf interessant, maar de manier waarop het is uitgevoerd qua camerastandpunten en lichtshow is echt niet op niveau. Misschien vinden sommigen van jullie dat ik overdrijf, maar het is jammer om jaar op jaar te zien dat de Nederlandse delegatie niet in staat is om stagings bij elkaar te brengen die van de allerhoogste kwaliteit zijn (a-la Tattoo van Loreen).
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze daarvoor openstaan, als je zag hoe ze vorig jaar reageerden en alles deden om de schuld bij een ander te leggen. Het is blijkbaar wat het is bij ons en er zal straks weleens een jaar zijn dat het weer even klopt, maar meer ook niet.
En dit inderdaad. Daar zou je toch op moeten kunnen vertrouwen als multi camera regisseur..quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij?die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
Die woorden hebben er niet zoveel mee van doen denk ik. De clip schepte concrete verwachtingen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet hoe dat kan, Marnix Kaart is er toch bij?die heeft heel Rotterdam 2021 in beeld gebracht.
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echter een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Deels zeker waar, maar dit jaar is het toch gewoon voornamelijk Joost z'n eigen samengestelde creatieve team? Daar kan AvroTros niet zo veel aan doen denk ik dat het nu wat tegenvalt voornamelijk door de woorden van Gover. 😅
En met Twan als 'toezichthouder' qua staging en Marnix voor de regie van de camera's is het op papier een uitstekend team.
Ik heb die video ook gezien, maar dat ging maar om een klein deel van het optreden. Als je alle shots als geheel bekijkt zitten er echt ongelofelijk veel trage en wijde shots in en zeker ook op plekken waar dat niet nodig was geweest.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou bijna nog grappig vind.Jij hebt het over weinig snelheid in de camerashots terwijl het team van Eurovisie zelf in Zweden als een van de eerste stand-in repetities op beeld de balkjes van de camerashots van NL liet zien en erbij riep hoe enorm snel die gingen hahaha.
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:20 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Het creatieve team komt inderdaad van Joost, maar zij hebben natuurlijk geen ervaring met optredens op het Songfestival. Daarin zou de Nederlandse delegaties juist een rol moeten spelen om duidelijk te maken wat wel en niet werkt. Jaar op jaar wordt duidelijk dat de Nederlandse regisseurs gaan voor conceptueel veilige acts. Er zitten misschien wat gekke plaatjes in het optreden, maar qua cameravoering en lichtplan is het echt heel erg conventioneel en inside-the-box en dat past totaal niet bij een alternatief en outside-the-box nummer als Europapa.
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:19 schreef Greys het volgende:
[..]
En de zwart wit clip van Tilburg was idd heel dynamisch en gaaf maar vooral heel veel interactie met publiek en tussen publiek enzo. Dat valt sowieso weg qua mogelijkheid op het ESF helaas. Denk dat hij dat anders heel graag had gewild want hij zei dat een moshpit op het Songfestival z'n droom was.
Mwa, je bent als je wint niet verplicht het te organiseren he, is wel vaker geweigerd om logistieke/financiële redenen.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
Dit slaat zo erg nergens op.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:21 schreef multifase het volgende:
Naar mijn mening is qua staging er bewust ingehouden, met name juist door een mogelijke winst (organiseren, kosten ed)
Muziekfeest op het Plein gevoel heb ik er nou totaal écht niet bij. Maar ieder z'n gevoel natuurlijk!quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het gaat ook om hoe die live video ge-edit was, alles daaraan is veel cooler dan wat we nu te zien krijgen. Het is gewoon De Toppers on steroids, Muziekfeest op het Plein met wat rare plaatjes op een LED erachter. Het is chaotisch maar niet op een goede manier.
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap je. Maar zie m'n reactie hierboven. Ben bang dat ze daarbij toch deels ook tegen de grenzen van ESF aanlopen van wat daar mag en niet mag. Joost komt het beste uit de verf middenin publiek en over het hele podium stuiterend. Dat gaat daar niet helaas. Of moeilijk in elk geval. Moshpit mag niet volgens mij.
Ik ga morgen nog eens kijken en dan heel goed letten op de camerashots!quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:31 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Ook binnen de bestaande grenzen van het Songfestival was er (denk ik) nog veel meer mogelijk. Voornamelijk de camerashots. Je wilt namelijk (in de algemene zin) dichtbij de artiest staan als die textueel veel te vertellen heeft (tijdens de coupletten) en je kunt met de camera wat meer uitzoomen als de texuele bijdrage naar de achtergond verdwijnt (het refrein). Dat is een concept dat een omroep als SVT altijd heel goed inzet. Close tijdens de intro, de coupletten, en de bridge, verder weg tijdens het refrein. Simpel uit te voeren, maar toch krijgen we zulke dingen niet zo snel voor elkaar met de AVROTROS.
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens niet te hopen ze de comments hier enzo niet lezen ... lijkt me zo stressvol.
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij (Team) Joost acht ik die kans wel groter dan bij eerdere deelnemers.
Die video is wel op een totaal andere manier tot stand gekomen. Joost heeft die avond een paar uitvoeringen gedaan van Europapa gedaan en die optredens zijn door elkaar gesneden. Dat geeft natuurlijke een andere flow dan een optreden dat in één keer achter elkaar doorgaat. Ik vind de Zweedse stagings net zo goed vastzitten in een bepaald sjabloon en lang niet altijd even geweldig. Loreen vond ik vreselijk vorig jaar, zowel het nummer als dat veredelde tosti-ijzer. Joost had kunnen gaan voor een soort semi live optreden, maar Kroatië doet zoiets dus en daar vind ik ook geen reet aan. Daar zwabbert het beeld alle kanten op en haak ik af omdat ik totaal geen focus voel. Bij Europapa concentreert het beeld zich toch vooral op Joost, hij zit zowat in elk shot. En dat aantal shots zou wel eens het hoogst aantal binnen drie minuten kunnen zijn van alle inzendingen dit jaar, evenals het wisselende licht. Wijde shots geven overzicht, het geeft ruimte en lucht, daar is niks op tegen, zolang je maar niet een wijd shot hebt op een moment dat dat wat over moet komen heel intiem is. Wat ik zie is een dynamische staging die de BPM van de song ademt, en naar het einde toe, na het hakken wat rustiger wordt in lichtwisselingen en beeldwisseling om tenslotte tot de essentie te komen: Joost alleen in een spotje. Het zwiert, het danst, het beweegt, heeft humor en verstilling. En Joost staat centraal. En hij mag trots zijn. Wat mij betreft.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:15 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Naar mijns inziens is het gewoon heel safe en conventioneel. Veel wijde shots, weinig snelheid, keuze uit traditionelere lampen met veelal veilige kleuren. Europapa is echt een nummer dat schreeuwt om 'moderne' staging. De video die Joost binnen 24 uur binnen elkaar toverde (1e optreden van Europapa) is al meten een stuk dynamischer en heeft meer engagement dan het optreden waar naar verluidt 9 maanden over is nagedacht. Dat is toch wel opmerkelijk. Er is veel kritiek op export op het Songfestival vanuit Scandinavië (vooral Zweden), maar het kan echt niet kwaad om eens een Zweeds team in te huren voor de staging. Wij krijgen het gewoon niet voor elkaar om een hedendaags optreden neer te zetten. Europapa had echt het momentum aan zijn zijde, maar ik denk dat we heel erg blij mogen zijn als we de top 5 halen.
Hij gaf onlangs al in een van de interviews in Malmö aan dat hij van zichzelf eigenlijk niet meer op z'n telefoon mag maar dat wel moeilijk vindt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 01:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Naja, niet alleen hier, maar ook elders. Vind het zelf al stressvol om de hele dag van alles te lezen, snap niet hoe de mensen zelf daarmee om gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |