Met de kosten voor 1 seconde rook kun je waarschijnlijk een week rondvliegen met luchtreclame in Polen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:05 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Daar gaat het budget voor de staging
Aldus Richard van de Crommert.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Ze leuk optreden als dit heeft Nederland nog nooit naar het ESF gebracht"![]()
Oh dat is wel een leuke ja. Veel creatieve mensen aan het werk zettenquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Een nationale finale maar dan niet voor het nummer maar voor de staging.
Holland’s Next Staging Directorquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee joh, Waylon is ook gewoon populair gebleven na de krumpers. Zelfs Trijntje is na dat gênante optreden nog net zo geliefd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:06 schreef d_elise het volgende:
Door deze reacties maak ik me wel een beetje zorgen om Joost.Ik zal eerlijk toegeven dat ik ook iets teleurgesteld ben, maar ik weet nu al vrijwel zeker dat hij door veel mensen wordt afgemaakt als het resultaat tegenvalt zaterdag. En hij geeft zelf aan dat hij het nu al lastig vindt en zwaarder vindt dan verwacht, het hele songfestivalcircus en alle kritiek/meningen, dus ik hoop niet dat dit al te veel gaat doorleven ná het ESF-avontuur en dat hij er een vervelende nasmaak aan over houdt zeg maar. Dat gun ik hem niet.
En het hoeft niet megagecompliceerd. Alleen nu zitten er teveel 'downers' in. Dingen die vragen oproepen die niet ingelost worden. De visuals an sich zijn een keuze. Niet bijzonder, maar wel opvallend en in hun zeer overdreven simpelheid passend bij het nummer. Maar tegelijkertijd is alle aankleding ook een raadsel. Een vogel die totaal onverklaarbaar is en gevoelsmatig ook niet bij de rest aansluit. De rare pianodingen zonder functie. Dat heeft het naar beneden getrokken wat de rest niet goed kan maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:11 schreef Spumonisal het volgende:
Als het echt heel erg gaat tegenvallen dan maar eens wat meer aandacht aan de staging gaan geven volgend jaar. Tip voor de commissie.
Allemaal onderdeel van het plan to overpromise and underdeliver!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:09 schreef CarloV het volgende:
Teleurstelling is onderdeel van het plan, dan kan het straks alleen maar meevallen!
“Ja, die blonde zangeres uit Appingedam die gewoon op een krukkie zonder poespas en een freakshow zong, vind ik de beste”quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
De underdog positie was nog nooit zo groot!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef CityPigeon het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van het plan to overpromise and underdeliver!
Dit is wel waar ik op hoopte.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef Japepk het volgende:
En ook hier was het 'simpele' idee van Joost die grote delen van het nummer door de game heen loopt, genoeg geweest. Als in, op het scherm draait de wereld en Joost marcheert ervoor op het podium.
Dat vertrouwen in Twan als begeleider heb ik nooit helemaal begrepen, hij heeft alleen maar stagings hoeven goedkeuren of afkeuren, hij heeft ze niet zelf bedacht. We weten helemaal niet of hij enigszins kijk erop heeft.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef Fred_B het volgende:
Volgend jaar met een andere artiest hebben we weer een heel ander team dat de staging doet, dus dan gaat de leercurve weer terug naar nul.
En ik vrees dat Twan toch niet helemaal ideaal is om in te schatten wat scoort (hij was immers ook al enthousiast over die finalistenaankondiging van vorig jaar).
Die doet een interval actquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Gijscoman het volgende:
Op Insta net een foto samen met Kaarija. Lijkt ook recent gemaakt. Zou dat de suggestie versterken dat Kaarija daadwerkelijk een rol speelt in het optreden?
Er mogen immers toch ook maar zes mensen op het podium en er zijn er toch maar vijf tot nu toe?
Volgend jaar doen we gewoon weer een oud-Hollandse "less is more".quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef Fred_B het volgende:
Volgend jaar met een andere artiest hebben we weer een heel ander team dat de staging doet, dus dan gaat de leercurve weer terug naar nul.
Daar heb ik me toch geen zin in. Daar vrees ik nu wel voor, dat ze denken: oke, we hebben een uitstapje gemaakt naar een uptempo maar volgend jaar gaan we gewoon weer voor een veilige ballad.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:23 schreef CityPigeon het volgende:
[..]
Volgend jaar doen we gewoon weer een oud-Hollandse "less is more".
Ik zeg niet dat we hiermee winnen hoor. Sorry. Dat denk ik niet. Al hoop ik het natuurlijk wel! Maar dat ligt niet aan de staging ofzo. Daar is alsnog echt weinig tot niks mis mee. En hij heeft nooit op 1 gestaan bij de bookies.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:07 schreef Arcee het volgende:
Het grenzeloze optimisme van Greys sleept ons er wel door.
Het is gewoon zonde als je een goed nummer weet te verkloten door de staging, nota bene met een artiest die echt een podiumdier is. Zoals het nu lijkt was het nog beter geweest als je hem géén staging had gegeven dan dit. Laat hem gewoon los op zo'n podium en het komt overtuigender over.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef TLC het volgende:
Nog voor Anouk kwam Nederland bijna nooit meer in de grande finale en nu maken we ons druk of een top 5 plek wel goed genoeg is
Euhm het is geen Eurovisie Stagingfestival hè? Tuurlijk het draagt allemaal bij en moet kloppend zijn maar man oh man wat staren sommigen hier zich blind op de staging.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:36 schreef CityPigeon het volgende:
Kroatië zou echt één van de minst memorabele winnaars ooit zijn. Daar is echt niets origineels aan.
Ierland zou 'm zomaar kunnen pakken, dát was nog eens een staging. Zo moet het.
Dit begin ik nu ook wel een beetje te denken. De reacties op zijn live versie in 013 waren echt heel positief vergeleken bij nu. Ik hoop dat die energie wel een beetje loskomt als er echt publiek bij is, maar zo op het podium bij de repetities ontbreekt inderdaad zijn kracht als performer voor mijn gevoel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is gewoon zonde als je een goed nummer weet te verkloten door de staging, nota bene met een artiest die echt een podiumdier is. Zoals het nu lijkt was het nog beter geweest als je hem géén staging had gegeven dan dit. Laat hem gewoon los op zo'n podium en het komt overtuigender over.
Nee maar goed, als je bij alle toffe stagings van de grote landen achter de schermen mag meekijken, dan moet dat toch op zijn minst de informatie bieden van wat mogelijk is en inspiratie van hoe het zou kunnen. TV maken is toch ook vaak van een bewezen concept in een iets ander jasje gieten, en dat is bij veel succesvolle ESF-acts niet anders.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat vertrouwen in Twan als begeleider heb ik nooit helemaal begrepen, hij heeft alleen maar stagings hoeven goedkeuren of afkeuren, hij heeft ze niet zelf bedacht. We weten helemaal niet of hij enigszins kijk erop heeft.
We hadden hier een tv-programma dat wekenlang meerdere optredens per aflevering mooi kon stagen + Rotterdam 2021 zag er visueel zo goed uit dat ik me afvraag of een ander land dat snel gaat overtreffen. Dit hóeft niet zo te gaan en toch gebeurt het al jaren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef Fred_B het volgende:
En ik vrees dat Twan toch niet helemaal ideaal is om in te schatten wat scoort (hij was immers ook al enthousiast over die finalistenaankondiging van vorig jaar).
Ik snap wat je bedoelt maar dat kan volgens mij gewoon niet op het ESF want dan krijg je alleen maar wide shots omdat hij constant de camera uit vliegt anders (ik zie dit nu voor me en moet lachen). En dan klagen we daar weer met z'n allen over de WIDE SHOTS.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is gewoon zonde als je een goed nummer weet te verkloten door de staging, nota bene met een artiest die echt een podiumdier is. Zoals het nu lijkt was het nog beter geweest als je hem géén staging had gegeven dan dit. Laat hem gewoon los op zo'n podium en het komt overtuigender over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |