Dus jij denkt dat de Universiteit van Amsterdam in Israël ligt, als voorbeeld voor slaghout en wetsovertredingen? Dat Nederland geen idioten en idioterie kent? Hm, frappant. Zeker voor iemand die zo ontzettend intelligent is als jij. Diskwalificeer je voornamelijk verder.quote:
In Nederland?quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:08 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Sommigen, ja. Ook messen heb ik voorbij zien komen. Idioten heb je helaas overal.
Ik gok dat hier vooral had moeten staan. Maar wat jij wil, mop.quote:Op donderdag 9 mei 2024 21:20 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de Universiteit van Amsterdam in Israël ligt, als voorbeeld voor slaghout en wetsovertredingen? Dat Nederland geen idioten en idioterie kent? Hm, frappant. Zeker voor iemand die zo ontzettend intelligent is als jij. Diskwalificeer je voornamelijk verder.
Ik reageerde op @theunderdog zijn bericht:quote:
Verder is het bekend dat Underdog al een tijdje zich ontzettend superieur voelt in zijn overkomen. Neemt niet weg dat ik reageerde op de context van het filmpje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:35 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/NTarnopolsky/status/1788305831055827347
Hahahaha Israëlische politie beukt familie van gijzelaars in elkaar.
Wat een land... echt zoveel geluk dat hun vijanden nog ernstiger zijn.
Wel waarquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:28 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik reageerde op @:theunderdog zijn bericht:
[..]
Verder is het bekend dat Underdog al een tijdje zich ontzettend superieur voelt in zijn overkomen. Neemt niet weg dat ik reageerde op de context van het filmpje.
Dat Underdog Israël een onderontwikkeld land vindt en liever een Germaanse overheersing wenst weten we al een tijdje.
een underdog die zich superieur voelt, apartquote:Op donderdag 9 mei 2024 21:28 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik reageerde op @:theunderdog zijn bericht:
[..]
Verder is het bekend dat Underdog al een tijdje zich ontzettend superieur voelt in zijn overkomen. Neemt niet weg dat ik reageerde op de context van het filmpje.
Dat Underdog Israël een onderontwikkeld land vindt en liever een Germaanse overheersing wenst weten we al een tijdje.
Daar zijn een hoop onafhankelijke mensenrechten organisaties het toch oneens met je. Of wil je die ook wegzetten als onkundig waar jij de kundige bent in deze? Misschien moet je ze gaan helpen het licht te zien.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:37 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een wat verkeerd beeld hebt van Israël hedendag. Het zou wat zijn als ik nu naar mijn Palestijnse buurman loop en zeg dat hij geen overeenkomstige rechten heeft, dan lacht hij mij vierkant uit.
Hij komt uit Judea en Samaria en was enorm blij met zijn permanente status omdat hij met zijn kennis en werkervaring heel erg graag wilde kunnen handelen en integreren.
Zou ik met hem een gesprek hebben over discriminatie, dan zou hij een ander verhaal hebben - dat is namelijk (afhankelijk van het gebied waar je bent) wel meer aanwezig.
Maar als ik in bepaalde buurten in Haifa zou rondlopen dan zou ik ook als 'blanke vrouw' anders behandeld worden. Maakt dat het beleid van Israël, niet bepaald lijkt mij.
Wat ik wel zorgelijk vind is dat in het recht-technische milieu ik ook sneller discriminatie zie ontstaan en dat zullen we moeten veroordelen.
Goed idee Chadi! Ik ben al in gesprek (en in demonstratiequote:Op donderdag 9 mei 2024 21:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Daar zijn een hoop onafhankelijke mensenrechten organisaties het toch oneens met je. Of wil je die ook wegzetten als onkundig waar jij de kundige bent in deze? Misschien moet je ze gaan helpen het licht te zien.
Was ook te verwachten, zoals iedereen wel weet, maar domrechts niet wilt inzien is dat Israel openlijk in de politiek over genocide tegen de Palestijnen spreken, no phun intended.quote:
Bedankt voor je bijdragequote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:
[..]
Was ook te verwachten, zoals iedereen wel weet, maar domrechts niet wilt inzien is dat Israel openlijk in de politiek over genocide tegen de Palestijnen spreken, no phun intended.
Maar nee hoor, Israel is het slachtoffer hier. Sure.
Maar uiteraard wordt dit lid weggezet als een extreemrechtse gek. Wake up: heel het kabinet in Israel is extreem rechts en als ze de mogelijkheid zouden hebben zouden ze elke Palestijn van de grond wegvagen voor "lebensraum".
Verschil is dat Israël het daadwerkelijk kan maar niet doet. Hamas kan het niet maar wil het wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:
[..]
Was ook te verwachten, zoals iedereen wel weet, maar domrechts niet wilt inzien is dat Israel openlijk in de politiek over genocide tegen de Palestijnen spreken, no phun intended.
Maar uiteraard wordt dit lid weggezet als een extreemrechtse gek. Wake up: heel het kabinet in Israel is extreem rechts en als ze de mogelijkheid zouden hebben zouden ze elke Palestijn van de grond wegvagen voor "lebensraum".
Dit is precies hoe ik bij de aankondiging dacht dat deze samenwerking zou uitlopen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 13:15 schreef Aether het volgende:
Brief leden GroenLinks aan Timmerfrans: Boycot vlag Israël en steun 'From the river to the sea'
https://www.geenstijl.nl/(...)the-river-to-the-sea
Niets - heel weinig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:36 schreef opgebaarde het volgende:
@:hannahvrede jij hebt wel vertrouwen in OCHA geloof ik. Als Martin Griffiths van OCHA meldt dat er in hele gaza al drie dagen niks naar binnen is gekomen, geen stroom., geen water, geen vrachtwagens, geen mensen. Gewoon niks. Moeten we zo'n bewering dan serieus nemen?
Die zal zich ook wel afvragen waar hij aan is begonnen...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is precies hoe ik bij de aankondiging dacht dat deze samenwerking zou uitlopen.
Israël doet het niet in een dag, maar op de westbank zijn de afgelopen maanden wederom meerdere dorpen met mensen verjaagd van hun land. Ook in Gaza zijn ze al lange tijd bezig met een bufferzone maken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verschil is dat Israël het daadwerkelijk kan maar niet doet. Hamas kan het niet maar wil het wel.
Die partij zal gaan imploderen denk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is precies hoe ik bij de aankondiging dacht dat deze samenwerking zou uitlopen.
Ja dus geen genocide. Overigens moet je die kolonisten gewoon terug schoppen met hun gewelddadige acties.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israël doet het niet in een dag, maar op de westbank zijn de afgelopen maanden wederom meerdere dorpen met mensen verjaagd van hun land. Ook in Gaza zijn ze al lange tijd bezig met een bufferzone maken.
Ik snap de endgame niet helemaal, want het merendeel van de mensen verjagen ze ipv te doden. Die verdwijnen niet en op een gegeven moment kun je ze niet verder concentreren. Eindeloos geweld gegarandeerd.
Ik heb de laatste verkiezing op hem gestemd. Niet omdat ik nou zo wild enthousiast was, maar omdat ik dacht dat na 20 jaar rechtse kabinetten en ellende het roer een keertje om moest.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:27 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die zal zich ook wel afvragen waar hij aan is begonnen...
Als je alle vruchtbare grond afpakt, het normale leven onmogelijk maakt en staatsgesteunde terreurgroepen laat plunderen en moorden gaat het toch wel rap richting wel genocide plegen hoor. Nu is het nog geen genocide, maar alle alarmbellen zouden af moeten gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dus geen genocide. Overigens moet je die kolonisten gewoon terug schoppen met hun gewelddadige acties.
quote:Voor het eerst gebruikt de IDF de onbemande D9-bulldozers in Gaza
Voor het eerst in operationele activiteiten zet de IDF onbemande D9-bulldozers in in de aanhoudende oorlog in Gaza, zo meldde het leger donderdag. Dit markeert 's werelds eerste significante betrokkenheid van dergelijke grondrobotinstrumenten in gevechten, meldt Ynet.
Deze robotbulldozers, door de IDF "Panda" genoemd, zijn standaard D9- bulldozers die zijn omgebouwd door Elta Systems, onderdeel van de Israel Aerospace Industries (IAI).
Hmm. En wat zeggen de Palestijnse leiders zoal over Israël?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:
[..]
quote:'We will repeat October 7 again and again'
"Israel is a country that has no place on our land," Hamas official Ghazi Hamad told Lebanese news outlet LBCI news this week, according to a report and translation from the Middle East Media Research Institute (MEMRI) released on Wednesday.
"We must remove that country," he continued.
"We must teach Israel a lesson, and we will do this again and again. The Al-Aqsa Flood is just the first time, and there will be a second, a third, a fourth. Because we have the determination...to fight."
Inderdaad. Joden in de regio worden immers al meer dan een eeuw aangevallen door barbaren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:
Dat klopt niet. Je projecteert de wensen van de Palestijnen nu op Israël.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 08:46 schreef yup het volgende:
Dat niet alleen, het overgrote merendeel van de Israëliërs die wonen op de Westelijke Jordaanoever doen niet mee aan zulke idiote praktijken. Het betreft een klein groepje, wat verschillende media vervolgens generaliseren omdat men op die manier weer een handig frame kan creëren om alle Palestijnen weg te zetten als slachtoffers en alle Israëliërs als daders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dus geen genocide. Overigens moet je die kolonisten gewoon terug schoppen met hun gewelddadige acties.
Het merendeel is misschien niet betrokken bij dat tuig, maar ze wonen er wel met 450k op die Westoever ( plus > 200k in Oost-Jeruzalem). Een groot deel vooral om economische redenen omdat het daar betaalbaarder is, maar dat is een aantal waardoor je aanwezigheid Een Ding wordt, ook als je gewoon je leven wilt leiden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het overgrote merendeel van de Israëliërs die wonen op de Westelijke Jordaanoever doen niet mee aan zulke idiote praktijken. Het betreft een klein groepje, wat verschillende media vervolgens generaliseren omdat men op die manier weer een handig frame kan creëren om alle Palestijnen weg te zetten als slachtoffers en alle Israëliërs als daders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |