Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Crowdfundingplatformen vooralsnog zonder ECSP • Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ja, ik zit nu ook te denken om die Otium mee te nemen. Eerst vrijdag al vervroegde aflossing van ms Ferox, nu deze. En mijn moeder deed gister nog een schenking aan mij (en mijn broer). Dus heb nu even wat meer vrij staan om te investeren. En ruil ik weer een lening met 6,5% rente in voor eentje met 8%.
Eerst maar wel eens even de administratie bij werken met deze aflossing. Had net Let's meat van HCN verwerkt. Wordt nog bijna een drukke werkdag zo.
[ Bericht 20% gewijzigd door Soulfreak op 06-05-2024 15:37:16 ]
Op maandag 6 mei 2024 15:28 schreef Soulfreak het volgende: Ja, ik zit nu ook te denken om die Otium mee te nemen. Eerst vrijdag al vervroegde aflossing van ms Ferox, nu deze. En mijn moeder deed gister nog een schenking aan mij (en mijn broer). Dus heb nu even wat meer vrij staan om te investeren. En ruil ik weer een lening met 6,5% rente in voor eentje met 8%.
Eerst maar wel eens even de administratie bij werken met deze aflossing. Had net Let's meat van HCN verwerkt. Wordt nog bijna een drukke werkdag zo.
Vreemd project dat Otium. Als je wilt ophogen dan lukt dat niet; eerst de oude inzet cancellen en dan het nieuwe bedrag opvoeren.
Op vrijdag 3 mei 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende: Dit lijkt op een eenzijdige aanpassing vanuit CCF ipv verzoek ondernemer. [..]
Deze mail net nog even zitten doorlezen. Ik ga toch ook nog maar een keer VOOR stemmen ondanks dat het met gemengde gevoelens is. Als de ondernemer nu uiterlijk juli nog steeds niet alle gevraagde gegevens gaat overleggen ben ik er ook echt klaar mee en dan gaan ze wat mij betreft de boel maar uitwinnen.
Transformatie Nieuwegein II 06-05-2024 De propositie nadert de beoogde aflossingsdatum. In overleg met de leningnemer wordt de bestaande lening geherfinancierd. Op korte termijn wordt de nieuwe propositie 'Kantoorgebouw Nieuwegein' ter financiering aangeboden. Middels deze financiering worden de investeerders van deze propositie afgelost. Over de exacte aflossingsdatum houden wij de investeerders op de hoogte.
1e hypotheek grond/chalet, 2e hypotheek woonhuis. Niet onaardig, wellicht een half procentje te laag.
Met het zicht op dalende rente einde jaar kan het nog wel, ziet er toch veilig uit. Ik neem hem, als het lukt, als enige van de nu 5 toekomstige investeringskansen mee.
[ Bericht 0% gewijzigd door eenjongen... op 06-05-2024 18:04:47 ]
In de rente is het risico natuurlijk meegenomen. Maar deze had ook volledig hypothecaire dekking kunnen krijgen bij een tweede hypotheek voor het volledige leenbedrag. Had dan minimaal een procentje rente gescheeld. Nu neem ik deze in elk geval niet mee.
[..] Dat zou dan de eerste nieuwe CRE kunnen worden sinds de vergunning.
Daar zou ik maar niet te sterk op rekenen, ze moeten eerst alle investeerer snog omzetten naar de nieuwe betaaldienstverlener en dat is in elk geval nog niet met alle accounts gedaan, ik weet niet of ze er al begonnen zijn? (behalve een aankondiging dat ze het zouden gaan doen)
[..] In de rente is het risico natuurlijk meegenomen. Maar deze had ook volledig hypothecaire dekking kunnen krijgen bij een tweede hypotheek voor het volledige leenbedrag. Had dan minimaal een procentje rente gescheeld. Nu neem ik deze in elk geval niet mee.
Er zal best een doelgroep zijn voor een West-Afrikaans restaurant, maar of die op een luxe (dus dure) uitvoering zitten te wachten vraag ik me dan wel weer af. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden.
[..] Er zal best een doelgroep zijn voor een West-Afrikaans restaurant, maar of die op een luxe (dus dure) uitvoering zitten te wachten vraag ik me dan wel weer af. Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden.
[..] Vreemd project dat Otium. Als je wilt ophogen dan lukt dat niet; eerst de oude inzet cancellen en dan het nieuwe bedrag opvoeren.
Zeker een vreemd project. Er is ter plekke gratis parkeren te over, ik betaal er echt nooit en kom er regelmatig. Een hotel is er nog niet. En het Rosada outlet centrum heeft een eigen parkeergelegenheid, en is bovendien te ver weg op loopafstand.
[..] Zeker een vreemd project. Er is ter plekke gratis parkeren te over, ik betaal er echt nooit en kom er regelmatig. Een hotel is er nog niet. En het Rosada outlet centrum heeft een eigen parkeergelegenheid, en is bovendien te ver weg op loopafstand.