abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 5 mei 2024 @ 20:55:04 #1
408813 crew  trein2000
pi_213432898
Welkom in het topic over de rechtszaken die lopen tegen Trump. Deze OP wordt op termijn verfraaid. Vooralsnog houd ik het bij een korte uiteenzetting van wat de bedoeling wel en niet is.

• Laten we bij de kern beginnen, dit topic gaat over de rechtszaken die lopen tegen Trump en zijn omgeving. Uiteraard mogen de politieke context en gevolgen daarvan ook besproken worden. Maar voor algemene politiek hebben we AMV.

• Dit topic staat in POL. Uiteraard mag in een specifiek topic wat meer dan in AMV, maar we verwachten wel dat wat hier besproken wordt enig raakvlak heeft met politiek.

Deze splitising van AMV is op veler verzoek tot stand gekomen. Laten we het vooral proberen met zn allen. We zullen onderweg ongetwijfeld nog moeten bijschaven en zullen dat ook doen. Jullie feedback en input is daarbij meer dan welkom. Doe dat in POL FB of schiet een van ons even aan in DM.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 05-05-2024 21:00:22 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 6 mei 2024 @ 19:00:12 #2
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213443709
Trump is voor de 10e bestraft wegens met een boete van 1000 dollar. Dit keer vanwege minachting voor het hof en de jury. Een volgende keer zou er celstraf opgelegd kunnen worden. Volgens de NOS om de volgende vertaalde opmerking:
"Die jury werd zo snel gekozen en 95 procent ervan is Democraat", voer Trump toen uit. "Het is echt zo'n oneerlijke situatie."

https://nos.nl/artikel/25(...)chter-dreigt-met-cel
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 19:15:24 #3
54278 crew  Tijger_m
pi_213443914
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef Montov het volgende:
Trump is voor de 10e bestraft wegens met een boete van 1000 dollar. Dit keer vanwege minachting voor het hof en de jury. Een volgende keer zou er celstraf opgelegd kunnen worden. Volgens de NOS om de volgende vertaalde opmerking:
"Die jury werd zo snel gekozen en 95 procent ervan is Democraat", voer Trump toen uit. "Het is echt zo'n oneerlijke situatie."

Zijn aanhang zal wel weer in de leugens trappen. De ene helft zijn hypocriete wegkijkers en de andere helft is te dom om te poepen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:16:39 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213443932
Goed topic!
  maandag 6 mei 2024 @ 19:42:41 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213444289
https://www.washingtonpos(...)-trial-live-updates/

Trump betaalde Cohen uit een persoonlijke rekening. Vreemd om je eigen geld te gebruiken voor een advocaat terwijl je dit via je bedrijf regelt.

quote:
Former Trump Organization senior vice president and comptroller Jeffrey McConney said he discussed with former Trump Organization financial officer Allen Weisselberg how to account for the money being paid to Michael Cohen as reimbursement for the Stormy Daniels payments.

“Wire monthly from DJT,” McConney wrote in his notes, meaning that the money would come out of former president Donald Trump’s personal account, not the accounts of the Trump Organization.

McConney also explained that in addition to the $130,000 paid to Cohen, there was $50,000 handwritten on Cohen’s invoice for payment to a company called Red Finch for “technical services.” The total of those two amounts, $180,000, was then doubled by Weisselberg, to $360,000, to account for the tax hit Cohen might receive, and a $60,000 bonus was also added, for a total payment of $420,000.

“Are you aware of another instance where a reimbursement was doubled to account for taxes?” Assistant District Attorney Matthew Colangelo asked. “No,” McConney said.
quote:
Witness Jeffrey McConney, a longtime finance employee at Donald Trump’s company, testified Monday that a check to compensate Michael Cohen for payment to an adult-film actress was sent to the White House for Trump’s approval in March 2017.

“The check was drawn out of President Trump’s personal account,” McConney testified. “We had to get it down to the White House so that President Trump could sign it.”
quote:
Jeffrey McConney, a longtime accountant for the Trump Organization, has twice subtly suggested on the witness stand that he did not think Michael Cohen was much of a lawyer.

At the start of his cross-examination, Trump lawyer Emil Bove asked him: “Michael Cohen was a lawyer, correct?” McConney replied: “Okay,” causing laughter in the courtroom.

Earlier Monday, when prosecutors asked McConney about Cohen, he said tartly: “He said he was a lawyer.”

Asked whether Cohen worked in the company’s legal department, McConney replied, “I guess so,” drawing laughs from the packed courtroom.
Géén kloon van tvlxd!
pi_213449485
De reden dat meneer trump naar de slaapverwekkende monitor kijkt:
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 14:29:52 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213451593
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_213451601
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Dat gaat mooi worden :9
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 14:35:34 #9
3928 Ulx
pi_213451620
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:31 schreef pullup het volgende:

[..]
Dat gaat mooi worden :9
S
T
O
R
M
Y
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 14:36:24 #10
3928 Ulx
pi_213451628
twitter
  dinsdag 7 mei 2024 @ 14:54:05 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213451755
Het bericht van Trump over de Crooked judge is weggehaald.
Géén kloon van tvlxd!
pi_213451778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
S
T
O
R
M
Y
W
E
A
T
H
E
R
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 14:57:36 #13
3928 Ulx
pi_213451780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 14:54 schreef Montov het volgende:
Het bericht van Trump over de Crooked judge is weggehaald.
Ja duh. Hij kreeg gisteren een expliciete waarschuwing van de rechter dat de volgende keer celstraf gaat worden in plaats van $1000 boete.
pi_213452584
Afgezien van het afkoop bedrag voor Stormy Daniels, hoop ik dat de prosecutors het ervaren van dreiging in de parkeergarage ook even benoemen.
“ u heeft een leuke dochter”…
  dinsdag 7 mei 2024 @ 16:39:32 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213452604
De aanklager probeert de verdediging "ik wist van niets" onbruikbaar te maken door te wijzen op de micromanager die Trump is.

quote:
The book company witness, Sally Franklin, has been asked by prosecutors to describe parts of books that Donald Trump published years ago, including “Trump: How To Get Rich” and “Trump: Think Like a Billionaire.”

Prosecutors asked Franklin to read short excerpts from the books, including one about his former chief financial officer Allen Weisselberg, and another section in which Trump says smart businesspeople should know all the parts of their business, even down “to the paper clips.”

Another book excerpt advised readers: “When you’re working with a decorator, make sure you ask to see all the invoices.”

The excerpts being read to the jury seem designed to show that Trump was a micromanager who kept close tabs on all the activity within his company.

“Every dollar counts in business, and for that matter, every dime,” Trump wrote in one of the book excerpts.

https://www.washingtonpos(...)-updates/#author-box
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 17:54:08 #16
3928 Ulx
pi_213453326
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 17:57:11 #17
3928 Ulx
pi_213453342
twitter

Gaat Trump zich aan de gag order kunnen houden?
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 18:04:52 #18
3928 Ulx
pi_213453406
Weten jullie nog dat de rechter hem toestemming gaf naar de diploma uitreiking van zijn zoon te gaan? Wat zal de rechter hier nu van denken?

twitter
  dinsdag 7 mei 2024 @ 19:12:36 #19
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213454015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 17:54 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Trump wilde dat ze mee ging doen aan The Apprentice

quote:
He’s like, ‘This would really shake things up. You could go on the show and prove you’re not just a dumb bimbo, you’re smarter than people think,’ and he’d get a lot of attention for this crazy idea.”

Daniels said she replied, “I’m not a business person. I don’t have that education; there’s no way I could win.” She said Trump told her, “What if I tell you what the challenges are?” a reference to the tasks contestant completed on the show. “Kind of like what he did with the [pro] wrestling, you know what they are.” She said Trump told her, “I have control. I can give somebody an edge, to make sure you could at least make a good showing.”

She did not appear on the show.
En er is veel gesproken over de seksuele ervaring:

quote:
Stormy Daniels said that after drinking two bottles of water while chatting with Donald Trump, she asked to use the restroom. She walked through a bedroom to use the bathroom, and when she emerged Trump was on the bed in a T-shirt and boxer shorts, Daniels said.

Daniels said she was startled. “I wasn’t expecting someone to be there, especially minus a lot of clothing,” she testified. “That’s when I had that moment when I felt like the room spun in full motion. And I felt the blood leave my hands and my feet, almost like if you stand up too fast. I just thought: ‘Oh my God. What did I misread to get here?’ Because the intention is pretty clear — somebody’s in their underwear on the bed, posing for you.”

Daniels said Trump “stood up between me and the door, not in a threatening manner.” Daniels said she told him: “I’ve got to go. He said, ‘I thought we were getting somewhere, we were talking.’”

Daniels said she did not remember many of the subsequent details, saying, “I think I blacked out,” but that she wasn’t drugged or drunk.

“Next thing I know I was on the bed,” Daniels said, “the opposite side of the bed from where we’d been standing. I had my clothes and shoes off. We were in missionary position.”

She testified that she didn’t remember how her clothes came off but did recall that “I was staring at the ceiling. I didn’t know how I got there. I was trying to think about anything other than how I got there.”

Daniels said Trump did not wear a condom and that they didn’t discuss that. “I didn’t say anything at all.” She said the encounter was brief.
Stormy had ook spijt dat ze het liet gebeuren

quote:
Daniels, who has discussed outside of the courtroom having been sexually abused as a child, said she was embarrassed by the fact that she allowed the sexual interaction to go forward. “I felt ashamed that I didn’t stop it and I didn’t say no,” she said.
Het verhaal is jaren later ook nog in een roddelblad gekomen:

quote:
She testified that “In Touch” magazine contacted her in 2011 offering her $15,000 for her story about Trump, which she said she participated in but the story never ran. It did appear, however, on a gossip website.

Daniels’s Trump story remained largely unknown for several years but resurfaced when Trump ran for president in 2016 and his payoff to Playboy model Karen McDougal was reported by the Wall Street Journal.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 19:34:07 #20
3928 Ulx
pi_213454342
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 mei 2024 @ 19:42:35 #21
3928 Ulx
pi_213454514
quote:
HOFFINGER: “Did he express any concern at that point about his wife finding out?”
DANIELS: “No”
En zijn argument dat hij betaalde om zijn huwelijk te redden dan?
  Moderator dinsdag 7 mei 2024 @ 19:46:17 #22
54278 crew  Tijger_m
pi_213454588
Zijsprongetje naar een andere persoon die via Trump in een rechtszaak is beland en nu bankroet is. Althans...op papier, want blijkbaar is zijn basis uitgaven patroon wat hij "nodig" heeft $43.000 per maand maar helaas, dat was in de afgelopen maand verre van voldoende, de teller stopte in Januarie al meteen bij $120.000

quote:
Besieged by creditors and with his income drying up, Rudolph W. Giuliani laid out an austerity program of sorts in January for a federal bankruptcy court.

He would stick to a $43,000-a-month budget, he said in court filings, roughly in line with the income he drew from his retirement accounts and Social Security. That amount would cover, among other expenses, $5,000 in alimony payments to his ex-wife Judith Giuliani, $1,050 for food and housekeeping supplies and $425 for “personal care products and services.” He was also obliged to cover $13,500 in monthly nursing-home expenses for his former mother-in-law; she died in March.

Suggesting that he was mindful of the $153 million he owes to creditors, including two Georgia election workers he defamed in the aftermath of the 2020 election, he budgeted nothing for entertainment, clubs and subscriptions.

It did not take him long to blow his budget. In another bankruptcy filing, he said he actually spent nearly $120,000 in January. The accounting of his spending that he provided to the court was spotty and incomplete. He later provided more information to the creditors’ lawyers, listing 60 transactions on Amazon, multiple entertainment subscriptions, various Apple services and products, Uber rides and payment of some of his business partner’s personal credit card bill.

It is not clear whether he has pared back his spending to within his budget in the months since January, because he has failed to submit required disclosures to the bankruptcy court. But his spending, and his inability or unwillingness to give the bankruptcy court a fuller look at his financial status, have left his creditors suspicious and angry.

https://www.nytimes.com/2(...)uliani-spending.html
Het artikel gaat verder op de website van de NYT
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 7 mei 2024 @ 20:35:44 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_213455297
Advocaten van Trump zeggen dat er teveel seksuele details genoemd zijn terwijl dat niet de bedoeling was. De rechter vond ook dat er teveel details waren maar zegt

quote:
“There are some things that are probably better left unsaid,” said Merchan. “I think there were some things that I think the witness was a little difficult to control. … It was not easy.”

Merchan said he did think that there were “guardrails in place” on Daniels’s testimony, after Trump’s defense attorney argued there were none. He also faulted Trump’s defense lawyers for not objecting more frequently to the questions and answers the prosecution elicited.

I will also note that I was surprised that there were not more objections” from Trump’s lawyers, Merchan said. “The defense has to take some responsibility for that.”

https://www.washingtonpos(...)LPPBABTJWL2R2JD4D6XQ
De advocaten waren ook aan het slapen denk ik.
Géén kloon van tvlxd!
pi_213460020
twitter

Oei
pi_213476259
Echt heel kut. Want als hij onder de Stormy zaak uitkomt wordt hij verkozen en pardonneert zichzelf...
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 10:29:48 #26
54278 crew  Tijger_m
pi_213477621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 06:51 schreef Coeus het volgende:
Echt heel kut. Want als hij onder de Stormy zaak uitkomt wordt hij verkozen en pardonneert zichzelf...
Dat is nog niet zo eenvoudig, Trump kan, in theorie, zichzelf een pardon geven maar alleen voor Federale zaken en niet voor de rechtszaken in de Staten.
Dus wel de zaak in Florida die door Jack Smith gevoerd word maar niet Georgia en deze in NY.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 mei 2024 @ 10:50:08 #27
408813 crew  trein2000
pi_213477819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is nog niet zo eenvoudig, Trump kan, in theorie, zichzelf een pardon geven maar alleen voor Federale zaken en niet voor de rechtszaken in de Staten.
Dus wel de zaak in Florida die door Jack Smith gevoerd word maar niet Georgia en deze in NY.
En dan is er naar ik begrijp juridisch ook nog wel het een en ander voor te zeggen dat jezelf een vrijgeleide geven niet kan. Maar met deze SCOTUS weet je eigenlijk al waar dat op gaat uitdraaien...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 11:05:43 #28
54278 crew  Tijger_m
pi_213477908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dan is er naar ik begrijp juridisch ook nog wel het een en ander voor te zeggen dat jezelf een vrijgeleide geven niet kan. Maar met deze SCOTUS weet je eigenlijk al waar dat op gaat uitdraaien...
Dat is ook nog onduidelijk, ja, hoewel ik dit SCOTUS er wel voor aan zie dat ze daar geen probleem mee gaan hebben.
pi_213477957
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef Montov het volgende:

Dat is toch gewoon freedom of speech.

De rechter is vast ook democraat :)
pi_213477991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat dat in de grondwet?
pi_213478006

Vervolg Trump gewoon voor zijn rol in de coup. Niet voor dit soort flutzaken.
  Moderator donderdag 9 mei 2024 @ 11:23:29 #32
54278 crew  Tijger_m
pi_213478050
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 11:16 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Staat dat in de grondwet?
Ja.

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
pi_213479193
Misschien dubbel, maar toch: aanrader. De documentaire ‘the sixth’ over 6 januari.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 mei 2024 @ 16:44:52 #34
3928 Ulx
pi_213481131
twitter

:D :D
  Overall beste user 2022 donderdag 9 mei 2024 @ 17:20:47 #35
3928 Ulx
pi_213481493
twitter
pi_213483805
Rick Scott, de senator uit Florida, die herkozen wil/moet worden, was aanwezig als support.
De democratische tegenkandidaat outraised hem.
twitter
pi_213484044
Interessante dialogen. Voor de golf cheater.
twitter
pi_213496998
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 06:51 schreef Coeus het volgende:
Even los of het technisch mogelijk is, een president wie zich zelf een pardon geeft...

Een pardon kan alleen voor zaken waarvoor iemand schuldig is. dus of moet hij veroordeeld worden of schuldbekennen.....

want hij hoeft zich zelf geen pardon te geven voor het slechte weer van vorige week, ook al denkt iedereen dat dit door trump komt, maar niemand kan het juridisch hardmaken dat hij hier iets mee te maken heeft gehad.....
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 14:50:33 #39
54278 crew  Tijger_m
pi_213497875
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Even los of het technisch mogelijk is, een president wie zich zelf een pardon geeft...

Een pardon kan alleen voor zaken waarvoor iemand schuldig is. dus of moet hij veroordeeld worden of schuldbekennen.....

want hij hoeft zich zelf geen pardon te geven voor het slechte weer van vorige week, ook al denkt iedereen dat dit door trump komt, maar niemand kan het juridisch hardmaken dat hij hier iets mee te maken heeft gehad.....
Niet per se. Ford gaf een pardon aan Nixon zonder dat Nixon schuldig bevonden was, dit is nooit getest voor de rechter dus men weet eigenlijk niet of het aan de regel voldoet maar er is wel een, soort van, precendent voor.

Ik heb de link naar het wikpedia artikel hierover al gegeven, dat doet uit de doeken hoeveel er eigenlijk nooit hard is bepaald omdat het simpelweg nooit voor de rechter geweest is.
pi_213498036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet per se. Ford gaf een pardon aan Nixon zonder dat Nixon schuldig bevonden was, dit is nooit getest voor de rechter dus men weet eigenlijk niet of het aan de regel voldoet maar er is wel een, soort van, precendent voor.

Ik heb de link naar het wikpedia artikel hierover al gegeven, dat doet uit de doeken hoeveel er eigenlijk nooit hard is bepaald omdat het simpelweg nooit voor de rechter geweest is.
Met wel verschil dat Watergate zelf wel bewezen is + dat nikson is afgezet voor betrokkenheid. Dus pardon kan zijn voor verdere veroordeling.

wil inderdaad niks zeggen over welke hersenkronkels er bedacht gaan wordden om trump vrij te krijgen bij schuld.
pi_213498554
Volgens mij een poging tot uitstel. Mislukt.
twitter
  Moderator vrijdag 10 mei 2024 @ 16:31:18 #42
54278 crew  Tijger_m
pi_213499661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 15:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Met wel verschil dat Watergate zelf wel bewezen is + dat nikson is afgezet voor betrokkenheid. Dus pardon kan zijn voor verdere veroordeling.

wil inderdaad niks zeggen over welke hersenkronkels er bedacht gaan wordden om trump vrij te krijgen bij schuld.
Nixon is niet afgezet maar afgetreden en Nixon is nooit aangeklaagd voor Watergate.

De inbraak in Watergate is bewezen maar Nixon's rol daarin is dat niet.
pi_213500895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nixon is niet afgezet maar afgetreden en Nixon is nooit aangeklaagd voor Watergate.

De inbraak in Watergate is bewezen maar Nixon's rol daarin is dat niet.
Dat maakt het inderdaad juridisch gezien extra dubbieus. Maar door af te reden rondom het Watergate schandaal, hield nixon de eer aan zich zelf en neemt dus verantwoording voor wat er is gebeurt (is niet het zelfde als schuldbekennen ind.), en kreeg een Pardon. Dus zowel Reps als Dems kunnen vrede hebben met de situatie.

verschil is natuurlijk dat Trump nooit verantwoording heeft genomen voor wat er is gebeurd, en een zelfpardon, is dan gewoon je zelf vrijpleiten van enige vervolging en dus stellen dat de president boven alle wetten zou staan en gek genoeg loopt die discussie nu ook....
pi_213550464
Melania wie?
Bijna…heb ik er meelij mee… Bijna…
twitter
pi_213552662
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:37 schreef AnneX het volgende:
Melania wie?
Bijna…heb ik er meelij mee… Bijna…
[ x ]
Ja, fijngevoelig is het niet.
twitter
Eigenlijk is hij gewoon een hufter.
pi_213552995
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ja, fijngevoelig is het niet.[ x ]Eigenlijk is hij gewoon een hufter.
Als dit in Afrika zou gebeuren zouden we het corruptie noemen.

https://www.motherjones.com/politics/2024/05/washington-post-report-donald-trump-promised-scrap-climate-laws-oil-industry-donated-billion/

quote:
Donald Trump dangled a brazen “deal” in front of some of the top US oil bosses last month, proposing that they give him $1 billion for his White House re-election campaign and vowing that once back in office he would instantly tear up Joe Biden’s environmental regulations and prevent any new ones, according to a bombshell new report.
pi_213554096
Tja…
twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')