Heb je het hele topic gelezen ? Ik weet niet wat ik allemaal heb uitgelegd en nog niet maar : hij kwam met de ideeën en de beloftes, en de aandacht.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:34 schreef livelink het volgende:
Jij hebt toch net zo hard meegedaan aan de Love Bombing? Als jullie samen hebben gechat over samenwonen, huis kopen en vakantie, dan is het toch niet éénzijdig geweest? Ik zie absoluut niet in hoe je daar aangifte van kan doen.
Ik ga hier uiteraard geen privé berichten posten voor entertainment. Dat is helemaal niet van toevoegde waarde voor niemandquote:
Het is meer gewoon interesse of zoiets strafbaar is in Nederland, dat is het in Engeland namelijk wel ( en dat zal niet voor niks zijn )quote:Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
It takes two to tango. Jij hebt erin ingestemd. Weet niet wat jouw positie is en hoeveel ervaring je hebt maar als die guy zegt laten we op vakantie gaan terwijl jullie elkaar nog nooit gezien hebben dan is het duidelijk een creep. En dat is aan jezelf te wijten.
Je wilt hem niet meer zien? Prima lessen ervan leren en doorgaan met het leven. Wraak nemen en aangifte willen doen gaat je alleen maar meer kosten.
Je laat gemakshalve de signalen weg:quote:Op maandag 6 mei 2024 17:30 schreef kiki2024 het volgende:
Wanneer zinnen als 'Ik kan niet meer zonder je', een constante stroom aan complimenten en overdreven veel cadeaus je bekend voorkomen, ben je misschien slachtoffer van 'love bombing'. Deze extreme aandacht baart zeker in het begin van een relatie zorgen en wordt in Engeland zelfs als strafbaar bevonden.
In het Verenigd Koninkrijk wordt dit toxic datinggedrag al serieus genomen. Daar updatete de Crown Prosecution Service, de overheidsorganisatie die verantwoordelijk is voor politiezaken, zijn protocol al. Love bombing wordt daar als een vorm van misbruik gezien. Britse rechters die slachtoffers voor hun neus krijgen, worden op de hoogte gebracht van veelvoorkomende signalen waardoor het probleem sneller opgespoord kan worden.
Heb je vermoedens van love bombing -of dat nou in je eigen datingleven of dat van een dierbare is? Dan is het tijd om snel in te grijpen, want de manier van communiceren kan funest zijn voor je mentale gezondheid. Over het algemeen kun je love bombing herkennen door extreem veel aandacht en liefde in de prille beginfase van de relatie. Ben je er te laat bij, dan uit love bombing zich later meestal in complete radiostilte. De dader maakt een 180 graden draai en gaat van alles naar niets. Na ontelbaar veel complimenten, cadeaus en liefdesbetuigingen wordt de telefoon plotsklaps niet meer opgenomen en lijkt je date nooit meer thuis te zijn. Wanneer hij of zij vervolgens wel weer contact met jou opneemt, begint het manipulatieve gedrag opnieuw en wordt jóu van alles verweten.
Love bombing kun je wanneer je net begint met daten herkennen aan de volgende signalen:
je doet nu aannames want je was er niet bij.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Je laat gemakshalve de signalen weg:
• De persoon in kwestie geeft je in no time bakken met aandacht en verwacht dat ook terug. Reageer je niet binnen een paar minuten op een appje, dan wordt hij of zij boos;
• Uitspraken als 'Ik kan niet zonder je' of 'We blijven voor altijd samen' worden in een extreem vroeg stadium gedaan;
• Je grenzen worden niet gerespecteerd en de ander verwacht altijd evenveel 'liefde' in de vorm van tijd en aandacht terug;
• Veel te dure cadeau's zijn bij wijze van 'omkoping' aan de orde van de dag;
• Terwijl jullie nog helemaal niet exclusief zijn, beschuldigt de persoon jou van contact met anderen.
Dat is misschien nog wel meer voor jou van toepassing dan voor hem. Jij verwachte liefde in de vorm van tijd en aandacht terug, jij werd boos omdat hij niet snel genoeg reageerde op een appje. Ook jij deed veel te vroeg uitspraken over altijd samen zijn.
Ja oke, maar dat zou voor mij als man niet zo erg zijn als we seks zouden hebben gehad, dat is toch het doel.quote:
Ik hoop dat je snel over die tinder date bent. Er zijn genoeg leuke mannen die wel oprecht zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:39 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
Het is meer gewoon interesse of zoiets strafbaar is in Nederland, dat is het in Engeland namelijk wel ( en dat zal niet voor niks zijn )
Het is gewoon onrecht dat mensen je mentaal zo kunnen bespelen zonder gevolgen, en dat heeft niks te maken met wraak willen nemen maar het is gewoon niet juist. Je brengt mentale schade bewust aan een mens. Dat zou strafbaar moeten zijn/ worden
dezelfde reden dat love bombing ook in Engeland strafbaar is? je schaad er mensen enorm mentaal mee...als je het niet hebt meegemaakt is het misschien lastig te begrijpen ?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En waarom zou het strafbaar moeten zijn? Kan je dat onderbouwen? Heb je voorbeelden?
In Engeland wordt het beschouwd als een onderdeel van ‘coersive control’:quote:Op maandag 6 mei 2024 17:39 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
Het is meer gewoon interesse of zoiets strafbaar is in Nederland, dat is het in Engeland namelijk wel ( en dat zal niet voor niks zijn )
Het is gewoon onrecht dat mensen je mentaal zo kunnen bespelen zonder gevolgen, en dat heeft niks te maken met wraak willen nemen maar het is gewoon niet juist. Je brengt mentale schade bewust aan een mens. Dat zou strafbaar moeten zijn/ worden
Dezelfde reden is een beetje een drogreden. In sommige culturen eten ze geen koe. Om dan te zeggen dat we daarom hier ook geen koe meer mogen eten...quote:Op maandag 6 mei 2024 17:44 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
dezelfde reden dat love bombing ook in Engeland strafbaar is? je schaad er mensen enorm mentaal mee...als je het niet hebt meegemaakt is het misschien lastig te begrijpen ?
nee dan weet ik blijkbaar niet genoeg...voor mij was het geen rode vlag. Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast wasquote:Op maandag 6 mei 2024 17:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dezelfde reden is een beetje een drogreden. In sommige culturen eten ze geen koe. Om dan te zeggen dat we daarom hier ook geen koe meer mogen eten...
Ik mis een beetje zelfreflectie in je posts. Als een totaal onbekende man je aanbiedt om op vakantie te gaan dan weet je genoeg neem ik aan?
Of waren de klokgeluiden te luid?
Of je bent super naief of je doet alsof je dom bent.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:48 schreef kiki2024 het volgende:
Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast was
de woorden van iemand geloven heeft weinig met intelligentie te maken. Ik wist niet dat ik tegenwoordig alle woorden van mensen in twijfel moet gaan trekken. ja natuurlijk vertrouw je niet gelijk iedereen in eerste instantie maar als iemand je van alles vertelt, laat zien met foto's en prive info geeft ja dan ga je wel wat vertrouwen opbouwen. Ik dacht dat deze man gewoon oprecht en enthusiast was. het zal toch niet de eerste keer zijn dat mensen zoiets gedaan hebben ?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of je bent super naief of je doet alsof je dom bent.
Ik kan me voorstellen dat hij super enthousiast was. Nogmaals ik hoop dat je snel over hem bent. Het is gewoon zonde van je tijd en energie.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:48 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
nee dan weet ik blijkbaar niet genoeg...voor mij was het geen rode vlag. Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast was
dat is het ook...maar gevoel kan je dus niet zomaar uitschakelen. ik voel me nu rot, en hij huppelt vrolijk verder met zijn vrouw/vriendin of volgende tinder date of wat dan ook....het is gewoon puur slecht om mensen bewust te kwetsen en ik hoop van harte dat hij zijn karma mag ontvangen.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:52 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat hij super enthousiast was. Nogmaals ik hoop dat je snel over hem bent. Het is gewoon zonde van je tijd en energie.
Nou doe jij aannames. Je maakt jezelf echt helemaal gek zo. Je zegt het net zelf: "het is gedaan nu". Probeer het dan ook los te laten.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:55 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
dat is het ook...maar gevoel kan je dus niet zomaar uitschakelen. ik voel me nu rot, en hij huppelt vrolijk verder met zijn vrouw/vriendin of volgende tinder date of wat dan ook....het is gewoon puur slecht om mensen bewust te kwetsen en ik hoop van harte dat hij zijn karma mag ontvangen.
niet omdat hij misschien geen interesse heeft/ of afgeknapt is, of niet wil ( niemand is verplicht ) maar wel omdat hij wist dat ik mentaal niet lekker zat, daar misbruik van heeft gemaakt ( bewust ) en achteraf schijt heeft
Die vent is al 50+.quote:
Dit is jouw topic. Wees vrij om je hart te luchten.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:55 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
dat is het ook...maar gevoel kan je dus niet zomaar uitschakelen. ik voel me nu rot, en hij huppelt vrolijk verder met zijn vrouw/vriendin of volgende tinder date of wat dan ook....het is gewoon puur slecht om mensen bewust te kwetsen en ik hoop van harte dat hij zijn karma mag ontvangen.
niet omdat hij misschien geen interesse heeft/ of afgeknapt is, of niet wil ( niemand is verplicht ) maar wel omdat hij wist dat ik mentaal niet lekker zat, daar misbruik van heeft gemaakt ( bewust ) en achteraf schijt heeft
waarom moet je onrecht altijd maar loslaten ? mensen mogen dus bewust iemand mentaal kapot maken, en dan moet je het maar gewoon laten en vergeten. kunnen ze hun volgende slachtoffer weer makenquote:Op maandag 6 mei 2024 17:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou doe jij aannames. Je maakt jezelf echt helemaal gek zo. Je zegt het net zelf: "het is gedaan nu". Probeer het dan ook los te laten.
Wat wil je dan gaan doen? Verhaal blijven halen zodat het stalken wordt? Aangifte doen?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:58 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
waarom moet je onrecht altijd maar loslaten ? mensen mogen dus bewust iemand mentaal kapot maken, en dan moet je het maar gewoon laten en vergeten. kunnen ze hun volgende slachtoffer weer maken
Kan gebeuren.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:52 schreef kiki2024 het volgende:
[..]
de woorden van iemand geloven heeft weinig met intelligentie te maken. Ik wist niet dat ik tegenwoordig alle woorden van mensen in twijfel moet gaan trekken. ja natuurlijk vertrouw je niet gelijk iedereen in eerste instantie maar als iemand je van alles vertelt, laat zien met foto's en prive info geeft ja dan ga je wel wat vertrouwen opbouwen. Ik dacht dat deze man gewoon oprecht en enthusiast was. het zal toch niet de eerste keer zijn dat mensen zoiets gedaan hebben ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |