abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213442733
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:34 schreef livelink het volgende:
Jij hebt toch net zo hard meegedaan aan de Love Bombing? Als jullie samen hebben gechat over samenwonen, huis kopen en vakantie, dan is het toch niet éénzijdig geweest? Ik zie absoluut niet in hoe je daar aangifte van kan doen.
Heb je het hele topic gelezen ? Ik weet niet wat ik allemaal heb uitgelegd en nog niet maar : hij kwam met de ideeën en de beloftes, en de aandacht.
pi_213442741
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Graag posten.
Ik ga hier uiteraard geen privé berichten posten voor entertainment. Dat is helemaal niet van toevoegde waarde voor niemand
pi_213442762
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:

[..]
It takes two to tango. Jij hebt erin ingestemd. Weet niet wat jouw positie is en hoeveel ervaring je hebt maar als die guy zegt laten we op vakantie gaan terwijl jullie elkaar nog nooit gezien hebben dan is het duidelijk een creep. En dat is aan jezelf te wijten.

Je wilt hem niet meer zien? Prima lessen ervan leren en doorgaan met het leven. Wraak nemen en aangifte willen doen gaat je alleen maar meer kosten.
Het is meer gewoon interesse of zoiets strafbaar is in Nederland, dat is het in Engeland namelijk wel ( en dat zal niet voor niks zijn )

Het is gewoon onrecht dat mensen je mentaal zo kunnen bespelen zonder gevolgen, en dat heeft niks te maken met wraak willen nemen maar het is gewoon niet juist. Je brengt mentale schade bewust aan een mens. Dat zou strafbaar moeten zijn/ worden
  maandag 6 mei 2024 @ 17:39:42 #279
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213442766
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:30 schreef kiki2024 het volgende:
Wanneer zinnen als 'Ik kan niet meer zonder je', een constante stroom aan complimenten en overdreven veel cadeaus je bekend voorkomen, ben je misschien slachtoffer van 'love bombing'. Deze extreme aandacht baart zeker in het begin van een relatie zorgen en wordt in Engeland zelfs als strafbaar bevonden.

In het Verenigd Koninkrijk wordt dit toxic datinggedrag al serieus genomen. Daar updatete de Crown Prosecution Service, de overheidsorganisatie die verantwoordelijk is voor politiezaken, zijn protocol al. Love bombing wordt daar als een vorm van misbruik gezien. Britse rechters die slachtoffers voor hun neus krijgen, worden op de hoogte gebracht van veelvoorkomende signalen waardoor het probleem sneller opgespoord kan worden.

Heb je vermoedens van love bombing -of dat nou in je eigen datingleven of dat van een dierbare is? Dan is het tijd om snel in te grijpen, want de manier van communiceren kan funest zijn voor je mentale gezondheid. Over het algemeen kun je love bombing herkennen door extreem veel aandacht en liefde in de prille beginfase van de relatie. Ben je er te laat bij, dan uit love bombing zich later meestal in complete radiostilte. De dader maakt een 180 graden draai en gaat van alles naar niets. Na ontelbaar veel complimenten, cadeaus en liefdesbetuigingen wordt de telefoon plotsklaps niet meer opgenomen en lijkt je date nooit meer thuis te zijn. Wanneer hij of zij vervolgens wel weer contact met jou opneemt, begint het manipulatieve gedrag opnieuw en wordt jóu van alles verweten.

Love bombing kun je wanneer je net begint met daten herkennen aan de volgende signalen:
Je laat gemakshalve de signalen weg:

• De persoon in kwestie geeft je in no time bakken met aandacht en verwacht dat ook terug. Reageer je niet binnen een paar minuten op een appje, dan wordt hij of zij boos;
• Uitspraken als 'Ik kan niet zonder je' of 'We blijven voor altijd samen' worden in een extreem vroeg stadium gedaan;
• Je grenzen worden niet gerespecteerd en de ander verwacht altijd evenveel 'liefde' in de vorm van tijd en aandacht terug;
• Veel te dure cadeau's zijn bij wijze van 'omkoping' aan de orde van de dag;
• Terwijl jullie nog helemaal niet exclusief zijn, beschuldigt de persoon jou van contact met anderen.

Dat is misschien nog wel meer voor jou van toepassing dan voor hem. Jij verwachte liefde in de vorm van tijd en aandacht terug, jij werd boos omdat hij niet snel genoeg reageerde op een appje. Ook jij deed veel te vroeg uitspraken over altijd samen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213442800
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Je laat gemakshalve de signalen weg:

• De persoon in kwestie geeft je in no time bakken met aandacht en verwacht dat ook terug. Reageer je niet binnen een paar minuten op een appje, dan wordt hij of zij boos;
• Uitspraken als 'Ik kan niet zonder je' of 'We blijven voor altijd samen' worden in een extreem vroeg stadium gedaan;
• Je grenzen worden niet gerespecteerd en de ander verwacht altijd evenveel 'liefde' in de vorm van tijd en aandacht terug;
• Veel te dure cadeau's zijn bij wijze van 'omkoping' aan de orde van de dag;
• Terwijl jullie nog helemaal niet exclusief zijn, beschuldigt de persoon jou van contact met anderen.

Dat is misschien nog wel meer voor jou van toepassing dan voor hem. Jij verwachte liefde in de vorm van tijd en aandacht terug, jij werd boos omdat hij niet snel genoeg reageerde op een appje. Ook jij deed veel te vroeg uitspraken over altijd samen zijn.
je doet nu aannames want je was er niet bij.

nogmaals :

- hij nam altijd eerste stappen tot contact als in appen, en bellen
- hij kwam met de onzin verhalen over tickets boeken naar Vegas, Malediven en weekendjes weg. ik heb zelfs screenshots van tickets ontvangen.
- hij kwam met het verhaal een woonboerderij te kopen en daar een bed and breakfast te beginnen
- hij kwam met het verhaal dat het 100% zou klikken want uiterlijk zou niet tellen

ik vroeg niks en verwachtte niks. PAS NA DE DATE en een complete gedragsverandering en opeens druk druk druk en stil zei ik er iets van
pi_213442807
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2024 12:49 schreef Catalunya. het volgende:
Andersom ook bij de dames meegemaakt.

Ja oke, maar dat zou voor mij als man niet zo erg zijn als we seks zouden hebben gehad, dat is toch het doel.
  maandag 6 mei 2024 @ 17:43:49 #282
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213442811
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:39 schreef kiki2024 het volgende:
Dat zou strafbaar moeten zijn/ worden
En waarom zou het strafbaar moeten zijn? Kan je dat onderbouwen? Heb je voorbeelden?
  maandag 6 mei 2024 @ 17:44:02 #283
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_213442813
quote:

[..]
Het is meer gewoon interesse of zoiets strafbaar is in Nederland, dat is het in Engeland namelijk wel ( en dat zal niet voor niks zijn )

Het is gewoon onrecht dat mensen je mentaal zo kunnen bespelen zonder gevolgen, en dat heeft niks te maken met wraak willen nemen maar het is gewoon niet juist. Je brengt mentale schade bewust aan een mens. Dat zou strafbaar moeten zijn/ worden
Ik hoop dat je snel over die tinder date bent. Er zijn genoeg leuke mannen die wel oprecht zijn.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_213442815
ik heb trouwens geen zin om hier een discussie aan te gaan over wie de schuldige is.

als mensen vinden dat hij netjes is geweest prima, als mensen vinden dat het mijn eigen schuld is en ik beter had moeten opletten ook prima.

het is gedaan nu
pi_213442823
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En waarom zou het strafbaar moeten zijn? Kan je dat onderbouwen? Heb je voorbeelden?
dezelfde reden dat love bombing ook in Engeland strafbaar is? je schaad er mensen enorm mentaal mee...als je het niet hebt meegemaakt is het misschien lastig te begrijpen ?
  maandag 6 mei 2024 @ 17:46:12 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213442841
quote:

[..]

In Engeland wordt het beschouwd als een onderdeel van ‘coersive control’:

“The term “coercive control” embraces a range of actions intended to intimidate, restrict and control a partner’s behaviour.”

Love bombing is dan dus onderdeel van een geheel aan gedragingen binnen een relatie.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 mei 2024 @ 17:47:10 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213442853
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:44 schreef kiki2024 het volgende:

[..]
dezelfde reden dat love bombing ook in Engeland strafbaar is? je schaad er mensen enorm mentaal mee...als je het niet hebt meegemaakt is het misschien lastig te begrijpen ?
Dezelfde reden is een beetje een drogreden. In sommige culturen eten ze geen koe. Om dan te zeggen dat we daarom hier ook geen koe meer mogen eten...

Ik mis een beetje zelfreflectie in je posts. Als een totaal onbekende man je aanbiedt om op vakantie te gaan dan weet je genoeg neem ik aan?

Of waren de klokgeluiden te luid?
pi_213442861
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:47 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dezelfde reden is een beetje een drogreden. In sommige culturen eten ze geen koe. Om dan te zeggen dat we daarom hier ook geen koe meer mogen eten...

Ik mis een beetje zelfreflectie in je posts. Als een totaal onbekende man je aanbiedt om op vakantie te gaan dan weet je genoeg neem ik aan?

Of waren de klokgeluiden te luid?
nee dan weet ik blijkbaar niet genoeg...voor mij was het geen rode vlag. Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast was
  maandag 6 mei 2024 @ 17:50:25 #289
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213442883
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:48 schreef kiki2024 het volgende:
Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast was
Of je bent super naief of je doet alsof je dom bent. :')
pi_213442908
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of je bent super naief of je doet alsof je dom bent. :')
de woorden van iemand geloven heeft weinig met intelligentie te maken. Ik wist niet dat ik tegenwoordig alle woorden van mensen in twijfel moet gaan trekken. ja natuurlijk vertrouw je niet gelijk iedereen in eerste instantie maar als iemand je van alles vertelt, laat zien met foto's en prive info geeft ja dan ga je wel wat vertrouwen opbouwen. Ik dacht dat deze man gewoon oprecht en enthusiast was. het zal toch niet de eerste keer zijn dat mensen zoiets gedaan hebben ?
  maandag 6 mei 2024 @ 17:52:22 #291
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_213442909
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:48 schreef kiki2024 het volgende:

[..]
nee dan weet ik blijkbaar niet genoeg...voor mij was het geen rode vlag. Ik dacht dat hij gewoon super enthousiast was
Ik kan me voorstellen dat hij super enthousiast was. Nogmaals ik hoop dat je snel over hem bent. Het is gewoon zonde van je tijd en energie. :*
pi_213442939
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:52 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat hij super enthousiast was. Nogmaals ik hoop dat je snel over hem bent. Het is gewoon zonde van je tijd en energie. :*
dat is het ook...maar gevoel kan je dus niet zomaar uitschakelen. ik voel me nu rot, en hij huppelt vrolijk verder met zijn vrouw/vriendin of volgende tinder date of wat dan ook....het is gewoon puur slecht om mensen bewust te kwetsen en ik hoop van harte dat hij zijn karma mag ontvangen.

niet omdat hij misschien geen interesse heeft/ of afgeknapt is, of niet wil ( niemand is verplicht ) maar wel omdat hij wist dat ik mentaal niet lekker zat, daar misbruik van heeft gemaakt ( bewust ) en achteraf schijt heeft
  maandag 6 mei 2024 @ 17:56:02 #293
13309 nostra
ask why
pi_213442948
Strafbaar nog wel, the fuck.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 6 mei 2024 @ 17:57:28 #294
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213442972
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:55 schreef kiki2024 het volgende:

[..]
dat is het ook...maar gevoel kan je dus niet zomaar uitschakelen. ik voel me nu rot, en hij huppelt vrolijk verder met zijn vrouw/vriendin of volgende tinder date of wat dan ook....het is gewoon puur slecht om mensen bewust te kwetsen en ik hoop van harte dat hij zijn karma mag ontvangen.

niet omdat hij misschien geen interesse heeft/ of afgeknapt is, of niet wil ( niemand is verplicht ) maar wel omdat hij wist dat ik mentaal niet lekker zat, daar misbruik van heeft gemaakt ( bewust ) en achteraf schijt heeft
Nou doe jij aannames. Je maakt jezelf echt helemaal gek zo. Je zegt het net zelf: "het is gedaan nu". Probeer het dan ook los te laten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213442981
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
?
Die vent is al 50+.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 6 mei 2024 @ 17:58:44 #296
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_213442991
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:55 schreef kiki2024 het volgende:

[..]

Dit is jouw topic. Wees vrij om je hart te luchten.
pi_213442993
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:57 schreef livelink het volgende:

[..]
Nou doe jij aannames. Je maakt jezelf echt helemaal gek zo. Je zegt het net zelf: "het is gedaan nu". Probeer het dan ook los te laten.
waarom moet je onrecht altijd maar loslaten ? mensen mogen dus bewust iemand mentaal kapot maken, en dan moet je het maar gewoon laten en vergeten. kunnen ze hun volgende slachtoffer weer maken
pi_213443021
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:58 schreef kiki2024 het volgende:

[..]
waarom moet je onrecht altijd maar loslaten ? mensen mogen dus bewust iemand mentaal kapot maken, en dan moet je het maar gewoon laten en vergeten. kunnen ze hun volgende slachtoffer weer maken
Wat wil je dan gaan doen? Verhaal blijven halen zodat het stalken wordt? Aangifte doen?
  FOK!fotograaf maandag 6 mei 2024 @ 18:02:14 #299
364681 over_hedge
pi_213443032
Dus een tinderdate wilde seks en praten een beetje mee tot die dat kreeg.

En dat wil je strafbaar krijgen? Hoe zie je dat precies voor je. Wat heeft hij precies gedaan wat strafbaar zou moeten zijn.

Is het netjes? Nee. Is het strafbaar? Nee gelukkig niet. De rechters hebben het al druk genoeg voordat er allemaal boehoe ik had seks waar ik mee instemde. Maar achteraf wilt hij wat anders dan ik dus pls straf hem zaken.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 mei 2024 @ 18:06:39 #300
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213443077
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:52 schreef kiki2024 het volgende:

[..]
de woorden van iemand geloven heeft weinig met intelligentie te maken. Ik wist niet dat ik tegenwoordig alle woorden van mensen in twijfel moet gaan trekken. ja natuurlijk vertrouw je niet gelijk iedereen in eerste instantie maar als iemand je van alles vertelt, laat zien met foto's en prive info geeft ja dan ga je wel wat vertrouwen opbouwen. Ik dacht dat deze man gewoon oprecht en enthusiast was. het zal toch niet de eerste keer zijn dat mensen zoiets gedaan hebben ?
Kan gebeuren.

Wil je morgen mee naar Bali? Lijkt mij echt super leuk als je mee gaat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')