Vieren niet echt. Hang wel vlag uit en sta er ieder jaar best even bij stl (ook 4 mei)quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:39 schreef lojanda het volgende:
Iemand die morgen Bevrijdingsdag gaat vieren?
Vieren doe ik het ook niet maar idd wat je al zei.. er bij stilgestaan. Kan me heel goed voorstellen dat je er naar van bent geweest. Het is ook echt verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Ik heb altijd gezegd dat ik er een keer naartoe wilden om een beetje van mee te krijgen maar durfde het dan toch weer niet. Ik had dan als ik erover nadacht ook het besef dat je dat natuurlijk ook nooit zo zou kunnen voelen want je kan er je er eigenlijk niets bij voorstellen wat al die mensen hebben doorstaan.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:46 schreef Iceage het volgende:
[..]
Vieren niet echt. Hang wel vlag uit en sta er ieder jaar best even bij stl (ook 4mei)
4 mei 1x in kamp Westerbork geweest bij de herdenking. Dat doe ik dus niet weer. Was er helemaal naar van.
https://www.kampwesterbork.nl/
Die stenen op dat plein en de omhoog getrokken kapotte rails (kippevel)
Nee, nog nooit gedaan eigenlijkquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:39 schreef lojanda het volgende:
Iemand die morgen Bevrijdingsdag gaat vieren?
Daarom je lijkt mij ook niet iemand die b ij de pakken neer gaat zitten, maar er het beste van probeert te makenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 11:42 schreef lojanda het volgende:
[..]
Dat klopt iddHet voordeel is wel dat je je nooit druk hoeft te maken of je ergens wel kan zitten
en ik doe mijn hakken soms nog wel eens aan als we weggaan en ik zeker weet dat ik niet uit mijn roelstoel hoef
Las dit vanmorgen:quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:00 schreef lojanda het volgende:
Mijn vader heeft in de oorlog heel veel armoede gehad en aten bloembollen om te overleven. Ook is mijn vader als peuter beschoten door de Duitsers en dat scheelde maar een haartje. Hij zei altijd dat er angst was maar dat alles in het niet valt en niets voorstelde met wat Joodse mensen hebben moeten meemaken.
Jaren geleden nog wel maar er is hier niet echt veel te doen..quote:
Ik ging altijd alleen naar die optochten kijken met die oude wagens van het legerquote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:48 schreef lojanda het volgende:
[..]
Jaren geleden nog wel maar er is hier niet echt veel te doen..
Ja dat probeer ik zeker en geef niet snel toe. Ben ook geen klager want daar bereikbare ook niets mee. Er zijn altijd nog veel ergere dingen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:25 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Daarom je lijkt mij ook niet iemand die b ij de pakken neer gaat zitten, maar er het beste van probeert te maken
Zo denk ik ook hoor.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:49 schreef lojanda het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik zeker en geef niet snel toe. Ben ook geen klager want daar bereikbare ook niets mee. Er zijn altijd nog veel ergere dingen.
Ik moet zeggen dat ik dit ook niet wist.. nooit iets van gehoord. Echt verschrikkelijk ook weer.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:29 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Las dit vanmorgen:
https://nos.nl/artikel/25(...)ergeten-en-verzwegen
Ja de veteranen ken ik ook nog met de leger Jeeps. Als kind nam mijn vader me daar ook mee naartoe.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 12:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik ging altijd alleen naar die optochten kijken met die oude wagens van het leger
Dat vond ik wel leuk, maar dat gezuip en dergelijke hoeft voor mij niet. Nooit van gehouden
Doe dat maar, eet smakelijk en tot een andere keerquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:46 schreef lojanda het volgende:
Ik begin honger te krijgen en ik ga maar eens een eitje bakken
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:55 schreef lojanda het volgende:
We hebben iedereen weggejaagd met die verschrikkelijke ziek zijn verhalen
Tot later Dotquote:Op zaterdag 4 mei 2024 13:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Doe dat maar, eet smakelijk en tot een andere keer
Gaat goed met me hoorquote:Op zaterdag 4 mei 2024 14:07 schreef Iceage het volgende:
[..]![]()
Ik vind het wat lastig om daar iets over te zeggen behalve: Jemig en sterkte. Duimpje geven staat ook zo raar erbij..
Dat is wel heel goedkoopquote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:15 schreef spapaars het volgende:
Voor het geval je al van plan bent ze in de bouillon te verzuipen.
vanaf woensdag bij Lidl
[ afbeelding ]
Straks in je rolstoel door de regen en plassen raggen om je hoofd lekker leeg te maken.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:26 schreef lojanda het volgende:
Het wordt me hier toch donker buiten.. kan niet lang meer duren voordat het begint te regenen.
Hoop voor hen dat ze hun koninklijke paraplu's hebben meegebracht.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:26 schreef lojanda het volgende:
Het wordt me hier toch donker buiten.. kan niet lang meer duren voordat het begint te regenen.
Als ik vies wil worden is dat een goed ideequote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:29 schreef Iceage het volgende:
[..]
Straks in je rolstoel door de regen en plassen raggen om je hoofd lekker leeg te maken.
Ziet er niet goed uit. Veel paraplu’s zullen we zien.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:32 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hoop voor hen dat ze hun koninklijke paraplu's hebben meegebracht.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |