abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213411439
Ik betaal al enkele jaren ten goeder trouw de door mediator (veel te hoge) partneralimentatie.
Nu heeft mijn ex vrouw sinds een jaar een nieuwe relatie waar ze erg gelukkig mee is, ik merk dat dit steeds meer bij mij begint te wringen om de partneralimentatie te betalen en haar dus te onderhouden.
Ze gaan (bewust?) niet samenwonen, maar zijn meerdere dagen per week samen, ondertussen ook geïntroduceerd in het leven van kinderen, spreekt vanuit dat oogpunt van een duurzame en bestendige relatie, gaan samen op vakantie etc
Ik vind het moeilijk dit bespreekbaar te maken. Wat vinden jullie?
Overigens betaal ik ook kinderalimentatie, dit staat hier los van
  zaterdag 4 mei 2024 @ 05:06:23 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_213411583
Wat wij vinden is niet zo relevant
pi_213411608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 03:24 schreef Mcmxxci het volgende:
Wat vinden jullie?
Dat je dit bespreekbaar moet maken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_213411612
Als de afspraken daarover juridisch zijn vastgelegd, kan je er weinig tegen inbrengen. Je zou haar kunnen vragen of ze een deel van de alimentatie die ze krijgt, op een spaarrekening wilt zetten voor de kinderen.

Zolang je zelf voldoende kunt rondkomen, lijkt leven en laten leven mij het verstandigst. Je hebt anders alleen jezelf ermee als je je laat meeslepen door frustraties. Die energie kan je beter gebruiken door zelf het beste van jouw leven te maken, toch? Wellicht komt er op den duur een leuke vrouw op jouw pad.
pi_213411613
Lastig, ze moeten die alimentatie sowieso voor iedereen afschaffen maar 1 jaar is opzich niet zo heel erg lang

En ik denk niet dat de kosten die hun maken door alleen te wonen lager is dan jouw alimentatie, dus ik denk niet dat het in hun voordeel is om je uit te buiten

Los daarvan blijf ik het wel oneerlijk vinden
  zaterdag 4 mei 2024 @ 07:08:13 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213411735
Misschien zou ze ook wel niet gaan samenwonen als ze geen partneralimentatie zou ontvangen, dus het is nogal wat om te stellen dat ze dat mogelijk bewust niet doen.

Maar hoe je het ook wendt of keert, zolang ze niet samenwoont kun je niet zomaar stoppen met betalen, daar komt gedoe van.

Als je vindt dat je teveel betaalt dan moet je naar de rechter om het bedrag te laten verlagen, maar je was er zelf ook bij bij de mediator, dus nu stellen dat het bedrag toen veel te hoog was is een beetje flauw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 mei 2024 @ 08:20:49 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213411952
Ik vind partneralimentatie volledig uit de tijd, maar daar heb je niks aan nu. Je kunt inderdaad proberen het te verlagen bij de rechter. Ik zou het wel eerst bespreekbaar maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 08:24:03 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_213411965
Jeetje dat dat nog bestaat. Misschien gaan ze niet samenwonen vanwege de kinderen, en ze zijn nog maar een jaar samen. Dus misschien geen kwade opzet. Wordt zoiets niet gewoon om de zoveel tijd geevalueerd?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_213412047
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 05:06 schreef Aberkullie het volgende:
Wat wij vinden is niet zo relevant
Dit dus. Een goede advocaat zoeken, als de partneralimentatie te hoog is kan daar altijd iets aangedaan worden. Er kan een nieuwe berekening gemaakt worden, en dat kan men desnoods via de rechter opnieuw vast laten leggen.
pi_213412168
Wees blij dat ze niet snel gaat samenwonen, maar het rustig aan doet. Dat is toch ook in het belang van jullie kinderen? Of vind je je geld belangrijker?

Hoelang moet je eigenlijk nog partneralimentatie betalen? Wil je onderzoeken welke mogelijkheden er zijn om de huidige afspraken open te breken, dan zou ik in WGR posten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213413327
Oh nee, je ex doet wat het beste voor de kinderen is!
pi_213413698
Meer een WGR iets.
Je vraag is eigenlijk vanuit juridisch oogpunt of je nog wel partneralimentatie hoort te betalen in deze situatie, of je dit niet al te lang doet en/of het bedrag niet te hoog is.

Je zal goed moeten kijken, partneralimentatie is niet een eeuwig ding maar X jaar op basis van X jaar getrouwd geweest.
Versus voor 1994 waar dit automatisch tot de dood betaalt moest worden tenzij inderdaad nieuwe partner etc.
pi_213413721
Bespreek het eens met haar.
Maar een jaar is niet zo lang he. Dus ik zou het nog wat tijd geven. Bespreken kan altijd, mits het niet verwijtend gedaan wordt
Life is a highway...let's ride it!
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:19:50 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213413747
partneralimentatie is zo debiel
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213413775
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja het is een discussie apart natuurlijk, maar “gelijkheid” gaat wat betreft het vrouwen mannen verhaal in heel veel opzichten maar 1 kant op.
pi_213413804
Juridisch gezien kan je niks doen. Niet betalen gaat je veel ellende opleveren. Als ze wraakzuchtig is zou het er zelf toe kunnen leiden dat ze vanwege jouw gezeik juist niet gaat samenwonen op papier.
Zelfs door een private detective erop te zetten ga je niets bereiken. Ik las laatst een zaak waar de man duizenden euro’s partneralimentatie betaalde en een detective had ingehuurd om aan te tornen dat zijn ex samenwoonde maar dat leverde hem helemaal niets op terwijl het duidelijk was wat er gaande was.
Hoe vervelend ook TS, ik zou dit los laten. Je hebt goede kans dat ze over een poosje als de relatie tussen je ex en haar vriendje wat langer duurt dat ze het uit haarzelf stopt. 1 jaar is nog niet zo lang..
pi_213413838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja het is een discussie apart natuurlijk, maar “gelijkheid” gaat wat betreft het vrouwen mannen verhaal in heel veel opzichten maar 1 kant op.
Hoezo? Mannen kunnen toch ook partneralimentatie eisen
  zaterdag 4 mei 2024 @ 11:35:50 #18
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213413888
quote:

[..]
Hoewel ik partneralimentatie niet meer van deze tijd vind, is deze reactie wat kort door de bocht.
Als zij minder heeft gewerkt en haar tijd aan de kinderen heeft kunnen geven, mag daar wat tegenover staan. Misschien heeft hij wel een heel hoog inkomen.
Dan is het een beetje sneu als zij in een flatje op drie hoog mag gaan zitten na de scheiding en elk dubbeltje omdraaien.

Verder alleen maar goed voor de kinderen om na een relatie van een jaar niet al te gaan samenwonen.
Als hij twijfelt over het betalen van de partneralimentatie, moet hij het laten herzien, dit is iets voor de rechter.

En is het niet zo dat partneralimentatie tegenwoordig niet meer vele jaren wordt uitbetaald? Hier was toch iets in veranderd?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213414545
Sowieso, een scheiding houdt in dat je tot de conclusie bent gekomen dat met elkaar samenleven, niet werkt en dat het beter is om beiden voortaan jullie eigen weg gaan.

Als zij alimentatie van jou blijft eisen en daar juridisch ook recht op heeft, zijn de consequenties voor haar ook dat zij niet alleen financieel maar ook emotioneel afhankelijk van jou blijft. Een zichzelf respecterende vrouw zou dat niet willen. Als zij oprecht gelukkig is met haar nieuwe vriend, dan zou het logischer zijn dat zij geen partner-alimentatie meer van jou aanneemt. Ook als zij in een klein flatje zou wonen en jij in een kasteel. Zolang jij deels verantwoordelijk blijft voor haar inkomsten, blijf jij altijd een rol spelen in haar leven en saboteert ze daarmee zichzelf om een gezonde relatie met wie dan ook op te bouwen.

Nogmaals, als jij genoeg verdient dat het wel of niet betalen van partner-alimentatie geen effect heeft op jouw levensstijl, zou ik in jouw geval proberen de situatie te aanvaarden zoals het is. Jou kan dan in ieder geval niet verweten worden dat jij degene bent die zich negatief opstelt. Jouw kinderen weten dan ook dat jij niet eropuit bent om het levensgeluk van hun moeder te vergallen. Als hun moeder feiten verdraait om in de slachtofferrol te kruipen en jou als de boze ex afschildert, komen zij er uiteindelijk achter dat de dingen die zij van hun moeder over jou horen, niet matchen met wat jij doet. Als jij jouw best doet voor jezelf en jouw kinderen, wordt dat uiteindelijk beloond.

Ik geloof best dat het voor jou oneerlijk voelt. En het steekt je misschien dat zij degene lijkt die overal mee wegkomt. Maar als zij negativiteit in jouw leven brengt, maakt ze uiteindelijk met name zichzelf kapot.

Misschien helpt het jou als je voor jezelf nog nagaat waarom het huwelijk tussen jullie stukliep.
pi_213416109
Denk bij dit soort zaken altijd praktisch. Wat levert het jou precies op als je haar de oorlog verklaart en nieuwe rechtszaken op gaat starten?

Als je geen kans hebt om ze te winnen is het antwoord daarop snel gegeven lijkt me. Anders: Breek de boel open als je het gezeik de moeite waard vindt.
pi_213416167
quote:

[..]
Tja, je weet ook van te voren waar je aan begint toch? Niet instemmen met dat soort voorwaarden vooraf zou ik zeggen en gewoon een samenlevingscontract tekenen zonder alimentatie-voorwaarden.

Verder heb je wel gelijk maar keuzes hebben consequenties.
pi_213416177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 12:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Sowieso, een scheiding houdt in dat je tot de conclusie bent gekomen dat met elkaar samenleven, niet werkt en dat het beter is om beiden voortaan jullie eigen weg gaan.

Als zij alimentatie van jou blijft eisen en daar juridisch ook recht op heeft, zijn de consequenties voor haar ook dat zij niet alleen financieel maar ook emotioneel afhankelijk van jou blijft. Een zichzelf respecterende vrouw zou dat niet willen. Als zij oprecht gelukkig is met haar nieuwe vriend, dan zou het logischer zijn dat zij geen partner-alimentatie meer van jou aanneemt. Ook als zij in een klein flatje zou wonen en jij in een kasteel. Zolang jij deels verantwoordelijk blijft voor haar inkomsten, blijf jij altijd een rol spelen in haar leven en saboteert ze daarmee zichzelf om een gezonde relatie met wie dan ook op te bouwen.

Nogmaals, als jij genoeg verdient dat het wel of niet betalen van partner-alimentatie geen effect heeft op jouw levensstijl, zou ik in jouw geval proberen de situatie te aanvaarden zoals het is. Jou kan dan in ieder geval niet verweten worden dat jij degene bent die zich negatief opstelt. Jouw kinderen weten dan ook dat jij niet eropuit bent om het levensgeluk van hun moeder te vergallen. Als hun moeder feiten verdraait om in de slachtofferrol te kruipen en jou als de boze ex afschildert, komen zij er uiteindelijk achter dat de dingen die zij van hun moeder over jou horen, niet matchen met wat jij doet. Als jij jouw best doet voor jezelf en jouw kinderen, wordt dat uiteindelijk beloond.

Ik geloof best dat het voor jou oneerlijk voelt. En het steekt je misschien dat zij degene lijkt die overal mee wegkomt. Maar als zij negativiteit in jouw leven brengt, maakt ze uiteindelijk met name zichzelf kapot.

Misschien helpt het jou als je voor jezelf nog nagaat waarom het huwelijk tussen jullie stukliep.
Mooi verhaal maar de meeste mensen zitten niet zo in elkaar en zijn na een scheiding zo wraakzuchtig als wat.
pi_213422962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:24 schreef Moederenkind het volgende:
Juridisch gezien kan je niks doen. Niet betalen gaat je veel ellende opleveren.
Ik herinner me een nieuwsbericht waarin dat juist wel mee leek te vallen. Er werd weinig aan gedaan als iemand niet betaalde.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 23:44:45 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_213423772
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 22:57 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik herinner me een nieuwsbericht waarin dat juist wel mee leek te vallen. Er werd weinig aan gedaan als iemand niet betaalde.
Dat is geheel afhankelijk van hoe ver een ex partner wil gaan .
Als je de juridische weg bewandeld is,
Loonbeslag is prima mogelijk.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213423841
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 23:44 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is geheel afhankelijk van hoe ver een ex partner wil gaan .
Als je de juridische weg bewandeld is,
Loonbeslag is prima mogelijk.
Hmm ja. Dat artikel, jaren geleden, gaf me het idee dat er gewoon geen capaciteit voor was, net als voor aangiftes bij de politie waar ook niks mee gedaan wordt. Lijkt me dat je daar ook een juridisch traject kan volgen maar in de praktijk gebeurt dat niet of verandert er niks. Kreeg uit dat artikel dat idee toen ook, in theorie kan het maar in de praktijk eigenlijk niet (zeg niet dat het zo is, maar van wat me bijstaat was dat zo in de praktijk ook met betrekking tot alimentatie)
pi_213425564
quote:

[..]
Als de ex naar het LBIO stapt volgt er beslag. Tusenkomst van een rechter is niet nodig. Enkel de grosse met de uitspraak van de rechter waarin staat dat TS partneralimentatie moet betalen.
Loonbeslag is vrij eenvoudig te regelen mits er inkomsten zijn uiteraard. De opslagkosten bedragen 15% dus ik zou het risico niet zomaar nemen.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:35:41 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_213439081
quote:

[..]
Ik zou hier niet vanuit gaan. Mijn ervaring met het LBIO is dat ze echt gewoon actie ondernemen en ook gewoon loonbeslag leggen als dat nodig is. Gelukkig is het hier nooit zo ver gekomen en werd de (kinder)alimentatie daarna gewoon betaald.

Het is overigens altijd mogelijk om nog een keer te laten kijken naar de alimentatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213449464
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 05:56 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Als de afspraken daarover juridisch zijn vastgelegd, kan je er weinig tegen inbrengen. Je zou haar kunnen vragen of ze een deel van de alimentatie die ze krijgt, op een spaarrekening wilt zetten voor de kinderen.

Zolang je zelf voldoende kunt rondkomen, lijkt leven en laten leven mij het verstandigst. Je hebt anders alleen jezelf ermee als je je laat meeslepen door frustraties. Die energie kan je beter gebruiken door zelf het beste van jouw leven te maken, toch? Wellicht komt er op den duur een leuke vrouw op jouw pad.
Je kunt toch gewoon via de rechter een lagere partneralimentatie eisen?
pi_213449624
quote:

[..]
Dat is niet waar. Bij een bank gewerkt (afdeling executieveilingen) en LBIO legde aan de lopende band beslag op loon, onroerend goed, etc.

Het afgesproken bedrag niet of niet volledig betalen vind ik geen optie. Wil je een lager bedrag? Dan bespreek je dit het beste eerst met je ex-partner. Kom je er niet uit, dan kun je naar de rechter stappen.
pi_213449776
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 08:20 schreef livelink het volgende:
Ik vind partneralimentatie volledig uit de tijd, maar daar heb je niks aan nu. Je kunt inderdaad proberen het te verlagen bij de rechter. Ik zou het wel eerst bespreekbaar maken.
Het zou beter zijn als mensen op het moment dat de keuze wordt gemaakt dat één carrière inlevert ten behoeve van het huishouden als geheel en de carrière van de ander alvast nadenken over hoe je dat op een later moment weer eerlijk gelijk kan trekken in het geval dat hun wegen scheiden. Want dat is waar anno 2024 partneralimentatie vaak voor is. Niet om iemand een of andere luxe levensstandaard te laten behouden die ze in hun eentje nooit hadden gehad.

Partneralimentatie is één van de vele vormen waarmee dat kan, maar vaak ook gewoon een last resort, omdat er door het niet vooruit denken geen andere reële optie meer is. Als er wel vooruit wordt gedacht zijn er veel gunstigere manieren om de ander uit te kopen dan partneralimentatie. Dan is het ook in 1x klaar in plaats van dat je maandelijks geld van je ex krijgt.

Zo lang mensen ouderwets amper nadenken over verschillende mogelijke toekomstscenario's en de mogelijke consequenties van hun keuzes voor het moment dat ze uit elkaar gaan zullen ouderwetse oplossingen nodig blijven. Zo simpel is het.
pi_213450100
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 03:24 schreef Mcmxxci het volgende:
Wat vinden jullie?
Neemt zij de volledige verzorging van de kinderen op zich?
  dinsdag 7 mei 2024 @ 12:39:53 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_213450904
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt toch gewoon via de rechter een lagere partneralimentatie eisen?
Eisen kan, maar het kan ook verkeerd uitpakken en dat je meer moet gaan betalen ;) Dat is de gok die je neemt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213458757
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 11:19 schreef FlippingCoin het volgende:
In een tijd dat vrouwen amper opleidingen genoten en niet of weinig mochten werken, begrijpelijk, maar zo gedateerd tegenwoordig.
pi_213460783
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 22:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
In een tijd dat vrouwen amper opleidingen genoten en niet of weinig mochten werken, begrijpelijk, maar zo gedateerd tegenwoordig.
Een man kan ook recht hebben partneralimentatie. Heeft niets met vrouwen te maken.
pi_213462063
Domme gore seksisten die hoog van de toren gaan blazen over partneralimentatie, maar wel denken dat het geslachtsgebonden is of je daar recht op hebt of niet :') _!!!
  woensdag 8 mei 2024 @ 10:00:30 #36
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213463161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:58 schreef Stepperoller het volgende:
Domme gore seksisten die hoog van de toren gaan blazen over partneralimentatie, maar wel denken dat het geslachtsgebonden is of je daar recht op hebt of niet :') _!!!
Inderdaad dit.
Meestal wordt er ook gezamenlijk besloten dat de vrouw meer thuisblijft om op de kinderen te passen en als dan later het geval is dat er allimentatie moet worden betaald is het huilen.

Bij mij zelf was het andersom en was ik blij dat ik niet getrouwd was en dat hij geen co-ouderschap wilde anders had ik kunnen betalen. Heeft me wel ruim 70k aan advocaatkosten gekost (hij had 'advocaat van onvermogen' en het koste hem dus niet zoveel) Na het vaststellen van de allimentatie is hij gestopt met werken en na 3 jaar is hij een rechtszaak begonnen en is het bedrag op 0 gezet. Daarvoor is er al een rechtszaak geweest over het huis, voornamelijk door mij betaald, waar hij in woonde, die te koop stond maar die hij probeerde op te eisen. Je mag blijkbaar in Nederland overal een rechtszaak voor beginnen, ook als vantevoren vaststaat dat je verliest. Inmiddels ben ik hiervoor verzekerd.
To BG or not to BG!
pi_213465150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 07:58 schreef Stepperoller het volgende:
Vrouwen kiezen er vaak voor om parttime te willen en blijven werken, zelfs als er geen kinderen in het spel zijn. Check de cijfers maar. En ik denk dat als je cijfers checkt wie er vaker partneralimentatie ontvangen, mannen of vrouwen, dat de cijfers er niet om zullen liegen. Maar dat zal vast allemaal de schuld van mannen zijn.
pi_213465282
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Eisen kan, maar het kan ook verkeerd uitpakken en dat je meer moet gaan betalen ;) Dat is de gok die je neemt.
Dan betaal je nu dus te weinig partneralimentatie en kun je je beter wat gedeisd houden. Ook weer simpel zat.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:23:21 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213465283
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Vrouwen kiezen er vaak voor om parttime te willen en blijven werken, zelfs als er geen kinderen in het spel zijn. Check de cijfers maar. En ik denk dat als je cijfers checkt wie er vaker partneralimentatie ontvangen, mannen of vrouwen, dat de cijfers er niet om zullen liegen. Maar dat zal vast allemaal de schuld van mannen zijn.
Dat is het punt niet, het punt is dat partneralimentatie van de meest verdienende ex-partner naar de minst verdienende ex-partner gaat, ongeacht of de meest verdienende een man of een vrouw is, en ongeacht of de minst verdienende een man of een vrouw is.

Dat veel stellen ervoor kiezen dat degene die minder gaat werken als er kinderen komen vaker de vrouw is doet daar niets aan af.
Bij man-man en vrouw-vrouw stellen kan er ook gewoon recht op partneralimentatie zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213465300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:20 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het zou beter zijn als mensen op het moment dat de keuze wordt gemaakt dat één carrière inlevert ten behoeve van het huishouden als geheel en de carrière van de ander alvast nadenken over hoe je dat op een later moment weer eerlijk gelijk kan trekken in het geval dat hun wegen scheiden. Want dat is waar anno 2024 partneralimentatie vaak voor is. Niet om iemand een of andere luxe levensstandaard te laten behouden die ze in hun eentje nooit hadden gehad.

Partneralimentatie is één van de vele vormen waarmee dat kan, maar vaak ook gewoon een last resort, omdat er door het niet vooruit denken geen andere reële optie meer is. Als er wel vooruit wordt gedacht zijn er veel gunstigere manieren om de ander uit te kopen dan partneralimentatie. Dan is het ook in 1x klaar in plaats van dat je maandelijks geld van je ex krijgt.

Zo lang mensen ouderwets amper nadenken over verschillende mogelijke toekomstscenario's en de mogelijke consequenties van hun keuzes voor het moment dat ze uit elkaar gaan zullen ouderwetse oplossingen nodig blijven. Zo simpel is het.
Tsja.

Als je uit elkaar gaat, heb je wel een nieuwe situatie.

De een zal meer moeten gaan werken. De ander wil misschien minder werken om meer tijd over te hebben voor de kinderen.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:27:42 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213465323
En dan het andere punt nog: zeker als een van beiden een veel hoger inkomen heeft dan kan dat zeer hoge inkomen vaak alleen maar vergaard worden omdat er iemand anders is die thuis alles regelt, die voor de kinderen zorgt als ze ziek zijn, of denk je dat je Zuid-as carrière lekker loopt als je regelmatig een zorgdag hebt omdat er een kind ziek is, studiedag heeft of anderszins niet naar school of de opvang kan.

Daarom zie je bij stellen die beiden zo'n inkomen hebben ook vaak een nanny in huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213465422
Ik snap vooral niet waarom het zo wringt.

Ze woont niet samen, heeft haar vaste lasten dus gewoon nog.
Ze stelt je kinderen niet bloot aan een een hoog risico door binnen korte tijd samen te gaan wonen.

Misschien moet je dit eens anders gaan bekijken. Dat het geen ha ha lekker mijn ex gallen is, maar gewoon verstandig gedrag is waarbij ze keuzes maakt die gezond zijn voor de kinderen en voor haarzelf.

Een nieuwe partner betekent niet dat hij vanalles betaald voor haar. Ze hebben beide hun eigen vaste lasten en delen waarschijnlijk de kosten van de dingen die ze samen extra doen.

Vraag je vooral af waarom je blijkbaar zo boos bent dat zij een leven na jou heeft ipv dat je ok bent met het feit dat ze verder gaat en weer gelukkig wordt.
Dat is toch de bedoeling van een scheiding? Dat je beide verder gaat en weer een fijn leven gaat hebben?

Ipv zo wrevelig te zijn kan je ook bezig gaan met zelf weer gelukkig worden.
pi_213465462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:38 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik snap vooral niet waarom het zo wringt.

Ze woont niet samen, heeft haar vaste lasten dus gewoon nog.
Ze stelt je kinderen niet bloot aan een een hoog risico door binnen korte tijd samen te gaan wonen.

Misschien moet je dit eens anders gaan bekijken. Dat het geen ha ha lekker mijn ex gallen is, maar gewoon verstandig gedrag is waarbij ze keuzes maakt die gezond zijn voor de kinderen en voor haarzelf.

Een nieuwe partner betekent niet dat hij vanalles betaald voor haar. Ze hebben beide hun eigen vaste lasten en delen waarschijnlijk de kosten van de dingen die ze samen extra doen.

Vraag je vooral af waarom je blijkbaar zo boos bent dat zij een leven na jou heeft ipv dat je ok bent met het feit dat ze verder gaat en weer gelukkig wordt.
Dat is toch de bedoeling van een scheiding? Dat je beide verder gaat en weer een fijn leven gaat hebben?

Ipv zo wrevelig te zijn kan je ook bezig gaan met zelf weer gelukkig worden.
Ze woont niet samen, maar misschien wonen ze feitelijk wel samen, maar staan ze elk op een ander adres ingeschreven.

Goed, dan moet je dat natuurlijk wel gaan bewijzen zonder dat het stalken wordt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 13:59:30 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213465572
quote:

[..]
Partneralimentatie is voornamelijk ingegeven door de loonkloof. Zolang vrouwen in NL parttime werken zodra er kinderen komen, zal de partneralimentatie in het voordeel van vrouwen zijn.

Dicht de loonkloof en dan zal er van partneralimentatie geen sprake meer zijn.
Resistance is futile.
pi_213465703
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Partneralimentatie is voornamelijk ingegeven door de loonkloof. Zolang vrouwen in NL parttime werken zodra er kinderen komen, zal de partneralimentatie in het voordeel van vrouwen zijn.

Als mensen niet meer trouwen, dan is er van partneralimentatie ook geen sprake meer....

Al zou er een loonkloof zijn van een euro per uur of zo, dan rechtvaardigt dat geen partneralimentatie van soms honderden euro's (of nog erger) per maand.

Na een scheiding verandert er veel. Je ziet je kinderen niet meer 100% van de tijd. Je hebt misschien niet meer dezelfde welvaart als ten tijde van het huwelijk. Je wast je eigen onderbroeken, hangt zelf dat schilderij op, maait zelf het gras, etc.

[ Bericht 18% gewijzigd door Halcon op 08-05-2024 14:32:54 ]
pi_213465725
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is geen loonkloof, dat blijft een hardnekkige mythe.
De vrouw kan prima fulltime werken, maar wil dit niet uit naam van kinderen en gezin.
Niks mis mee, maar dat je dan normaal vindt dat de man de rekening ook achteraf nog gaat betalen (of in de zeldzame gevallen van andersom) dat vind ik dan weer niet okay.
  woensdag 8 mei 2024 @ 15:30:10 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213466181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Er is geen loonkloof, dat blijft een hardnekkige mythe.
De vrouw kan prima fulltime werken, maar wil dit niet uit naam van kinderen en gezin.
Niks mis mee, maar dat je dan normaal vindt dat de man de rekening ook achteraf nog gaat betalen (of in de zeldzame gevallen van andersom) dat vind ik dan weer niet okay.
Mannen willen dit ook in naam van het gezin. Zolang mannen in hun partner een plaatsvervanger zoeken voor hun eigen moeder, zullen we de loonkloof niet dichten.
Resistance is futile.
pi_213466292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze woont niet samen, maar misschien wonen ze feitelijk wel samen, maar staan ze elk op een ander adres ingeschreven.

Goed, dan moet je dat natuurlijk wel gaan bewijzen zonder dat het stalken wordt.
Een overgangsfase waarin je het vangnet van een eigen woning behoudt is best verstandig en vooral zorgt voor eigen vaste lasten.

Hoeveel tijd ze samen doorbrengen is niet zo relevant. De toekenning van partner alimentatie veranderd zodra de lasten van de vaste lasten veranderen. Een huis delen kost minder geld.

Er is in dit geval geen sprake van verminderde vaste lasten, woonlasten e.d.

Als de ts een leuke vriendin vindt en die ook bijdraagt aan leuke uitjes en samen eten e.d. zal hij merken dat dat niets afdoet aan de verdere vaste lasten. Dat er niet even bv 10% van zijn loon af kan zonder dat dat problemen oplevert.
pi_213466712
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mannen willen dit ook in naam van het gezin. Zolang mannen in hun partner een plaatsvervanger zoeken voor hun eigen moeder, zullen we de loonkloof niet dichten.
Dan nog hoeft de man er niet voor op te draaien achteraf, het is niet de beslissing van de man, hoogstens samen, meestal meer een automatische verwachting vanuit vrouw dat dit zo moet lopen allemaal.

Nogmaals deels helemaal niks mis mee, maar waar is dan de emancipatie opeens gebleven? Dat kunnen we niet willekeurig toepassen als t ware, zo van in deze situatie ook al word er samen iets besloten, ligt vooralsnog de financiële verantwoording bij de man, ook al is het qua relatie voorbij.

Nee, de vrouw had al die tijd net zo goed een keus.
Dat hoort dus ook bij de emancipatie of niet dan?
  woensdag 8 mei 2024 @ 17:51:17 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213468124
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dan nog hoeft de man er niet voor op te draaien achteraf, het is niet de beslissing van de man, hoogstens samen, meestal meer een automatische verwachting vanuit vrouw dat dit zo moet lopen allemaal.

Nogmaals deels helemaal niks mis mee, maar waar is dan de emancipatie opeens gebleven? Dat kunnen we niet willekeurig toepassen als t ware, zo van in deze situatie ook al word er samen iets besloten, ligt vooralsnog de financiële verantwoording bij de man, ook al is het qua relatie voorbij.

Nee, de vrouw had al die tijd net zo goed een keus.
Dat hoort dus ook bij de emancipatie of niet dan?
Klopt, het is een gezamenlijke keuze dus waarom zou de vrouw dan achteraf daar alleen voor op moeten draaien?

:s)
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')