abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2024 @ 10:46:32 #1
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213401176

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:
Videoclip

Live

The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213401230
:J.
pi_213401232
Ik drop het hier maar want hier zitten de meesten. Käärijä is de eerste naam voor het grote songfestivalfeest in december!
pi_213401240
Al pleurt ie een hele vogelkooi op dat podium: wij zijn toch gewoon allemaal fan! Niemand neemt ons dit jaar nog af. Hup Joost!
pi_213401345
Ik hou me ook maar een beetje vast aan de worden van @FredB gisteren, dat de EBU echt wel zal willen dat er een hit voortkomt uit het ESF en dat Europapa daar veruit de meeste potentie voor heeft in dit veld. Hopelijk helpt dat al bij de jurysupport en de instructies onder water. :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213401414
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:05 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Wat leuk dit. Gover toch wel in superheldpak on stage? _O-
Nou de kidsvote hebben we in ieder geval binnen :P *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_213401442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 09:32 schreef Momo het volgende:
Kaarija geeft de punten voor Finland dit jaar, zou hij dan ook nog bij Joost op de bank gaan zitten in de greenroom?
Hij zit straks gewoon naast Joost terwijl ie de 12p aan z'n mattie geeft 8-)
pi_213401488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 10:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou me ook maar een beetje vast aan de worden van @:FredB gisteren, dat de EBU echt wel zal willen dat er een hit voortkomt uit het ESF en dat Europapa daar veruit de meeste potentie voor heeft in dit veld. Hopelijk helpt dat al bij de jurysupport en de instructies onder water. :P
Was het niet zo dat er eerder ook naar hitpotentie werd gekeken tijdens het jureren? Weet niet of dat nu ook nog zo is.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 11:17:18 #9
163650 Greys
pi_213401565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:11 schreef grazz het volgende:

[..]
Was het niet zo dat er eerder ook naar hitpotentie werd gekeken tijdens het jureren? Weet niet of dat nu ook nog zo is.
Käärijä was niet in het Engels, niet de allerbeste zanger en een lekkere opvallende song met meebrul-refrein.

Werd 4e bij de juries.

Ik snap best dat Europapa geen jurywinnaar zal zijn maar als Käärijä daar vrij hoog eindigde zie ik ook kansen voor Europapa om niet heel laag te eindigen bij de jury's.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213401596
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:11 schreef grazz het volgende:

[..]
Dat criteria was er tot een paar jaar geleden wel, maar is volgens mij geschrapt of anders verwoord.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213401653
Hoe is het met de zenuwen?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 11:27:18 #12
163650 Greys
pi_213401664
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat criteria was er tot een paar jaar geleden wel, maar is volgens mij geschrapt of anders verwoord.
En je bent ook nog afhankelijk van welke juryleden er zitten en hoe zeer ze die criteria überhaupt lezen en meekrijgen. Als er in diverse landen een Jenny Lena zit die bij aankomst pas begrijpt dat ze überhaupt inzendingen moet jureren dan ben je al de lul. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:28:29 #13
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_213401675
We moeten hoop houden.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_213401683
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Käärijä was niet in het Engels, niet de allerbeste zanger en een lekkere opvallende song met meebrul-refrein.

Werd 4e bij de juries.

Ik snap best dat Europapa geen jurywinnaar zal zijn maar als Käärijä daar vrij hoog eindigde zie ik ook kansen voor Europapa om niet heel laag te eindigen bij de jury's.
Nee, maar dat was ook omdat Finland en Zweden de bookmaker-favorieten waren, en niets menselijks is juryleden vreemd, dus dan voelen ze toch een bepaalde druk of aantrekkingskracht om ook op die liedjes te stemmen. Zie ook hoe UK vroeger altijd Top 10 scoorde met liedjes van niets. Op de inzending van Sloveniė van vorig jaar was ook weinig aan te merken, maar die scoorden alleen een paar punten in de eigen regio en stonden bij de Nederlandse vakjury zelfs bij meerdere leden allerlaatste.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:29:40 #15
436222 Japepk
Padvinder
pi_213401690
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]
En je bent ook nog afhankelijk van welke juryleden er zitten en hoe zeer ze die criteria überhaupt lezen en meekrijgen. Als er in diverse landen een Jenny Lena zit die bij aankomst pas begrijpt dat ze überhaupt inzendingen moet jureren dan ben je al de lul. _O-
Bij een lokale liedjeswedstrijd hadden we hier ook een keer zo'n muts. Die dacht dat ze een ranking moest maken en gaf haar winnaar dus 1 punt... Kansloze figuren.
't Echte en 't ware!
pi_213401701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat is er niet meer inderdaad. Maar ik denk dat ze bij de EBU ook best wel een scenario zien (nog naast de absolute ramp dat Israėl wint) dat Oekraļne straks de zaak wint, en dat liedje weinig meer doet en dit een totaal niet memorabel jaar wordt, waar niemand een week later nog over praat.
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:35:31 #17
436222 Japepk
Padvinder
pi_213401737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is er niet meer inderdaad. Maar ik denk dat ze bij de EBU ook best wel een scenario zien (nog naast de absolute ramp dat Israėl wint) dat Oekraļne straks de zaak wint, en dat liedje weinig meer doet en dit een totaal niet memorabel jaar wordt, waar niemand een week later nog over praat.
Israėl gaat toch nooit winnen? De hele goegemeente loopt klakkeloos 'Free Palestine' roepend achter elkaar aan. Die gaan dan toch niet op hun vijand stemmen bij een liedjesfestijn.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:39:00 #18
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_213401780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:35 schreef Japepk het volgende:

[..]
Israėl gaat toch nooit winnen? De hele goegemeente loopt klakkeloos 'Free Palestine' roepend achter elkaar aan. Die gaan dan toch niet op hun vijand stemmen bij een liedjesfestijn.
Open deur, maar je kan niet tegen een lied stemmen. Alleen voor. Dus de pro-Israėl fans kunnen wel een grote stempel op de televote drukken.
Just do it »
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:43:20 #19
436222 Japepk
Padvinder
pi_213401848
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:39 schreef Niels93 het volgende:

[..]
Open deur, maar je kan niet tegen een lied stemmen. Alleen voor. Dus de pro-Israėl fans kunnen wel een grote stempel op de televote drukken.
True. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat die pro-groep veel minder groot lijkt. Maar bon, niet de juiste discussie voor hier en überhaupt niet de juiste discussie voor 90% van de bevolking van ons land. Ik irriteer me mateloos aan mensen die nu vanalles roepen en delen en nog niet een fractie lijken te snappen van hoe gecompliceerd dit allemaal is.
't Echte en 't ware!
pi_213401858
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Wie en wat? :o
pi_213401892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:43 schreef Japepk het volgende:

[..]
True. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat die pro-groep veel minder groot lijkt. Maar bon, niet de juiste discussie voor hier en überhaupt niet de juiste discussie voor 90% van de bevolking van ons land. Ik irriteer me mateloos aan mensen die nu vanalles roepen en delen en nog niet een fractie lijken te snappen van hoe gecompliceerd dit allemaal is.
Los van die discussie, die groep hoeft ook niet groot te zijn. Er wonen 8600 Armenen in Nederland, en die hebben ook regelmatig onze 10 of 12 punten weten binnen te harken. Dan kan Israėl dat ook prima lukken als hun doelgroep getriggerd is om hun beltegoed er doorheen te jagen om een statement te maken.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 3 mei 2024 @ 11:50:03 #22
163650 Greys
pi_213401912
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wie en wat? :o
Jennie Lena (die van The Voice een aantal jaren geleden) zat ooit namens Nederland in de vakjury (met o.a. Marga Bult toen) en die zei ooit in een interview dat ze echt geen idee had wat ze daar kwam doen. Pas toen ze er al was ging er een lampje branden van 'oh wacht dus ik moet daadwerkelijk die inzendingen jureren??'.

We hadden ooit ook beelden van een jurylid ergens in een ander land dat tijdens de Juryshow gezellige filmpjes van zichzelf zat te maken terwijl je op de achtergrond geloof ik Douwe Bob hoorde zingen. Dus die lette totaal niet op wat ze zat te jureren.

Kortom, je bent nogal afhankelijk van wat er zit als juryleden overal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 03-05-2024 11:55:49 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:54:23 #24
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213401972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Los van die discussie, die groep hoeft ook niet groot te zijn. Er wonen 8600 Armenen in Nederland, en die hebben ook regelmatig onze 10 of 12 punten weten binnen te harken. Dan kan Israėl dat ook prima lukken als hun doelgroep getriggerd is om hun beltegoed er doorheen te jagen om een statement te maken.
Dat was volgens mij wel in de jaren dat ze oprecht wel toffe inzendingen hadden.

Qele Qele _O_
  vrijdag 3 mei 2024 @ 12:00:54 #25
478909 molloot200
alles muziek.
pi_213402043
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')