Wat leuk dit. Gover toch wel in superheldpak on stage?quote:
Hij zit straks gewoon naast Joost terwijl ie de 12p aan z'n mattie geeftquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:32 schreef Momo het volgende:
Kaarija geeft de punten voor Finland dit jaar, zou hij dan ook nog bij Joost op de bank gaan zitten in de greenroom?
Was het niet zo dat er eerder ook naar hitpotentie werd gekeken tijdens het jureren? Weet niet of dat nu ook nog zo is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik hou me ook maar een beetje vast aan de worden van @:FredB gisteren, dat de EBU echt wel zal willen dat er een hit voortkomt uit het ESF en dat Europapa daar veruit de meeste potentie voor heeft in dit veld. Hopelijk helpt dat al bij de jurysupport en de instructies onder water.
Käärijä was niet in het Engels, niet de allerbeste zanger en een lekkere opvallende song met meebrul-refrein.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:11 schreef grazz het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er eerder ook naar hitpotentie werd gekeken tijdens het jureren? Weet niet of dat nu ook nog zo is.
Dat criteria was er tot een paar jaar geleden wel, maar is volgens mij geschrapt of anders verwoord.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:11 schreef grazz het volgende:
[..]
Was het niet zo dat er eerder ook naar hitpotentie werd gekeken tijdens het jureren? Weet niet of dat nu ook nog zo is.
En je bent ook nog afhankelijk van welke juryleden er zitten en hoe zeer ze die criteria überhaupt lezen en meekrijgen. Als er in diverse landen een Jenny Lena zit die bij aankomst pas begrijpt dat ze überhaupt inzendingen moet jureren dan ben je al de lul.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat criteria was er tot een paar jaar geleden wel, maar is volgens mij geschrapt of anders verwoord.
Nee, maar dat was ook omdat Finland en Zweden de bookmaker-favorieten waren, en niets menselijks is juryleden vreemd, dus dan voelen ze toch een bepaalde druk of aantrekkingskracht om ook op die liedjes te stemmen. Zie ook hoe UK vroeger altijd Top 10 scoorde met liedjes van niets. Op de inzending van Sloveniė van vorig jaar was ook weinig aan te merken, maar die scoorden alleen een paar punten in de eigen regio en stonden bij de Nederlandse vakjury zelfs bij meerdere leden allerlaatste.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Käärijä was niet in het Engels, niet de allerbeste zanger en een lekkere opvallende song met meebrul-refrein.
Werd 4e bij de juries.
Ik snap best dat Europapa geen jurywinnaar zal zijn maar als Käärijä daar vrij hoog eindigde zie ik ook kansen voor Europapa om niet heel laag te eindigen bij de jury's.
Bij een lokale liedjeswedstrijd hadden we hier ook een keer zo'n muts. Die dacht dat ze een ranking moest maken en gaf haar winnaar dus 1 punt... Kansloze figuren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En je bent ook nog afhankelijk van welke juryleden er zitten en hoe zeer ze die criteria überhaupt lezen en meekrijgen. Als er in diverse landen een Jenny Lena zit die bij aankomst pas begrijpt dat ze überhaupt inzendingen moet jureren dan ben je al de lul.
Dat is er niet meer inderdaad. Maar ik denk dat ze bij de EBU ook best wel een scenario zien (nog naast de absolute ramp dat Israėl wint) dat Oekraļne straks de zaak wint, en dat liedje weinig meer doet en dit een totaal niet memorabel jaar wordt, waar niemand een week later nog over praat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat criteria was er tot een paar jaar geleden wel, maar is volgens mij geschrapt of anders verwoord.
Israėl gaat toch nooit winnen? De hele goegemeente loopt klakkeloos 'Free Palestine' roepend achter elkaar aan. Die gaan dan toch niet op hun vijand stemmen bij een liedjesfestijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is er niet meer inderdaad. Maar ik denk dat ze bij de EBU ook best wel een scenario zien (nog naast de absolute ramp dat Israėl wint) dat Oekraļne straks de zaak wint, en dat liedje weinig meer doet en dit een totaal niet memorabel jaar wordt, waar niemand een week later nog over praat.
Open deur, maar je kan niet tegen een lied stemmen. Alleen voor. Dus de pro-Israėl fans kunnen wel een grote stempel op de televote drukken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:35 schreef Japepk het volgende:
[..]
Israėl gaat toch nooit winnen? De hele goegemeente loopt klakkeloos 'Free Palestine' roepend achter elkaar aan. Die gaan dan toch niet op hun vijand stemmen bij een liedjesfestijn.
True. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat die pro-groep veel minder groot lijkt. Maar bon, niet de juiste discussie voor hier en überhaupt niet de juiste discussie voor 90% van de bevolking van ons land. Ik irriteer me mateloos aan mensen die nu vanalles roepen en delen en nog niet een fractie lijken te snappen van hoe gecompliceerd dit allemaal is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:39 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Open deur, maar je kan niet tegen een lied stemmen. Alleen voor. Dus de pro-Israėl fans kunnen wel een grote stempel op de televote drukken.
Wie en wat?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:27 schreef Greys het volgende:
[..]
En je bent ook nog afhankelijk van welke juryleden er zitten en hoe zeer ze die criteria überhaupt lezen en meekrijgen. Als er in diverse landen een Jenny Lena zit die bij aankomst pas begrijpt dat ze überhaupt inzendingen moet jureren dan ben je al de lul.
Los van die discussie, die groep hoeft ook niet groot te zijn. Er wonen 8600 Armenen in Nederland, en die hebben ook regelmatig onze 10 of 12 punten weten binnen te harken. Dan kan Israėl dat ook prima lukken als hun doelgroep getriggerd is om hun beltegoed er doorheen te jagen om een statement te maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:43 schreef Japepk het volgende:
[..]
True. Ik bedoel alleen maar aan te geven dat die pro-groep veel minder groot lijkt. Maar bon, niet de juiste discussie voor hier en überhaupt niet de juiste discussie voor 90% van de bevolking van ons land. Ik irriteer me mateloos aan mensen die nu vanalles roepen en delen en nog niet een fractie lijken te snappen van hoe gecompliceerd dit allemaal is.
Jennie Lena (die van The Voice een aantal jaren geleden) zat ooit namens Nederland in de vakjury (met o.a. Marga Bult toen) en die zei ooit in een interview dat ze echt geen idee had wat ze daar kwam doen. Pas toen ze er al was ging er een lampje branden van 'oh wacht dus ik moet daadwerkelijk die inzendingen jureren??'.quote:
Dat was volgens mij wel in de jaren dat ze oprecht wel toffe inzendingen hadden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Los van die discussie, die groep hoeft ook niet groot te zijn. Er wonen 8600 Armenen in Nederland, en die hebben ook regelmatig onze 10 of 12 punten weten binnen te harken. Dan kan Israėl dat ook prima lukken als hun doelgroep getriggerd is om hun beltegoed er doorheen te jagen om een statement te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |