SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Die wordt toch verstoord. Als het niet door regen of onweer is dan wel door een stelletje tuig en randdebielenquote:
Die hebben ze ook bij de Kruidvat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn wel heel goed, van de apotheek
Ceterizine zeker?
Dat onkruid vergaat ook nietquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die wordt toch verstoord. Als het niet door regen of onweer is dan wel door een stelletje tuig en randdebielen
Klopt, en de Lidl en zo, maar bij de apotheek zitten er 30 in ipv 10.quote:
Misschien dat de dosering bij die van de apotheker ook wat hoger is? Kruidvat heeft ze van 10mg in ieder geval. Heb ze voor iets anders dan hooikoorts moeten gebruiken maar kan zeker beamen dat het z'n werk uitstekend doet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Klopt, en de Lidl en zo, maar bij de apotheek zitten er 30 in ipv 10.
Bij mijn apotheek althans.
Doosje van vorig jaar.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Misschien dat de dosering bij die van de apotheker ook wat hoger is? Kruidvat heeft ze van 10mg in ieder geval. Heb ze voor iets anders dan hooikoorts moeten gebruiken maar kan zeker beamen dat het z'n werk uitstekend doet.
Meeste valt t/m dinsdag van je kaartje.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
Zo best wordt het de komende periode helemaal niet
[ x ]
Het waren 2 mooie dagenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:43 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen zorgen. Het is pas 3 mei. De maand Mei is vooralsnog fantastisch gestart.
Zou leuk zijn, de kleine is volgend weekend jarigquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf woensdag worden de modellen weer rustiger met droger weer, meer zon en temperaturen van 18-20 graden. Precies op tijd voor het lange Hemelvaart weekend dus
Oei, straks moet ik me ook zorgen gaan maken om de vierendelingquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
Zo best wordt het de komende periode helemaal niet
[ x ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oei, straks moet ik me ook zorgen gaan maken om de vierendeling
Zalig vooruitzicht wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf woensdag worden de modellen weer rustiger met droger weer, meer zon en temperaturen van 18-20 graden. Precies op tijd voor het lange Hemelvaart weekend dus
Groepskortingquote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oei, straks moet ik me ook zorgen gaan maken om de vierendeling
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Groepskorting
2 Vierendelingen = 1 achtendeling 🤔
Hier geen last van. Halverwege onze wandeling nuquote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
Wel frisjes buiten in korte broek en korte mouwen 🥶
Iets er tussenin zou ideaal zijn voor de tijd van het jaar. Hopelijk komen we snel in wat rustiger vaarwater ipv dat pieken en dalen-gezeik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur was gister gewoon lekker aangenaam. Jammer dat de herfst toch weer teruggekeerd is :p
We kennen hier echt maar 2 standen en dat is crematorium en dit.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur was gister gewoon lekker aangenaam. Jammer dat de herfst toch weer teruggekeerd is :p
Gewoon droge lucht, klaar. Dan koelt het 's avonds lekker rap af en is je binnentemperatuur ook veel makkelijker te reguleren. Tevens voelt 27 graden dan minder erg aan dan 22 nu.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iets er tussenin zou ideaal zijn voor de tijd van het jaar. Hopelijk komen we snel in wat rustiger vaarwater ipv dat pieken en dalen-gezeik.
Vocht kun je krijgenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon droge lucht, klaar. Dan koelt het 's avonds lekker rap af en is je binnentemperatuur ook veel makkelijker te reguleren. Tevens voelt 27 graden dan minder erg aan dan 22 nu.
Hier vanaf maandag droog en prima temperatuur.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 07:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ziet er echt prima uit vanaf woensdag hoor
Oh dat is wel balen. Die 2 dagen deze week waren ook net te kort zeker?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 09:46 schreef Mark-Hgl het volgende:
Jammer alleen dat er vanmiddag weer een bak regen voorspeld wordt, wacht al weken op een moment dat het even een paar dagen droog is zodat ik buiten de deuren en kozijnen kan schilderen, maar het komt er maar steeds niet van met die regen iedere keer
Avondbuien hè. Het is geen enkele dag droog geweest.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dat is wel balen. Die 2 dagen deze week waren ook net te kort zeker?
Oh ja, die had ik hier amper, vergeten dat het elders zo los ging.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Avondbuien hè. Het is geen enkele dag droog geweest.
@RamboDirk laat wat steekjes vallen.quote:
Mwoehahahaquote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:rambodirk laat wat steekjes vallen.
Daar kunnen we wel wat op inzetten ja.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zou je ook een prijs winnen als je met het grootste stuk ervandoor gaat?
Hij komtquote:Op zaterdag 4 mei 2024 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
Nederland - Nieuwe neerslag in aantocht, na dinsdag weerverbetering
Een (hoogte)laagje #koudputje ,vanmorgen vroeg nog met de kern boven het NW van Frankrijk, trekt dit weekend langzaam over Nederland naar Denemarken. Samengaand met een kortgolvige hoogtetrog gaat dit in de loop vd ochtend / middag vh zuiden uit opnieuw neerslag opleveren. De meeste neerslag (10-35mm) wordt vannacht in het N en NO vh land verwacht op een meelopend grondlaagje en occlusie storing. Door de dagelijkse gang en de koudere lucht op hoogte (T500 hPA -28°C) is ook weer onweer mogelijk mogelijk.
Zondag volgt op een tussenhoog een tijdelijke weersverbetering. Maandag en dinsdag trekt een volgend (hoogte)laag boven het N van Frankrijk langzaam naar de Alpen en een meelopende fronten gaat dan vooral in het zuiden vh land en m.n België neerslag opleveren. In het zuiden vh land worden dan neerslaghoeveelheden tot 45 mm berekend. Opgemerkt dient nog wel te worden dat de modellen tav de neerslagverdeling wat verschillen vertonen, dat geldt m.n. voor begin volgende week voor het zuiden.
Waar de modellen het wel over eens zijn is dat vanaf dinsdag het voorlopig voorbij is met de storingen en neerslag. Een Atlantische hoog gaat zich dan tot over het Europese continent uitbreiden en ook "warme" subtropische hoogteruggen gaan zich dan met het weer in grote delen van Europa bedoelen! De zon zal steeds meer acte de présence geven en de temperaturen vertonen een stijgende trend.
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |