Precies wat ik ook dachtquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:01 schreef maily het volgende:
Kunnen ze zelf met de trein?
Of wil je alleen "wat zal ik ze vertellen?"-tips?
Eens. Liegen is nooit een goed idee. En kinderen van 10 en 15 snappen het concept "ruzie met je ouder(s)" ook prima lijkt me.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:03 schreef maily het volgende:
Ik denk dat je het beste eerlijk kunt zijn ...
Ze zullen best wel iets aan jou gemerkt hebben ook deze week.
En sterkte![]()
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Hij is geen vader voor me. Hij heeft geen interesse in mijn leven en is vooral met zichzelf bezig. En dat doet pijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:39 schreef LXIV het volgende:
Het allerbeste is om er met je vader uit te komen. Niet as zondag maar op termijn
Misschien houd hij toch van je.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Hij is geen vader voor me. Hij heeft geen interesse in mijn leven en is vooral met zichzelf bezig. En dat doet pijn.
Hij weet volgens mij niet eens wat voor werk ik nu doe.
M’n oudste zoon heeft wel een gemeenschappelijke hobby met hem: in de tuin bezig zijn. Maar naar de jongste kijkt hij ook niet om.
Mijn vader kan maanden niks laten horen en als ik hem zie hebben we elkaar nog niks te vertellen.
Tegen mijn zus is hij precies zo, met mijn broertje heeft hij wat meer een band.
Het is gewoon een hele vreemde man.
Maak je er niet te veel een dingetje van ? Ik heb het idee dat oudere mensen sowieso in hun eigen bubbel leven en het alleen wat doet als het om hun zelf gaat, ik zie dat zowel bij mijn eigen ouders als bij mijn schoonoudersquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Hij is geen vader voor me. Hij heeft geen interesse in mijn leven en is vooral met zichzelf bezig. En dat doet pijn.
M’n oudste zoon heeft wel een gemeenschappelijke hobby met hem: in de tuin bezig zijn. Maar naar de jongste kijkt hij ook niet om.
Mijn vader kan maanden niks laten horen en als ik hem zie hebben we elkaar nog niks te vertellen.
Tegen mijn zus is hij precies zo, met mijn broertje heeft hij wat meer een band.
Jouw band met jouw vader is jouw zaak.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima om op je eigen voorwaarden contact met hem te hebben. Dat doet hij klaarblijkelijk ook met jou, dus waarom zou jij niet hetzelfde doen? Waarom zou je überhaupt naar een verjaardag moeten gaan? Misschien vind jij het wel fijner om in een andere setting of op een andere manier contact met hem te hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daar denk ik wel wat anders over. Ik heb een moeizame relatie met mijn moeder gehad, die er zelf voor koos om aan de andere kant van het land te gaan wonen. In een bepaalde periode zocht ze actief contact met mijn kinderen, maar daarna liet ze dat versloffen. Voor mij is ze nooit een betrokken moeder geweest.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jouw band met jouw vader is jouw zaak.
Ik vind wel dat je de band van je kinderen met hun opa echt actief moet faciliteren. Het is erg lastig voor tieners om dit helemaal zelfstandig te doen, ook als ze dat wel zouden willen. Ook al is het dus ver rijden, als een van je kinderen of beide aangeeft wel zondag naar die verjaardag te gaan, vind ik dat jij ze dat zo gemakkelijk mogelijk moet maken. Zelfs als dat betekent dat je ze erheen brengt, daar even wat voor jezelf gaat doen, en ze later weer ophaalt.
Waarom?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:39 schreef LXIV het volgende:
Het allerbeste is om er met je vader uit te komen. Niet as zondag maar op termijn
Er speelt meer mee. De oudste zou nog eens gaan logeren bij opa en dat heeft hij al heel vaak afgezegd, nu ook weer op het laatste moment. Mijn oudste zoon heeft autisme en heeft behoefte aan duidelijkheid, hij draaide er een beetje omheen tegen m’n zoon en ik heb uiteindelijk zelf contact moeten opnemen en vragen wat nu de bedoeling is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:55 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Maak je er niet te veel een dingetje van ? Ik heb het idee dat oudere mensen sowieso in hun eigen bubbel leven en het alleen wat doet als het om hun zelf gaat, ik zie dat zowel bij mijn eigen ouders als bij mijn schoonouders
2 voorbeelden
Mijn vrouw breekt haar been, mijn eigen ouders zitten toevallig op dat moment hier vlakbij op de camping (ze wonen 1.5 uur rijden bij ons vandaan) en zeggen niet eens ‘als we wat voor jullie kunnen doen, laat het weten’
Mijn moeder ligt in het ziekenhuis in het buitenland, ik deel dat in de familieapp, reactie van mijn schoonouders : ‘wat naar voor je moeder 😖’ om vervolgens 2 minuten later: ‘gvd de kelder staat onder water’ te sturen
Dat begin ik nu langzamerhand ook te denken ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima om op je eigen voorwaarden contact met hem te hebben. Dat doet hij klaarblijkelijk ook met jou, dus waarom zou jij niet hetzelfde doen? Waarom zou je überhaupt naar een verjaardag moeten gaan? Misschien vind jij het wel fijner om in een andere setting of op een andere manier contact met hem te hebben.
En waarom moet de moeite vanuit jou komen? Kan hij bijvoorbeeld op een ander moment de kinderen niet ophalen voor een uitje in het kader van zijn verjaardag? Je oudste is ook nog eens oud genoeg om zelfstandig contact met opa te onderhouden.
Het is geen schande om aan jezelf te denken en grenzen op te werpen. Ik zou daar zelf met mijn kinderen over praten. Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen wat voor relatie zij met hun opa willen en samen kunnen nadenken over hoe dat vorm te geven.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je een dagje naar een dierentuin of pretpark gaat en opa daarbij uitnodigt. Komt opa niet, ook goed. Dan hebben de kinderen alsnog plezier met jou. Komt opa wel, dan is dat een bonus voor de kinderen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat begin ik nu langzamerhand ook te denken ja.
Ik heb mijn vader gesteund toen mijn moeder overleden was, na een jaar kwam hij een vrouw tegen en werden wij, de kinderen langzaamaan op afstand gezet. Hij is echt niet eenzaam.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:01 schreef Gibson88 het volgende:
Even een kleine hypothese. Je geeft aan dat na het overlijden, althans naar ik begrijp, van jouw moeder de relatie met je vader slecht is.
Is het misschien zo dat hij moeite heeft (gehad) met hulp vragen of al dan niet open te communiceren over zijn gevoel of te vragen naar een ander ?
En vind jij het lastig om dat aan te geven of dat je dit doet maar dat het heel direct is waarmee hij dicht klapt en juist dan helemaal in zijn schulp kruipt ?
Een confrontatie heeft twee partijen en daarin is er iets niet goed gegaan. Zonder dat ik nu met een vinger ga wijzen wie er 'schuldig' is is het misschien handig om te gaan kijken of te herkennen op welk punt het misgaat. En onderwerp of een moment dat er frictie ontstaat en dat ontaard in onenigheid.
Ik denk en vermoed dat het best goed kan komen als er in alle openheid over gesproken kan worden. Wellicht dat je vader zich niet begrepen voelt of juist heel eenzaam nadat zijn vrouw is komen te overlijden. Want hoe heeft de familie hem gesteund of geholpen met het verwerken van ? Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar dit zijn vragen die bij mij op komen.
Ok, misvatting mijnerzijds. Sorry. Vervelende situatie voor je. Ik hoop dat er een positieve verandering in mag komen !quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb mijn vader gesteund toen mijn moeder overleden was, na een jaar kwam hij een vrouw tegen en werden wij, de kinderen langzaamaan op afstand gezet. Hij is echt niet eenzaam.
Hij geeft me eerder het gevoel dat ik te veel ben.
Lijkt me wel handig als TS eerst een keer samen met de kinderen met de trein gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:01 schreef maily het volgende:
Kunnen ze zelf met de trein?
Of wil je alleen "wat zal ik ze vertellen?"-tips?
Ik bedoel dan ook expliciet de behoefte van de kinderen volgen. Niet die van de vader. Als (een van) de kinderen wel graag naar die verjaardag willen, zou ik dat zeker faciliteren. Vader is daarin inderdaad wat mij betreft ook geheel zelf verantwoordelijk. Ik zie dat ik dat niet duidelijk genoeg in mijn post heb gezegd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar denk ik wel wat anders over. Ik heb een moeizame relatie met mijn moeder gehad, die er zelf voor koos om aan de andere kant van het land te gaan wonen. In een bepaalde periode zocht ze actief contact met mijn kinderen, maar daarna liet ze dat versloffen. Voor mij is ze nooit een betrokken moeder geweest.
Ik heb erg geworsteld met wat daarmee te doen. Voor de kinderen leek het me belangrijk om contact met oma te hebben. Voor mijn moeder leek het me belangrijk om contact met de kleinkinderen te hebben. Op een bepaald moment heb ik besloten dat mijn moeder daar zelf verantwoordelijkheid voor moest nemen en ik niet voor haar moest denken en handelen. Toen ben ik achterover gaan leunen en deed ik niet meer dan één keer per jaar foto's van de kinderen sturen. De kinderen hadden een hechte band met hun andere opa en oma en richtten zich daarop. Zij hebben er niet onder geleden; al gauw wisten ze niet beter. Voor mijn moeder vond ik het heel verdrietig, maar ik sta er nog steeds achter dat ik mezelf niet verantwoordelijk heb gemaakt voor haar geluk.
Ik zou er anders over denken als mijn kinderen al een hechte band hadden en die graag in stand wilden houden. Dan zou ik met de kinderen praten over hoe die relatie mogelijk te maken. En daar zou ik zelf ook graag een rol in spelen, maar niet op een manier die voor mij schadelijk is.
Mijn gevoel zegt dat er meer achter zit, meer pijn of verdriet. Afgelopen week heb ik zelf nog jankend voor de tv gezeten omdat een dakloze (oké, hij woont nu in een containerwoning) zijn hond had moeten laten inslapen en een kist had getimmerd om de hond in te begraven , dan denk ik aan onze eigen hond die vorig jaar is overleden en schiet ik vol. Niet dat dit de reden is, maar er kan wel meer achter zitten, dat hij zijn vrouw en hond enorm mist?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er speelt meer mee. De oudste zou nog eens gaan logeren bij opa en dat heeft hij al heel vaak afgezegd, nu ook weer op het laatste moment. Mijn oudste zoon heeft autisme en heeft behoefte aan duidelijkheid, hij draaide er een beetje omheen tegen m’n zoon en ik heb uiteindelijk zelf contact moeten opnemen en vragen wat nu de bedoeling is.
Ook heb ik sinds een jaar een kleine hond, ik kreeg te horen van hem dat die niet mee mag. Terwijl hij tot een paar maanden geleden zelf een hele grote hond had die altijd en overal mee moest, anders kwam hij niet. Ik vond dat ook niet altijd fijn in huis, maar vind het belangrijker mijn vader te zien.
Nu stelt hij weer allerlei voorwaarden. Dat stoort me en dan voel ik me afgewezen.
Ze hebben de hond zelf weg gedaan omdat het te veel werd voor ze. Die is niet overleden. M’n vader zei blij te zijn dat hij rust had. Lekker tegenstrijdig wel, want de hond moest eerst wel altijd mee, of ik er op zat te wachten of niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 13:48 schreef BiftekiMetFeta het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt dat er meer achter zit, meer pijn of verdriet. Afgelopen week heb ik zelf nog jankend voor de tv gezeten omdat een dakloze (oké, hij woont nu in een containerwoning) zijn hond had moeten laten inslapen en een kist had getimmerd om de hond in te begraven , dan denk ik aan onze eigen hond die vorig jaar is overleden en schiet ik vol. Niet dat dit de reden is, maar er kan wel meer achter zitten, dat hij zijn vrouw en hond enorm mist?
Hoe sta je er nu inquote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben de hond zelf weg gedaan omdat het te veel werd voor ze. Die is niet overleden. M’n vader zei blij te zijn dat hij rust had. Lekker tegenstrijdig wel, want de hond moest eerst wel altijd mee, of ik er op zat te wachten of niet.
Voorlopig even niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe sta je er nu in
Voor nu even geen contact?
Of ?
knap van jequote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb geregeld dat mijn zus ze morgen ophaalt bij me en ze meeneemt en dat ik de kinderen dan morgenavond wel ophaal bij m’n vader.
Zo is het wel goed opgelost denk ik.
Ik koop wel een cadeau en schrijf een kaartje met m’n naam erbij. En verder hou ik me stil.
Ik vind het niet leuk voor m’n kinderen als ze het contact met opa zouden kwijtraken doordat ik nu met hem niet door een deur kan.
De familie van de kant van m’n ex, een opa en oma, is ook weinig tot geen contact. Oma woont in het buitenland en opa hebben ze nooit gezien.
Ik vind het een goeie beslissing!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb geregeld dat mijn zus ze morgen ophaalt bij me en ze meeneemt en dat ik de kinderen dan morgenavond wel ophaal bij m’n vader.
Ik koop wel een cadeau en schrijf een kaartje met m’n naam erbij. En verder hou ik me stil.
Ik vind het niet leuk voor m’n kinderen als ze het contact met opa zouden kwijtraken doordat ik nu met hem niet door een deur kan.
De familie van de kant van m’n ex, een opa en oma, is ook weinig tot geen contact. Oma woont in het buitenland en opa hebben ze nooit gezien.
TS hoeft helemaal niet te melden wat er precies gebeurd is.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:08 schreef Masberum het volgende:
En wat is er nu precies waarom je nu geen contact meer met hem wil tijdelijk? Dat lees ik niet terug (nu het hele topic gelezen). Ik lees alleen over een man die je heeft opgevoed (lees daar ook niks slechts over) maar die nu in zijn laatste jaren nog aan allerlei eisen moet voldoen voor zijn eigen dochter. En dat hij daar niet zin in heeft elke keer.
Wat is er gebeurd en waarom mag hij niet wat zijn eigen leven leiden? Aan de hand van wat ik lees begrijp ik hem wel, wat verstikkend als je op van alles afgerekend wordt nog op je oude dag zeg
PS: ik vind het nog steeds te debiel dat het voorstel van de trein gegeven werd uberhaupt en dat je het ook nog goed vondDat geeft mij wel een goede indicatie voor waar je vader mee te maken heeft
Bedankt dat je op de eerste zin reageert. TS je hoeft het niet te melden inderdaad. Maar dat is denk ik ook wel een beetje wat iedereen snapt niet waar. Daarom is het ook een vraag van mijn kant. Maar bedankt dat je dat kleine stukje van mijn post even vermeldt voor niks..quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:11 schreef maily het volgende:
[..]
TS hoeft helemaal niet te melden wat er precies gebeurd is.
Dat kan prima.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:59 schreef Masberum het volgende:
Je gaat geen kind van 10 met een 15 jarige op de trein zetten hoorKom op zeg
quote:
Afhankelijk van de kinderen, kan dat prima, ik heb het niet gelijk over een rit van Middelburg naar Leeuwarden.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:16 schreef Masberum het volgende:
[..]
https://blog.sitly.nl/kind-alleen-thuis-laten-vanaf-wanneer/
8-10 jaar Begin met oefenen overdag. Geef je kind de verantwoordelijkheid om overdag korte periodes alleen te laten, maar blijf niet langer dan een half uur weg.
Maar nee hier moeten we een 15 jarige de verantwoordelijkheid geven om een 10 jarige met de trein ergens heen te laten gaan. Kan prima hoor!Koekoek
Ik hoop dat je dan geen kinderen krijgt als je dit echt gelooft. En ook voor de rest die dit liked. Je zet geen 10 jarigen op een trein met minderjarigen die vervolgens de verantwoordelijkheid hebben terwijl ze zelf ook nog kinderen zijn. Dat doe je gewoon niet als je een normale ouder bent.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de kinderen, kan dat prima, ik heb het niet gelijk over een rit van Middelburg naar Leeuwarden.
Ik ben vader. Het is jammer dat je zo hoog van de toren blaast, dit topic gaat niet over jou of mij.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:30 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dan geen kinderen krijgt als je dit echt gelooft. En ook voor de rest die dit liked. Je zet geen 10 jarigen op een trein met minderjarigen die vervolgens de verantwoordelijkheid hebben terwijl ze zelf ook nog kinderen zijn. Dat doe je gewoon niet als je een normale ouder bent.
quote:Vaak probeert het hele gezin heel lang het probleem te verbergen voor anderen. Dit lost meestal niets op. De drinker gaat er niet minder door drinken en de rest van de familie raakt steeds meer geïsoleerd, spanningen nemen toe, conflicten lopen hoger op, kinderen gaan zich onveilig voelen in hun eigen gezin.
Dus ik moet dit topic om mij laten draaien in plaats van dat ik ontopic mag reageren. En als ik iets zeg wat klopt dan gaat er iemand (jij in dit geval) grijpen naar wat ik zelf zogenaamd verkeerd doe. Waar ben je (en diegenen die je likes geven) mee bezig?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben vader. Het is jammer dat je zo hoog van de toren blaast, dit topic gaat niet over jou of mij.
Je bent namelijk wel erg kritisch op andere ouders, misschien eerst bij jezelf beginnen:
https://www.alcoholinfo.n(...)unnen%20ontwikkelen.
[..]
Dit is besproken als optie, en zou ik altijd met ze overleggen en als ze het niet zouden willen natuurlijk niet doen. Maar het is al opgelost dus.quote:Op zondag 5 mei 2024 00:50 schreef Masberum het volgende:
Nou ja het is opgelost dus. Maar dat TS (en zoveel anderen) het normaal vinden om een 10 jarige met een minderjarige op de trein te sturen is wel verontrustend om het maar netjes te zeggenJezus zeg, hoe onverantwoordelijk (wereldvreemd) kan je wel niet zijn
Hoop grote woorden voor een alcoholist die de moeder van zijn kinderen uit huis wilt zettenquote:Op zondag 5 mei 2024 00:50 schreef Masberum het volgende:
Nou ja het is opgelost dus. Maar dat TS (en zoveel anderen) het normaal vinden om een 10 jarige met een minderjarige op de trein te sturen is wel verontrustend om het maar netjes te zeggenJezus zeg, hoe onverantwoordelijk (wereldvreemd) kan je wel niet zijn
Damn right.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hoop grote woorden voor een alcoholist die de moeder van zijn kinderen uit huis wilt zetten![]()
Kijk maar eerst eens naar je eigen leven voor je commentaar hebt op andere.
Nou, inderdaad. Over wereldvreemd zijn gesproken.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Hoop grote woorden voor een alcoholist die de moeder van zijn kinderen uit huis wilt zetten![]()
Haha inderdaad. Hij loopt nu gewoon te trollen in topics van anderen omdat zijn eigen topics constant worden gesloten vanwege de hoeveelheid bagger. De zogenaamde "intelligentie" druipt er weer vanaf....quote:Op zondag 5 mei 2024 09:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Vroegâhhh toen ik nog een jong kloddertje was ging ik toen ik 14 was samen met mijn 12-jarige zusje regelmatig van Voorburg naar een dorp in Brabant en weer terug. Overstappen in Dordt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de kinderen, kan dat prima, ik heb het niet gelijk over een rit van Middelburg naar Leeuwarden.
Heb je geen contact meer met je vader en je broer? Hoe reageerden ze daarop? Voel je je wel beter nu er geen contact meer is?quote:Op zondag 5 mei 2024 10:46 schreef MisterFox het volgende:
De relatie met mijn vader is ook heel moeizaam omdat hij in bepaalde opzichten gewoon echt gefaald heeft, maar hij houdt wel van me.
Mijn vader en broer zijn nogal narcistisch en ik ben het zat om te worden misbruikt als zondebok. Dit heeft nu geleid tot een breuk met het gezin.
Doe wat goed voelt en wat jij nodig hebt. Met mijn eigen therapie is vooral het terugnemen van de regie veel aan bod gekomen.
Oud genoeg voor de waarheid. Ik neem aan dat ze inmiddels ook geen schoen meer zetten?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 07:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik heb geen goede relatie met mijn vader, al 20 jaar, sinds het overlijden van mijn moeder, gaat het met horten en stoten.
Afgelopen week is het weer tot een confrontatie gekomen, en heb ik hem laten weten dat ik niet naar zijn verjaardag kom op zondag. En mijn kinderen dan ook niet. Ben er even helemaal klaar mee.
Hij woont niet vlakbij, anders had ik de kinderen wel langs gebracht.
Waar ik een beetje mee zit is dat de kinderen nog van niks weten. Wat kan ik nu het beste zeggen? Ik denk toch iets verzinnen want wil ze niet meeslepen in een ruzie. Of het goed komt weet ik niet maar de kinderen moeten gewoon hun opa kunnen zien, daar doe ik niet moeilijk over. Ze zijn 10 en 15 jaar. Heeft er iemand tips?
Heel goed opgelost !quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Alleen de oudste is gegaan. De jongste wilde niet, hij gaat alleen als ik ga zei hij.quote:
Fijn! Hopelijk kunnen jullie er samen uit komen!quote:Op maandag 6 mei 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alleen de oudste is gegaan. De jongste wilde niet, hij gaat alleen als ik ga zei hij.
En de oudste had het leuk gehad zei hij.
Verder heb ik een appje van m’n vader dat hij graag met me wil praten en dat hij het jammer vindt dat het zo is gegaan, dus het zal wel goedkomen.
Fijn om te lezen !quote:Op maandag 6 mei 2024 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alleen de oudste is gegaan. De jongste wilde niet, hij gaat alleen als ik ga zei hij.
En de oudste had het leuk gehad zei hij.
Verder heb ik een appje van m’n vader dat hij graag met me wil praten en dat hij het jammer vindt dat het zo is gegaan, dus het zal wel goedkomen.
Zit je vader ook ergens op het spectrum?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er speelt meer mee. De oudste zou nog eens gaan logeren bij opa en dat heeft hij al heel vaak afgezegd, nu ook weer op het laatste moment. Mijn oudste zoon heeft autisme en heeft behoefte aan duidelijkheid, hij draaide er een beetje omheen tegen m’n zoon en ik heb uiteindelijk zelf contact moeten opnemen en vragen wat nu de bedoeling is.
Ook heb ik sinds een jaar een kleine hond, ik kreeg te horen van hem dat die niet mee mag. Terwijl hij tot een paar maanden geleden zelf een hele grote hond had die altijd en overal mee moest, anders kwam hij niet. Ik vond dat ook niet altijd fijn in huis, maar vind het belangrijker mijn vader te zien.
Nu stelt hij weer allerlei voorwaarden. Dat stoort me en dan voel ik me afgewezen.
Geen idee, ik denk het niet. Hij is nog niet lang met pensioen maar heeft in de zakenwereld gezeten en de hele wereld over gevlogen. Dan moet je wel bepaalde skills hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Zit je vader ook ergens op het spectrum?
Mijn pa is een techneut. Goed met cijfers en spijkers, minder met emoties. Niet helemaal de vader die ik had gewenst, nu waardeer ik hem als de vader die hij kan/kon zijn. Voor mij is dat nu goed (genoeg).
is hij mogelijk meer provider geweest dan zorgende ouder,.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk het niet. Hij is nog niet lang met pensioen maar heeft in de zakenwereld gezeten en de hele wereld over gevlogen. Dan moet je wel bepaalde skills hebben.
En toch ken ik die mensen ook mét stoornis.quote:Op woensdag 8 mei 2024 10:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk het niet. Hij is nog niet lang met pensioen maar heeft in de zakenwereld gezeten en de hele wereld over gevlogen. Dan moet je wel bepaalde skills hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |