abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213397672
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

twitter

Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.

quote:
Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar

Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.

Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’

Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geïntimideerd. Er zijn beelden van de daders.

twitter

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
pi_213397694
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

[ x ]

Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
Tegen Jodenhaat. Maar dit is het ook niet. Je moet beter opletten in ingrijpen soms op straat. Zoals Balkende steeds weer deed......
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:51:12 #3
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213397985
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. En veelal is het een moslim iemand tegen een niet moslim iemand. Ik woonde jaren in Amsterdam. Oost Indische buurt. en de Pijp Diamantbuurt. De ellende komt 9 van de 10 keer van 1 kant.
Irrelevant; mensen bespugen is een van de laagste der laagste dingen... Gewoon nooit doen, op niemand. Nooit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213398000
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Irrelevant; mensen bespugen is een van de laagste der laagste dingen... Gewoon nooit doen, op niemand. Nooit.
Met je eens. Volkomen. Maar het gebeurt wel steeds.
pi_213405550
Over de journalistieke integriteit van de chef Opinie van NRC
Publicatie van kwaadaardig stuk vol Jodenhaat

https://opiniez.com/2024/(...)c/maaikevancharante/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213405772
Goede podcast van zon kwartier over anti zionisme vs. antisemitisme.

De joods Amerikaanse historicus, die Nederlands spreekt met een zwaar Amerikaanse accent :D stelt dat de eerste anti zionisten joden waren, omdat na de verdrijving van de joden uit het beloofde land, de consensus was dat joden weer terug zouden gaan naar het beloofde land met de terugkeer van de Messias bij het einde der tijden. Deze consensus veranderde met de stichting van Israël door seculiere joden. Zo stelt hij dat je in zijn jeugd in Amerika bijna geen anti zionistische joden kon vinden omdat ze slechts twee procent van de bevolking uitmaakten en tegenwoordig blijkt dat zon 50% van de joodse Amerikanen onder de 40 jaar Israël ziet als een apartheidstaat. Hij zegt "het is idioot dat 50% van de joodse Amerikanen onder 40 antisemitisch zou zijn"

https://www.nporadio1.nl/(...)de-als-antisemitisme

quote:
Is antizionisme hetzelfde als antisemitisme? De laatste tijd wordt dat in ieder geval vaak beweerd. Zo werd het feit dat Lenny Kuhr door demonstranten bij haar concert werd uitgemaakt voor zionist, door velen als antisemitisch gezien. En het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden stelde december vorig jaar al in een resolutie dat antisemitisme gelijk stond antizionisme.

Maar dat idee getuigt van weinig kennis van de Joodse geschiedenis, zo vindt de in Nederland wonende Amerikaanse historicus Benjamin Moser. Want het antizionisme, dat is juist door Joden uitgevonden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213418712
twitter

Dieptriest.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213418907
We gaan wel een echt rare kant op zo. Dat Joden zich niet meer veilig voelen o.a. Dat de 4 mei herdenking een protest wordt. Eerder gezien en toen de man hard geslagen. Ergens stopt het.
pi_213419596
Rare avond toen. Je komt in een vooral Joodse kroeg. Daar zijn weinig men rond de klok van 20:00. Gaat een Nazi daar volkomen los.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 19:59:24 #10
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213419607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:12 schreef Jaroon het volgende:
We gaan wel een echt rare kant op zo. Dat Joden zich niet meer veilig voelen o.a. Dat de 4 mei herdenking een protest wordt. Eerder gezien en toen de man hard geslagen. Ergens stopt het.
Waar is de 4 mei herdenking een protest?
pi_213419650
En was 't stil?
pi_213419656
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 19:59 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Waar is de 4 mei herdenking een protest?
Dat was de verwachting deels. Geen idee hoe het gelopen is.
pi_213419691
Het valt mee.
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 20:06:00 #14
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213419732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat was de verwachting deels. Geen idee hoe het gelopen is.
Spookbeelden, aangejaagd door oa de Telegraaf. Heel kwalijk.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 20:50:17 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213420613
Gelukkig geen grote incidenten.
Ook bij het monument/beeld van Hannie Schaft in Haarlem, waar ik al 40 jaar bloemen leg en 2 minuten stil ben, dit jaar geen wappies of andere verstoringen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213420674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:03 schreef Nober het volgende:
En was 't stil?
Jup. Mona Keijzer had vooraf nog goede hoop, maar zal er nu wel flink de pee in hebben

twitter
  zaterdag 4 mei 2024 @ 21:00:55 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213420749
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:06 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Ja, er was inderdaad totaal geen aanleiding voor of zo _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 mei 2024 @ 21:07:20 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213420855
quote:

[..]
Ga jij eens met een keppeltje op door kanaleneiland wandelen. Toptip, neem een plastic zakje mee voor je tanden.
pi_213420878
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 18:57 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Dieptriest.
Wereldvreemd vooral.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Moderator zaterdag 4 mei 2024 @ 21:14:04 #20
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213420966
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ga jij eens met een keppeltje op door kanaleneiland wandelen. Toptip, neem een plastic zakje mee voor je tanden.
Ik reageerde op een post over Dodenherdenking.
  zaterdag 4 mei 2024 @ 21:15:02 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213420981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:14 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Ik reageerde op een post over Dodenherdenking.
Gok eens wat er gebeurd zou zijn als al die in essentie al achterlijke maatregelen niet waren genomen?

Klein gokje?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213421210
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gok eens wat er gebeurd zou zijn als al die in essentie al achterlijke maatregelen niet waren genomen?

Klein gokje?
Maar dat eeuwig herhalen over die maatregelen, guttegut. :')
Regel het goed en door. Maar oh wat is de media toch lekker aan het opnaaien geweest.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213421285
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 20:50 schreef golfer het volgende:
Gelukkig geen grote incidenten.
Ook bij het monument/beeld van Hannie Schaft in Haarlem, waar ik al 40 jaar bloemen leg en 2 minuten stil ben, dit jaar geen wappies of andere verstoringen.
Ik liep vandaag achter een klein vrouwtje met een Israëlisch vlaggetje tijdens de stille tocht.

Geen verkeerd woord of gebaar of wat dan ook gezien of gehoord. :)
Was ik erg blij mee. :)

En we kwamen langs veel plekken met ehm, Döner-zaken, zal ik maar zeggen. :)
Intolerant voor intolerantie
pi_213421372
quote:

[..]
Kan. Maar er zijn vreemde mensen met ideeën.
pi_213421708
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klein gokje?
Dan waren er 20.000 mensen geweest. Ik heb er moeite mee, de waard zit erin dat iedereen uit zichzelf samen stil is. Als die gezamenlijkheid er niet meer is dan is dat het probleem en deze maatregelen symptoombestrijding, de schijn ophouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')