Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zetquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zet
*Trust the proces*
Maar dan nog is de vraag of powerpointpresentatie + Kaarija nou zo'n goede act is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:14 schreef linebear het volgende:
[..]
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....
Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Dan krijg je alleen maar ‘hij heeft alleen de punten gekregen omdat Käärijä daar stond’. Zouden ze dat echt willen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:14 schreef linebear het volgende:
[..]
ik weet wel zeker. Die mevrouw van Shownieuws kan best wel eens gelijk hebben....
Lieve Henk. Morgen is er nog een repetitie van Joost en er komen er nog meer he voor hij de finale in gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Op dit moment komt de top 4 uit op 67% samen, dus wel heel grote kans dat een van hun gaat winnen
Denk met rehearsals nu ook wel redelijk is uitgesloten dat iemand die eerst middenmoot was echt met een verassing en groot spektakel naar ESF ging.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..
Maar zelfs 66,6% (2/3) kans is nog lang niet substantieel... Dat betekent dat van 3 songfestivals, er idd 2 door een van die top4 gewonnen zouden worden gemiddeld.
Tevens is juist nemo die op een stond gedaald en zijn 3 anderen die lager stonden nu plots sterk gestegen...
Ik vind dat vooral erop duiden dat het ongekend open en spannend is...
Helaas wel voor joost is dat nu een beetje in zijn nadeel, omdat het veel aandacht naar anderen laat gaan.
Maar imho goed voor het songfestival zelf, zulke een brede groep aan kanshebbers en gelijk opgaande en uiteenlopende acts
Weer die heiligverklaring van de odds... dat zijn geen dagkoersen he. Er is niks veranderd aan de kansen van Joost of wie dan ook. Volgende week begint iedereen op nul.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ga lekker heel het proces van dit genie uitleggen terwijl je nooit antwoord op mijn vragen of posts. Niet op Facebook en niet op FOK! Trusten. Ik ben niet geniaal, maar het scheelt niet veel. Je moet het alleen willen zien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat hij nog niet alles heeft laten zien en hij iedereen op het verkeerde been zet
*Trust the proces*
Denk dat Kroatië ook is gestegen omdat Nederland is gezakt. Daar verwachten ze nu minder concurrentie van, terwijl eerst Nederland al televotewinnaar werd gezien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Das best snel gegaan, had volgens mij eergister gekeken en toen was dat stond nemo nog op 23% en baby lasagne veel lager dan vandaag..
Maar zelfs 66,6% (2/3) kans is nog lang niet substantieel... Dat betekent dat van 3 songfestivals, er idd 2 door een van die top4 gewonnen zouden worden gemiddeld.
Tevens is juist nemo die op een stond gedaald en zijn 3 anderen die lager stonden nu plots sterk gestegen...
Ik vind dat vooral erop duiden dat het ongekend open en spannend is...
Helaas wel voor joost is dat nu een beetje in zijn nadeel, omdat het veel aandacht naar anderen laat gaan.
Maar imho goed voor het songfestival zelf, zulke een brede groep aan kanshebbers en gelijk opgaande en uiteenlopende acts
Europapapachachachaquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:42 schreef Poepz0r het volgende:
Kaarija is de verrassing in de act. Vrij goede argumenten van Eline daarvoor.
Morgen iemand in Kippenpak op podiumquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:47 schreef d_elise het volgende:
Heerlijk hoe we in cirkels aan het praten zijn, wordt tijd dat Joost weer gaat repeteren want we hebben het nodig 😂
Ik heb dit ook hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:31 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken![]()
omdat het ook zo is.. I admit. Ik wil gewoon winnen en ik ruik de winst met dit lied. Dus idd, ik creëer zelf ook hogere verwachtingen. Dus zo'n vogel verpest het dan even, zo voelt dat dan hé. Maar wat weet ik. We gaan het wel zien. Ik ben straks toch wel trots op wat Joost heeft laten zien (ook afgelopen weken). Dus nu moet het minimaal top 5, top 3 zijn..
Dit dus (middelste deel).quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier enorm geniet van het bijzonder vermakelijke jaar nu we Joost als inzending hebben. En als hij volgend jaar de vrije hand wil om nog eens mee te doen, dan zou ongetwijfeld een meerderheid meteen voor stemmen.
En dan de maar. Het is natuurlijk wel een wedstrijd waar Nederland aan deelneemt, en daarin moet je uiteindelijk proberen om zo ver mogelijk te komen. Ook als Joost 12e zou worden, zou ik nog wel met veel plezier terugkijken op dit jaar, maar dan blijft ook het gevoel hangen dat we er niet alles uitgehaald hebben wat erin zat, en er onnodig veel landen boven ons zijn geëindigd. Iets wat Nederland door de vaak matige staging sowieso al redelijk vaak overkomt.
Of "alles uit het liedje halen" ook betekent of we kunnen winnen, is natuurlijk een tweede. Persoonlijk denk ik dat het liedje niet de absolute top is, zoals bijvoorbeeld Cha Cha Cha dat vorig jaar wel was, en zeker niet als je het maar één keer hoort, om alle andere favorieten tegelijk te verslaan. Het pad naar de winst heeft een briljante act, maar als er maar één van Zwitserland of Oekraïne ofzo boven zichzelf uitstijgen, dan lijkt me die niet meer in te halen. Wat echter wel een argument is vóór Nederland, en ook voor een behoorlijke juryscore, is dat Europapa als enige van de favorieten het potentieel heeft om een grote hit te worden in West-Europa. Heel misschien heeft Italië dat ook nog, maar van de rest zie ik eigenlijk helemaal niet hoe dat meer dan twee weken na het ESF nog veel gestreamd gaat worden en al helemaal niet hoe die veel airplay gaan krijgen op de veelbeluisterde radiostations. En dat is wel iets waar de EBU gevoelig voor is, dus die zullen zeker niet ontevreden zijn als wij winnen. En die geschiktheid voor een breed publiek speelt meestal ook wel mee bij de jury's. Alleen moet je dan niet met een vogel aankomen.
#KeepTheFaithInTrustingTheProcessquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Lieve Henk. Morgen is er nog een repetitie van Joost en er komen er nog meer he voor hij de finale in gaat.
De woensdagmiddag voor z'n halve finale is de dress rehearsal open voor pers en dan zitten we aan de press stream gekluisterd om alles te zien. Dan is er niks meer geheim en kunnen we hier precies zeggen wat we gezien hebben (filmen mag uiteraard niet want het zijn de camerabeelden die we zien en die ziet men de avond erna allemaal al). Dus er is best kans dat vóór de halve finale zelfs z'n odds nog veranderen, laat staan voor de finale.
Hatsee![]()
het jaar met de grootste verrassing was het jaar 2014 van conchita wurst en common linnets die beiden volgens mij heel lang geheel buiten de top-15 waren en pas tijdens de rehearsals plots heel sterk opkwamen...quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk met rehearsals nu ook wel redelijk is uitgesloten dat iemand die eerst middenmoot was echt met een verassing en groot spektakel naar ESF ging.
Hard gelachen hierom. Die odds betekenen precies helemaal niks voor de winstkansen van Joost. Neem t niet zo serieus johquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:07 schreef HenkjeNL2 het volgende: Joost had gewoon meer van zijn act moeten laten zien. Je ziet nu bij Kroatië dat zelfs met matige beelden en toch een beter beeld gegeven wordt dan bij Joost en die schieten omhoog. Je gaat met 16-18% toch lekkerder die finale in dan met 6-8%. Daarnaast is er niet een duidelijke favoriet dus ze laten wel een kans lopen nu om aan te sluiten. Als de act niet een diepere laag heeft wat we nog niet gezien hebben is het klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |