abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213570898
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:02 schreef Gunner het volgende:
Vattenfall gaat terugleverkosten in rekening brengen vanaf 500kWh

En daar is Vattenfall

Hoe hebben ze bedacht dit te gaan doen met huizen waar nog een Ferraris-meter hangt? Die houdt niet bij wat er teruggeleverd wordt.
Volgend mij eisen energie leveranciers steeds vaker dat je over een slimme meter moet beschikken wil je een nieuw contract met hen kunnen afsluiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:20:21 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213570933
Dat zijn ook allebei kutbedrijven die ik niet eens overwoog als energieleverancier. Suck it.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213620024
  zondag 19 mei 2024 @ 18:26:53 #104
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_213620478
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:02 schreef Gunner het volgende:
Vattenfall gaat terugleverkosten in rekening brengen vanaf 500kWh

En daar is Vattenfall

Hoe hebben ze bedacht dit te gaan doen met huizen waar nog een Ferraris-meter hangt? Die houdt niet bij wat er teruggeleverd wordt.
Jouw huis meter is niet de enigste die er zit.
Er zit er nog een paar in de wijk kasten.
En daar kunnen ze ook zien of een bepaalde groep terug levert.

Kwestie uitzoeken wie allemaal op die blok zitten en wie thuis wel een digitale meter bezit.

Voor je weer hebben ze je zo gevonden als ze schijt aan de regels hebben.
pi_213620546
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:26 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Jouw huis meter is niet de enigste die er zit.
Er zit er nog een paar in de wijk kasten.
En daar kunnen ze ook zien of een bepaalde groep terug levert.

Kwestie uitzoeken wie allemaal op die blok zitten en wie thuis wel een digitale meter bezit.

Voor je weer hebben ze je zo gevonden als ze schijt aan de regels hebben.
Ze weten heus wel welke meter iemand heeft, en de Ferraris-meter is wettelijk toegestaan.
pi_213620586
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze weten heus wel welke meter iemand heeft, en de Ferraris-meter is wettelijk toegestaan.
Ik moest beschikken over een 'slimme meter' om mijn energiecontract te kunnen afsluiten. Het kan zijn dat steeds meer energieleveranciers dat gaan vereisen.
pi_213626063
Video: Wanneer is een dynamisch energiecontract wat voor jou?
Het beschikbaar hebben van een 'slimme meter' wordt niet genoemd, maar dat is wel degelijk een voorwaarde om een dynamische energie-contract te kunnen afsluiten.
pi_213626089
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:12 schreef Digi2 het volgende:
Video: Wanneer is een dynamisch energiecontract wat voor jou?
Het beschikbaar hebben van een 'slimme meter' wordt niet genoemd, maar dat is wel degelijk een voorwaarde om een dynamische energie-contract te kunnen afsluiten.
Dat lijkt me voor een dynamisch contract logisch.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:21:47 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_213626126
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik moest beschikken over een 'slimme meter' om mijn energiecontract te kunnen afsluiten. Het kan zijn dat steeds meer energieleveranciers dat gaan vereisen.
Eneco heeft mij verleden jaar meerdere keren verzocht om een afspraak te maken voor het vervangen van mijn oude meter voor een slimme variant, heb het alle keren gewoon genegeerd. Het is ook helemaal niet wettelijk verplicht of zo, en de meter die er zit werkt prima. Bijna iedereen die ik ken klaagt erover dat ze sinds de plaatsing van slimme meters ineens stukken duurder uit zijn, en dat kan ik missen als kiespijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_213626194
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Eneco heeft mij verleden jaar meerdere keren verzocht om een afspraak te maken voor het vervangen van mijn oude meter voor een slimme variant, heb het alle keren gewoon genegeerd. Het is ook helemaal niet wettelijk verplicht of zo, en de meter die er zit werkt prima. Bijna iedereen die ik ken klaagt erover dat ze sinds de plaatsing van slimme meters ineens stukken duurder uit zijn, en dat kan ik missen als kiespijn.
Neem aan dat je Enexis bedoelt? Eneco is geen netbeheerder en gaat daar niet over.
pi_213626354
quote:

[..]
Denk dat het eerder ligt aan het energiecontract en niet aan de energiemeter. Ik had al voordat ik een dynamisch contract had een 'slimme meter' en heb geen hoger verbruik aan gas en stroom kunnen vaststellen dan voorheen. Sinds ik een dynamisch contract heb zijn mijn energiekosten echter wel flink lager, omdat ik er rekening mee houd wanneer ik grootverbruikers aanzet zoals een wasmachine, kookplaat of stofzuiger.
pi_213636207
quote:
Was bringt die EU Strommarktreform den Verbrauchern?

Verbraucher sollen künftig sowohl ein Recht auf Festpreisverträge als auch auf Verträge mit dynamischen Preisen haben. So können sie sich sowohl für sichere, langfristige Preise als auch für Verträge mit sich verändernden Preisen entscheiden, wenn sie Preisschwankungen ausnutzen wollen - etwa um Strom zu nutzen, wenn er billiger ist für das Aufladen von Elektroautos oder für Wärmepumpen.

Im Mittelpunkt der Reform stehen neue langfristige Verträge zwischen Regierungen und Stromerzeugern, sogenannte Contracts for Difference (CfDs). Mit diesen Differenzverträgen garantieren die Staaten Stromerzeugern einen Mindestpreis für Strom, wenn sie neue Investitionen tätigen.Gelten soll dies für Investitionen in Erneuerbare Energien wie Wind- und Solarkraft, aber auch in Kernkraft. Fällt der Marktpreis unter einen vereinbarten Preis, springt der Staat ein und gleicht die Differenz aus. Liegt der Preis höher, geht der Überschuss an den Staat. Auf diese Weise sollen Anreize für die heimische Erzeugung von sauberem Strom geschaffen werden
Het lijkt mij een goed idee energieleveranciers een vaste minimale prijs kwh te garanderen t.a.v. investeringen in groene energie, of zij nu groot of klein zijn om de energie transitie vlot te trekken door overheidssubsidie. Saldering benadeelt grote energieleveranciers, dus die regeling lijkt mij sowieso niet in overeenstemming met wat de EU voor ogen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-05-2024 15:20:05 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:40:21 #113
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_213644455
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
quote:
Het is ook helemaal niet wettelijk verplicht of zo
Dat stond wel in het wetsvoorstel voor afbouw van de salderingsregeling. meters afkeuren en als mensen dan niet meewerken is afsluiten een allerlaatste optie waarschijnlijk om jou te dwingen.

Maar nu met de terugleverboetes gaat zo'n maatschappij echt wel wat verzinnen voor huizen met de oude draaischijfmeter.

Ik heb zelf een domme digitale meter, maar de slimme meter heb ik ook geweigerd vanwege de slechte verhalen daaromtrent. Dat ik dan geen leuke tools kan draaien via de P1-poort neem ik dan wel even voor lief.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_213644983
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
[..]
Dat stond wel in het wetsvoorstel voor afbouw van de salderingsregeling. meters afkeuren en als mensen dan niet meewerken is afsluiten een allerlaatste optie waarschijnlijk om jou te dwingen.

Maar nu met de terugleverboetes gaat zo'n maatschappij echt wel wat verzinnen voor huizen met de oude draaischijfmeter.

Ik heb zelf een domme digitale meter, maar de slimme meter heb ik ook geweigerd vanwege de slechte verhalen daaromtrent. Dat ik dan geen leuke tools kan draaien via de P1-poort neem ik dan wel even voor lief.
Lijkt mij allemaal onnodig. Men kan gewoon prijs differentiatie toepassen. Kosten en/of kortingen in rekening brengen afhankelijk van het type energiemeter dat beschikbaar is.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 12:13:14 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213646225
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 mei 2024 @ 12:23:25 #116
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_213646363
quote:
Wat houdt dit in de praktijk in? Dat is me niet helemaal duidelijk.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 12:31:20 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213646477
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat houdt dit in de praktijk in? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Dat betekent in de praktijk dat áls jij meer terug levert dan afneemt (!) je dus een modelcontract kunt nemen. Dat is dan weliswaar variabel en de prijs per kWh is vrij hoog, maar dat maakt niet uit omdat je nog steeds mag salderen, dus het valt tegen elkaar weg.

Ze mogen daarnaast geen terugleverkosten in rekening brengen, dus dit is de 'oude' situatie als het ware.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 23 mei 2024 @ 08:21:52 #118
16715 Mylene
*schatje*
pi_213654316
Tweede Kamer grijpt in op energiemarkt: einde aan boete teruglevering zonnepanelenbezitter
Telegraaf (premium)
  donderdag 23 mei 2024 @ 09:10:18 #119
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_213654586
Nou ik snap er niets meer van. We zien het wel :P
Maar houdt dit in dat het bericht wat ik vorige week kreeg van Vattenfall al niet meer relevant is?
pi_213654811
edit: - losse flodder van Telegraaf / NOS -

[ Bericht 97% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-05-2024 14:24:43 ]
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:25:10 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213655111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 08:21 schreef Mylene het volgende:
Tweede Kamer grijpt in op energiemarkt: einde aan boete teruglevering zonnepanelenbezitter
Telegraaf (premium)
energieleveranciers willen de zonnepanelen bezitters niet meer hebben, daar verdienen ze geen kloot aan

dure energie leveren in de winter om 18:00 uur en in de zomer goedkope energie terug krijgen op het midden van de dag als iedereen buiten in de tuin zit en er totaal geen vraag is naar stroom

Ja daar verzinnen ze wel wat op, ga maar naar de concurrent jij, zegt men , zulke klanten die hoef ik niet , alleen nog variabel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2024 10:40:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213655210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
energieleveranciers willen de zonnepanelen bezitters niet meer hebben, daar verdienen ze geen kloot aan

dure energie leveren in de winter om 18:00 uur en in de zomer goedkope energie terug krijgen op het midden van de dag als iedereen buiten in de tuin zit en er totaal geen vraag is naar stroom

Ja daar verzinnen ze wel wat op, ga maar naar de concurrent jij, zegt men , zulke klanten die hoef ik niet , alleen nog variabel
Ondertussen zijn er plannen om zonnepanelen in het IJsselmeer te leggen...

Ik vraag me af of de particulier wel het probleem is van het energie overschot op zonnige dagen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:43:05 #123
323876 michaelmoore
pi_213655215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ondertussen zijn er plannen om zonnepanelen in het IJsselmeer te leggen...

Ik vraag me af of de particulier wel het probleem is van het energie overschot op zonnige dagen.
wie op zonnige dagen om 13:00 uur stroom levert en op koude dagen om 18:00 uur stroom afneemt die is uiteraard een deel van het probleem

men moet over gaan op batterijen , iedereen , ook de overheid en ook stroom variabel afnemen en leveren

quote:
Is een dynamisch contract slim als je zonnepanelen hebt?
Dat is slim. Je kunt namelijk kosten besparen door je stroomverbruik te plannen tijdens zonnige uren.

Want dan is er veel groene stroom beschikbaar en zijn de stroomkosten bij een dynamisch energiecontract meestal lager dan bij andere contracten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213655232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat kan een volgende stap zijn ja, dat ze dan klanten met zonnepanelen geen contract meer aanbieden. Of een 0-vergoeding, dat je gewoon niks meer krijgt voor het terugleveren. Indien het eerste, is de vraag wat er dan gaat gebeuren voor zonnepanelen bezitters: ze moeten toch ergens hun stroom en gas vandaan halen. Gaat de overheid dan die rol pakken?

Wel weer symptoom politiek. Los nou eens een keer het daadwerkelijke probleem voor de lange termijn op in plaats van te reageren op gebeurtenissen. Typerend voor de huidige politiek helaas.
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:48:40 #125
323876 michaelmoore
pi_213655244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:46 schreef Niek92 het volgende:
Of een 0-vergoeding, dat je gewoon niks meer krijgt voor het terugleveren. Indien het eerste, is de vraag wat er dan gaat gebeuren voor zonnepanelen bezitters: ze moeten toch ergens hun stroom en gas vandaan halen
als ik een stroom bedrijf had en veel moest betalen voor inkoop van stroom, dan wilde ik de zonpanelen mensen niet hebben , veel betalen voor inkoop en gratis leveren , nee dat gaan ze niet doen

Dat is verlies handel

wand batterijen is de oplossing
quote:
Ook bij een dynamisch energiecontract kun je salderen, dat werkt anders dan bij een energiecontract met vaste vergoeding.
Een dynamisch contract werkt met uurtarieven, er is daarom géén vast teruglevertarief. Dat tarief hangt af van de actuele inkoopprijzen, die verschillen per uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-05-2024 10:55:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')