Is dat zo? Je gaat geen 20 seconden goed maken omdat er meer punten voor P3 zijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar een team is wat ineens wel in staat is om een P2 te halen die het voorheen niet kon halen omdat er meer punten te halen zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 16:45 schreef Jane het volgende:
Of ze achteraan punten krijgen maakt mij in principe weinig uit, maar ik betwijfel of het echt tot meer gevechten leidt. Ik vind eventuele wijzigingen in de top 6 veel interessanter. 1 of 2 punten meer of minder tussen P1, P2 en P3 kan in een spannend seizoen veel uitmaken.
Daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het er over dat het in een spannend seizoen waarin er daadwerkelijk om het WDC gestreden wordt (denk: 2021, 2016) een punt (of 2, 3) meer of minder veel kan uitmaken. En dan gaat het niet zozeer om de punten voor de winnaar, maar juist om de punten voor P2 t/m 6. Hoeveel verlies loop je op als je een keer een matige race hebt en slechts 6de wordt (ipv 1e of 2e)?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Je gaat geen 20 seconden goed maken omdat er meer punten voor P3 zijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar een team is wat ineens wel in staat is om een P2 te halen die het voorheen niet kon halen omdat er meer punten te halen zijn.
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het er over dat het in een spannend seizoen waarin er daadwerkelijk om het WDC gestreden wordt (denk: 2021, 2016) een punt (of 2, 3) meer of minder veel kan uitmaken. En dan gaat het niet zozeer om de punten voor de winnaar, maar juist om de punten voor P2 t/m 6. Hoeveel verlies loop je op als je een keer een matige race hebt en slechts 6de wordt (ipv 1e of 2e)?
Let wel, ik spreek geen voorkeur uit v.w.b. grote of kleine puntenverschillen. Ik zeg alleen dat een verandering van het puntenstelsel mogelijk meer gevolgen heeft voor de top van het klassement dan voor de onderste regionen, waar nu alleen maar over gepraat wordt.
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was.
Daar ga ik wel vanuit, ja. Dat die verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan).
Mijn vraag ergens hierboven was of iemand gelezen had wat ze daarmee van plan waren. Want als P1 dan nog steeds 25 punten krijgt, moet je de verschillen kleiner maken en dan heeft dat m.i. wel degelijk een mogelijk groter effect op de topklasseringen. Als je de verschillen hetzelfde wil houden, dan ga je naar iets van 36 of 37 punten voor de winnaar, zo ff snel uitgerekend.
Dus nogmaals, we lezen steeds over de onderste regionen, maar weet iemand wat ze daarboven dan van plan zijn?
Maar niks over Helmut..,quote:Op maandag 6 mei 2024 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
De CEO van Red Bull Gmbh heeft zich tegen de pers uitgelaten over de situatie bij Red Bull Racing:
https://www.the-race.com/(...)ey-verstappen-marko/
In het kort:
- Horner heeft het volledige vertrouwen van Red Bull, blijft CEO van RBR
- Max gaat nergens heen, heeft nooit een signaal afgegeven ontevreden te zijn.
- Toto Wolff kan zich beter druk maken om zijn eigen team
- Newey is een verlies maar het moederbedrijf heeft alle vertrouwen in het technische team van RBR.
Word wel degelijk vermeld in het artikel, die situatie is al eerder (Jeddah dus alweer 2 maanden geleden) uitgepraat schijnt het:quote:
quote:But Mintzlaff and Marko held talks over the Jeddah weekend and the outcome was Marko committed to remaining at Red Bull, at least for now.
Mintzlaff has not commented on whether he thinks Marko will stay longer-term – but ruled out him leaving for Mercedes himself (to go there with Verstappen perhaps), and has at least publicly supported Marko, which can’t hurt in the bid to reassure Verstappen.
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar rook is, is worst.![]()
https://racingnews365.nl/(...)figuur-na-newey-exit
Met het vertrek van Newey komt er ook een plek vrij in de hierarchie van Red Bull. En een berg salaris.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft.
En dat Wheatley een stap wil maken naar een hogere functie is al vrij lang publiek geheim. Dit is gewoon gestook van de media.
Dat staat er niet. Alleen dat hij in Imola niet rijdt.quote:Op maandag 6 mei 2024 02:12 schreef SiGNe het volgende:
https://racer.com/2024/05(...)ation-for-antonelli/
Ook apart, Williams wil dat de FIA de regels aanpast zodat Antonelli voor z'n 18e in de F1 mag rijden maar vervolgens zeggen ze dat Antonelli in Monza (als hij inmiddels 18 is) niet zal rijden en dat Sargeant zich geen zorgen hoeft te maken.
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.quote:Op maandag 6 mei 2024 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat Verstappen zelfs op een 'lastige' dag nog moeiteloos tweede wordt zegt ook wel weer heel wat.
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt.
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten.
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Zou kunnen hoor. Ik geef toe dat er bij mij de afgelopen jaren gewoon een bepaald beeld is ontstaan over Leclerc. Iemand die het een beetje opgeeft als alles niet 'perfect' is en zichzelf dan erg unlucky vindt. Zoiets. Behalve dan als het toevallig Sainz is die voor hem rijdt, zoals in Monza vorig seizoen. Defaitistisch, met een mooi woord.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder.
Hij kwam me verder ook niet tevreden over.
Eens, de Charles Leclerc van 2 jaar terug zou voor Max geëindigd zijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |