ja, de realiteit is bewustzijn, bewustzijn is God, en er komt nooit een einde aan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij ontkent de realiteit glashard en doet alsof het bewustzijn is, wat natuurlijk volstrekte onzin is!
Hoe kun je jouw visie onderbouwen? Hoe kun je het verifiëren?
Het is natuurlijk wel een lekkere feelgood gedachte, maar zonder onderbouwing buiten "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is" heb je er natuurlijk geen ene flikker aan.
Ah, religie dus!quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
ja, de realiteit is bewustzijn, bewustzijn is God, en er komt nooit een einde aan.
Zo, lekker voor je
Ja, echte religie zoals religie bedoeld is: de zoektocht naar en de ontdekking van de absolute waarheid.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, religie dus!Helder! Zijn we uitgeluld.
En toch heb je geen keihard aantoonbaar bewijs om te laten zien dat deze religie van jou de enige juiste is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, echte religie zoals religie bedoeld is: de zoektocht naar en de ontdekking van de absolute waarheid.
Dus niet die geloofs-gebaseerde degenerate religie van de christenwappies.
Als je niet openstaat voor argumenten en het uitproberen van met name meditatie, dan houdt het op ja.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:18 schreef ToT het volgende:
[..]
En toch heb je geen keihard aantoonbaar bewijs om te laten zien dat deze religie van jou de enige juiste is.
Een kwestie van geloven dus.
Argumenten? Ik heb niet veel meer gezien dan "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is en dus zit jij fout!"quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:20 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je niet openstaat voor argumenten en het uitproberen van met name meditatie, dan houdt het op ja.
Moet ik nu naar philosophy of mind verwijzen? Berkeley? Filosofisch idealisme?quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Argumenten? Ik heb niet veel meer gezien dan "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is en dus zit jij fout!"
Voor filosofen kan het een optie zijn, ja.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:32 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Moet ik nu naar philosophy of mind verwijzen? Berkeley? Filosofisch idealisme?
Bewustzijn als fundamentele realiteit is een algemeen geaccepteerde optie, vriend.
Het zijn (in het westen) vooral filosofen die uberhaupt weten wat dit is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Voor filosofen kan het een optie zijn, ja.
Het lijkt me het gezondste om gewoon te kijken wat aantoonbaar is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:39 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het zijn (in het westen) vooral filosofen die uberhaupt weten wat dit is.
Maar het feit is natuurlijk dat dit over de fundamentele realiteit gaat, en dus op iedereen van toepassing is.
Net als wetenschap
Of ga je nu zoiets zeggen: ''Die filosofen babbelen alleen maar, ze kunnen niks bewijzen!!1!!11!!"
Nou, meditatie werkt zeker weten heel goed.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Het lijkt me het gezondste om gewoon te kijken wat aantoonbaar is.
Je chakra's balanceren om kanker te genezen kan later altijd nog.
En jezelf echt zo hard mogelijk zien te overtuigen dat het allemaal echt waar is wat je wil geloven vooral!quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:02 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, meditatie werkt zeker weten heel goed.
Maar dan moet je wel de moeite willen doen, de discipline opbrengen, de devotie bezitten.
Omdat je zo van het leven houdt
Jij bent degene die ergens in gelooft, namelijk in een realiteit buiten bewustzijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:06 schreef ToT het volgende:
[..]
En jezelf echt zo hard mogelijk zien te overtuigen dat het allemaal echt waar is wat je wil geloven vooral!
Geldt dat niet voor iedere overtuiging?quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Jij bent degene die ergens in gelooft, namelijk in een realiteit buiten bewustzijn.
Geloof het of niet, dat geloof van jou is het product van je culturele conditioneringen en je gedachtes.
Je zag dat die degenerate religie onzin is, en toen verzon je lekker je eigen mythologie gebaseerd op pure objectiviteit.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor iedere overtuiging?
Ik ben katholiek opgevoed. Mijn moeder was vroeger een non, mijn vader werd koster en ik ben naar een Katholieke basisschool gestuurd, maar heb echt nooit in de Bijbel kunnen geloven.
Ik was gefascineerd door het spirituele, maar hoe meer ik met name op de middelbare leerde, hoe moeilijker het voor me was om nog een plaats voor een god of iets spiritueels te vinden. Er was geen plek meer voor een God of the gaps.
Nee, ik keek naar wat gewoon verifieerbaar en aantoonbaar is. Geen zweverige subjectieve overtuigingen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:27 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Je zag dat die degenerate religie onzin is, en toen verzon je lekker je eigen mythologie gebaseerd op pure objectiviteit.
Ik wel deze aantijging en belediging dat ik 'zweverige' overtuigingen heb wel even counteren.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee, ik keek naar wat gewoon verifieerbaar en aantoonbaar is. Geen zweverige subjectieve overtuigingen.
Zonder dit soort wetenschap had jij nu niet op FOK! gezeten.
Hoe verhoog je je overlevingskansen in deze wereld meer dan met goede voeding, rust, reinheid, regelmaat en niet met een pistool naar de politie staan zwaaien?quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik wel deze aantijging en belediging dat ik 'zweverige' overtuigingen heb wel even counteren.
Er is niks praktischer dan het ontwikkelen van een hoog bewustzijnsniveau. Bewustzijn door meditatie geeft de grootste overlevingsvoordelen.
Door bewust te zijn. Als jij in de jungle gaat rond piemelen en je focus verliest, en je bent verloren in gedachtes, dan kun je zo besprongen worden door een tijger.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe verhoog je je overlevingskansen in deze wereld meer dan met goede voeding, rust, reinheid, regelmaat en niet met een pistool naar de politie staan zwaaien?
quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Door bewust te zijn. Als jij in de jungle gaat rond piemelen en je focus verliest, en je bent verloren in gedachtes, dan kun je zo besprongen worden door een tijger.
Evangelische Christenen zijn nog minstens 50 jaar bezig om een antwoord te hebben op hetgeen je voorlegt.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, echte religie zoals religie bedoeld is: de zoektocht naar en de ontdekking van de absolute waarheid.
Dus niet die geloofs-gebaseerde degenerate religie van de christenwappies.
Het enige spirituele dat ik ooit vond dat wat verbinding had met een Abrahamitische religie was in de stilte van een lege historische moskee en in mindere mate ook in lege kerken, al heb ik het niet zo op die nagalm. Dat was even een instant stress verlager.quote:Op dinsdag 30 april 2024 18:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor iedere overtuiging?
Ik ben katholiek opgevoed. Mijn moeder was vroeger een non, mijn vader werd koster en ik ben naar een Katholieke basisschool gestuurd, maar heb echt nooit in de Bijbel kunnen geloven.
Ik was gefascineerd door het spirituele, maar hoe meer ik met name op de middelbare leerde, hoe moeilijker het voor me was om nog een plaats voor een god of iets spiritueels te vinden. Er was geen plek meer voor een God of the gaps.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |