abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213373247
Kun je de realiteit bijvoorbeeld manipuleren met dat bewustzijn waar je het over hebt?
Kun je met dat bewustzijn dingen elders waarnemen of aansturen?
Zijn verleden, heden en toekomst allemaal deel van dezelfde realiteit en zou je dan dus makkelijk van het één in het ander kunnen stappen?
En heeft dat grote almachtige bewustzijn plannen met ons? Heeft het regels waar we ons aan moeten houden? Moeten we het aanbidden in een speciaal groot gebouw?
pi_213373280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]
Jij ontkent de realiteit glashard en doet alsof het bewustzijn is, wat natuurlijk volstrekte onzin is! :T

Hoe kun je jouw visie onderbouwen? Hoe kun je het verifiëren?
Het is natuurlijk wel een lekkere feelgood gedachte, maar zonder onderbouwing buiten "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is" heb je er natuurlijk geen ene flikker aan. :)
ja, de realiteit is bewustzijn, bewustzijn is God, en er komt nooit een einde aan.

Zo, lekker voor je :)
pi_213373320
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:10 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
ja, de realiteit is bewustzijn, bewustzijn is God, en er komt nooit een einde aan.

Zo, lekker voor je :)
Ah, religie dus! ^O^ Helder! Zijn we uitgeluld.
pi_213373356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Ah, religie dus! ^O^ Helder! Zijn we uitgeluld.
Ja, echte religie zoals religie bedoeld is: de zoektocht naar en de ontdekking van de absolute waarheid.

Dus niet die geloofs-gebaseerde degenerate religie van de christenwappies.
pi_213373383
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, echte religie zoals religie bedoeld is: de zoektocht naar en de ontdekking van de absolute waarheid.

En toch heb je geen keihard aantoonbaar bewijs om te laten zien dat deze religie van jou de enige juiste is.

Een kwestie van geloven dus. :)
pi_213373406
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:18 schreef ToT het volgende:

[..]
En toch heb je geen keihard aantoonbaar bewijs om te laten zien dat deze religie van jou de enige juiste is.

Een kwestie van geloven dus. :)
Als je niet openstaat voor argumenten en het uitproberen van met name meditatie, dan houdt het op ja.
pi_213373450
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:20 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Als je niet openstaat voor argumenten en het uitproberen van met name meditatie, dan houdt het op ja.
Argumenten? Ik heb niet veel meer gezien dan "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is en dus zit jij fout!"

Meditatie? Dus subjectieve gewaarwordingen, al dan niet gebaseerd op persoonlijke verwachtingen wat je gaat ervaren.
Leuk voor tijdens een workshop, maar ik kan er geen levensvisie uit halen.
Ik ben jarenlang met spiritualiteit bezig geweest en ben een Reiki master & teacher en heb echt wel het één en ander meegemaakt, maar alles wat je meemaakt is volstrekt persoonlijk en je weet niet of je het juist interpreteert. Veel dingen blijken achteraf toch weer anders te verklaren te zijn. (Hoewel ik moet toegeven dat ik ook echt wel dingen heb meegemaakt waar ik echt geen verklaring voor heb, maar dat ik die niet heb, betekent niet dat die er niet zijn.)
pi_213373519
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Argumenten? Ik heb niet veel meer gezien dan "Het is nu eenmaal zo omdat het nu eenmaal zo is en dus zit jij fout!"

Moet ik nu naar philosophy of mind verwijzen? Berkeley? Filosofisch idealisme?

Bewustzijn als fundamentele realiteit is een algemeen geaccepteerde optie, vriend.
pi_213373549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Moet ik nu naar philosophy of mind verwijzen? Berkeley? Filosofisch idealisme?

Bewustzijn als fundamentele realiteit is een algemeen geaccepteerde optie, vriend.
Voor filosofen kan het een optie zijn, ja.
Maar mediteer maar lekker verder op die absolute waarheid van je. :)
Ik heb diverse Reiki-masters meegemaakt die tegen elkaar ook zoiets hadden van: "Hahaha, ja super leuk dat jij denkt te weten hoe de spirituele wereld er uit ziet, maar daar klopt natuurlijk niets van he! Mijn spiritual guide heeft mij er naar toe gebracht en het lijkt absoluut op geen enkele manier hoe jij het omschrijft!"
Net als met aura's zien. "Ik kan ze ÉCHT zien, en hoe jij ze omschrijft is een leuk fantasietje, maar zo zien ze er natuurlijk helemaal niet in het echt uit! Ik kan je wel even uitleggen hoe ze er echt uit zien als je wil?"

vriend
pi_213373577
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Voor filosofen kan het een optie zijn, ja.

Het zijn (in het westen) vooral filosofen die uberhaupt weten wat dit is.

Maar het feit is natuurlijk dat dit over de fundamentele realiteit gaat, en dus op iedereen van toepassing is.

Net als wetenschap :)

Of ga je nu zoiets zeggen: ''Die filosofen babbelen alleen maar, ze kunnen niks bewijzen!!1!!11!!" :P
pi_213373611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:39 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Het zijn (in het westen) vooral filosofen die uberhaupt weten wat dit is.

Maar het feit is natuurlijk dat dit over de fundamentele realiteit gaat, en dus op iedereen van toepassing is.

Net als wetenschap :)

Of ga je nu zoiets zeggen: ''Die filosofen babbelen alleen maar, ze kunnen niks bewijzen!!1!!11!!" :P
Het lijkt me het gezondste om gewoon te kijken wat aantoonbaar is.
Je chakra's balanceren om kanker te genezen kan later altijd nog.
pi_213373778
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Het lijkt me het gezondste om gewoon te kijken wat aantoonbaar is.
Je chakra's balanceren om kanker te genezen kan later altijd nog.
Nou, meditatie werkt zeker weten heel goed.

Maar dan moet je wel de moeite willen doen, de discipline opbrengen, de devotie bezitten.

Omdat je zo van het leven houdt
pi_213373810
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:02 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nou, meditatie werkt zeker weten heel goed.

Maar dan moet je wel de moeite willen doen, de discipline opbrengen, de devotie bezitten.

Omdat je zo van het leven houdt
En jezelf echt zo hard mogelijk zien te overtuigen dat het allemaal echt waar is wat je wil geloven vooral! :Y

Ik vind het helemaal prima dat mensen zo'n levensvisie voor henzelf persoonlijk hebben, maar om het nou als de enige absolute waarheid te verkondigen? :N
pi_213373852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:06 schreef ToT het volgende:

[..]
En jezelf echt zo hard mogelijk zien te overtuigen dat het allemaal echt waar is wat je wil geloven vooral! :Y

Jij bent degene die ergens in gelooft, namelijk in een realiteit buiten bewustzijn.

Geloof het of niet, dat geloof van jou is het product van je culturele conditioneringen en je gedachtes.
pi_213373865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:10 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij bent degene die ergens in gelooft, namelijk in een realiteit buiten bewustzijn.

Geloof het of niet, dat geloof van jou is het product van je culturele conditioneringen en je gedachtes.
Geldt dat niet voor iedere overtuiging?

Ik ben katholiek opgevoed. Mijn moeder was vroeger een non, mijn vader werd koster en ik ben naar een Katholieke basisschool gestuurd, maar heb echt nooit in de Bijbel kunnen geloven.
Ik was gefascineerd door het spirituele, maar hoe meer ik met name op de middelbare leerde, hoe moeilijker het voor me was om nog een plaats voor een god of iets spiritueels te vinden. Er was geen plek meer voor een God of the gaps.
pi_213373911
"Wie zorgt er voor dat het graan groeit?"

Ja, niemand; de boer zaait het in en geeft het af en toe water, en verder regelen de zon, de voedingsstoffen in de bodem en de regen het verder wel.
Het is echt niet nodig één of andere entiteit te bedanken voor het eten dat je op tafel hebt staan hoor. De boer oogst het graan, de molenaar verwerkt het tot meel, de bakker maakt er brood van en pa betaalt er met z'n zuurverdiende centen voor.
pi_213373978
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben katholiek opgevoed. Mijn moeder was vroeger een non, mijn vader werd koster en ik ben naar een Katholieke basisschool gestuurd, maar heb echt nooit in de Bijbel kunnen geloven.
Ik was gefascineerd door het spirituele, maar hoe meer ik met name op de middelbare leerde, hoe moeilijker het voor me was om nog een plaats voor een god of iets spiritueels te vinden. Er was geen plek meer voor een God of the gaps.
Je zag dat die degenerate religie onzin is, en toen verzon je lekker je eigen mythologie gebaseerd op pure objectiviteit.
pi_213374096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:27 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Je zag dat die degenerate religie onzin is, en toen verzon je lekker je eigen mythologie gebaseerd op pure objectiviteit.
Nee, ik keek naar wat gewoon verifieerbaar en aantoonbaar is. Geen zweverige subjectieve overtuigingen.
Zonder dit soort wetenschap had jij nu niet op FOK! gezeten.
pi_213374254
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:40 schreef ToT het volgende:

[..]
Nee, ik keek naar wat gewoon verifieerbaar en aantoonbaar is. Geen zweverige subjectieve overtuigingen.
Zonder dit soort wetenschap had jij nu niet op FOK! gezeten.
Ik wel deze aantijging en belediging dat ik 'zweverige' overtuigingen heb wel even counteren.

Er is niks praktischer dan het ontwikkelen van een hoog bewustzijnsniveau. Bewustzijn door meditatie geeft de grootste overlevingsvoordelen.
pi_213374274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:55 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik wel deze aantijging en belediging dat ik 'zweverige' overtuigingen heb wel even counteren.

Er is niks praktischer dan het ontwikkelen van een hoog bewustzijnsniveau. Bewustzijn door meditatie geeft de grootste overlevingsvoordelen.
Hoe verhoog je je overlevingskansen in deze wereld meer dan met goede voeding, rust, reinheid, regelmaat en niet met een pistool naar de politie staan zwaaien?
pi_213374281
Of bedoel je dat mediteren bloeddrukverlagend kan werken enzo door je hersenen in een theta-fase of whatever te zien te krijgen?
pi_213374284
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Hoe verhoog je je overlevingskansen in deze wereld meer dan met goede voeding, rust, reinheid, regelmaat en niet met een pistool naar de politie staan zwaaien?
Door bewust te zijn. Als jij in de jungle gaat rond piemelen en je focus verliest, en je bent verloren in gedachtes, dan kun je zo besprongen worden door een tijger.
pi_213374364
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Door bewust te zijn. Als jij in de jungle gaat rond piemelen en je focus verliest, en je bent verloren in gedachtes, dan kun je zo besprongen worden door een tijger.
_O- :D ! ^O^
pi_213374373
Ja niks mis met bewuster in het leven te staan en alerter te zijn van wat er om je heen gebeurt natuurlijk.
pi_213375436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Evangelische Christenen zijn nog minstens 50 jaar bezig om een antwoord te hebben op hetgeen je voorlegt. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Het enige spirituele dat ik ooit vond dat wat verbinding had met een Abrahamitische religie was in de stilte van een lege historische moskee en in mindere mate ook in lege kerken, al heb ik het niet zo op die nagalm. Dat was even een instant stress verlager.

Maar….

Deze rust was oorspronkelijk helemaal niet gepland voor een gebedshuis. Kerken en kathedralen waren vroeger plaatsen waar gevogelte rondliep, waar het gigantisch stonk, waar handelaren bijelkaar kwamen om te vergaderen en bedelaars voor de deur lagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')