Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.quote:Op maandag 29 april 2024 15:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Word je anus nog een paar keer goed uitgerekt.
Ik ken 2 huurders die maandelijks betalen voor hun zonnepanelen.quote:Op maandag 29 april 2024 15:43 schreef Confetti het volgende:
Tis ook wel een keer mooi geweest, dit feestje voor de huiseigenaren.
Jij doet de investering en mag nog eens betalen ook.quote:Op maandag 29 april 2024 15:43 schreef Confetti het volgende:
Die stroom van de particulier in de zomer is gewoon geen flikker waard. Straks nog minder, of zelfs negatief.
Per saldo heb je er overigens nog voordeel van maar dan minder. Ik heb mijn investering van 7k misschien wel 3x terugverdiend in 7 jaar. Tis ook wel een keer mooi geweest, dit feestje voor de huiseigenaren.
Kom maar eens met bewijzen. Dit is puur gelul.quote:Op maandag 29 april 2024 15:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zij stellen dat de kosten van de salderingsregeling de pan uitrijzen.
Oh jij wel. Nou dan mag het allemaal wel afgeschaft worden ja. Want de buurman die vorig jaar pas de investering heeft gedaan moet dan maar lijden.quote:Op maandag 29 april 2024 15:43 schreef Confetti het volgende:
Die stroom van de particulier in de zomer is gewoon geen flikker waard. Straks nog minder, of zelfs negatief.
Per saldo heb je er overigens nog voordeel van maar dan minder. Ik heb mijn investering van 7k misschien wel 3x terugverdiend in 7 jaar. Tis ook wel een keer mooi geweest, dit feestje voor de huiseigenaren.
Dat is een vvd stemmer .quote:Op maandag 29 april 2024 16:07 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Oh jij wel. Nou dan mag het allemaal wel afgeschaft worden ja. Want de buurman die vorig jaar pas de investering heeft gedaan moet dan maar lijden.
Ook net nog voor 3 jaar vastgezet bij GreenChoice, gaat half mei in.quote:Op maandag 29 april 2024 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
Komende jaren geen last vanAlles salderen tralalala en vanaf de zomer 30ct pakken op elke kWh die naar de auto gaat ipv terug geleverd wordt
Probleem is dat ze alleen op papier hun eigen stroom opwekken.quote:Op maandag 29 april 2024 16:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom maar eens met bewijzen. Dit is puur gelul.
Gemiste inkomsten omdat de consument nu eigen stroom op wekt ja. Dat zien zij als 'kosten'.
Opfukken.
Maar die gaan niet ingrijpen, en dat is op zich natuurlijk ook wel prima. Ik zou dan bij wijze van gaan van 800 euro per jaar terug krijgen naar 200 euro terug krijgen, bij een boete van 50 euro per maand zeg maar even. Waar hebben we het over?quote:Op maandag 29 april 2024 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook net nog voor 3 jaar vastgezet bij GreenChoice, gaat half mei in.
Maar het zal wel steeds lastiger worden als de ACM niet ingrijpt.
Nog steeds geen bewijs van gezien dat die 'aanzienlijk' zijn.quote:
Qua recht en wet wel. Jammer dan.quote:Op maandag 29 april 2024 16:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Probleem is dat ze alleen op papier hun eigen stroom opwekken.
De stroom die je in de zomer opwekt is niet de stroom die je in de winter verbruikt.
Het is eenvoudig te omschrijven als hoge kapitaalkosten&afschrijving voor investeringen die gedurende de zomermaanden niet renderen. Sommigen willen deze realiteit liever niet inzien, maar dat maakt het niet minder reėelquote:Op maandag 29 april 2024 16:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog steeds geen bewijs van gezien dat die 'aanzienlijk' zijn.
1 grote poppenkast voor extra ¤ uit de zakken te kloppen van de consument.
Kan je beter mee oppassen want dat kan je installatie vernielen.quote:Op maandag 29 april 2024 16:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Panelen uit als ik naar werk ga en weer aan als ik thuis ben dus...
De hoge kapitaalkosten&afschrijving voor investeringen die gedurende de zomer/zonnige maanden niet/weinig renderen zal niet zo moeilijk te berekenen zijn. De recent hogere marktrente speelt hierbij ook een belangrijke rol, want dat heeft directe invloed op de investeringskosten. Er zal imo weinig in te grijpen vallen voor de ACM.quote:Op maandag 29 april 2024 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar het zal wel steeds lastiger worden als de ACM niet ingrijpt.
Leuk hoor... maar hoeveel was je kwijt in de herfst en winter?quote:Op maandag 29 april 2024 16:28 schreef Digi2 het volgende:
Volgens mij betalen dynamische gebruikers niet mee aan de aanzienlijke salderingskosten, daarentegen kunnen zij gedurende de zonnige maanden goedkope Kwh inkopen en regelmatig zelfs betaald krijgen voor hun verbruik. Gisteren was de stroomprijs alweer 5 cent negatief van 12:00 tot 16:00h omdat er zon was en veel windkracht, daarnaast op zondag weinig verbruikers. Vanwege de energiebelasting (-5+12) koste kwh voor een dynamische verbruiker gisteren van 12:00 tot 16:00 circa 7 cent
Ga vooral zo door![]()
Ik ben anticyclisch als gebruiker, mijn verbruik is het hoogst gedurende de zonnige maanden. In de donkere maanden ben ik 'All In' circa 15 euro per maand kwijt voor gas&stroom.quote:Op maandag 29 april 2024 17:00 schreef apenoot het volgende:
[..]
Leuk hoor... maar hoeveel was je kwijt in de herfst en winter?
Want normaalgesproken is in die periode het verbruik hoog, de prijzen hoog en de opbrengst laag.
Dat is hoe de markt werkt. Soms win je, soms verlies je. Er waren ook mensen die voor 0,89 cent stroom aan Innova hebben verkocht en er een auto van hebben kunnen kopen. Je kunt een (gesubsidieerd) beleid niet in stand houden omdat er verliezers zijn. Ik verbruik en wek ongeveer lijk op, zo'n 5.500 Kwh. Ook met deze terugleverkosten ga ik voor geen goud de zonnepanelen wegdoen.quote:Op maandag 29 april 2024 16:07 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Oh jij wel. Nou dan mag het allemaal wel afgeschaft worden ja. Want de buurman die vorig jaar pas de investering heeft gedaan moet dan maar lijden.
Dan heb je waarschijnlijk geen koukleum als partner want die van mij begint toch echt te klagen als de temperatuur onder de 19 graden komt.quote:Op maandag 29 april 2024 17:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik ben anticyclisch als gebruiker, mijn verbruik is het hoogst gedurende de zonnige maanden. In de donkere maanden ben ik 'All In' circa 15 euro per maand kwijt voor gas&stroom.
15 euro pm kan ook niet. Alleen de leveringskosten zijn al hoger. Broodje aap dus.quote:Op maandag 29 april 2024 17:14 schreef apenoot het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk geen koukleum als partner want die van mij begint toch echt te klagen als de temperatuur onder de 19 graden komt.
En met 15 euro per maand aan gas en stroom moet je in de winter wel een dikke trui en wollen sokken aan doen (en de computer uit laten)
Hij laat letterlijk zien hoe je handmatig de omvormer kan uitzetten. Hoor niets over dat dit slecht zou zijn....quote:Op maandag 29 april 2024 16:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Kan je beter mee oppassen want dat kan je installatie vernielen.
Dat maakt geen verschil voor je saldering. Zie mijn bericht voor uitleg.quote:Op maandag 29 april 2024 17:18 schreef Fer het volgende:
Wat een onduidelijk verhaal in de OP. Moet ik de vaatwasser nou we overdag aanzetten of kan ik deze ook in de nacht laten draaien en gratis via de saldering laten wassen?
Ja, de salderingsregeling is nog van kracht.quote:Op maandag 29 april 2024 17:24 schreef Nober het volgende:
Maar de salderingsregeling bleef toch van kracht nog instemming van de PVV?
Geeft dit geen verhoogd risico op brand? Tenminste lijkt me dat zo'n paneel wel stroom op blijft wekken en als dat dan nergens heen kan...quote:Op maandag 29 april 2024 17:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hij laat letterlijk zien hoe je handmatig de omvormer kan uitzetten. Hoor niets over dat dit slecht zou zijn....
Geen idee, maar het lijkt me geen emmer die overloopt. Stroom moet lopen om iets te doen. Op je stopcontacten staat ook stroom en die doen niets totdat je er een stekker in steekt.quote:Op maandag 29 april 2024 17:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Geeft dit geen verhoogd risico op brand? Tenminste lijkt me dat zo'n paneel wel stroom op blijft wekken en als dat dan nergens heen kan...
Als je op jaarbasis meer stroom levert dan je kan salderen, kan je dat overschot beter 's zomers overdag zelf verbruiken en dan dus in de middag je grootverbruikers aanzetten, zoals een wasmachine of stofzuiger.quote:Op maandag 29 april 2024 17:18 schreef Fer het volgende:
Wat een onduidelijk verhaal in de OP. Moet ik de vaatwasser nou we overdag aanzetten of kan ik deze ook in de nacht laten draaien en gratis via de saldering laten wassen?
Mensen zonder panelen hebben in de zomer goedkope stroom vanwege de overschotten van de mensen met zonnepanelenquote:Op maandag 29 april 2024 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
De praktijk is nu toch zo dat mensen zonder panelen betalen voor de mensen met panelen -vanwege- die salderingsregeling?
Dus wat je krijgt, als mensen massaal hun panelen uit zouden gaan zetten, is dat die 'kosten' er niet meer zijn, maar de stroom ook niet, en die 150 euro 'korting' die mensen zonder panelen krijgen ineens vervelend worden. Geheid dat die korting dan weer voor een of andere bullshitreden verdwijnt.quote:Op maandag 29 april 2024 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen zonder panelen hebben in de zomer goedkope stroom vanwege de overschotten van de mensen met zonnepanelen
Niet alle huishoudens want bij dynamische contracten vindt geen er geen saldering plaats, dus huishoudens met een dynamisch contract zonder zonnepanelen betalen niet mee aan salderingskosten.quote:Op maandag 29 april 2024 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
De praktijk is nu toch zo dat mensen zonder panelen betalen voor de mensen met panelen -vanwege- die salderingsregeling?
quote:Op maandag 29 april 2024 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen zonder panelen hebben in de zomer goedkope stroom vanwege de overschotten van de mensen met zonnepanelen
Dank uquote:Op maandag 29 april 2024 17:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niet alle huishoudens want bij dynamische contracten vindt geen er geen saldering plaats, dus huishoudens met een dynamisch contract zonder zonnepanelen betalen niet mee aan salderingskosten.
Ik ga wel in de gaten houden wat die "6 cent korting per kWh" in de praktijk gaat inhouden.quote:Op maandag 29 april 2024 17:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus wat je krijgt, als mensen massaal hun panelen uit zouden gaan zetten, is dat die 'kosten' er niet meer zijn, maar de stroom ook niet, en die 150 euro 'korting' die mensen zonder panelen krijgen ineens vervelend worden. Geheid dat die korting dan weer voor een of andere bullshitreden verdwijnt.
Dit gaat niet om de mensen zonder panelen, dat is alleen het frame dat wordt gebruikt, want mensen zonder panelen denken dan dat de Eneco's een flikker om hun geeft, maar dit is allemaal puur eigen belang. Waar niks mis mee is, maar kom daar dan gewoon voor uit.
Prima financiėle stimulans voor die mensen om ook panelen te gaan leggen dus.quote:Op maandag 29 april 2024 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Hangt van je installatie af, wat hij later ook toelicht.quote:Op maandag 29 april 2024 17:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hij laat letterlijk zien hoe je handmatig de omvormer kan uitzetten. Hoor niets over dat dit slecht zou zijn....
Klopt. Daarom is die regeling zo scheef.quote:Op maandag 29 april 2024 17:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Precies omdat het vooral lage inkomens in huurhuizen/appartementen zijn die dus hogere inkomens subsidiėren want die hebben nog het geld, nog de mogelijkheid om zonnepanelen te gebruiken/plaatsenquote:Op maandag 29 april 2024 17:47 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Klopt. Daarom is die regeling zo scheef.
Ok lol. Die arme miljarden verdieners.quote:Op maandag 29 april 2024 17:13 schreef dudewhereismycar het volgende:
Het systeem wordt alleen iets eerlijker voor de energieleverancier.
Dan moet je wel een variabel of dynamisch contract hebben wil je dat voordeel kunnen benuttenquote:Op maandag 29 april 2024 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |