En al jaren geen greintje plezier meer natuurlijk zonder suiker.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelukkig drink ik al jaren cola zero.
Oh wacht.
Integendeel, de enige cola die ik drink.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al jaren geen greintje plezier meer natuurlijk zonder suiker.
Ja, dat blijft vreemd. Ik leef al 15 jaar volledig zonder geraffineerde suikers omdat mijn lichaam daar helemaal niet tegen kan, maar betaal wel suikerbelasting nu. Dat steeds doen alsof fruitsuikers hetzelfde zijn als toegevoegde suikers, welke idioot in Den Haag is in die lobby van de voedingsindustrie getrapt?quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel, de enige cola die ik drink.
Maar op mysterieuze wijze valt ook cola zero onder 'suikerhoudend', kennelijk.
Die Fanta zero is best goed te doen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En al jaren geen greintje plezier meer natuurlijk zonder suiker.
Er had iemand PVV-corfee? Kennen we van de VVD, maar past natuurlijk ook wel bij NSC.quote:
Wat anti EU sentimenten om kiezers bij Geert weer terug te krijgen.quote:
Wat een populistisch gelul.quote:
Beperk Europa staat er ook nog eens in plaats van Beperk de EUquote:Op zaterdag 27 april 2024 12:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat anti EU sentimenten om kiezers bij Geert weer terug te krijgen.
Hoe komen ze erbij dat Europese regelgeving nationale feestdagen zou gaan verbieden?quote:
De kiezers waar ze op doelen weten misschien het verschil niet.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Beperk Europa staat er ook nog eens in plaats van Beperk de EU
Gaan we Portugal afgraven en teruggeven aan het water ofzo?
Het gaat niet om de feestdag, maar om de vrijmarkt in de tweet. Maar ik weet dan ook niet waar ze op doelen. Zulke markten met antiek, curiosa en prullaria houden ze in heel Europa, kan me niet voorstellen dat er een land voor een verbod is.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe komen ze erbij dat Europese regelgeving nationale feestdagen zou gaan verbieden?Wie/welke partij binnen de EU is daar vóór?
![]()
De gedachte zal wel zijn dat de vrij ongeregelde vrijmarkten met allerlei contante betalingen en weinig toezicht van de belastingen niet optimaal in bepaalde Europese regels passen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe komen ze erbij dat Europese regelgeving nationale feestdagen zou gaan verbieden?Wie/welke partij binnen de EU is daar vóór?
![]()
Aan de andere kant voor de verkoop van voedsel op dat soort evenementen hebben we onze eigen controles al. Die lijken me ook al strenger dan elders..quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat niet om de feestdag, maar om de vrijmarkt in de tweet. Maar ik weet dan ook niet waar ze op doelen. Zulke markten met antiek, curiosa en prullaria houden ze in heel Europa, kan me niet voorstellen dat er een land voor een verbod is.
Er was een tijdje terug wel wat ophef over Europese regels die de verkoop van etenswaren op een rommelmarkt moeilijker/onmogelijk zouden maken, toch? Dat is het enige wat ik kan verzinnen.
Dat was de uitkomst een aantal maanden geleden. We hebben het er nu weer over omdat ze nu ook voorstellen bespreken waarin zoetstoffen ook minder belast worden.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel, de enige cola die ik drink.
Maar op mysterieuze wijze valt ook cola zero onder 'suikerhoudend', kennelijk.
Dan kom je ook aan de Duitse kerstmarkten, de braderiën en markten in Parijs en Lille die jaarlijks miljoenen bezoekers trekken, de rommelmarkt in Madrid met 3500 plekken elke zondag. Zo uniek is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De gedachte zal wel zijn dat de vrij ongeregelde vrijmarkten met allerlei contante betalingen en weinig toezicht van de belastingen niet optimaal in bepaalde Europese regels passen.
Niet dat de EU zich met dit soort lokale dingen zal gaan bemoeien maar dat doet voor wat populisme niet ter zake.
Nog nooit een controleur gezien bij de kleedjes die thuisgemaakte cupcakejes verkopen. Lijkt me ook niet nodig.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant voor de verkoop van voedsel op dat soort evenementen hebben we onze eigen controles al. Die lijken me ook al strenger dan elders..
Ah, ok.quote:Op zaterdag 27 april 2024 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat niet om de feestdag, maar om de vrijmarkt in de tweet. Maar ik weet dan ook niet waar ze op doelen. Zulke markten met antiek, curiosa en prullaria houden ze in heel Europa, kan me niet voorstellen dat er een land voor een verbod is.
Er was een tijdje terug wel wat ophef over Europese regels die de verkoop van etenswaren op een rommelmarkt moeilijker/onmogelijk zouden maken, toch? Dat is het enige wat ik kan verzinnen.
Daarvoor uiteraard niet inderdaad. Maar op de vrijmarkten zijn ook veel (semi-)commerciële voedselverkopers en daar is wel controle op en dan vooral rond voedselveiligheid.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog nooit een controleur gezien bij de kleedjes die thuisgemaakte cupcakejes verkopen. Lijkt me ook niet nodig.
Het gaat inderdaad nergens over in die tweet.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kom je ook aan de Duitse kerstmarkten, de braderiën en markten in Parijs en Lille die jaarlijks miljoenen bezoekers trekken, de rommelmarkt in Madrid met 3500 plekken elke zondag. Zo uniek is het allemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |