quote:Door de frissere nachten en gebrek aan zonlicht, zonder stoken nu 21.5..nog wel comfortabele genoeg, maar savonds pak ik wel een een plaid op de bank erbij.
De warmte van de zon ook niet. Als je nu continu naar 20 zit te stoken, gaat die warmte gewoon in je binnenmuren zitten. Dan heeft de zon het ook wat makkelijker om je huis op te warmen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 00:55 schreef Elan het volgende:
Dat beetje warmte van stoken blijft in tegenstelling tot de warmte van de zon echt geen dagen binnen hangen hoor
Wat een onzin. Alsof een CV of vloerverwarming ook maar bij benadering de kracht van de zon kan evenaren.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De warmte van de zon ook niet. Als je nu continu naar 20 zit te stoken, gaat die warmte gewoon in je binnenmuren zitten. Dan heeft de zon het ook wat makkelijker om je huis op te warmen.
De zon warmt van buiten op, de verwarming van binnen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof een CV of vloerverwarming ook maar bij benadering de kracht van de zon kan evenaren.
Welke verwarming dan ook warmt never nooit de spouwmuren van binnen op, alleen de lucht.quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De zon warmt van buiten op, de verwarming van binnen.
Tuurlijk joh, als jij het zegtquote:Op vrijdag 26 april 2024 19:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke verwarming dan ook warmt never nooit de spouwmuren van binnen op, alleen de lucht.
De zon is vele malen krachtiger.
Wat doen mensen zichzelf aanquote:Op vrijdag 26 april 2024 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
De kachel aangezet. Laatste keer dit seizoen. Alleen had gewoon paarse nagels van de kou
Het zal snel 17 graden zijn
En nu hopen dat de voorspellingen van mijn telefoon voor het weer kloppen
Kwestie van gewenningquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
15.5 voelt niet als fris aan. Dus dat is wel fijn
Nee, dit is normaal als de kachel niet aan staatquote:
Woon je in een iglo?quote:Op zondag 28 april 2024 10:56 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee, dit is normaal als de kachel niet aan staat
Een iglo is best warmquote:
Waarom zou je het terug willen naar 18?quote:Op zondag 28 april 2024 14:03 schreef Nattekat het volgende:
18,5
Die zon probeert het wel, maar we gaan het terug naar 18 krijgen
Weersverwachting. Het koelen begint nu al. Hoe kouder ik dit hok kan houden voor de echte warmte, hoe langer ik de echte warmte er ook uit kan houden.quote:Op zondag 28 april 2024 14:53 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom zou je het terug willen naar 18?
20 hier
Die drie dagen gaat ook geen verschil makenquote:Op zondag 28 april 2024 15:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weersverwachting. Het koelen begint nu al. Hoe kouder ik dit hok kan houden voor de echte warmte, hoe langer ik de echte warmte er ook uit kan houden.
Moest jij eens opletten.quote:Op zondag 28 april 2024 16:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Die drie dagen gaat ook geen verschil maken
Oke ik let opquote:
quote:Op zondag 28 april 2024 14:03 schreef Nattekat het volgende:
18,5
Die zon probeert het wel, maar we gaan het terug naar 18 krijgen
Woon je daar met een miljoen mensen?quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:06 schreef ISVV het volgende:
Hier ook 18,5. Dat wordt de komende dagen nog wel beter. Mag ook wel, in april toch 72 m³ gas gestookt. Ik vind het nogal voor een woning met energielabel A (wel vrijstaand). Had gehoopt dat het minder zou zijn.
Nee hoor. Met drie. Wel 200 m² oppervlakte. We doen gewoon zuinig. Volgens de overzichten stook ik hier 1200 m³ per jaar (woon er nog niet lang). Dat is voor zo'n grote woning niet gek denk ik. Ik denk dat jij eerder een outlier bent dan ik. Maar voor april viel het me een beetje tegen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Woon je daar met een miljoen mensen?
Volgens mij heb ik in mijn jaren 50 woning energielabel E en in maart had ik maar 10m³ verbruikt.
Ik zit op een kantoor waar de temperatuur gisteren de 28 aan tikte.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:54 schreef Nattekat het volgende:
En daar is de 20 alweer. Duurde welgeteld 2 dagen voordat al die kou eruit gegooid was
@:dud0r hoeft zich geen zorgen meer te maken dat ik kou vat.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zit op een kantoor waar de temperatuur gisteren de 28 aan tikte.
Klantbezoek dus dat kan nietquote:Op dinsdag 30 april 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon thuis gaan werken in m'n eigen kas.
Een bedrijf dat de productiviteit van de werknemers dus niet zo belangrijk vindt, ook leuk.quote:Op dinsdag 30 april 2024 15:42 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zit op een kantoor waar de temperatuur gisteren de 28 aan tikte.
Jouw flat staat schuin 😱quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:30 schreef mascara-klodder het volgende:
24,5
Normaal doe ik 's ochtends de balkondeur open maar heb steeds werklui langs of op mijn balkon staan vanaf 7.30 uur. Dus alles potdicht![]()
[ link | afbeelding ]
Hij kent zijn krachten niet 😱quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:07 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee ik werd door mijn Teckel meegesleurd
Leuk. Bij mij ook!quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:18 schreef JosTheBoss4045 het volgende:
Leuk topic. Bij mij is het 20 graden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij nu al de airco aan?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:28 schreef Nattekat het volgende:
22,5
De buitenmuur is inmiddels wel doordrongen. De airco was tot gisteren nog iets te veel van het goede, maar het lukt hem niet meer nu. Op naar de 25+
Het is vannacht van 20,5 naar 23 opgewarmd. Laat dat een indicatie zijn van hoe diep de warmte al is doorgedrongenquote:Op maandag 13 mei 2024 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb jij nu al de airco aan?
24.3 in mijn werkkamer nu btw.
Nee dat snap ik. Misschien is het dan meer een verschil in gewenning en beleving.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is vannacht van 20,5 naar 23 opgewarmd. Laat dat een indicatie zijn van hoe diep de warmte al is doorgedrongen
Al had ik die airco een dag later pas aangegooid, dan had ik hem nu nog steeds aan. Maar niet om het onder de 23 te houden, maar om het onder de 24 te houden. Dit is geen Spaans huis dat geen warmte vast houdt.
And we have a winnerquote:Op zondag 12 mei 2024 17:04 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou nu al maar de 25 aantikken binnen...
De zon is hier net verdwenen, ik vind de airco meteen frisjes. Het is niet alleen de temperatuur die het minder comfortabel maaktquote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Misschien is het dan meer een verschil in gewenning en beleving.
Ik heb nu 24,3 in mijn werkkamer (waar ook gewoon een airco in hangt) maar zit gewoon in korte broek en tshirt achter mijn bureau en is prima. Nog geen enkel gevoel van te warm of benauwd... dat komt misschien boven de 26c langzaam in beeld.
Smorgens vroeg alles tegen elkaar open zetten en goed door laten blazen. Als het dan koel is, ramen dicht, rolluiken waar de zon schijnt dicht. Dan hou je het koel.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Nu al 24 graden binnen, dat beloof niet veel goeds voor de zomer![]()
Met de ramen open koelt het ook niet heel fantastisch af, en de ramen mogen ook überhaupt niet te lang open want ik heb hier een pasgeboren baby dus moet erg uitkijken met tocht. Misschien maar de rolluiken dicht laten als het zo warm wordt, maar dan heb ik het gevoel in een of andere bunker te zitten
Heb hem al 2 dagen lopen overdagquote:Op zondag 12 mei 2024 01:26 schreef Nattekat het volgende:
Woonkamer 20,5
Slaapkamer 21,5
Het aircoseizoen is hier vanmiddag geopend.
Dat is nog eens klimaatadaptatie! Ik zou het ook niet te warm vinden. Gewenning is de sleutel. 26°C is in veel landen de nieuwe norm waarbij in gebouwen de airco aan gaat. Hoe hoger de temperatuur, hoe schoner het volk ;-)quote:Op maandag 13 mei 2024 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Misschien is het dan meer een verschil in gewenning en beleving.
Ik heb nu 24,3 in mijn werkkamer (waar ook gewoon een airco in hangt) maar zit gewoon in korte broek en tshirt achter mijn bureau en is prima. Nog geen enkel gevoel van te warm of benauwd... dat komt misschien boven de 26c langzaam in beeld.
Haha, oprechtquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:10 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat is nog eens klimaatadaptatie! Ik zou het ook niet te warm vinden. Gewenning is de sleutel. 26°C is in veel landen de nieuwe norm waarbij in gebouwen de airco aan gaat. Hoe hoger de temperatuur, hoe schoner het volk ;-)
Dit is geil.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:48 schreef Nattekat het volgende:
22,7 in de slaapkamer
22,5 in de woonkamer
Maar wel lekker, en zolang mijn zonnepanelen leveren laat ik de airco lekker hard werken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, oprecht![]()
Nu is het in zuidoost Spanje waar ik woon in de zomer uiteraard een veelvoud warmer dan Nederland. Maar wij hadden vorig jaar in juli/augustus en deels september de airco letterlijk standaard op 26 graden staan en geen graad lager.
Als je dan van een broeierige 34c buiten je woonkamer in stapt waar het 26c met de airco is dan voelt dat alsnog goddelijk koelen echt geen druppeltje zweet dan meer hoor.
Terwijl heel veel mensen in NL (en sommigen hier trouwens ook) denken dat je je airco op 21c moet zetten. Totaal onzinnig, verspilde energie en ook helemaal niet gezond.
Je mag best op een dag van vandaag eens bij mij in huis komen werken hoor. Kijken of je er dan nog steeds zo over denktquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, oprecht![]()
Nu is het in zuidoost Spanje waar ik woon in de zomer uiteraard een veelvoud warmer dan Nederland. Maar wij hadden vorig jaar in juli/augustus en deels september de airco letterlijk standaard op 26 graden staan en geen graad lager.
Als je dan van een broeierige 34c buiten je woonkamer in stapt waar het 26c met de airco is dan voelt dat alsnog goddelijk koelen echt geen druppeltje zweet dan meer hoor.
Terwijl heel veel mensen in NL (en sommigen hier trouwens ook) denken dat je je airco op 21c moet zetten. Totaal onzinnig, verspilde energie en ook helemaal niet gezond.
Naja wat ook een enorm verschil maakt is de luchtvochtigheid, weet jij natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag best op een dag van vandaag eens bij mij in huis komen werken hoor. Kijken of je er dan nog steeds zo over denkt
Hetzelfde principe dat in de winter 18 graden lekker doet voelen als de verwarming aan staat werkt op dagen als vandaag nog een tandje beter.
Dit, of het nu om te koelen of te verwarmen is. Huis op 21 graden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:23 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar wel lekker, en zolang mijn zonnepanelen leveren laat ik de airco lekker hard werken.
Is ook zo. In m'n slaapkamer koelt het amper af door de airco, maar de luchtvochtigheid die omlaag gaat is echt heerlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja wat ook een enorm verschil maakt is de luchtvochtigheid, weet jij natuurlijk ook.
26c met 69% lv binnen versus 26c met 46% binnen is een wereld van verschil, en dat doet de airco natuurlijk ook heel goed, ontvochtigen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
23 graden op home office Kantoor, airco aangezet, is zo 21 graden
Geen split unit?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is ook zo. In m'n slaapkamer koelt het amper af door de airco, maar de luchtvochtigheid die omlaag gaat is echt heerlijk.
24 graden binnen in 2022 was heerlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Men is vrij om zijn eigen binnentemperatuur te bepalen natuurlijk. Maar dit is wel waarom sommige mensen dan buiten komen bij (in mijn ogen slechts) 25 graden en het dan opeens "tyfusheet" vinden![]()
Nop, kan hier niet. En de airco staat in de woonkamer, daar was het gewoon bijna koud gisteravondquote:
Mooie oplossing: meer comfort en beter voor de planeet. Slapen in die temperatuur gaat ook goed. Airco op 21 graden lijkt me ook veel te koud, door de droge lucht. Dat is op kantoor het geval. Is het eens mooi weer buiten, zoals vandaag… gelukkig kan ik deels thuiswerken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, oprecht![]()
Waarom kan je geen split unit (laten) aanleggen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nop, kan hier niet. En de airco staat in de woonkamer, daar was het gewoon bijna koud gisteravond
Huurhuis.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom kan je geen split unit (laten) aanleggen?
Als het warm is, schijnt de zon veel, Split Unit Airco icm Zonnepanelen is dan erg goed, ook voor de planeet. Bovendien kan je er mee stoken als het kouder is. Met zonnepanelen is dat beter dan welke vorm van fossiel dan ook en zelfs al zou je met je airco stoken op stroom uit het net, dan is dat nog steeds minder CO2 uitstoot dan stoken op gasquote:
Ik weet nog die dagen met +35 (zelfs 38 hier) twee jaar geleden volgens mij. Moest ik beneden gaan slapen en zelfs dat was veel te heet. Onder een waaier, maar sliep vaak pas rond een uur of 3-4 en m'n wekker ging ook weer om 6 en had ook een zware baan. Dat was echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef StateOfMind het volgende:
22,5 nu met alles open.
Van de week na die paar dagen dat het buiten 28 en 29 was het binnen opgelopen tot 24.
Nu het deze week zo tussen de 18 en 22 graden blijft schommelen, kan ik het binnen mooi weer wat omlaag krijgen.
Niet dat 24 ondraaglijk is, maar na die vroege hittegolf van vorig jaar was het hier al vroeg 29 graden binnen, en dat kreeg ik er niet meer uit tot ergens in september.
En die horror wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Doe ik ook, dekbed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:49 schreef dick_laurent het volgende:
25c
En de vrouw ligt alsnog onder een dekentje![]()
20,5quote:Op maandag 10 juni 2024 11:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
19,5, ik zit hier in een fleecetrui en joggingbroek
Als het 30 graden in je huis is MET mobiele airco aan dan doet die mobiele airco vrij weinig denk ik zoquote:Op maandag 24 juni 2024 18:47 schreef Managarm het volgende:
30 graden, met mobiele airco aan, het is heet nu.
Of hij staat op verwarmen.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:19 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Als het 30 graden in je huis is MET mobiele airco aan dan doet die mobiele airco vrij weinig denk ik zo
Hij woont in Portugalquote:Op maandag 24 juni 2024 19:19 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Als het 30 graden in je huis is MET mobiele airco aan dan doet die mobiele airco vrij weinig denk ik zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |