Hoe hittebestendig is het oppervlak van de vaatwasser ?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:15 schreef Gobledygook het volgende:
Is dat nodig? Kan ie niet gewoon op de vaatwasser?
Geen idee. Ik heb nog nooit een gaskookplaat aangesloten en ben zo’n overdenker die dan alle mogelijke risico’s gaat googlen.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:16 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom zou het niet mogen? Die ruimte lijkt me gemaakt voor een fornuis?
Euh… weet ik niet. Dat stond niet tussen de specificaties van de vaatwasser. Hoe kun je daarachter komen?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe hittebestendig is het oppervlak van de vaatwasser ?
Hoe hittebestendig moet dat zijn?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe hittebestendig is het oppervlak van de vaatwasser ?
Het gaat hier al vijf jaar goed. Daarbij is het hier ook zo gemaakt dat het daar moet dus zal niks mee gebeuren. Ik heb er geen vaatwasser onder maar de oven. Hier valt de slang ook achter de oven.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:26 schreef Gobledygook het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb nog nooit een gaskookplaat aangesloten en ben zo’n overdenker die dan alle mogelijke risico’s gaat googlen.
Had ik vroeger ook hoor, stond alleen op de koelkast de gaskookplaat.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Het gaat hier al vijf jaar goed. Daarbij is het hier ook zo gemaakt dat het daar moet dus zal niks mee gebeuren. Ik heb er geen vaatwasser onder maar de oven. Hier valt de slang ook achter de oven.
Ftfyquote:Op vrijdag 26 april 2024 19:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Wel zo nu en dan de slang controleren en zonodig vervangen als er teveel scheurtjes in komen.
De zwarte slangen dienen vijf jaar na de productiedatum vervangen te worden. Controleer daarom regelmatig je zwarte gasslang. De gele rvs slang gaat wat langer mee en moet tien jaar na de productiedatum vervangen worden. Controleer altijd voor de zekerheid regelmatig je gasslang om lekkages te voorkomend.quote:Op vrijdag 26 april 2024 20:07 schreef Gobledygook het volgende:
Heb een RVS slang erbij genomen dus als het goed is scheurt die niet. Etensresten etc achter de vaatwasser maak ik me niet zo’n zorgen om, dat zie je toch niet
Toen ik nog op gas kookte liet ik de kraan gewoon openstaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:58 schreef Gobledygook het volgende:
[ afbeelding ]
Het is gelukt, heb alleen de vaatwasser iets naar voren moeten halen omdat de gaskraan net achter het deksel valt, en anders kan ie niet helemaal open. Op zich niet erg, aangezien m’n koelkast toch al wat dieper was dan de vaatwasser. Moest wel twee keer naar de Karwei om een moersleutel te kopen en daarna weer te ruilen voor een maat groter, die moeren van die slang zijn dikker dan je denkt. Maarja, ook nog de afwasmiddeltest gedaan (met teveel afwasmiddel waardoor ik groen water had), zag geen exploderende bubbeltjes. Ik ruik ook geen gas, dus neem aan dat ie goed zit.
Nu nog een vraag: is het de bedoeling dat je de gaskraan altijd open laat staan, of moet je die dicht draaien als je het fornuis niet gebruikt? Dicht lijkt mij veiliger, maar kan zijn dat je zoiets wel eens vergeet.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:46 schreef Gobledygook het volgende:
Yep, nu kan ik leren koken. En tot die tijd in ieder geval blikjes knakworsten opwarmen
Ik ook niet. Ik draai die kraan 1x in de 10 jaar of zo dicht als ik de slang vervang... Valt echt wel wat mee!quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:04 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Toen ik nog op gas kookte liet ik de kraan gewoon openstaan.
Eigenlijk iedereen in mijn vrienden/kennisen/familiekring.
Nog nooit een gaslek oid gehad in de ruim 30 jaar dat ik al op mezelf woon
Inderdaad ja.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:04 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik draai die kraan 1x in de 10 jaar of zo dicht als ik de slang vervang... Valt echt wel wat mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |