Staat paar berichten boven je ook al.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:08 schreef MadMaster het volgende:
Ondertussen in Amsterdam voor de jaarlijkse Koningsdag traditie:
[ afbeelding ]
Ik zag het toen ik mijn post al geplaatst had, maar bij die eerste post was het gehele beeld nog niet af…quote:
Dat is ook wel zo.quote:Op vrijdag 26 april 2024 15:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag het toen ik mijn post al geplaatst had, maar bij die eerste post was het gehele beeld nog niet af…
Wie had dat ooit gedacht, Nederland dat bij de bookmakers op 1 staat om de televote te winnen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 16:41 schreef d_elise het volgende:
De odds voor jury- en telewinnaar zijn nu ook bekend geworden! Met Joost op 8 bij de jury en op 1 bij de televote!
Het is heel duidelijk dat de Eurojury zijn tijd heeft gehad... Ik verwacht dat ze weer flink naast zitten dit jaar, waarom het überhaupt dan nog doen vraag ik me af...?!quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:01 schreef Momo het volgende:
We zijn 13de geworden bij de Eurojury
ESF / [2024] Eurojury #2
Maar ze doen niet aan voorspellen. Het is gewoon een jury die stemt als ze zouden stemmen op het ESF. En soms zijn Eurojuryleden straks ook echte juryleden. Hun kunnen nu nog niet ruiken wie straks vals gaat zingen of een gave staging heeft. Ze moeten de clip beoordelen die Eurovoix hun stuurt. Ja er waren vorig jaar duidelijk verschillen bij een paar landen, maar die konden wel verklaard worden door slechte staging/vocals of juist goede staging/vocals. En je kunt nu al aanvoelen dat Oostenrijk, Tsjechië en misschien ook België straks niet zo goed gaan zingen (zoals nu al gebeurd bij live optredens) en stuk lager gaan eindigen bij de echte jury.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:47 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Het is heel duidelijk dat de Eurojury zijn tijd heeft gehad... Ik verwacht dat ze weer flink naast zitten dit jaar, waarom het überhaupt dan nog doen vraag ik me af...?!
Verwacht, of hoopt? Op zich is de top-3 bij de Eurojury niet heel onlogisch. Joost zal wellicht wel wat hoger eindigen als z'n optreden echt zo spectaculair is, maar we moeten natuurlijk ook weer geen wonderen verwachten. Het is geen jurynummer.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:47 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Het is heel duidelijk dat de Eurojury zijn tijd heeft gehad... Ik verwacht dat ze weer flink naast zitten dit jaar, waarom het überhaupt dan nog doen vraag ik me af...?!
Nee joh, eerst waren mensen hier nog bang dat we daar dat ene favoriet waren dat vrijwel geen punten had toen ze nog bezig waren met verwerken scores.quote:Op vrijdag 26 april 2024 18:14 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik vind 13e bij de Eurojury niet eens zo slecht?
Het is ook niet dat ie compleet genegeerd is door de juries, maar dit is toch prima zo.
Het staat alleen nog niet op Spotify maar in dit geval is het heel goed te gokken idd of hij moet vandaag minder dan 100.000 streams hebben dus dat zal wel niet.quote:
Gat met nummer 8 is ook maar 13 punten, dus dat valt mee. Alleen Kroatië lijkt gewoon een betere combi jury+tele te hebben zo, maar ach uiteindelijk is het afwachten tot dinsdag.quote:Op vrijdag 26 april 2024 18:14 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik vind 13e bij de Eurojury niet eens zo slecht?
Het is ook niet dat ie compleet genegeerd is door de juries, maar dit is toch prima zo.
Heel professioneelquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Het staat alleen nog niet op Spotify maar in dit geval is het heel goed te gokken idd of hij moet vandaag minder dan 100.000 streams hebben dus dat zal wel niet.
(Toch wachten wij braaf met de tweet tot het is geupdate)
Streams van nu + top 50 NLquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Heel professioneel![]()
Al vermoed ik eigenlijk dat dat Eurovision Charts dit ook wel ergens vandaan haalt en niet zomaar uit de mouw schudt.
quote:
Veel dingen in het leven zijn onzeker, maar als het aan de Brabantse influencer Yung Petsi ligt staat er één ding als een paal boven water: Joost Klein gaat er met de zege vandoor op het Eurovisie Songfestival in Malmö. En dus heeft hij alvast een tattoo van het blauwe jasje van Klein met de tekst ‘Eurovision winnaar 2024’ op zijn lijf laten vereeuwigen. ,,Er moet een kaasschaaf aan te pas komen als-ie er ooit af moet.”
Als Peter Jonge, de echte naam van Yung Petsi, iets in zijn hoofd heeft, dan moet hij het doen. Zo belandde de Brabantse influencer, goed voor ruim 42.000 volgers op Instagram, eerder deze week bij een tatoeëerder op de pijnbank. Wat hij op zijn lijf wilde hebben? Nou, een tattoo die symbool staat voor de winst van Joost Klein op het Eurovisie Songfestival 2024.
En ja, daarmee loopt Yung Petsi aardig op de zaken vooruit, want het muziekspektakel gaat pas dinsdag 7 mei van start in het Zweedse Malmö. De winst van Joost Klein is dan ook nog helemaal geen zekerheid. In gesprek met deze site wuift Yung Petsi de gedachte dat de Europapa-zanger mogelijk níet wint weg. ,,Toen ik hoorde dat Joost naar het songfestival gaat, dacht ik al gelijk: hij gaat winnen. Maar toen ik het nummer hoorde, wist ik het helemaal zeker. Het totaalplaatje klopt gewoon, van de outfit, de clip tot het hakken tussendoor.”
Petsi is zo overtuigd van de winst van Joost Klein dat hij eerder deze week een belletje pleegde naar een vriend van hem, die tatoeëerder is. Samen namen ze door wat het design van de tattoo moest worden. Het werd het typerende blauwe jasje dat Joost Klein tijdens zijn show draagt. En de tekst ‘Eurovision winnaar 2024’ mocht natuurlijk ook niet ontbreken.
Dat het een gedurfde zet is, realiseert Petsi, die wel meer gekscherende tattoos heeft, zich maar al te goed. ,,Maar ik ben gewoon echt zeker van m’n zaak. En Joost natuurlijk ook. En daarom moest het op mijn huid.” Lachend: ,,Iedereen in mijn omgeving weet: als die gozer iets in z’n pan heeft, dan gaat het gebeuren.”
‘Joost kocht een wastafel bij me’
Hoewel Petsi, zoals hij het zelf omschrijft, ‘van alles en nog wat doet’, staat hij vooral bekend om zijn in elkaar geflanste video's op Instagram. Daarnaast werkt hij ook in de evenementenbranche. Of Joost Klein en hij elkaar kennen? Ja, maar niet door de muziekwereld. ,,Ik heb Joost ooit een wastafel verkocht. Geen flauw idee hoe hij bij mij kwam, ik denk via via”, grinnikt hij.
Klein heeft het filmpje waarin de tattoo wordt gezet inmiddels ook gezien en deze met zijn volgers op Instagram gedeeld. Volgens Petsi kon Klein de actie wel waarderen en vond hij het ‘lachen’. Ondertussen telt Yung Petsi af tot Klein mag schitteren op het podium in Malmö. ,,Ik keek sowieso al vaak naar het songfestival, maar nu met Joost knalt het er wel extra uit.”
En voor wie twijfelt aan de echtheid van het plaatje: ,,Er zitten nu korsten op, want hij is aan het genezen. Maar er moet echt een kaasschaaf aan te pas komen als-ie er ooit af moet”, belooft Petsi.
quote:Netherlands: After drifting out to 600.00 post-song release the current leader in streaming stats, Joost Klein is now in trading in single figures. Joost has an excellent marketing strategy which has helped the song go viral in the Benelux region. While the bulk of the streaming support is originating from this region, if we set aside the figures from the Netherlands and Belgium, the current raw streaming numbers are approximately three times higher than what Kaarija achieved at the same point last year. I currently have this as my televote winner as I anticipate the pro- European message can unite the continent and impact the collective consciousness of viewers. On the jury side, I’m more optimistic than many despite the meh Euorojury score. “Europapa” has all the makings of a huge hit—it’s fresh, modern, and playful. Additionally, the staging team is focusing on enhancing the emotional appeal of the final part of the song to boost its jury appeal. The biggest question for this is how well it can do in the East and South, especially when we have a strong Croatia and Ukraine this year. Some have also questioned how many televote points this can get as we are in a year full of public vote hitters. Whilst this is true, I think in the age of social media and hype – low televote scoring winners seem to be a thing of the past, especially looking at the last 3 contests. The Dutch team seems to be well-prepared; they’ve been working on the staging for 9 months and are keenly aware of the need to impress the jurors. A major advantage for the Netherlands is momentum. With Joost closing the semi-finals, he’s ideally placed to build momentum and potentially have the honour of being “#1 in the bookmakers” on the Friday… a handy signal to send to jurors.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |