abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:42:37 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217320441
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Velen zullen zeggen dat dit zo is maar daar gaat het helemaal niet om.
Bij meerdere teams WDC worden is iets wat maar heel weinigen doen.
Lewis Hamilton was de laatste
Maar dat zegt toch helemaal niets, behalve dat hij goeie keuzes heeft gemaakt in z'n raceleven.

Ferrari was met Schumacher wel slim genoeg om te onderkennen dat als het met hem niet lukt, dan lukt het met niemand, wat uiteindelijk tot een gouden samenwerking heeft geleid.

De enige rijder van de huidige grid die dat ook heeft is Verstappen.
pi_217320763
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2025 14:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee klopt man Lewis won er alleen maar in 2014, 2015, 2017 en 2018. Die man kan echt niks!
Het is best een goede coureur maar hij is lang overschat geweest. Hamilton is goed maar geen niveau Senna of Schumacher of jawel, Max. En waar ik me persoonlijk erg aan kon ergeren was dat "it was a struggle" als ie met zeeen van tijd vooraan reed de hele race, zonder enige bedreiging van wat dan ook. Hij heeft 5 van zijn 7 wereldtitels een makkie gehad, maar dat geeft hij niet toe. Zodra hij serieus uitgedaagd word legt ie het af.

En met een mindere auto moet je het ook kunnen. Charles en Max deden dat zondag, Lewis niet. Die heeft gewoon ontzettend mazzel met auto's gehad altijd, precies op het juiste moment op de juiste plek.

En in Hamilton's gloriejaren was de gemiddelde sterkte van het veld ook zwakker. Vettel en Rosberg vormden nog een uitdaging en toen kwam Max, maar tot dan had ie van de rest niet zo veel te vrezen. Nu heb je gewoon een half veld dat minstens gelijkwaardig of beter is.
  dinsdag 8 april 2025 @ 18:28:18 #189
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_217320780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:26 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Het is best een goede coureur maar hij is lang overschat geweest. Hamilton is goed maar geen niveau Senna of Schumacher of jawel, Max. En waar ik me persoonlijk erg aan kon ergeren was dat "it was a struggle" als ie met zeeen van tijd vooraan reed de hele race, zonder enige bedreiging van wat dan ook. Hij heeft 5 van zijn 7 wereldtitels een makkie gehad, maar dat geeft hij niet toe. Zodra hij serieus uitgedaagd word legt ie het af.

En met een mindere auto moet je het ook kunnen. Charles en Max deden dat zondag, Lewis niet. Die heeft gewoon ontzettend mazzel met auto's gehad altijd, precies op het juiste moment op de juiste plek.

En in Hamilton's gloriejaren was de gemiddelde sterkte van het veld ook zwakker. Vettel en Rosberg vormden nog een uitdaging en toen kwam Max, maar tot dan had ie van de rest niet zo veel te vrezen. Nu heb je gewoon een half veld dat minstens gelijkwaardig of beter is.
Eigenlijk kan die er niet zoveel van dus?
pi_217320845
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:28 schreef damsco het volgende:

[..]
Eigenlijk kan die er niet zoveel van dus?
Het is een goede coureur zeg ik toch. Maar hij heeft duidelijk de beste auto nodig om te winnen. Senna, Schumacher en nu ook Max zijn en waren in staat de race naar hun hand te zetten in minder materiaal, dat is een skill die Hamilton gewoon niet heeft.

Max is een eens in een genaratie talent, Hamilton niet. Hamilton is meer gelijk aan zeg, een Hakkinnen oid.
  dinsdag 8 april 2025 @ 18:43:38 #191
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217320909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Max is een eens in een genaratie talent, Hamilton niet. Hamilton is meer gelijk aan zeg, een Hakkinnen oid.
Op zich niet oneens met deze uitspraak.

Maar je zegt dus dat in het huidige startveld minstens de helft gelijkwaardig of beter is dan Hakkinen en Hamilton. Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Nog even afgezien van het feit dat het natuurlijk lastig is om verschillende generaties met elkaar te vergelijken.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217320963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:43 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Op zich niet oneens met deze uitspraak.

Maar je zegt dus dat in het huidige startveld minstens de helft gelijkwaardig of beter is dan Hakkinen en Hamilton. Dat vind ik nogal een boude uitspraak. Nog even afgezien van het feit dat het natuurlijk lastig is om verschillende generaties met elkaar te vergelijken.
Er rijd gewoon meer talent rond dan toen. Norris, Piastri, Leclerc, Max. De verschilllen onderling zijn veel kleiner. Hamilton reed rond in een veld vol oude generatie, het stond al een tijdje stil. Die aanwas van veel jong bloed is iets van de laatste paar jaar en eigenlijk heeft de toetreding van Max als 17 jarig knulletje dat een beetje getriggerd. Iedreen ging ineens op zoek naar hun eigen Max.
  dinsdag 8 april 2025 @ 19:29:11 #193
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217321219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:50 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Er rijd gewoon meer talent rond dan toen. Norris, Piastri, Leclerc, Max. De verschilllen onderling zijn veel kleiner. Hamilton reed rond in een veld vol oude generatie, het stond al een tijdje stil. Die aanwas van veel jong bloed is iets van de laatste paar jaar en eigenlijk heeft de toetreding van Max als 17 jarig knulletje dat een beetje getriggerd. Iedreen ging ineens op zoek naar hun eigen Max.
Laat ik even het eerste seizoen dat Hamilton wereldkampioen werd er bij pakken: 2008.

Het jaar er voor WDC: Raikkonen (2008 29 jaar). Deed mee.
De twee jaren daarvoor: Alonso (2008 27 jaar) Deed mee.
Vettel zat er aan te komen, viervoudig WDC. Deed mee.
Kubica had mijns inziens ook genoeg talent maar heeft het niet gered. Deed mee.
Van de rest weet ik niet genoeg om te beoordelen.

Maar ik vind dat je Hamilton echt onderschat. Niet in het rijtje allergrootsten maar toch echt wel een grote. Anders versla je ook niet zo vaak je teamgenoot.
  dinsdag 8 april 2025 @ 19:52:43 #194
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_217321427
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar dat zegt toch helemaal niets, behalve dat hij goeie keuzes heeft gemaakt in z'n raceleven.

Ferrari was met Schumacher wel slim genoeg om te onderkennen dat als het met hem niet lukt, dan lukt het met niemand, wat uiteindelijk tot een gouden samenwerking heeft geleid.

De enige rijder van de huidige grid die dat ook heeft is Verstappen.
Overstappen is ook altijd een risico. En als je dan toch niet naar absolute aantallen titels wil kijken dan is WDC worden bij meerdere teams -zoals ik het zie- een bonuspunt. Extra puntje dus voor Lewis en Schumi
En nu Max bij RB Vettel heeft geëvenaard ("Vettel, wie was dat ook al weer?") is het tijd voor een volgende stap. En dan vind ik dat bij Ferrari de meeste uitdaging en waardering op hem te wachten licht. Omdat iedereen weet dat ze altijd het uiterste doen om kampioen te worden en het desondanks nooit lukt.
Verder offtopic dus ik hou er over op.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 8 april 2025 @ 20:44:27 #195
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217321832
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
En als je dan toch niet naar absolute aantallen titels wil kijken dan is WDC worden bij meerdere teams -zoals ik het zie- een bonuspunt. Extra puntje dus voor Lewis en Schumi
En Fangio, Lauda, Piquet, Prost.
pi_217321977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:29 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Laat ik even het eerste seizoen dat Hamilton wereldkampioen werd er bij pakken: 2008.

Het jaar er voor WDC: Raikkonen (2008 29 jaar). Deed mee.
De twee jaren daarvoor: Alonso (2008 27 jaar) Deed mee.
Vettel zat er aan te komen, viervoudig WDC. Deed mee.
Kubica had mijns inziens ook genoeg talent maar heeft het niet gered. Deed mee.
Van de rest weet ik niet genoeg om te beoordelen.

Maar ik vind dat je Hamilton echt onderschat. Niet in het rijtje allergrootsten maar toch echt wel een grote. Anders versla je ook niet zo vaak je teamgenoot.
En dan vergeet je nog Button (die het jaar erna wereldkampioen werd), Rosberg. Webber, Massa..

Het is ook eigenlijk onmogelijk te vergelijken. Gaat Norris straks de herinnering in dezelfde categorie als Button, Russell in dezelfde categorie als Webber en Piastri in dezelfde categorie als Rosberg? Dat zou best kunnen..
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:20:15 #197
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217322097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]
En dan vergeet je nog Button (die het jaar erna wereldkampioen werd), Rosberg. Webber, Massa..

Het is ook eigenlijk onmogelijk te vergelijken. Gaat Norris straks de herinnering in dezelfde categorie als Button, Russell in dezelfde categorie als Webber en Piastri in dezelfde categorie als Rosberg? Dat zou best kunnen..
Ik zou ook Räikönnen in zijn prime, Vettel die opkwam, Alonso in zijn toptijd zeker niet als minder willen beschouwen dan Piastri, Norris of Sainz. Leclerc vindt ik top, Verstappen buitencategorie. Maar behoudens Max is niemand nu echt veel beter dan wat er in de tijd van Hamilton rondreed.
Rini dankjewel.
pi_217322263
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:50 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]
Al die gasten zaten allang in het programma van die teams, net als Max dat zat. Dus de komst van Max heeft helemaal niks getriggerd.

Bovendien zijn Norris, Piastri en Leclerc getalenteerde coureurs, maar of het WC-materiaal is weten we niet eens.

Om nog maar te zwijgen dat je verschillende seizoenen gewoonweg niet met elkaar kan vergelijken.
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:44:30 #199
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_217322886
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 20:44 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
En Fangio, Lauda, Piquet, Prost.
Brabham Stewart Piquet Fittipaldi Hill
Maar ik doelde op de mannen met 7 titels

Ik ga het niet fact checken maar ik zie op Reddit iemand zeggen dat Hamilton de enige is geweest die 2 wereldtitels heeft behaald waarbij de volledige rest van het veld van elkaar verschilde.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 8 april 2025 @ 22:49:53 #200
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_217322935
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Overstappen is ook altijd een risico. En als je dan toch niet naar absolute aantallen titels wil kijken dan is WDC worden bij meerdere teams -zoals ik het zie- een bonuspunt. Extra puntje dus voor Lewis en Schumi
En nu Max bij RB Vettel heeft geëvenaard ("Vettel, wie was dat ook al weer?") is het tijd voor een volgende stap. En dan vind ik dat bij Ferrari de meeste uitdaging en waardering op hem te wachten licht. Omdat iedereen weet dat ze altijd het uiterste doen om kampioen te worden en het desondanks nooit lukt.
Verder offtopic dus ik hou er over op.
Bij bijna alles kun je weer kanttekeningen plaatsen in die discussies. Zelfs dat overstappen. Dit gebeurt vaak omdat men denkt dat het elders beter gaat lopen. Je kan ook stellen dat blijven bij een team die er minder op staat bonuspunten op kan leveren.
pi_217324289
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 april 2025 22:44 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Brabham Stewart Piquet Fittipaldi Hill
Maar ik doelde op de mannen met 7 titels

Ik ga het niet fact checken maar ik zie op Reddit iemand zeggen dat Hamilton de enige is geweest die 2 wereldtitels heeft behaald waarbij de volledige rest van het veld van elkaar verschilde.
Dat is ook wel deels toeval omdat 2020 net het jaar was waarin Alonso er een jaartje tussenuit ging :D

Al denk ik dat Raikkonen en Vettel er sowieso wel bij waren bij alle wereldtitels van Lewis?
  woensdag 9 april 2025 @ 11:19:01 #202
466281 WismutVeilchen83
pi_217325077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 09:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat is ook wel deels toeval omdat 2020 net het jaar was waarin Alonso er een jaartje tussenuit ging :D

Al denk ik dat Raikkonen en Vettel er sowieso wel bij waren bij alle wereldtitels van Lewis?
Dat klopt ja. Räikönnen was er tussen 2001 en 2021 afgezien van de jaren 2010 en 2011, maar toen werd Hamilton niet wereldkampioen en bovendien was Alonso er toen bij. Dus de statistiek klopt niet.
Rini dankjewel.
pi_217330755
Ik vind dat Sir Lewis Carl Davidson Hamilton eigenlijk minstens 9 wereldtitels hoort te hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217351713
Zegt u het maar.
De enige echte.
  zaterdag 12 april 2025 @ 20:28:31 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217352035
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 19:58 schreef Rnie het volgende:
Zegt u het maar.
Had moeten stoppen op zijn prime.
Het begint langzaam wat zielig te worden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217352055
Als Hamilton een blanke was geweest zat hij al zeven seizoenen aan de kant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217352436
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 20:30 schreef raptorix het volgende:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:40:45 #208
466281 WismutVeilchen83
pi_217352969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 20:30 schreef raptorix het volgende:
Inderdaad, dan was hij eind 2018 ontslagen lijkt me, daarna was het niks meer.
Rini dankjewel.
pi_217356732
KOM OP LEWIS!

Je heb 1 opdracht deze middag Verstappen inhalen en achter je laten! :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217360447
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:24 schreef klaasweetalles het volgende:
KOM OP LEWIS!

MISSIE VOLTOOID ^O^
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_217360813
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:24 schreef klaasweetalles het volgende:
KOM OP LEWIS!

Volgens mij is hij ook binnen gehaald om sneller dan LeClerc te zijn en dat lukt nog niet echt op een uitschietertje na.
  Moderator zondag 13 april 2025 @ 19:17:38 #212
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217360880
Lewis mooie race teruggereden vanaf P9
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217361423
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:11 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Volgens mij is hij ook binnen gehaald om sneller dan LeClerc te zijn en dat lukt nog niet echt op een uitschietertje na.
Dat soort bullshit doet Ferrari niet aan....

Dat soort bullshit doen ze alleen bij het team van Red Bull.....

En dat soort bullshit hoor je alleen bij de nederlandse media...

Je moet sneller zijn dan andere teams....en niet constant je ploeggenooit proberen te naaien daar heeft een ploeg helemaal niets aan maar dat snapt de nederlandse media nog niet zo goed
pi_217364318
.d
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217425401
goede race voor ham

punten zijn gewoon binnen
pi_217425482
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 20:42 schreef klaasweetalles het volgende:
goede race voor ham

punten zijn gewoon binnen
Meld je even in het Piastri-topic.

Daar is het goud nu te vinden.
pi_217425523
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 20:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]