veel warmte en veel dorst. Dus best in kas, desnoods in een grote pot of emmer en dan genoeg bewaterenquote:Op maandag 13 mei 2024 19:25 schreef Mubassie het volgende:
Iemand goede ervaring met (snack)komkommer?
Binnen opgekweekt tot stevige planten en vorige week in de moestuin gezet. Nu is er al eentje kapot en de andere 4 hangen er helemaal slap bij. De hoofdsteel is bij sommigen ook wit geworden en de bladeren geel.
nou hier wel. Al dagen harde wind, bijna stormachtig uit oostelijke richting. Planten verdrogen gewoonquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:35 schreef Mubassie het volgende:
Bedankt. Aan de dorst zal het niet liggen, waarschijnlijk dan toch omdat ze niet in een kas staan..
En, hoe was het weerzien?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef MaJo het volgende:
Ik heb even wat dingen besteld om mijn plantjes te laten klimmen. Deze voor de komkommer/boontjes:
[ afbeelding ]
En deze voor de tomaten:
[ afbeelding ]
Morgen ga ik mijn plantjes weer zien, ik ben benieuwd
Heel fijnquote:
Mocht je ooit normale komkommers doen, neem er niet meer dan 2 tenzij je het ziet zitten om in 1 oogst 10 komkommers te moeten oogsten.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:25 schreef Mubassie het volgende:
Iemand goede ervaring met (snack)komkommer?
Binnen opgekweekt tot stevige planten en vorige week in de moestuin gezet. Nu is er al eentje kapot en de andere 4 hangen er helemaal slap bij. De hoofdsteel is bij sommigen ook wit geworden en de bladeren geel.
Afharden is niet alleen wennen aan de temperatuur maar ook aan het felle zonlicht en dat is nu zeker nog van toepassing.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef MaJo het volgende:
De vensterbankplantjes waren ook flink gegroeid dus vandaag weer begonnen met afharden, of is dat niet meer nodig na ijsheiligen?
Ik zie het helemaal voor mequote:Op donderdag 16 mei 2024 15:20 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mocht je ooit normale komkommers doen, neem er niet meer dan 2 tenzij je het ziet zitten om in 1 oogst 10 komkommers te moeten oogsten.
Mijn hele fietstas zat vol komkommers
Ok, dan ga ik er nog even mee door!quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
Afharden is niet alleen wennen aan de temperatuur maar ook aan het felle zonlicht en dat is nu zeker nog van toepassing.
hier ligt alleen fundament in elkaar maar moet nog uitbalanceren en dat valt niet mee met keiharde droge kleigrondquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef Evenstar het volgende:
Kas nu bijna af, pff wat een werk
Staan 6 bakken, druppel irrigatie aangelegd. Een aansluiting lekt nog, dus morgen nog even naar kijken en dan is het echt klaar
Ik heb inmiddels nieuwe gehaald en gezet, van een tuincentrum. Deze zijn echt al vrij groot dus hoop dat het goed gaat. Fingers crossed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:20 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mocht je ooit normale komkommers doen, neem er niet meer dan 2 tenzij je het ziet zitten om in 1 oogst 10 komkommers te moeten oogsten.
Mijn hele fietstas zat vol komkommers
nooit gedaan, laat alle komkommers gewoon groeien en sommige bloempjes sterven zelf al afquote:Op donderdag 16 mei 2024 17:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal voor mebizar idee dat er zoveel kan groeien uit zo’n klein zaadje.
Ik las ergens dat je de eerste 10 komkommers moet verwijderen voor betere groei. Dat voelt zo zonde! Iemand ervaring mee?
[..]
Ok, dan ga ik er nog even mee door!
Hoe gaat het bij jullie met de slakken? Ik lees er van alles over maar heb er nauwelijks last vanZag net dat de halve snijboon is opgepeuzeld maar verder nog niet
Ik heb er vanmorgen in 20 minuten 177 gevonden. Bijna allemaal naaktslakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 17:08 schreef MaJo het volgende:
Hoe gaat het bij jullie met de slakken? Ik lees er van alles over maar heb er nauwelijks last vanZag net dat de halve snijboon is opgepeuzeld maar verder nog niet
Ik ga het ook niet doen, kan het ook niet over mijn hart verkrijgen. Die eerste kleine komkommertjesquote:Op donderdag 16 mei 2024 18:07 schreef marcel.de het volgende:
[..]
nooit gedaan, laat alle komkommers gewoon groeien en sommige bloempjes sterven zelf al af
wij hadden nooit slakken, dit jaar wel, en heel veel
Jeetjequote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb er vanmorgen in 20 minuten 177 gevonden. Bijna allemaal naaktslakken.
Nu was het een rondje hele tuin, alleen wat ik kon zien zonder echt goed onder en tussen de planten te zoeken. Ze zitten in allebei.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
JeetjeZit dat alleen in de moestuin of door de hele tuin? Ik heb welgeteld 1 slak aangetroffen bij de tomatenplant, die heb ik snel over het hek heen gezwiept. Hopelijk blijven ze hier weg
Slakken houden ook van tomatenplantjes, aardbeien en snackpaprika'squote:Op vrijdag 17 mei 2024 06:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nu was het een rondje hele tuin, alleen wat ik kon zien zonder echt goed onder en tussen de planten te zoeken. Ze zitten in allebei.
Er zaten er bijv zeker 20 in een grote bos margrieten, maar zeker zoveel rondom de aardbeien en de asperges. Slakken houden van asperges
*ril* Als ik dat aandurf wel een goed idee, zijn slakken genoeg hier en ook vogels zat. Denk dat die ze wel lusten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:24 schreef Vanyel het volgende:
@:_ingrid_ ik vang geen slakken. Ik knip ze door en zorg dat ze van boven goed zichtbaar zijn. Zijn meestal heel snel weg hier.
Het heeft de populatie nog geen kwaad gedaan (helaas).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |