Afdekken met een fijnmazig netje?quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:55 schreef drakin het volgende:
Pompoenplantje gekregen op de vrijmarkt, meestal ben ik zo'n plantje in 1 nacht weer kwijt aan de slakken.
Van alles geprobeerd, wat werkt nou een keertje wel?
Gedaan, koperen ding eromheen. Koffieprut, eierschalen. Nog niks werkt tot zoverquote:
Eerst in potje zetten met kopertape rond het potje. Als ie iets groter pas in de grond zetten.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:55 schreef drakin het volgende:
Pompoenplantje gekregen op de vrijmarkt, meestal ben ik zo'n plantje in 1 nacht weer kwijt aan de slakken.
Van alles geprobeerd, wat werkt nou een keertje wel?
Ga ik doen, thanksquote:Op zaterdag 27 april 2024 16:04 schreef Managarm het volgende:
[..]
Eerst in potje zetten met kopertape rond het potje. Als ie iets groter pas in de grond zetten.
Volle vensterbankenquote:Op vrijdag 26 april 2024 14:24 schreef MaJo het volgende:
Net de tomaten uit het kleine kasje verpot en deze gevuld met mais, komkommer en courgette. Die lijken het niet te doen zonder extra verwarming dus dan maar zo proberen. De kamer staat inmiddels behoorlijk vol met potjes, er kan eigenlijk niets meer bijHopelijk kan het allemaal snel naar buiten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ergens gelezen dat "bananenwater" heel goed is voor plantjes. Ik heb een schil 2 dagen laten weken en deze vermengd met 4 eenheden water. Ben benieuwd dat dit ook echt effect heeft
Jij had toch een nieuwe mooie kas laten zetten een tijdje terug?quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Vensterbanken zijn hier ook zo goed als vol en ik heb een hele oppotschaal vol met potjes die overdag naar buiten kunnen en dan ‘s nachts in de schuur wonen. Over een week of 2 hoop ik dat de hovenier niet meer in de tuin hoeft te rommelen en dat de nieuwe kas staat, dan is de tuin weer helemaal van mij en kan ik de moestuin echt in orde brengen, te beginnen met een laag wormencompost. Ik denk dat we gewoon maar een kuub gaan bestellen.
Bijna alle gezaaide dingen komen prima op, behalve de bosaardbeitjes.
Ja, dat was niet zo’n succes, hij maakte vanaf windkracht 4 enorme herrie en het waait hier echt altijd, dus die is weer afgebroken. Nieuwe is wel stormbestendig en als die ook herrie gaat maken dan ga ik de leverancier persoonlijk klappen verkopenquote:Op zaterdag 27 april 2024 17:28 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jij had toch een nieuwe mooie kas laten zetten een tijdje terug?
Ook een hele mooie hoorquote:Op zaterdag 27 april 2024 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, dat was niet zo’n succes, hij maakte vanaf windkracht 4 enorme herrie en het waait hier echt altijd, dus die is weer afgebroken. Nieuwe is wel stormbestendig en als die ook herrie gaat maken dan ga ik de leverancier persoonlijk klappen verkopenIs wel minder fraai dan de vorige, maar goed, als de tuin straks een stuk volgroeider is dan valt hij minder op en hij is ook niet heel lelijk. Ik was een beetje bang dat we bij zo’n lompe variant uit zouden komen, maar deze kas van ACD oogt gelukkig niet lomp https://www.koopjetuinkas(...)TEAQYASABEgLiy_D_BwE maar we vonden het wel welletjes qua uitgaven dus hij is aluminium ipv veel duurder zwart gespoten
ACD is een topmerk, dat komt wel goed.quote:Op zaterdag 27 april 2024 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, dat was niet zo’n succes, hij maakte vanaf windkracht 4 enorme herrie en het waait hier echt altijd, dus die is weer afgebroken. Nieuwe is wel stormbestendig en als die ook herrie gaat maken dan ga ik de leverancier persoonlijk klappen verkopenIs wel minder fraai dan de vorige, maar goed, als de tuin straks een stuk volgroeider is dan valt hij minder op en hij is ook niet heel lelijk. Ik was een beetje bang dat we bij zo’n lompe variant uit zouden komen, maar deze kas van ACD oogt gelukkig niet lomp https://www.koopjetuinkas(...)TEAQYASABEgLiy_D_BwE maar we vonden het wel welletjes qua uitgaven dus hij is aluminium ipv veel duurder zwart gespoten
Gaaf!quote:Op zondag 28 april 2024 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoals beloofd foto's van mijn vensterbanken. Het staat allemaal een beetje door elkaar.
Droogbonen, tomaten, pompoen, courgette, komkommer, gember, paksoi, boerenkool, wat bloemen, koolrabi, erwten, peulen, kapucijners en vast nog meer.
Is de helft nu en de helft over 2 weken een optie? Desnoods kan je een paar planten zo lang in een grotere pot zetten.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:25 schreef MaJo het volgende:
Overmorgen heb ik een operatie waardoor ik minstens 2 weken uit de running lig. Ik heb sinds vorige week maandag de plantjes buitengezet om af te laten harden. Zouden ze het al aan kunnen om morgen definitief naar buiten te gaan? Het zou zo zonde zijn als al het werk voor niets is geweest
Op zich kan dat primaquote:Op maandag 6 mei 2024 11:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is de helft nu en de helft over 2 weken een optie? Desnoods kan je een paar planten zo lang in een grotere pot zetten.
Mijn tomaten, pompoenen, etc gaan ook pas over 2-3 weken naar buiten omdat het toevallig allemaal zo loopt. Dat kunnen ze prima aan.
Als je twijfelt over hoe sterk te planten zijn, kan je dat doen. Ik mieter ze gewoon naar buiten als het weer stabiel is. De pompoenen staan nu sinds zaterdag buiten en daar blijven ze tot ze de grond in gaan. Eind deze week gooi ik de tomaten naar buiten.quote:Op maandag 6 mei 2024 11:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op zich kan dat primaMaar moet ik in de tussentijd dan mijn man de plantjes laten afharden?
Sommige planten zijn wel sterk, zoals de tomaat en de komkommer. Maar de tuinbonen zijn nog zo ielig, ik ben zo bang dat die het zo begeven. Aan de andere kant groeien ze steeds verder en worden ze zo veel te lang. Misschien moet ik het maar proberenquote:Op maandag 6 mei 2024 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je twijfelt over hoe sterk te planten zijn, kan je dat doen. Ik mieter ze gewoon naar buiten als het weer stabiel is. De pompoenen staan nu sinds zaterdag buiten en daar blijven ze tot ze de grond in gaan. Eind deze week gooi ik de tomaten naar buiten.
Mijn planten zijn wel echt heel groot en sterk dus daarmee durf ik het wel aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |