Omdat die op feiten is gebaseerd i.p.v. jouw onderbuik fake-news.quote:Op maandag 29 april 2024 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
En met die hatelijke ONZ uitspraak van Gia heb je natuurlijk geen enkel probleem. Hoe komt dat?
Jij bent degene die in een post zegt dat andere groepen dan moslims, antisemieten en mensen die tegen klimaatverandering zijn niet mogen demonstreren en dan 1 jaar gevangenis krijgen.quote:Op maandag 29 april 2024 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
Heb je een bron dat Joden (of joden?) niet mogen demonstreren voor iets fatsoenlijks en tegelijkertijd mogen de moslims wel voor genocide demonstreren? Het enige wat dan aan mijn eerste alinea feitelijk niet klopt is dat stuk over XR
Uiteraard mogen ze dat, wettelijk gezien, maar je moet niet kijken hoe erop gereageerd wordt uit moslimhoek.quote:Op maandag 29 april 2024 12:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk mogen Joden dat en dat doen ze ook gewoon. Stop met het versreiden van leugens.
Mogen demonstreren, wettelijk en zonder tegenstand mogen demonstreren is niet hetzelfde.quote:Op maandag 29 april 2024 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
Heb je een bron dat Joden (of joden?) niet mogen demonstreren voor iets fatsoenlijks en tegelijkertijd mogen de moslims wel voor genocide demonstreren? Het enige wat dan aan mijn eerste alinea feitelijk niet klopt is dat stuk over XR
Hamas en Palestijnen gelijk met elkaar stellen klopt ook al niet, dat weet je stiekem zelf ook wel. Ik begrijp wel dat je dit niet gaat toegeven. Feiten doen er soms toch niet toe hé
Het stond er al maar ik zal het volledig voor je uitschrijven. Ik reageer op hatelijke ONZ met ONZ. Op die feitenvrije trol inhoudelijke reageren is zinloos, dat is al vele malen gebleken. Van jou had ik niet verwacht dat je hatelijke onzin zelfs feiten zou noemen en dat je daar ook nog eens bij blijft.quote:Op maandag 29 april 2024 13:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij bent degene die in een post zegt dat andere groepen dan moslims, antisemieten en mensen die tegen klimaatverandering zijn niet mogen demonstreren en dan 1 jaar gevangenis krijgen.
Waarop baseerde jij die uitspraak?
Palestijnen vereenzelvigen met terroristen valt daar gewoon onder. Laten we nu niet Joden en Israeliers met een andere maatstaf behandelen dan Palestijnen.quote:Op zondag 28 april 2024 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet, gezien de feiten van vóór 1948.
Ik zie trouwens ook bar weinig en zeker geen rabiaat anti-Palestijnisme.
Er zijn teveel Palestijnen (laatste peiling, ruim na 7 oktober, was 70%) die Hamas en de aanslagen steunden. Je kunt spreken van een absolute meerderheid, dus daarmee wordt de Palestijn die niet terreur steunt, de uitzondering.quote:Op maandag 29 april 2024 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Palestijnen vereenzelvigen met terroristen valt daar gewoon onder. Laten we nu niet Joden en Israeliers met een andere maatstaf behandelen dan Palestijnen.
Kortom, je oogjes iets beter open doen.
En zo kunnen we stellen dat een meerderheid van de Israëliërs voor Israëlische staatsterreur is. Dat maakt de stelling dat Palestijnen terroristen zijn of Israëliërs terroristen zijn nog steeds niet waar.quote:Op maandag 29 april 2024 15:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er zijn teveel Palestijnen (laatste peiling, ruim na 7 oktober, was 70%) die Hamas en de aanslagen steunden. Je kunt spreken van een absolute meerderheid, dus daarmee wordt de Palestijn die niet terreur steunt, de uitzondering.
Er is geen Israëlische staatsterreur, dus die vergelijking gaat al mank.quote:Op maandag 29 april 2024 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zo kunnen we stellen dat een meerderheid van de Israëliërs voor Israëlische staatsterreur is. Dat maakt de stelling dat Palestijnen terroristen zijn of Israëliërs terroristen zijn nog steeds niet waar.
Die worden ook niet met een andere maatstaf behandeld, want elke jood is een zionist volgens een flinke massa rabiate pro-Palestino's.quote:Op maandag 29 april 2024 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Palestijnen vereenzelvigen met terroristen valt daar gewoon onder. Laten we nu niet Joden en Israeliers met een andere maatstaf behandelen dan Palestijnen.
Nee, dat betreft slechts het benoemen de Palestijnse cultuur en het daaruit voorkomende verwerpelijke gedrag.quote:Op maandag 29 april 2024 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vals dilemma natuurlijk. Palestijnen die kibboetsen overvallen en beroven, tijdens de Hamas aanval van 7 oktober, ik heb geen Israëlische burgers gezien die eventjes de boel gingen leegroven onder auspiciën van IDF.quote:Op maandag 29 april 2024 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En zo kunnen we stellen dat een meerderheid van de Israëliërs voor Israëlische staatsterreur is. Dat maakt de stelling dat Palestijnen terroristen zijn of Israëliërs terroristen zijn nog steeds niet waar.
Ah, dus je beseft dat je claim niet klopt. Nota bene een paar posts boven je een voorbeeld. En een paar posts daarna nog een voorbeeld. Kan je mij voorbeelden geven van Pro Palestinos alhier die achter elke jood een zionist ziet?quote:Op maandag 29 april 2024 17:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die worden ook niet met een andere maatstaf behandeld, want elke jood is een zionist volgens een flinke massa rabiate pro-Palestino's.
Niet? Daar zijn legio beelden van namelijk. Misschien iets beter kijken.quote:Op maandag 29 april 2024 17:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vals dilemma natuurlijk. Palestijnen die kibboetsen overvallen en beroven, tijdens de Hamas aanval van 7 oktober, ik heb geen Israëlische burgers gezien die eventjes de boel gingen leegroven onder auspiciën van IDF.
Ga jij eens met een keppeltje op door kanaleneiland wandelenquote:Op maandag 29 april 2024 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Iemand als Dieuwertje Blok hoor je daar inderdaad ook totaal niet over. Een goede vriend van mij, die joods is, ook niet. "Toegenomen antisemitisme" lijkt vooral propaganda van pro-Israël supporters en politici te zijn.
Kom maar op met beelden van Israëliërs die onder toeziend oog van IDF huizen van Palestijnen leegroven in de afgelopen 6 maanden.quote:Op maandag 29 april 2024 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet? Daar zijn legio beelden van namelijk. Misschien iets beter kijken.
Wat denk jij dat kolonisten doen? Hahaha.quote:Op maandag 29 april 2024 18:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom maar op met beelden van Israëliërs die onder toeziend oog van IDF huizen van Palestijnen leegroven in de afgelopen 6 maanden.
Nou, doe maar één.quote:Op maandag 29 april 2024 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet? Daar zijn legio beelden van namelijk. Misschien iets beter kijken.
Hahaha!quote:Op maandag 29 april 2024 19:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat denk jij dat kolonisten doen? Hahaha.
Welke claim deed ik?quote:Op maandag 29 april 2024 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, dus je beseft dat je claim niet klopt. Nota bene een paar posts boven je een voorbeeld. En een paar posts daarna nog een voorbeeld. Kan je mij voorbeelden geven van Pro Palestinos alhier die achter elke jood een zionist ziet?
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20240429_62493295quote:De zaalvoetbalvereniging van jongerenorganisatie Triple Threat zit flink in de maag met het team dat afgelopen donderdag in Amsterdam weigerde te spelen tegen de Joodse vereniging Maccabi Nederland. ,,We staan hier totaal niet achter’’, zegt bestuurslid Philip Schemmekens.
Donderdagavond zou het eerste team van Maccabi Nederland in sporthal Calvijn aan de Pieter Calandlaan in Amsterdam West spelen tegen het tweede zaalvoetbalteam van het Triple Threat Onside, met spelers uit de hoofdstad. Toen de zaalvoetballers van Maccabi klaar waren om te beginnen, gaf de opponent aan niet te willen voetballen.
Niet slim
„We hadden de warming-up gedaan, maar van de tegenstander stonden er maar drie spelers, in hun normale kleding”, deed een betrokkene van de Joodse club eind vorige week anoniem zijn verhaal tegen De Telegraaf. „Ze zeiden dat ze niet tegen ons wilden spelen, omdat we familie zouden hebben in het Israëlische leger. Dat is niet zo, maar zo wel: wat maakt dat uit? Wij willen gewoon voetballen, tegen wie dan ook.”
Philip Schemmekens, bestuurslid van de van oorsprong Haarlemse jongerenorganisatie, noemt de actie van de Amsterdamse zaalvoetbaltak van Triple Threat ’niet slim’. Hij sluit niet uit dat de club per direct afscheid neemt van de spelers die weigerden in actie te komen: ,,Sport en politiek moet je altijd gescheiden houden. Wie om politieke redenen niet wil zaalvoetballen, heeft geen toekomst bij ons. Uiteraard willen we wel eerst met deze jongens in gesprek, want we willen ook hun kant van het verhaal horen.’’
Grimmige sfeer
Volgens de betrokkene van Maccabi Nederland was er donderdagavond sprake van een grimmige sfeer, maar Schemmekens bestrijdt dat. ,,Deze drie jongens waren naar de sporthal gekomen om te melden dat een aantal medespelers niet in actie wilde komen en er dus te weinig spelers waren. Door in overleg met de scheidsrechter de punten aan Maccabi te schenken, wilden zij een boete en puntenaftrek voorkomen.’’
Maccabi heeft vaker zorgen om de veiligheid van spelers, zei de betrokkene van de Joodse vereniging: „Zeker na 7 oktober, de aanval van Hamas, is het veel erger geworden. We hebben om die reden ook bij de KNVB al aangegeven geen uitwedstrijden meer te kunnen en willen spelen.”
Intimideren
Aanleiding hiervoor was een ander incident, enkele weken geleden, in Haarlem. „Rond een wedstrijd kwam er ineens een groep van zo’n dertig jongeren binnen die niks met de wedstrijd te maken had. Ze begonnen meteen te schelden, riepen kankerjoden en zo. Onze trainer is naar de scheidsrechter gegaan om hem te laten ingrijpen, maar die jongeren – deels minderjarig denk ik – kwamen om hem heen staan, begonnen te filmen en te intimideren.”
Volgens Schemmekens heeft Triple Threat niks met bovenstaand incident te maken en ging het om een andere club in Haarlem: ,,Iedereen is welkom bij ons, wij gebruiken sport juist om jongeren te verbinden. Wij nemen een vertalende rol in als het gaat om politieke kwesties, voeren het gesprek zonder partij te kiezen. Daarom vinden wij het ook zo pijnlijk dat deze spelers op eigen houtje zo’n beslissing nemen.’’
Da's best een redelijke reactie van die club.quote:Op maandag 29 april 2024 20:02 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20240429_62493295
Israëlische burgers ook die daar moordend en plunderend en dansend tekeer gaan?quote:Op maandag 29 april 2024 20:01 schreef VoMy het volgende:
Het IDF is ook actief op de Westelijke Jordaanoever grapjas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |