Daar heb ik echt geen moeite mee.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Rijke mensen gaan geen half uur wachten om te tanken op te laden.
Mja, maar ik denk stiekem dat het geen haat is.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je iets wil haten is er op internet altijd wel wat te vinden dat je daarbij helpt.
Laat me raden, het is jaloezie?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, maar ik denk stiekem dat het geen haat is.
Ah, we zijn weer terug bij de jaloezie en het proberen voor jou te verpesten. Je lijkt wat dat betreft veel op Musk: een groot ego en geen tolerantie voor kritiekquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, maar ik denk stiekem dat het geen haat is.
Op mij? Nee niet op mij. Met mij heeft het verder 0 te maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Laat me raden, het is jaloezie?
In elk topic waarin ik jou zie posten heb je het vermoeden dat mensen stiekem jaloers zijn op jou
Ik denk niet helemaal dat jij de aangewezen persoon bent om iets te roepen over geen tolerantie voor kritiek.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, we zijn weer terug bij de jaloezie en het proberen voor jou te verpesten. Je lijkt wat dat betreft veel op Musk: een groot ego en geen tolerantie voor kritiek
Ik zou aan Danny vragen of je niet iedereen die het met je oneens is kunt bannen.
Omdat ik er wel inhoudelijk op in ga? En dat ook kan onderbouwen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk niet helemaal dat jij de aangewezen persoon bent om iets te roepen over geen tolerantie voor kritiek.
Nee, vooral omdat het volgens jou aan iedereen ligt, maar niét aan jou. Alles behalve aan jou, want dát kan niet en mag niet. Nee, dan maar aan de collega's, management, jobcoaches, gewoon aan alles en iedereen, want stel je voor dat je eens kritisch naar jezelf moet kijken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat ik er wel inhoudelijk op in ga? En dat ook kan onderbouwen?
An, nee, het is omdat jij een dik salaris hebt en ik in de bijstand zit. Voornamelijk omdat mensen zoals jij hard naar beneden gaan trappen als ze mij tegenkomen op hun carrièrepad. Dus heb jij veel gelijk en ik helemaal geen. "Money makes the world go around." Check.
Maar ik weet wel hoe het allemaal werkt. Ik heb gewoon te veel empathie.
Ik besteed een groot gedeelte van mijn tijd aan het overdenken waarom sommige mensen zo negatief op mij reageren, hoe ik dat kan veranderen en wat ik allemaal fout heb gedaan in mijn leven. En dat is een hele lijst. Ok, een vechthuwelijk van mijn ouders op mijn twaalfde, een moeder die kort na de scheiding dood was en een vader die me iedere dag verbaal de grond in trapte en vond dat ik een stomme zak was die niets kon en maar bouwvakker moest worden, hebben daar zeker aan bijgedragen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, vooral omdat het volgens jou aan iedereen ligt, maar niét aan jou. Alles behalve aan jou, want dát kan niet en mag niet. Nee, dan maar aan de collega's, management, jobcoaches, gewoon aan alles en iedereen, want stel je voor dat je eens kritisch naar jezelf moet kijken.
Natuurlijk. Mensen zoals mij die jou tegenkomen op hun carrière pad. Allemaal, bij allemaal ligt het aan hun. Allemaal. Niet aan de enige constante factor in allemaal die situaties natuurlijk.
Niet gedaan voor de stoplichtsprintjes. Hij staat net wat mooier (lager), betere remmen, inhalen in de bergen heb je een minimaal gaatje voor nodig en met track mode kun je de karakteristiek van de auto aanpassen. En dat voor een relatief klein bedrag…quote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, maar dat is dan 2x leuk en dan ben ik daar weer klaar mee. Volgens mij ben ik daar te nuchter voor.
Yep, het is nogal confronterend iemand succes te zien hebben, ondanks dat hij een slechte jeugd heeft gehad en zich niet in een slachtoffer rol blijft hullenquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je iets wil haten is er op internet altijd wel wat te vinden dat je daarbij helpt.
Oh nee, ik zeg niet dat het verkeerd is om die auto te bestellen, maar voor míj is dat het geld niet waard. Dat track mode heb ik geen boodschap aan, inhalen in de bergen doe ik niet want ik kom niet (met de auto) in de bergen, dus dan zou het puur voor het optische zijn, maar dat is het me dan niet waard.quote:Op woensdag 8 mei 2024 07:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet gedaan voor de stoplichtsprintjes. Hij staat net wat mooier (lager), betere remmen, inhalen in de bergen heb je een minimaal gaatje voor nodig en met track mode kun je de karakteristiek van de auto aanpassen. En dat voor een relatief klein bedrag…
Ja dat eerste deel heb ik al gehoord, en dat is een leuk rookgordijn, maar in een werkomgeving lijk je vooral een betweter te zijn die zichzelf heel erg slim vindt, maar vervolgens het probleem in die dynamiek per definitie bij de ander legt. Je kunt niet overal en nergens gewerkt hebben, met tig mensen in allerlei lagen en bij allerlei verschillende organisaties zijn gekomen en dat alle problemen in die situaties dan vervolgens terug te voeren zijn op allemaal die mensen, maar nooit op jou. Dat is op zijn minst bijzonder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 00:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik besteed een groot gedeelte van mijn tijd aan het overdenken waarom sommige mensen zo negatief op mij reageren, hoe ik dat kan veranderen en wat ik allemaal fout heb gedaan in mijn leven. En dat is een hele lijst. Ok, een vechthuwelijk van mijn ouders op mijn twaalfde, een moeder die kort na de scheiding dood was en een vader die me iedere dag verbaal de grond in trapte en vond dat ik een stomme zak was die niets kon en maar bouwvakker moest worden, hebben daar zeker aan bijgedragen.
Ik heb heel lang geen enkel zelfvertrouwen gehad, maar me wel de hele tijd proberen te bewijzen. En ik ben heel slim, dus dat werkte vooral averechts: die mensen die daar aanstoot aan namen, wilden horen: "Sorry, meneer. Ik was weer heel dom. Kun je mij vertellen hoe het is? En wat moet ik nu gaan doen?" Geen ingewikkelde dingen waar ze zelf over na moesten denken. Zeker niet als ik dan voorstelde om het ze te laten zien.
Vind je jezelf heel competitief? Als in: je gaat iedere uitdaging aan en kunt die meestal ook winnen? Of ga je met die mensen praten om hun kant van het verhaal te horen en er iets van te leren?
Ik kan het fout hebben, maar ik verwacht dat in jouw wereld mensen met minder geld hun mond dicht moeten houden en achter de lopende band moeten gaan staan, of vakken gaan vullen. Dan doen ze nog iets nuttigs.
Het doet mij een beetje denken aan een werknemer van mij met een Surinaamse achtergrond die heel veel werkgevers had gehad en naar zijn zeggen overal was vertrokken vanwege discriminatie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat eerste deel heb ik al gehoord, en dat is een leuk rookgordijn, maar in een werkomgeving lijk je vooral een betweter te zijn die zichzelf heel erg slim vindt, maar vervolgens het probleem in die dynamiek per definitie bij de ander legt. Je kunt niet overal en nergens gewerkt hebben, met tig mensen in allerlei lagen en bij allerlei verschillende organisaties zijn gekomen en dat alle problemen in die situaties dan vervolgens terug te voeren zijn op allemaal die mensen, maar nooit op jou. Dat is op zijn minst bijzonder.
Dat heb je fout. Want 'minder geld hebben' is 0,0 reden om je mond te moeten houden. Ik kan ook zo 123 niet iets anders bedenken wat dan wél een reden zou zijn om je mond te moéten houden. Maar vanaf de zijlijn heel hard met alle geweld negatief willen zijn over iemand die meerdere miljardenbedrijven uit de grond heeft gestampt die ook nog eens iets bereikt hebben is op zijn minst opvallend, want als je het zo goed weet, waarom ga je daar dan niet werken om hem te laten zien hoe het veel beter kan? Dat zal wel niet gebeuren omdat de mensen daar jou niet willen omdat ze geen zin hebben in de concurrentie, maar eigenlijk denk ik dat het vooral komt door je houding. Want als die houding dezelfde is als die je hier door laat schemeren, te weten 'het ligt aan de hele wereld maar niet aan mij', dan ben je geen pretje om mee samen te werken, en dat is heel wat anders dan 'ik wil jou naar beneden trappen'. Dat laatste is wél een prima rookgordijn om de verantwoordelijkheid buiten jezelf te kunnen leggen.
Of vergeet je uberhaupt gewoon te kijken naar de deurkozijnen en het gat van de deur?quote:Op woensdag 8 mei 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Samengevat: "Als je overal je hoofd stoot, zijn de deurkozijnen dan te laag? Of ben je zelf te lang?"
je moet toch een efficiente GIGA factory krijgen , anders kun je gelijk wel stoppen , tenslotte concurreer je met chinezen die veel verder kunnen gaan in hun race naar efficiencyquote:Op dinsdag 7 mei 2024 23:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tesla's management wil heel graag dat Musk die vele miljarden krijgt en dat er zo weinig mogelijk bescherming en inspraak van de aandeelhouders is:
En we weten dat Musk iedereen probeert te ontslaan die niet minimaal 80 uur per week zo hard mogelijk werkt en maar betaald krijgt voor een relaxte 40 uur. Maar dat is wat we verwachten.
Ja, die moderne Chinese fabrieken zijn echte "eng" efficiënt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je moet toch een efficiente factory krijgen , anders kun je gelijk wel stoppen , tenslotte concurreer je met chinezen die veel verder kunnen gaan in hun race naar efficiency
De meest eficiente factory is er een zonder arbeiders
een machine die machines maakt
daar gaan we heen , so what ?
Uber is fors aan het zakken , is dat een voorbode wat kan gebeuren met FSD en ook op de PE van 85 van het aandeel Uberquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, die moderne Chinese fabrieken zijn echte "eng" efficiënt.
De vakbonden zullen bestaande automerken kapot maken in de US en Europa, terwijl er eigenlijk geen andere optie is dan "volgen" (of failliet gaan).
Xiaomi gebruikt overigens ook megacastings, net als Tesla. Dat hebben ze slim afgekeken.
Volkswagen is ook met grotere castings bezig in Kassel.
Uber heeft een wat minder forecast afgegeven voor Q2.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Uber is fors aan het zakken , is dat een voorbode wat kan gebeuren met FSD en ook op de PE van 85 van het aandeel Uber
.Oh edit: nu dus 78
https://finance.yahoo.com/quote/UBER
quote:Chinese BYD wil tweede autofabriek in Europa
Eind 2030 leidende positie
SZEGED (ANP/AFP) - BYD, een grote fabrikant van elektrische auto’s in China, overweegt volgend jaar een tweede assemblagefabriek voor auto;s in Europa te bouwen, zegt Michael Shu, directeur van de Europese tak van het concern.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |