quote:Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’
PVV-leider Geert Wilders zegt aangifte te gaan doen tegen Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA. Hij doet dat naar aanleiding van de speech die Timmermans gaf op het congres van de linkse combinatie.
Daarin keerde de voorman van GroenLinks-PvdA zich tegen de radicaal-rechtse PVV. Hij zei ,,wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt”. In de tekst die vooraf was gedeeld met journalisten staat ,,niet nalaten”.
Wilders ziet daar een bedreiging in. ,,Niets nalaten? Niets? Dus ook geen geweld? Ik ga aangifte doen”, schrijft hij op X. In een andere tweet spreekt hij van ,,levensgevaarlijke linkse ophitserij” en roept mensen op om ook aangifte te doen tegen Timmermans.
Wilders praat met VVD, NSC en BBB over de vorming van een kabinet. Hij reageert voornamelijk via X op gebeurtenissen. Dat heeft eerder in de formatie al tot problemen geleid en tot oproepen tot terughoudendheid.
Timmermans haalde in zijn toespraak op het congres in Apeldoorn ook uit naar de ,,permanente ‘twitter-incontinentie’” van de PVV-leider.
https://www.ad.nl/politie(...)ophitserij~ab4e2d56/
Hitsers gonna hits. OP is aangepast.quote:Op maandag 22 april 2024 19:52 schreef VoMy het volgende:
Die twee anonieme twitteraars die boos zijn op Timmermans in de OP, geeft wel de sneuheid van #TeamWilders mooi weer. Anoniem hitsen hitsen hitsen.
Nee in principe is dit allesbehalve dreigende taal. Daarom krijgt Wilders ook op geen enkele manier gelijk bij de rechter.quote:Op maandag 22 april 2024 19:57 schreef Jaroon het volgende:
Jammer dat het zo ver komt. Maar Wilders heeft in principe gelijk. Dit is dreigende taal.
Strafrechtadvocaat Anis Boumanjal vindt het op het eerste gezicht een kansloze aangifte. "Eentje voor de bühne als u het mij vraagt. De tekst die Frans Timmermans uitsprak is an sich niet opruiend. Dan zou het alsnog als opruiend kunnen worden gekwalificeerd, maar dan alleen als de omstandigheden ernaar zijn. Maar ook dat is niet het geval want hij zei het op een partijcongres, tegen zijn eigen achterban. Dus juridisch gezien is de kans verwaarloosbaar klein dat dit tot een vervolging, laat staan tot een veroordeling leidt."quote:Op maandag 22 april 2024 19:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee in principe is dit allesbehalve dreigende taal. Daarom krijgt Wilders ook op geen enkele manier gelijk bij de rechter.
Man man man je bent hier al 4 topics lang enorm vaak aan het posten, omdat Timmermans zogenaamd zo graag premier wil worden dat hij Wilders wil vermoorden en dan stel je deze infantiele vraag?quote:Op maandag 22 april 2024 20:13 schreef thedeedster het volgende:
Draadje nummer 4 alweer. Is ergens nog een draad over de zaken die Timmermans wél wil bereiken?
Op wie doel je?quote:
Tel ze even voor me.quote:Op maandag 22 april 2024 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Man man man je bent hier al 4 topics lang enorm vaak aan het posten, omdat Timmermans zogenaamd zo graag premier wil worden dat hij Wilders wil vermoorden en dan stel je deze infantiele vraag?
Hier het PvdA programma in PVV format: https://groenlinkspvda.nl/verkiezingsprogramma/
"we zullen niets nalaten" Okay. Mss niet een strafbare uiting. Wel enorm dom en fout.quote:Op maandag 22 april 2024 19:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee in principe is dit allesbehalve dreigende taal. Daarom krijgt Wilders ook op geen enkele manier gelijk bij de rechter.
Je hebt er alleen niks aan. Na nieuwe verkiezingen moet 'ie wederom de tafel met dezelfde mensen als waar hij nu ook al niks mee geregeld krijgt.quote:Op maandag 22 april 2024 20:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Op wie doel je?
Wilders is gebaat bij nieuwe verkiezingen, richting 54 zetels. Hij zit op rozen en Timmermans is zijn grootste campagneleider.
Ja. Iets moet gewoon nu heel erg fout gaan om het beter te maken.quote:Op maandag 22 april 2024 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt er alleen niks aan. Na nieuwe verkiezingen moet 'ie wederom de tafel met dezelfde mensen als waar hij nu ook al niks mee geregeld krijgt.
Nee, het is niet alleen niet strafbaar, het is ook niet dom en fout. Het is een prima zin zonder enige vorm van dreiging, niet 'in principe' en ook niet in de praktijk.quote:Op maandag 22 april 2024 20:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"we zullen niets nalaten" Okay. Mss niet een strafbare uiting. Wel enorm dom en fout.
Er is niks doms en fouts aan. Er is alleen een mister VVMU die graag hoort wat hij wil horen en er *surprise* kennelijk moeite mee heeft als anderen ook van hun VVMU gebruik maken.quote:Op maandag 22 april 2024 20:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"we zullen niets nalaten" Okay. Mss niet een strafbare uiting. Wel enorm dom en fout.
Peilingen zijn 3 maanden voor de verkiezingen maar 1,3% preciezer in het voorspellen van de uitslag dan de laatste verkiezingsuitslag, die 50+ zetels zijn dan ook zeker geen garantie voor de toekomst.quote:Op maandag 22 april 2024 20:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Op wie doel je?
Wilders is gebaat bij nieuwe verkiezingen, richting 54 zetels. Hij zit op rozen en Timmermans is zijn grootste campagneleider.
Tuurlijk wel, je hebt dan veel meer leverage. BBB wil wel, stap richting gedoog kabinet is veel kleiner.quote:Op maandag 22 april 2024 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt er alleen niks aan. Na nieuwe verkiezingen moet 'ie wederom de tafel met dezelfde mensen als waar hij nu ook al niks mee geregeld krijgt.
quote:Op maandag 22 april 2024 20:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om mijn eigen subforum goed te modereren.quote:Op maandag 22 april 2024 20:28 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Brrrr, levensgevaarlijke en doodenge opruiende taal van deze ophitsers. Voor je het weet staat er een dolgedraaide PVV'ert op.quote:Op maandag 22 april 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ x ]
Niets nalaten, alles aan doen…
Mwahhh Trump zou nog steeds president zijn van het machtigste land ter wereld als hij corona serieus had genomen. Dat zie ik Wilders niet doen als carriere politicus. Nu is Wilders ook een populist die de ene dag voor de rellen waren in corona tijd en de andere dag het kabinet opriep het leger te gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2024 20:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Peilingen zijn 3 maanden voor de verkiezingen maar 1,3% preciezer in het voorspellen van de uitslag dan de laatste verkiezingsuitslag, die 50+ zetels zijn dan ook zeker geen garantie voor de toekomst.
Het zou bijvoorbeeld best zo kunnen zijn dat het de andere 3 formatiepartners lukt om effectief PVV de schuld van de crash van de formatie in de schoenen te schuiven, het zou kunnen dat VVD Klaas Dijkhof als lijsttrekker krijgt, misschien is Timmermans een diesel die dan eindelijk op gang is, of misschien hebben PvdD, BVNL, Denk en Bij1 straks wel de absolute meerderheid. Ik zie ook dat al Wilders gedrag van hem af lijkt te glijden maar je weet het niet.
Jij moet oppassenquote:Op maandag 22 april 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om mijn eigen subforum goed te modereren.
Is iedereen bang nu, ja?
Als je slimmer bent breng je dit anders.quote:Op maandag 22 april 2024 20:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het is niet alleen niet strafbaar, het is ook niet dom en fout. Het is een prima zin zonder enige vorm van dreiging, niet 'in principe' en ook niet in de praktijk.
Ja. Je krijgt genwoordig zo een note op fok.quote:
Maar dat doe je ook. Dit staat nog te wachten.quote:Op maandag 22 april 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zal niets nalaten om mijn eigen subforum goed te modereren.
Is iedereen bang nu, ja?
Het is nogal debiel om op je woorden te moeten gaan passen omdat Grote Geert ze misschien wel eens verkeerd kan interpreteren, niet?quote:Op maandag 22 april 2024 20:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je slimmer bent breng je dit anders.
Het zou bijvoorbeeld eventueel dus kunnen wellicht misschien....quote:Op maandag 22 april 2024 20:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Peilingen zijn 3 maanden voor de verkiezingen maar 1,3% preciezer in het voorspellen van de uitslag dan de laatste verkiezingsuitslag, die 50+ zetels zijn dan ook zeker geen garantie voor de toekomst.
Het zou bijvoorbeeld best zo kunnen zijn dat het de andere 3 formatiepartners lukt om effectief PVV de schuld van de crash van de formatie in de schoenen te schuiven, het zou kunnen dat VVD Klaas Dijkhof als lijsttrekker krijgt, misschien is Timmermans een diesel die dan eindelijk op gang is, of misschien hebben PvdD, BVNL, Denk en Bij1 straks wel de absolute meerderheid. Ik zie ook dat al Wilders gedrag van hem af lijkt te glijden maar je weet het niet.
Het is heel normale, zeer veel gebezigde beeldspraak. Die Wilders/de PVV zelf ook geregeld gebruikt. Niets doms of bedreigends aan.quote:Op maandag 22 april 2024 20:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als je slimmer bent breng je dit anders.
Ja. Maar in die tijd leven we nu. Je moet oppassen soms.quote:Op maandag 22 april 2024 20:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is nogal debiel om op je woorden te moeten gaan passen omdat Grote Geert ze misschien wel eens verkeerd kan interpreteren, niet?
Hij gebruikt die woorden zelf gewoon ook. En meerdere PVV-politici met hem.quote:Op maandag 22 april 2024 20:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is nogal debiel om op je woorden te moeten gaan passen omdat Grote Geert ze misschien wel eens verkeerd kan interpreteren, niet?
Daar denkt Geert Wilders zelf anders over. Wat betreft zijn eigen uitlatingen dan.quote:Op maandag 22 april 2024 20:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Maar in die tijd leven we nu. Je moet oppassen soms.
Dat gaat zo nu. De rand opzoeken. Levert ons weinig op.quote:Op maandag 22 april 2024 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar denkt Geert Wilders zelf anders over. Wat betreft zijn eigen uitlatingen dan.
Geert Wilders denkt ook daar anders over.quote:Op maandag 22 april 2024 20:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat zo nu. De rand opzoeken. Levert ons weinig op.
Ik had nooit gedacht dat Wilders en zijn volgelingen zo graag terug willen naar de USSR vin de tijd van Stalin. Valt me weer vies tegen van de mensen die altijd zo hun mond vol hadden over de VVMU.quote:Op maandag 22 april 2024 20:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Maar in die tijd leven we nu. Je moet oppassen soms.
Ik ga aangifte doen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je krijgt genwoordig zo een note op fok.
Ik begrijp er ook niets meer van. PVV misschien nog groter. Dan ga ik werkelijk in een ander land wonen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht dat Wilders en zijn volgelingen zo graag terug willen naar de USSR vin de tijd van Stalin. Valt me weer vies tegen van de mensen die altijd zo hun mond vol hadden over de VVMU.
Geen van deze mensen had een probleem met de uitspraken van Timmermans. Hoogstwaarschijnlijk wisten ze zelfs bijna geen van alleen wat er op de PvdA/GL-congres uberhaubt door Timmermans is verteld.quote:Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.
En die zou er schande van spreken mocht Timmermans aangifte tegen Wilders gaan doen, over wat dan ook.
Die mensen vinden gewoon alles wat Wilders doet goed. Van zulke mensen zou ik graag een mening zien, voordat ze horen wat Wilders vind.
Daar zit Danny op te wachten, ja.quote:
als die mensen deze speech hadden gehoord zou geen van allen uit zichzelf gezegd hebben: "schandelijk!! dit is bedreiging" niemand nooit.quote:Op maandag 22 april 2024 20:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen van deze mensen had een probleem met de uitspraken van Timmermans. Hoogstwaarschijnlijk wisten ze zelfs bijna geen van alleen wat er op de PvdA/GL-congres uberhaubt door Timmermans is verteld.
Doe niet zo melodramatischquote:Op maandag 22 april 2024 20:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niets meer van. PVV misschien nog groter. Dan ga ik werkelijk in een ander land wonen.
Het is heel simpel. Andere partijen zien het niet als een probleem, of ze stellen dat er geen oplossing is.quote:Op maandag 22 april 2024 20:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
als die mensen deze speech hadden gehoord zou geen van allen uit zichzelf gezegd hebben: "schandelijk!! dit is bedreiging" niemand nooit.
maar nu wel, nu de grote leider het heeft voorgekauwd.
Ik vind het echt een verdrietige gedachte dat Wilders zo hoog scoort, wie zijn die mensen?
Dit heeft echt te maken (denk ik) met gebrek aan interesse of kennis. Want zelfs als je vindt dat er teveel buitenlanders in Nederland zijn, hoe kom je dan bij Wilders terecht? Het is toch al jaren bekend dat ie niet levert?
Mensen volgen de politiek gewoon niet, en rond de verkiezingen vinden ze Wilders scherp uit de hoek komen (dat moet ik hem nageven) en stemmen vervolgens op hem. Of ie wel of niet z'n plannen uitvoert merken ze vast niet eens, ze gaan weer over tot de orde van de dag ofzo?
Jij bent van hetzelfde type soort die riep dat de wereld zou vergaan als Trump aan de macht zou komenquote:Op maandag 22 april 2024 20:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet melodramatisch. Ik heb geen zin in deze onzin. Ik kan de keus gewoon maken.
het gaat niet vanzelf stoppen, het gaat ook niet stoppen met wat hulpquote:Op maandag 22 april 2024 20:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Andere partijen zien het niet als een probleem, of ze stellen dat er geen oplossing is.
Nou, wat ga je dan doen als stemmer, als je het wél een probleem vindt?
Wat de Fokkers betreft die stellen dat dit niet valt op te lossen; accepteer je dan gewoon dat dit proces door blijft gaan? Het gaat niet vanzelf stoppen.
Geert heeft door dat het voor hem nuttig is om z'n kiezers boos en verontwaardigd te houden, en dat het "waarover" of "waarom" niet veel uitmaakt. Daarom haalt hij steeds dit soort stunts uit, en fungeren de media als zijn persoonlijke PR-machine om deze onzin te verspreiden en legitimeren (ophef betekent meer kijkers/clicks). En het werkt, want de talkshowtafels zitten weer vol om serieus en uitgebreid te praten over de aangifte, terwijl het gewoon weggelachen moet worden.quote:Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.
En die zou er schande van spreken mocht Timmermans aangifte tegen Wilders gaan doen, over wat dan ook.
Die mensen vinden gewoon alles wat Wilders doet goed. Van zulke mensen zou ik graag een mening zien, voordat ze horen wat Wilders vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |