Bij de Engelse analytici kreeg Erik ten Hag er weer flink van langs nadat Manchester United in de slotfase de overwinning uit handen gaf tegen Burnley. Steeds vaker wordt de vraag gesteld of de Nederlander nog wel de juiste man voor de klus is. Ook de Engelse media zetten daar hun vraagtekens opnieuw bij.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
,,Weer een slecht optreden”, zei Tim Sherwood bij Sky Sports. ,,Weer een optreden zonder speelstijl of identiteit. Die zou je nu toch wel moeten zien. Het is niet alsof Ten Hag net begint. Hij heeft hier nu lang genoeg gewerkt.” De trainer benadrukte zelf in zijn interview nog dat het niet zo snel kan gaan. ,,We hebben een aantal hele jonge spelers en zijn de club aan het opbouwen. Dat heeft tijd nodig. Ik bied iedereen mijn excuses aan. Ik ben ook ongeduldig, maar wij en de fans moeten geduld hebben.”
,,Maar ik zie echt niet wat hij wil", zei Sherwood. In balbezit draait het alleen om momenten en bij balverlies is het een puinhoop.” De analist maakt zich zorgen om de ogenschijnlijk luie cultuur die er hangt binnen de selectie. ,,Het middenveld rent niet. Het is aan de trainer om dat te herkennen en zijn spelers te vertellen. Als de bal achter ze gespeeld wordt, joggen ze er maar achteraan.”
Oud-speler van Manchester United Owen Hargreaves viel hem bij. Hij schrok ervan dat degradatiekandidaat Burnley op Old Trafford het meeste balbezit had. ,,Dat is toch bizar. Je zou niet vermoeden dat zij vechten om lijfsbehoud.”
De pijnlijke constatering waar het er bij Sherwood uiteindelijk op neer kwam: ,,Manchester United wil zijn zoals Arsenal en Manchester City, maar daar zijn ze nog mijlenver van verwijderd.”
Engelse mediaThe Sun vond het vooral defensief uiterst mager bij Manchester United. ‘Ze geven kansen in cadeaupapier weg, zelfs tegen een ploeg die al heel het seizoen tegen degradatie speelt', schrijft de krant. Daar sloot The Mirror zich bij aan. ‘Excuses en tijd raken op voor Ten Hag. De recente resultaten zijn eenvoudigweg niet goed en zullen niet genoeg zijn om Sir Jim Ratcliffe tevreden te stellen, aangezien de chef van Ineos achter de schermen een superteam aan het samenstellen is. Zijn krediet is inmiddels verdampt.’
Daily Mirror richtte zich op het fluitconcert richting Ten Hag. ‘Hij moet zich schamen dat hij wordt uitgejouwd door zijn eigen fans.’ Ook Daily Telegraph haalde de kritiek van de fans aan. ‘Ten Hag werd uitgejouwd vanwege zijn wissels. Het is de derde keer dit seizoen dat Ten Hag door het publiek op Old Trafford wordt berispt voor een wissel, na soortgelijke reacties tegen Brighton en Manchester City vroeg in het seizoen. Zo’n openlijk vertoon van opstandigheid ziet er niet goed uit.’
Ten Hag zelf vroeg na afloop opnieuw om tijd. ,,We hebben jonge spelers, die zich aan moeten passen aan de intensiteit van de Premier League. Ik ben zelf ook ongeduldig, maar ik denk dat we met deze groep juist geduld moeten hebben. We zijn iets aan het opbouwen.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)eg-gewerkt~a3513bf9/De voetballers en trainers hier maar klagen over de pers na één kritische vraag.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !