Ik denk niet dat zij daar veel van zien.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:41 schreef Cupfighter het volgende:
Niet, verdienen genoeg met die belachelijke prijzen
Ik heb het dan over restaurant, thuisbezorgd doe ik nooitquote:Op zaterdag 20 april 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zij daar veel van zien.
Ik bestel nauwelijks wat bij thuisbezorgd, maar als ik het doe geef ik weleens wat. Niet altijd. Vorige week toevallig pizza besteld en het was een beetje regenachtig. Ja, dan ben ik wel zo aardig om wat te geven. Ik vraag me nu alleen af of dat wel bij de bezorger terecht komt
Oh ok. Ik dacht dat je het over het laatste hadquote:Op zaterdag 20 april 2024 20:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb het dan over restaurant, thuisbezorgd doe ik nooit
gaan we berzorgers van flitsbezorger Flink duur ook nog fooi geven boven de al veel te dure A-merk (ja en zeg je koop je huismerk, maar van veel artikeln heeft Flink duur enkel een A-merk, soep uit blik enkel van Unox bv.) boodschappen en bezorgkosten en de kinderen die ze het ziekenhuis in gereden hebben?quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik bestel nauwelijks wat bij thuisbezorgd, maar als ik het doe geef ik weleens wat. Niet altijd. Vorige week toevallig pizza besteld en het was een beetje regenachtig. Ja, dan ben ik wel zo aardig om wat te geven. Ik vraag me nu alleen af of dat wel bij de bezorger terecht komt
Restaurant doe ik wel altijd. Ik voel me echt een enorme krent als ik dat niet doe.
Het gaat toch om thuisbezorgd?quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:51 schreef Theone688 het volgende:
[..]
gaan we berzorgers van flitsbezorger Flink duur ook nog fooi geven boven de al veel te dure A-merk (ja en zeg je koop je huismerk, maar van veel artikeln heeft Flink duur enkel een A-merk, soep uit blik enkel van Unox bv.) boodschappen en bezorgkosten en de kinderen die ze het ziekenhuis in gereden hebben?
Ja daar twijvel ik ook aan, komt het echt bij de bezorger of verdwijnt het in de zakken van de CEO.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Restaurant doe ik wel altijd. Ik voel me echt een enorme krent als ik dat niet doe.
Flink staat tegenwoordig ook op thuisbezorg, Spar ook volgens mij.quote:
Je begrafenisondernemer geen fooi gevenquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:00 schreef halfway het volgende:
Nee aan die onzin doe ik niet aan mee want waar stopt het?
Kapper
Garage
Bloemenwinkel
Vuilnisman
Zeg het maar
Kartonnen kist kan die leveren.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je begrafenisondernemer geen fooi geven
quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee, ze krijgen gewoon loon.
En anders gaan ze maar wat anders doen met hun stomme hoofd.
Maar waar komt het vandaan, waarom horeca of bezorger fooi?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:00 schreef halfway het volgende:
Kapper
Garage
Bloemenwinkel
Vuilnisman
Zeg het maar
Een Porsche verkoper, moet die fooi krijgen boven op de Porsche van 100.000 euro?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:00 schreef halfway het volgende:
Kapper
Garage
Bloemenwinkel
Vuilnisman
Zeg het maar
quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:29 schreef Theone688 het volgende:
[..]
Maar waar komt het vandaan, waarom horeca of bezorger fooi?
quote:Fooi komt uit de tijd dat er nog geen minimumloon was, laat staan een horeca-cao, en toen moest de bediening het vaak hebben van de fooi.
De fooi was belangrijk om enigszins een goed inkomen te genereren.
We gaven toen vaak wel 10% van het totaalbedrag als fooi. Dat was gebruikelijk.
buurjongen of meisje die klusje doet, die mag toch nog wel een fooi?quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:00 schreef halfway het volgende:
Kapper
Garage
Bloemenwinkel
Vuilnisman
Zeg het maar
jij vroeg waar het vandaan kwam, nou daar vandaan, horeca banen zijn zwaar onderbetaald en dat is nog steeds niet aangepast , dus fooien blijven normaalquote:Op zaterdag 20 april 2024 22:34 schreef Theone688 het volgende:
[..]
okay maar het is nu 2024, gaan we nu ook weer computers met DOS gebruiken?
Dit ja. Een vriendin van me zegt dan "oh die mensen verdienen echt niet veel en ze moeten door de regen". Ja, ga dan in de Albert Heijn werken? Verdien je even weinig maar is het in ieder geval droog en heb je verwarming/airco.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee, ze krijgen gewoon loon.
En anders gaan ze maar wat anders doen met hun stomme hoofd.
dus je geeft vooraf fooi, voordat je weet hoe lang het duurt?quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:50 schreef heywoodu het volgende:
Thuis laten bezorgen: meestal iets kleins, maar ach. Net genoeg om te zorgen dat ze niet zichtbaar op m'n pizza tuffen
Het is nagenoeg altijd op tijd, dus dat 'risico' durf ik wel aan ja.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:37 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
dus je geeft vooraf fooi, voordat je weet hoe lang het duurt?
Helaas was deze winter wel vreselijk, heel veel regen. maar geloof mij het is over het algemeen heel lekker om buiten te werken. En bij thuisbezorg kun je eigen muziek luisteren en ook nog met een koptelefoon, dat hoef je bij de AZ niet te proberen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit ja. Een vriendin van me zegt dan "oh die mensen verdienen echt niet veel en ze moeten door de regen". Ja, ga dan in de Albert Heijn werken? Verdien je even weinig maar is het in ieder geval droog en heb je verwarming/airco.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |