Ik denk weinig kans dat ze een urgentieverklaring gaat krijgen aangezien ze een dak boven haar hoofd heeft, er is al een groot tekort aan urgentiewoningen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:56 schreef Masberum het volgende:
Een vraag, ik woon samen met iemand maar het gaat de laatste maanden / jaren niet zo goed tussen ons. Die persoon heeft altijd gedreigd om weg te gaan of dat ik weg moet gaan. Nooit van gekomen want was gewoon bluf.
Ik betaal al die jaren de vaste lasten, ook de huur dus. Is er een mogelijkheid om haar weg te krijgen? O.a. ook omdat ze zelf zovaak heeft aangegeven (en ik heb de momenten ook genoteerd) dat ze weg zou gaan. Ze zit hier nu gewoon me ook nog mee te slepen in haar depressie en ik heb er wel genoeg van. Alles betaald, overal mee geholpen maar op den duur is dat ook voor mij genoeg, zeker omdat ze zelf juist zovaak gedreigd heeft. Is daar iets mee te bereiken met een spoedwoning of dat ze ergens anders terecht kan?
De moeder van je kinderen? Die wél voor ze zorgt? Moeten de kinderen ook weg?quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:56 schreef Masberum het volgende:
Een vraag, ik woon samen met iemand maar het gaat de laatste maanden / jaren niet zo goed tussen ons. Die persoon heeft altijd gedreigd om weg te gaan of dat ik weg moet gaan. Nooit van gekomen want was gewoon bluf.
Ik betaal al die jaren de vaste lasten, ook de huur dus. Is er een mogelijkheid om haar weg te krijgen? O.a. ook omdat ze zelf zovaak heeft aangegeven (en ik heb de momenten ook genoteerd) dat ze weg zou gaan. Ze zit hier nu gewoon me ook nog mee te slepen in haar depressie en ik heb er wel genoeg van. Alles betaald, overal mee geholpen maar op den duur is dat ook voor mij genoeg, zeker omdat ze zelf juist zovaak gedreigd heeft. Is daar iets mee te bereiken met een spoedwoning of dat ze ergens anders terecht kan?
Ken je de pohi en dus de geschiedenis van deze user?quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk weinig kans dat ze een urgentieverklaring gaat krijgen aangezien ze een dak boven haar hoofd heeft, er is al een groot tekort aan urgentiewoningen.
Wat je wel kan doen is een mediater inschakelen om bepaalde grenzen voor jullie beide in te stellen tot er een andere oplossing gevonden kan worden.
Jup, en iedereen verdient ook een eerlijk antwoord. PoHi maakt niet uit.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken je de pohi en dus de geschiedenis van deze user?
Hij verdient een schop onder zijn reet.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jup, en iedereen verdient ook een eerlijk antwoord. PoHi maakt niet uit.
Iedereen maar afzeiken helpt sowieso niemand toch?quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze persoon heeft al heel veel goede adviezen gehad.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Iedereen maar afzeiken helpt sowieso niemand toch?
Kan zijn, en ik zal niet zeggen dat het niet moet gebeuren. Maar iemand compleet aanvallen op een post die iemand maakt zal de situatie niet beter maken denk je wel?quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij verdient een schop onder zijn reet.
Owh, maar dat doe ik ook zeker niet.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Iedereen maar afzeiken helpt sowieso niemand toch?
Jij mag er ook gerust eentje nemen hoorquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:11 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Doe ik, ow wacht... Ik was niet de TS
Denk wel dat pohi daargelaten, soms hulp en begrip meer brengt dan iemand constant aanvallen of bekritiseren.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, maar dat doe ik ook zeker niet.
En soms ook niet.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Denk wel dat pohi daargelaten, soms hulp en begrip meer brengt dan iemand constant aanvallen of bekritiseren.
Soms kan dat, soms moet men ook accepteren dat het schip nu eenmaal reddeloos verloren is, en er met een gerust hart enige kwinkslagen kunnen worden gemaakt terwijl men verpoost in de reddingsboot.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Denk wel dat pohi daargelaten, soms hulp en begrip meer brengt dan iemand constant aanvallen of bekritiseren.
Denk dan nog immer een beetje liefde en menselijkheid in de reacties levert meer op dan constante haat berichten. Maar like I said niet echt mijn forum. Ik ben te soft voor mensen met problemen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Soms kan dat, soms moet men ook accepteren dat het schip nu eenmaal reddeloos verloren is, en er met een gerust hart enige kwinkslagen kunnen worden gemaakt terwijl men verpoost in de reddingsboot.
Oké, je bent dus een redder.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Denk dan nog immer een beetje liefde en menselijkheid in de reacties levert meer op dan constante haat berichten. Maar like I said niet echt mijn forum. Ik ben te soft voor mensen met problemen.
Ik ben helemaal niks, en topic gaat ook niet over mijquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, je bent dus een redder.
Op een forum is het natuurlijk ook lekker makkelijk afzeiken.
Zoals ik ernaar kijk ben je de 1 van de weinigen die juist gewoon zegt waar het op staat. Ontopic reageert, niet emotioneel omdat andere reacties je niet aanstonden of wat dan ook..quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niks, en topic gaat ook niet over mijEn ik ben totaal niet geschikt voor dit soort dingen daarom zei ik net al
![]()
Ik ben te soft voor dit soort dingen.
Ik heb je ook tips gegeven hier. En eerder ook al wel.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zoals ik ernaar kijk ben je de 1 van de weinigen die juist gewoon zegt waar het op staat. Ontopic reageert, niet emotioneel omdat andere reacties je niet aanstonden of wat dan ook..
De rest hier zit, inderdaad zoals je zegt, de Pohi er elke keer bij te betrekken en op die manier voor zichzelf het goed te praten dat ze niet inhoudelijk reageren. Dat ze aanvallen, beledigen en op andere manieren slecht reageren. 'Heb je zijn pohi niet gezien?' staat gelijk aan 'We mogen alles zeggen wat we willen en doen alsof we iets bijdragen'. Ik heb medelijden met die mensen, jij bent juist 1 van de weinigen die het correct aanpakt, zonder een overdaad aan emotie en eigen gelijk willen krijgen (en als je dat niet krijgt dan maar pissig worden zoals de rest)
quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Waarschijnlijk reageert TS niet meer en opent hij over een paar dagen weer een topic over zijn slechte relatie.
Beter zoekt hij irl hulp. Alle adviezen zijn wel gegeven.
Hier heb je je reactiequote:Op vrijdag 19 april 2024 23:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zoals ik ernaar kijk ben je de 1 van de weinigen die juist gewoon zegt waar het op staat. Ontopic reageert, niet emotioneel omdat andere reacties je niet aanstonden of wat dan ook..
De rest hier zit, inderdaad zoals je zegt, de Pohi er elke keer bij te betrekken en op die manier voor zichzelf het goed te praten dat ze niet inhoudelijk reageren. Dat ze aanvallen, beledigen en op andere manieren slecht reageren. 'Heb je zijn pohi niet gezien?' staat gelijk aan 'We mogen alles zeggen wat we willen en doen alsof we iets bijdragen'. Ik heb medelijden met die mensen, jij bent juist 1 van de weinigen die het correct aanpakt, zonder een overdaad aan emotie en eigen gelijk willen krijgen (en als je dat niet krijgt dan maar pissig worden zoals de rest)
quote:
Ook een legitieme vraag welquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ga je nog doen met de tips en adviezen die je krijgt?
Nog een tip, kan iemand inhoudelijk reageren op de vraagstelling in plaats van allerlei zijsporen te bewandelen? En dat is wat jij goede adviezen noemt héquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:57 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog een tip: neem je drankgebruik onder de loep. Drank lost probleem niet op. Slechte coping.
Hou toch op met die poppenkast van je en ga eens wat doen aan jezelf ipv hier weer een triest topic te openen met hetzelfde geleuter.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Een quote want dit is de zoveelste keer dat je zo reageert terwijl dat ongepast is
Even goed lezen, ik heb je meer adviezen gegeven in dit topic.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nog een tip, kan iemand inhoudelijk reageren op de vraagstelling in plaats van allerlei zijsporen te bewandelen? En dat is wat jij goede adviezen noemt hé
Pak je spullen en ga naar je ouders. Vriendin en kinderen laat je in het huis wonen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nog een tip, kan iemand inhoudelijk reageren op de vraagstelling in plaats van allerlei zijsporen te bewandelen? En dat is wat jij goede adviezen noemt hé
Dat zeer zeker.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:06 schreef Momo het volgende:
Als alles wat je hier hebt gepost klopt dan lijkt mij het beste als jullie daadwerkelijk uit elkaar gaan, voor alle partijen.
Dat is een al een goede eerste stap. Op die manier komt er wat meer rust en kunnen jullie verder kijken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Pak je spullen en ga naar je ouders. Vriendin en kinderen laat je in het huis wonen.
Dit dus, zoveel adviezen gehad in eerdere topics, je doet er geen reet mee, vind je het dan gek dat mensen zo reageren TSquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hou toch op met die poppenkast van je en ga eens wat doen aan jezelf ipv hier weer een triest topic te openen met hetzelfde geleuter.
Stop het aanzetten tot geweld.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij verdient een schop onder zijn reet.
Ja hoho, nu betrek je zijn pohi er bij he, en dat mag niet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 00:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit dus, zoveel adviezen gehad in eerdere topics, je doet er geen reet mee, vind je het dan gek dat mensen zo reageren TS
Hij is niet getrouwd toch?quote:Op zaterdag 20 april 2024 07:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
Is dit niet een WGR topic, want sec vraagt TS of zijn ex na scheiding recht heeft op een spoedwoning en dat hij kan blijven wonen waar hij woont (gezien TS meer betaalt én hij heeft genoteerd hoe vaak zijn ex heeft gedreigd weg te gaan verwacht TS dat hij meer rechten heeft op dat huis)?
Off topic:
Als het echt te zwaar is thuis kun je misschien ook met je vrouw naar de huisarts gaan voor hulp.
Sterkte TS!
Staat nergens dat het niet mag en dat gebeurd bij mij zelf ook dikwijlsquote:Op zaterdag 20 april 2024 07:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja hoho, nu betrek je zijn pohi er bij he, en dat mag niet.
Ow nee, niet letterlijk nee!quote:Op zaterdag 20 april 2024 07:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Staat nergens dat het niet mag en dat gebeurd bij mij zelf ook dikwijls
Hij spreekt van een vriendin ja, dus idd niet getrouwd.quote:Op zaterdag 20 april 2024 07:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hij is niet getrouwd toch?
Beter gaat hij zelf weg en laat hij ex vriendin met de kinderen in hun huis wonen
Een tip, kun je inhoudelijk reageren op goedbedoelde adviezen in plaats van alleen maar zijsporen aandacht te geven?quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ga je nog doen met de tips en adviezen die je krijgt?
Ik zie dit heel vaak in R&P en ik begin me er ook echt aan te storen. Wanneer je naar een psycholoog gaat, komt deze niet met adviezen. Deze gaat luisteren en kijken naar wat iemand nodig heeft.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Deze persoon heeft al heel veel goede adviezen gehad.
Als je niks doet met de tips die mensen geven op al je topics en doodleuk weer een topic plaatst waarin je weer niks doet met gegeven tips en ideeen dan worden mensen zo.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:59 schreef Masberum het volgende:
[..]
Met deze gedachtegang kan je R&P wel opdoeken aangezien niemand adviezen hoeft te krijgen op een forum volgens jou.quote:Op zaterdag 20 april 2024 08:56 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Ik zie dit heel vaak in R&P en ik begin me er ook echt aan te storen. Wanneer je naar een psycholoog gaat, komt deze niet met adviezen. Deze gaat luisteren en kijken naar wat iemand nodig heeft.
Als we met adviezen mensen daadwerkelijk konden helpen, hoefde we ook geen wachtlijsten in de GGZ te hebben.
Het enige goeie advies voor ts en ook zijn vriendin, is blijkbaar om psychologische hulp te zoeken. Dat is het enige goede advies.
Stoppen met drinken, dit dat, zijn allemaal waardeloze adviezen, omdat we niet in een Jan Klaas poppenkast wereld leven, waarin we als publiek keihard kunnen schreeuwen, om Jan Klaas te helpen, bij het oplossen van het probleem dat zich in de voorstelling voordoet.
Hoe gaat ze dat betalen dan?quote:Op zaterdag 20 april 2024 07:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hij is niet getrouwd toch?
Beter gaat hij zelf weg en laat hij ex vriendin met de kinderen in hun huis wonen
Adviezen mag je geven, ik zeg niet dat dat niet mag. Ik zeg enkel dat adviezen niet helpen of helpend zijn. Adviezen geef je met betrekking tot beleggen, kopen van kleding en dat soort dingen. Niet bij mensen met een verslaving, depressie etc.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:41 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Met deze gedachtegang kan je R&P wel opdoeken aangezien niemand adviezen hoeft te krijgen op een forum volgens jou.
Het probleem is dat deze TS niks met gegeven adviezen doet en gewoon het ene janktopic na het ander opent om daar vervolgens weer niks mee te doen.
Tegen een drankverslaafde zeggen dat die moet stoppen met drinken, is net zo'n goed advies als tegen iemand met een depressie te zeggen, dat hij moet stoppen met depressief te zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:54 schreef Droopie het volgende:
Stoppen met drinken is altijd een goed advies, net als stoppen met roken bv.
Iedereen is vrij om daar zelf keuzes in te maken, want een avond zuipen in de kroeg of een ontspannend biertje na het werk is voor heel veel mensen geen probleem.
Maar voor heel veel mensen is het wel gewoon een probleem en een flink stuk van de oplossing van hun dagelijkse problemen.
Het is zijn vriendin, niet zijn vrouw. In principe kan er wel een rechtszaak komen over wie de kinderen krijgt en hoe. Dan kan het zijn dat hij alimentatie moet betalen, maar verder als het huis op zijn naam staat en zij gewoon inwoont en verder geen kosten draagt en ook niet geregistreerd staat als partner. Volgens mij komt er dan geen rechtszaak over de verdeling van het huis of zo.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Probeer je nu je vriendin en jullie kinderen uit hun huis te krijgen? Als je samen met een vrouw een huis en kinderen hebt en je zorgt er samen voor en je vrouw zorgt voor de kinderen en jij zorgt voor het geld betekend dat niet dat jij recht hebt op het huis omdat jij het toevallig betaalt. Dit is wettelijk ook geregeld juist voor deze gevallen. Als het een koophuis is en jullie komen er onderling niet uit dan gaan het rechtszaken worden, voor elk onderwerp een, omgangsregeling, huis, alimentatie. Dat kost je zoveel dat je achteraf zou wensen dat je nu alles goed regelt (lees: hun meer gunt dan je gevoelsmatig rechtvaardig vind) ipv ze eruit zetten.
Vooral medelijden met parasieten die kanker fakenquote:Op vrijdag 19 april 2024 23:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
Goh, hoe en door wie zou ze toch in die depressie terecht zijn gekomen...quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:56 schreef Masberum het volgende:
Ze zit hier nu gewoon me ook nog mee te slepen in haar depressie
Ik heb exact zo'n zwager gehad (minus de kinderen gelukkig), dus ja ik reageer daar heel fel op.quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Nou TS als @:StateOfMind al zo reageert dan is het echt goed mis
Al zo vaak is TS in vorige topics van serieuze adviezen voorzien, waarbij het patroon eigenlijk altijd is dat TS warrig om zich heen slaat, de goedbedoelde reacties grotendeels negeert, en in het volgende topic over min of meer hetzelfde weer ietsje verder afgegleden is en dit alles zich weer herhaalt. Natuurlijk hoeft een user niet een op een adviezen op te volgen, maar als er een patroon is van steeds over hetzelfde klagen maar er nooit wat aan doen, hebben de topics ook niet veel zin.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:05 schreef Zoon_John het volgende:
Verder is het de vraag of je iemand echt wil helpen of niet. Als je een advies geeft, en een persoon dat niet opvolgt, en vervolgens roept: waarom doe je niets met de adviezen. Dan maak je de ruimte voor die persoon ook kleiner. Je gaat bepalen voor die ander dat de adviezen goed zijn, en dat hij ze moet opvolgen. Dat terwijl het niet eens jouw hulpvraag is.
Nou zeg dat !! Ik heb oprecht medelijden met zijn (ex)vriendin en haar kinderenquote:Op zaterdag 20 april 2024 12:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Nou TS als @:StateOfMind al zo reageert dan is het echt goed mis
Ik zou trouwens ook knetterdepressief worden als ik zo'n lamlul als partner zou hebben![]()
Adviezen zijn gewoon nutteloos, misschien is dat niet leuk om te horen. Maar die goed bedoelde adviezen zetten weinig zoden aan de dijk. TS kan niet geholpen worden omdat hij zelf het probleem niet in ziet, daarom werken adviezen waarbij hij een probleem zou moeten aanpakken niet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al zo vaak is TS in vorige topics van serieuze adviezen voorzien, waarbij het patroon eigenlijk altijd is dat TS warrig om zich heen slaat, de goedbedoelde reacties grotendeels negeert, en in het volgende topic over min of meer hetzelfde weer ietsje verder afgegleden is en dit alles zich weer herhaalt. Natuurlijk hoeft een user niet een op een adviezen op te volgen, maar als er een patroon is van steeds over hetzelfde klagen maar er nooit wat aan doen, hebben de topics ook niet veel zin.
Niet iedereen is te helpen, en als TS zelf het licht niet gaat zien eindigt ie waarschijnlijk als de zoveelste eenzame alcoholist die bij alles en iedereen de schuld legt behalve zichzelf. Al waar we op kunnen hopen is dat de kinderen vlot bij TS weg zijn, zodat hun jeugd niet al te zeer wordt getekend door papa de dronkelap.
TS ziet zijn alcohol gebruik niet als een probleem nee.Het zijn andere mensen die er maar over zeuren. Als hij dat zelf niet in ziet gaat hij daar ook niks aan veranderen. Wel een gevaar dat als hij daar straks alleen in huis zit er geen remmingen meer zijn. Niemand die een opmerking maakt of hij wel nog een biertje zou pakken. Niet inhouden omdat er kinderen in huis zijn. Niks houdt hem tegen straks om ook al vroeg in de ochtend te beginnen met alcohol.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:12 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Adviezen zijn gewoon nutteloos, misschien is dat niet leuk om te horen. Maar die goed bedoelde adviezen zetten weinig zoden aan de dijk. TS kan niet geholpen worden omdat hij zelf het probleem niet in ziet, daarom werken adviezen waarbij hij een probleem zou moeten aanpakken niet.
Ja dat is zeker, maar ik neem aan dat hij familie heeft. Als niemand het wil zien, dan is dat helaas voor TS pech. Wij op FOK! Zullen hem in iedergeval niet overtuigen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
TS ziet zijn alcohol gebruik niet als een probleem nee.Het zijn andere mensen die er maar over zeuren. Als hij dat zelf niet in ziet gaat hij daar ook niks aan veranderen. Wel een gevaar dat als hij daar straks alleen in huis zit er geen remmingen meer zijn. Niemand die een opmerking maakt of hij wel nog een biertje zou pakken. Niet inhouden omdat er kinderen in huis zijn. Niks houdt hem tegen straks om ook al vroeg in de ochtend te beginnen met alcohol.
Ik stel voor dat we gaan crowdfunden voor de vriendin van TSquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:09 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Nou zeg dat !! Ik heb oprecht medelijden met zijn (ex)vriendin en haar kinderen
Je mag wel kanker faken op FOK! Dat dan weer welquote:Op zaterdag 20 april 2024 14:06 schreef StateOfMind het volgende:
Haal mijn post dan maar helemaal weg als de waarheid niet gezegd mag worden![]()
Er is (was) een mooi topic over mensen die ervaring hebben met hun of andere alcoholproblemen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:12 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Adviezen zijn gewoon nutteloos, misschien is dat niet leuk om te horen. Maar die goed bedoelde adviezen zetten weinig zoden aan de dijk. TS kan niet geholpen worden omdat hij zelf het probleem niet in ziet, daarom werken adviezen waarbij hij een probleem zou moeten aanpakken niet.
Dat is wat ik zeg: al die goedbedoelde adviezen schieten totaal aan hun doel voorbij. Een advies geven is makkelijk, dat kan iedere Henkie. Maar TS laten inzien dat hij een probleem heeft, dan moet je van goede huizen komen, dat geef je zelf ook min of meer aan.
Dus hoe waardevol zijn die adviezen? Het is waardevoller om een dialoog aan te gaan en te kijken of iemand voor rede vatbaar is. Als dat niet zo is, dan kunnen we helaas niets doen en houdt het op.
Om hulp te kunnen ontvangen, moet je ook inzien dat je hulp nodig hebt. Er zijn zat mensen met een persoonlijkheidstoornis en soms zelfs autisme, die pas op een veel latertijdstip in hun leven hulp zoeken of nodig gaan hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er is (was) een mooi topic over mensen die ervaring hebben met hun of andere alcoholproblemen.
T valt en staat of je het probleem erkent en dat je de hulp acccepteert wat helpt.
Vaak willen mensen best geholpen worden, maar dan wel onder hun eigen voorwaarden.
Maar bij TS hoor ik al 4 maanden dat het aan alles en iedereen ligt en hij het slachtoffer is.
En nu wijst hij zijn partner als "dader" en daar vind ik (en anderen hier ook) wat van.
En zelfs dan is het nog moeilijk.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er is (was) een mooi topic over mensen die ervaring hebben met hun of andere alcoholproblemen.
T valt en staat of je het probleem erkent en dat je de hulp acccepteert wat helpt.
Vaak willen mensen best geholpen worden, maar dan wel onder hun eigen voorwaarden.
Maar bij TS hoor ik al 4 maanden dat het aan alles en iedereen ligt en hij het slachtoffer is.
En nu wijst hij zijn partner als "dader" en daar vind ik (en anderen hier ook) wat van.
Lekker gamen gewoon.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:43 schreef Masberum het volgende:
Ze is nu bij een vriendin de komende dagen met de kinderenEindelijk rust. Ik zie daarna wel wat ik ga doen maar van mij hoeft ze niet terug te komen en dat weet ze ook wel nu
Teringdebiel.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:43 schreef Masberum het volgende:
Ze is nu bij een vriendin de komende dagen met de kinderenEindelijk rust. Ik zie daarna wel wat ik ga doen maar van mij hoeft ze niet terug te komen en dat weet ze ook wel nu
Áls het waar is vooral een beetje treurig natuurlijk. Als het niet waar is trouwens ook.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Teringdebiel.
Wat een walgelijk figuur ben jij zeg
En de kinderen? Mogen die wel terugkomen of ook liever niet?quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:43 schreef Masberum het volgende:
Het maakt hem niet uit, als hij maar aandacht krijgt hoe maakt niet uit. Als het maar aandacht is. Dus is het niet waard om verder aandacht aan te besteden.quote:Op zaterdag 20 april 2024 18:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Áls het waar is vooral een beetje treurig natuurlijk. Als het niet waar is trouwens ook.
Ik weet niet, dat is wel een gevoelig punt voor mij. Met de kinderen is niks mis. Maar goed ik kan ze niet de toegang tot het huis ontzeggen ook al betaal ik alles. Maar vanavond in ieder geval rust, kijk nu Pacific Rim in de woonkamer eindelijk weer een keer gewoon in rustquote:Op zaterdag 20 april 2024 18:51 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
En de kinderen? Mogen die wel terugkomen of ook liever niet?
Ja en beide reacties waren weer compleet offtopic en alleen maar bedoeld om te beledigen. 'Teringdebiel' zou al banwaardig moeten zijn maar zelfs de reactie blijft nog staan.. En maar denken dat er goed advies wordt gegeven terwijl het vol zit met dat soort postsquote:Op zaterdag 20 april 2024 18:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Áls het waar is vooral een beetje treurig natuurlijk. Als het niet waar is trouwens ook.
Waarom zou het vol zitten met dit soort posts denk je?quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja en beide reacties waren weer compleet offtopic en alleen maar bedoeld om te beledigen. 'Teringdebiel' zou al banwaardig moeten zijn maar zelfs de reactie blijft nog staan.. En maar denken dat er goed advies wordt gegeven terwijl het vol zit met dat soort postsGa jullie zelf schamen voor dat gedrag zeg
Omdat mensen hier extra emotioneel zijn en te weinig tijd doorbrengen in een professionele omgeving waar ze leren hoe je moet reageren. Gewoon maar willen reageren zoals ze zich voelen in plaats van objectief naar een situatie willen kijken en normaal/gepast/netjes reageren. Het is FOK! niet waar. Op bijvoorbeeld nu.nl worden al dat soort reacties direct verwijderd. Hier wordt het belangrijker gevonden dat mensen mogen schelden etc. in plaats van dat er normaal inhoudelijk wordt gereageerd.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarom zou het vol zitten met dit soort posts denk je?
Ik neem aan dat ze mede huurder is. Dan kun je haar niet buiten zetten. Zo niet kun je haar wel buiten zetten.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:56 schreef Masberum het volgende:
Dat is FOK!quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
in een professionele omgeving waar ze leren hoe je moet reageren.
Oké duidelijk, ik zal netjes antwoorden omdat jij die moeite nu ook neemt, ik heb zelf ook veel geschreven in dit forumgedeelte over mezelf, vooral over relaties, ik kreeg ook flink wat commentaar, zeker omdat ik in herhaling viel, sommige waren hard en zelf gemeen en over de grens.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Omdat mensen hier extra emotioneel zijn en te weinig tijd doorbrengen in een professionele omgeving waar ze leren hoe je moet reageren. Gewoon maar willen reageren zoals ze zich voelen in plaats van objectief naar een situatie willen kijken en normaal/gepast/netjes reageren. Het is FOK! niet waar. Op bijvoorbeeld nu.nl worden al dat soort reacties direct verwijderd. Hier wordt het belangrijker gevonden dat mensen mogen schelden etc. in plaats van dat er normaal inhoudelijk wordt gereageerd.
Hier heb je het over je kinderen? OMG.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:57 schreef Masberum het volgende:
Maar goed ik kan ze niet de toegang tot het huis ontzeggen ook al betaal ik alles.
Kunnen we niet doen alsof ik haar wel ernstig bedreig als we dat samen afstemmen? En dan voor mij minimale gevolgen want ik ga echt niet de gevangenis in om haar maar te helpen met uit huis gaan. Maar als we samen zeggen dat er een gevaarlijke situatie is voor haar kan ze dan niet snel echt weg blijven?quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:41 schreef Ericr het volgende:
Zal voor haar niet makkelijk worden maar bij een alcoholist blijf je ook het beste weg. Kinderen laten opgroeien bij een alcoholist is funest voor hun jeugd en ik spreek uit ervaring en dan niet in de rol van de alcoholist.
TS wil graag 'zijn leven' terug maar waarom ben je dan begonnen aan kinderen?
Nee je kan niet makkelijk van haar af. Je moet dan maar hopen dat ze vanaf nu het heft in handen neemt maar dat wordt voor haar en de kinderen geen fijne situatie. Noodopvang is er amper en waarschijnlijk is het ook niet schrijnend genoeg als haar partner alcoholist is maar verder niet zorgt voor een levensbedreigende situatie.
Je zal dus nog wel even met ze 'opgescheept' zitten. Geniet maar even van Pacific Rim en de volgende zuippartij. Op den duur komt ze terug omdat ze voorlopig geen alternatief zal hebben.
Mafkees.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kunnen we niet doen alsof ik haar wel ernstig bedreig als we dat samen afstemmen? En dan voor mij minimale gevolgen want ik ga echt niet de gevangenis in om haar maar te helpen met uit huis gaan. Maar als we samen zeggen dat er een gevaarlijke situatie is voor haar kan ze dan niet snel echt weg blijven?
Je wilt haar en je kinderen naar een blijf-van-mijn-liijf-huis hebben ofzo?quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kunnen we niet doen alsof ik haar wel ernstig bedreig als we dat samen afstemmen? En dan voor mij minimale gevolgen want ik ga echt niet de gevangenis in om haar maar te helpen met uit huis gaan. Maar als we samen zeggen dat er een gevaarlijke situatie is voor haar kan ze dan niet snel echt weg blijven?
Waarom ga jij niet kijken of je weg kan? Heb je je rust, zit je niet met haar opgescheept. En aan een studio met een tv en een koelkast lijk je wel genoeg te hebben. Dat zal in ieder geval veel makkelijker zijn dan dat zij met de kinderen een andere plek moet zoeken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je vraagt om serieuze reacties en dan post je zelf dit.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ze kan aangeven dat ze doodsbang voor je is, maar dat je nooit concreet gedreigd hebt, dan is er juridisch geen issue, maar zal ze wel vlot in de molen zitten.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je komt in een veilig thuis situatie en krijgt zeer waarschijnlijk ook jeugdzorg en in een later stadium de raad voor de kinderbescherming op je dak. Dat wordt zo snel een clusterfuck dat je waarschijnlijk hoopt dat je er nooit aan begonnen was. Jij bent het probleem dan door je alcoholisme en je zal zeker niet met fluwelen handschoenen worden aangepakt.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hoe willen ze bewijzen dan dat ik tevaak alcohol drink? De omgeving merkt er niks van omdat het alleen 's avonds is (en nu dus 's nachts kort)quote:Op zondag 21 april 2024 00:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je komt in een veilig thuis situatie en krijgt zeer waarschijnlijk ook jeugdzorg en in een later stadium de raad voor de kinderbescherming op je dak. Dat wordt zo snel een clusterfuck dat je waarschijnlijk hoopt dat je er nooit aan begonnen was. Jij bent het probleem dan door je alcoholisme en je zal zeker niet met fluwelen handschoenen worden aangepakt.
In ieder geval zal faken dat er een bedreigende situatie is alarmbellen laten rinkelen. En eigenlijk is die situatie niet eens fake omdat jij een bedreiging vormt voor je gezin door je handelen.
Als jij eenmaal alleen woont merkt de omgeving het snel genoeg.quote:Op zondag 21 april 2024 00:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hoe willen ze bewijzen dan dat ik tevaak alcohol drink? De omgeving merkt er niks van omdat het alleen 's avonds is (en nu dus 's nachts kort)
Je wil toch de officiële weg bewandelen. Dan komt dat vroeger of later echt wel uit. Denk je serieus dat je van haar af kan komen zonder dat er iets van jullie situatie wordt opgemerkt?quote:Op zondag 21 april 2024 00:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Hoe willen ze bewijzen dan dat ik tevaak alcohol drink? De omgeving merkt er niks van omdat het alleen 's avonds is (en nu dus 's nachts kort)
Als eerste intake bij Veilig Thuis,in mijn geval heb ik ruim 2 uur mijn verhaal gedaan (na 10 minuten kreeg ik al te horen dat ik diezelfde dag al terecht kon in een blijfvanmijnlijfhuis. Let wel: mijn situatie werd als zeer gevaarlijk gezien)quote:Op zondag 21 april 2024 00:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je wil toch de officiële weg bewandelen. Dan komt dat vroeger of later echt wel uit. Denk je serieus dat je van haar af kan komen zonder dat er iets van jullie situatie wordt opgemerkt?
Nou dat is nog maar de vraag.quote:Op zondag 21 april 2024 00:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Als jij eenmaal alleen woont merkt de omgeving het snel genoeg.
Tja, op zijn werk waarschijnlijk wel. En dat is ook zijn omgeving.quote:
Dit, hier haak ik ook definitief af en ik hoop eerlijk gezegd dat een moderator hier een slot op gooit, totale waanzin gewoonquote:Op zondag 21 april 2024 00:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je vraagt om serieuze reacties en dan post je zelf dit.
Wat ik al eerder beschreef. 1 grote clusterfuck waar je zelf op den duur amper invloed op hebt. De kinderen worden daar ook niet beter vanquote:Op zondag 21 april 2024 00:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als eerste intake bij Veilig Thuis,in mijn geval heb ik ruim 2 uur mijn verhaal gedaan (na 10 minuten kreeg ik al te horen dat ik diezelfde dag al terecht kon in een blijfvanmijnlijfhuis. Let wel: mijn situatie werd als zeer gevaarlijk gezien)
In TS zijn geval zal jeugdzorg ingeschakeld worden. Mag hij zijn kinderen onder toezicht zien.
Als zijn vriendin al in aanmerking komt voor een blijfvanmijnlijf.
En daar zal ze toch moeten gaan praten. Mag geen contact meer met hem. Er zal aangespoord worden aangifte te doen.
Over de situatie in het blijf zal ik me niet verder uitwijden behalve dan dat zijn vriendin met de kinderen minimaal een half jaar op 1 kamer zal wonen. Sanitair etc delen met 30-40-50 andere vrouwen en kinderen.
Kinderen zullen naar een andere school moeten.
Etc etc
Genoeg alcoholisten die prima functioneren.quote:Op zondag 21 april 2024 00:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, op zijn werk waarschijnlijk wel. En dat is ook zijn omgeving.
Je gaat een molen in dat wil je niet weten. Helemaal met kinderen.quote:Op zondag 21 april 2024 00:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat ik al eerder beschreef. 1 grote clusterfuck waar je zelf op den duur amper invloed op hebt. De kinderen worden daar ook niet beter van
Ik niet, maar vind het topic op basis van TT+OP al mooi. Je ziet gelijk aan alles dat dit verhaal “niet klopt”, verzonnen of zwaar onvolledig is.quote:Op vrijdag 19 april 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
...ja dag. Doe even normaal.quote:Op zaterdag 20 april 2024 23:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |