abonnement Unibet Coolblue
pi_213261889
Kabinet: geen verbod koranverbranding, wel onderzoek demonstratierecht

Het demissionaire kabinet gaat koranverbrandingen niet verbieden. De Arnhemse burgemeester Marcouch heeft gevraagd om zo'n verbod maar dat komt er niet, schrijft het kabinet aan de Tweede Kamer.
Wel komt er wetenschappelijk onderzoek naar ontwrichtende demonstraties waarbij betogers bewust de wet overtreden, demonstraties die inbreken op de grondrechten van anderen of die een gevaar vormen voor de nationale veiligheid.




Bij die gevallen is het de vraag of er meer juridische mogelijkheden in de wet moeten komen om dergelijke demonstraties per geval aan te pakken. Het gaat het kabinet dan bijvoorbeeld om snelweg- en vliegveldbezettingen, intimidatie bij abortusklinieken of woonhuizen van politici en koranverbrandingen.

Het kabinet reageert hiermee op Kamervragen over de snelwegbezettingen van Extinction Rebellion, de branden met asbest bij de boerenprotesten en de verstoring van de opening van het Holocaustmuseum door pro-Palestijnse demonstranten.

"Het demonstratierecht blijft overeind", zegt demissionair minister De Jonge van Binnenlandse Zaken. "Maar sommige acties lijken het draagvlak voor dit zo ongelooflijk belangrijke recht te ondermijnen. Het recht van de mensen die demonstreren lijkt altijd voor te gaan op het recht van andere mensen."

Het onderzoek moet zich ook richten op hoe andere landen met dit soort demonstraties omgaan. En op hoe zij de nationale veiligheid meewegen. De Jonge: "Dat is in Nederland nog geen afweging in het demonstratierecht. Maar bij bijvoorbeeld een koranverbranding kan dat wel relevant zijn."

Maar wat het kabinet betreft zal het dus nooit komen tot een algeheel verbod op koranverbrandingen of verscheuringen. "Hoe provocerend of kwetsend ze ook kunnen zijn, de grondwet biedt het recht om religie te beleven maar ook het recht om op die religie kritiek te hebben," zegt De Jonge. Ook minister Bruins Slot van Buitenlandse Zaken wil geen algemeen verbod.
https://nos.nl/artikel/25(...)ek-demonstratierecht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:33:59 #2
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_213261904
Logisch
Hoi
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:42:51 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213261988
quote:
Wel komt er wetenschappelijk onderzoek naar ontwrichtende demonstraties waarbij betogers bewust de wet overtreden, demonstraties die inbreken op de grondrechten van anderen of die een gevaar vormen voor de nationale veiligheid.
Terecht. En dat is dan ook het definitieve einde van de KOZP-ongein, want het verzieken van andermans culturele uiting, is ook een beperking van het grondrecht van die anderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:44:13 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213262001
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Terecht. En dat is dan ook het definitieve einde van de KOZP-ongein, want het verzieken van andermans culturele uiting, is ook een beperking van het grondrecht van die anderen.
Of wat dacht je van de boeren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:45:15 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213262011
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Of wat dacht je van de boeren.
Die moeten niet zoveel met hun trekker rondrijden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:45:56 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213262017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Die moeten niet zoveel met hun trekker rondrijden.
En afval storten op de snelweg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:50:14 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213262052
Fijn. Dag XR.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:51:33 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213262063
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij die gevallen is het de vraag of er meer juridische mogelijkheden in de wet moeten komen om dergelijke demonstraties per geval aan te pakken.
Die is er al. Een weg blokkeren is hetzelfde als iemand tegen zijn wil tegen wil vasthouden. Kun je aanpakken voor gijzeling. Ergens toegang verschaffen waar je niet mag komen? Boete. Mensen of groepen beledigen? Kan gewoon via het strafrecht afgehandeld worden. Demonstreren betekent laten zien, niets meer, niets minder. Alles daarbuiten kun je gewoon aanpakken zoals dat voor elk willekeurige burger ook strafbaar is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:52:27 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213262069
Goede maatregel
pi_213262077
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Die is er al. Een weg blokkeren is hetzelfde als iemand tegen zijn wil tegen wil vasthouden. Kun je aanpakken voor gijzeling. Ergens toegang verschaffen waar je niet mag komen? Boete. Mensen of groepen beledigen? Kan gewoon via het strafrecht afgehandeld worden. Demonstreren betekent laten zien, niets meer, niets minder. Alles daarbuiten kun je gewoon aanpakken zoals dat voor elk willekeurige burger ook strafbaar is.
Toch is dat nog nooit gebeurd. Tot frustratie van het merendeel van de bevolking
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:54:10 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213262089
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Toch is dat nog nooit gebeurd. Tot frustratie van het merendeel van de bevolking
Het is een kwestie van handhaven. Nu willen ze morren aan iets waar niks mis mee is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:31:51 #12
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_213262494
En terecht. Demonstreren is terroriseren geworden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:34:37 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213262541
Mensen zijn de samenleving steeds meer als een soort twitterfeed aan het gebruiken waar alles kan en mag zolang je maar een "boodschap uit wilt brengen". Dat moet sowieso stoppen.

Overigens allemaal een logisch gevolg van het selectieve handelen door de overheid en justitie van de laatste jaren. Bus met activisten die van Amsterdam naar fucking Friesland reizen om een feestje te verpesten tegenhouden? Vingerafdrukken. Strafblad. Boeren die het hele land platleggen? Ja ok het is moeilijk voor ze om gesubsidieerde miljonairs te zijn, doen we niks aan. Geen echte straf voor vandalisme in musea want muhclimate en chilling effect. Een burgemeester die vooraf aangekondigde verkeersinfarcten steeds maar weer laat gebeuren want moeilijk moeilijk. Tijdens een pandemie duizenden mensen bij elkaar voor een dode in Amerika? Prima! Volk wat na maanden lockdown er tabak van heeft? BEUKEN RAMMEN VEGEN!

Complete willekeur. Of nee, vooral politieke voorkeur.

[ Bericht 20% gewijzigd door Twiitch op 19-04-2024 20:12:23 ]
pi_213263007
Doe er dan ook meteen een verbod bij voor het ‘demonstreren’. Met gezichtsbedekking zodat we die rel touristen ook kunnen aanpakken
pi_213263062
quote:
"Hoe provocerend of kwetsend ze ook kunnen zijn, de grondwet biedt het recht om religie te beleven maar ook het recht om op die religie kritiek te hebben," zegt De Jonge.
Uitstekend.
pi_213263196
das makkelijk inderdaad, gewoon maar kijken of je demonstratierecht kan afpakken, moeilijke burgers hou je liever onder de duim met minder rechten
pi_213263324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fijn. Dag XR.
Ze zijn woest _O-

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213263346
Gaan ze in de toekomst burgemeesters die niet ingrijpen of tegen de wet in gaan zoals Van Zanen, Marcouch, Halsema nog voor de rechter dagen?
  vrijdag 19 april 2024 @ 20:27:53 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213263459
Dat is slim. Hele rits aan uiteenlopende demonstratievormen benoemen, zodat er altijd wel iets tussen zit dat iemand stom vindt. En dan snel een wetje erdoorheen rammen die onwelgevallige demonstraties kan verbieden. Vinden we allemaal mooi, totdat de demonstratie waar wij sympathie voor hebben verboden wordt, maar dan is het al te laat.
pi_213263507
Zou wat doen aan de locaties waar je mag demonstreren. Eigenlijk gaat het daar vooral mis.
  vrijdag 19 april 2024 @ 20:32:48 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213263529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Fijn. Dag XR.
En dag boeren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213264375
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:30 schreef potjecreme het volgende:
Zou wat doen aan de locaties waar je mag demonstreren. Eigenlijk gaat het daar vooral mis.
Bij iedere aangekondigde demonstratie van ER is er een demonstratielocatie aangeboden, maar dat hebben ze nog nooit geaccepteerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 april 2024 @ 21:32:11 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213264389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze zijn woest _O-

[ x ]
Woest? Ze hebben een bord voor hun kop. Flikker op met je "vreedzaam". Je valt mensen lastig met je onrealistische eisen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 19 april 2024 @ 21:38:06 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213264471
De bekrompen kleinburgers staan te juichen.
  vrijdag 19 april 2024 @ 21:47:28 #25
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213264586
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dag boeren.
Nee hoor. Die hebben werk zat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 21:54:40 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213264655
Ik ben het eens met de Jonge :o
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213270260
Vind t toch een hele dubbele. Demonstratierecht is buiten de verkiezingen het enige democratische recht wat we als burgers bezitten.
Aan de andere kant vind ik er als burger ook wel wat van dat allerhande gekkies voor van alles en nog wat de mest debiele acties uit voeren en er nog mee weg kunnen komen ook.

Ik denk dat het kabinet een hoop zaken eerst maar eens uit moet gaan zoeken alvorens ze aan het demonstratierecht beginnen.
pi_213270951
Dit is onnodig. De wet is prima, die moet gewoon nageleefd worden. Het probleem ontstaat wanneer dat niet gebeurt door burgemeesters, de politie en het OM. Dát is het probleem.
  zaterdag 20 april 2024 @ 15:28:22 #29
3542 Gia
User under construction
pi_213271237
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kabinet: geen verbod koranverbranding, wel onderzoek demonstratierecht

Het demissionaire kabinet gaat koranverbrandingen niet verbieden. De Arnhemse burgemeester Marcouch heeft gevraagd om zo'n verbod maar dat komt er niet, schrijft het kabinet aan de Tweede Kamer.
Wel komt er wetenschappelijk onderzoek naar ontwrichtende demonstraties waarbij betogers bewust de wet overtreden, demonstraties die inbreken op de grondrechten van anderen of die een gevaar vormen voor de nationale veiligheid.


[ afbeelding ]

Bij die gevallen is het de vraag of er meer juridische mogelijkheden in de wet moeten komen om dergelijke demonstraties per geval aan te pakken. Het gaat het kabinet dan bijvoorbeeld om snelweg- en vliegveldbezettingen, intimidatie bij abortusklinieken of woonhuizen van politici en koranverbrandingen.

Het kabinet reageert hiermee op Kamervragen over de snelwegbezettingen van Extinction Rebellion, de branden met asbest bij de boerenprotesten en de verstoring van de opening van het Holocaustmuseum door pro-Palestijnse demonstranten.

"Het demonstratierecht blijft overeind", zegt demissionair minister De Jonge van Binnenlandse Zaken. "Maar sommige acties lijken het draagvlak voor dit zo ongelooflijk belangrijke recht te ondermijnen. Het recht van de mensen die demonstreren lijkt altijd voor te gaan op het recht van andere mensen."

Het onderzoek moet zich ook richten op hoe andere landen met dit soort demonstraties omgaan. En op hoe zij de nationale veiligheid meewegen. De Jonge: "Dat is in Nederland nog geen afweging in het demonstratierecht. Maar bij bijvoorbeeld een koranverbranding kan dat wel relevant zijn."

Maar wat het kabinet betreft zal het dus nooit komen tot een algeheel verbod op koranverbrandingen of verscheuringen. "Hoe provocerend of kwetsend ze ook kunnen zijn, de grondwet biedt het recht om religie te beleven maar ook het recht om op die religie kritiek te hebben," zegt De Jonge. Ook minister Bruins Slot van Buitenlandse Zaken wil geen algemeen verbod.
https://nos.nl/artikel/25(...)ek-demonstratierecht
Oftewel, een aangekondigde demonstratie waarbij een koran verbrand gaat worden, wordt dan bij voorbaat verboden, omdat bepaalde figuren dan geweldadig dreigen te worden. M.a.w. het komt op hetzelfde neer; men buigt voor terreur!

Als mensen demonstraties, waarbij vlaggen van landen verbrand gaan worden, ook verboden willen hebben, dan moet men dus geweldadig worden. Want dan krijg je je zin. Dat is de boodschap.

Het hele stuk spreekt zichzelf tegen. Vooral de dikgedrukte gedeelten. Je mag kritiek hebben op religie, ook provocerende en kwetsende kritiek, maar als een koranverbranding uit de hand zou kunnen lopen, wordt de demonstratie verboden. Een Israëlische vlag verbranden is daarentegen geen enkel probleem, want Israëliërs zijn toch niet geweldadig, in Nederland.
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:04:56 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213272500
quote:
Het onderzoek moet zich ook richten op hoe andere landen met dit soort demonstraties omgaan. En op hoe zij de nationale veiligheid meewegen. De Jonge: "Dat is in Nederland nog geen afweging in het demonstratierecht. Maar bij bijvoorbeeld een koranverbranding kan dat wel relevant zijn."
Nederland, het agressieparadijs.

En dan staan ze over een paar jaar te kijken of hun huis in de fik staat wanneer iedereen met agressie dingen af begint te dwingen omdat het werkt *O*
pi_213272559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:42 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Terecht. En dat is dan ook het definitieve einde van de KOZP-ongein, want het verzieken van andermans culturele uiting, is ook een beperking van het grondrecht van die anderen.
Wat kinderachtig. Je bent het ergens niet mee eens dus moet het verboden worden. En dan ook nog een essentieel mensenrecht want wat kan er misgaan? In een tijd waarin dit soort grondrechten onder druk staan kan het kwartje zomaar jouw kant negatief opvallen.
pi_213272565
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:51 schreef ACT-F het volgende:
Een weg blokkeren is hetzelfde als iemand tegen zijn wil tegen wil vasthouden
:') _O-
pi_213272570
Misschien kunnen ze FOK! ook verbieden. Komen deze zure babyboomers eens een keer buiten :')
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:34:24 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213272702
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat kinderachtig. Je bent het ergens niet mee eens dus moet het verboden worden. En dan ook nog een essentieel mensenrecht want wat kan er misgaan? In een tijd waarin dit soort grondrechten onder druk staan kan het kwartje zomaar jouw kant negatief opvallen.
Verbieden? Wie heeft het over verbieden? Ik stel dat er voor die jankende kleuters gewoon duidelijke grenzen moeten worden gesteld.

Je mag van mij klagen wat je wil, maar niet zomaar overal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213272752
quote:
"Het demonstratierecht blijft overeind", zegt demissionair minister De Jonge van Binnenlandse Zaken. "Maar sommige acties lijken het draagvlak voor dit zo ongelooflijk belangrijke recht te ondermijnen. Het recht van de mensen die demonstreren lijkt altijd voor te gaan op het recht van andere mensen."
Daar gaat onze nationale rechtsstaatondermijner en bestuurlijk onbenul De Jonge helemaal niet over, het demonstratierecht staat in de grondwet.

Wegblokkades hebben helemaal niets met het demonstratierecht te maken, het met grof geweld neerknuppelen van vreedzame demonstraties, demonstranten door honden laten bijten, onwettige demonstratieverbode en het op zijn Putins mensen in busjes sleuren alles.

Ik weet echter wel een aantal zinnige beperkingen:
- Je demonstreert in het Nederlands of je gaat maar ergens in het buitenland demonstreren.
- Je wijst een aantal plechtigheden aan die niet met demonstraties verstoord mogen worden, maar alleen inzake verdriet e.d.. Op prinsjesdag mogen we de WEFhoeren gewoon uitjoelen natuurlijk.
- Demonstraties kunnen qua locatie beperkt worden door het recht op rust van anderen. Bij het bezoeken van een abortuskliniek en een moskee bijvoorbeeld. Dus je mag wel voor een moskee varkenslever of korans gaan barbecuen, maar niet om de mensen die naar het vrijdaggebed oid gaan te storen en te pesten.
- Tegendemonstraties hoeven niet tegelijkertijd gefaciliteerd te worden op een naburige plek, maar mogen ook geen reden zijn de andere demonstratie wegens veiligheidsrisico te verbieden. De demonstratie van de eerste aanmelder gaat door en bij een veiligheidsrisico wordt de tegendemonstratie weggeknuppeld.

-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213272813
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daar gaat onze nationale rechtsstaatondermijner en bestuurlijk onbenul De Jonge helemaal niet over, het demonstratierecht staat in de grondwet.

Wegblokkades hebben helemaal niets met het demonstratierecht te maken, het met grof geweld neerknuppelen van vreedzame demonstraties, demonstranten door honden laten bijten, onwettige demonstratieverbode en het op zijn Putins mensen in busjes sleuren alles.

Ik weet echter wel een aantal zinnige beperkingen:
- Je demonstreert in het Nederlands of je gaat maar ergens in het buitenland demonstreren.
- Je wijst een aantal plechtigheden aan die niet met demonstraties verstoord mogen worden, maar alleen inzake verdriet e.d.. Op prinsjesdag mogen we de WEFhoeren gewoon uitjoelen natuurlijk.
- Demonstraties kunnen qua locatie beperkt worden door het recht op rust van anderen. Bij het bezoeken van een abortuskliniek en een moskee bijvoorbeeld. Dus je mag wel voor een moskee varkenslever of korans gaan barbecuen, maar niet om de mensen die naar het vrijdaggebed oid gaan te storen en te pesten.
- Tegendemonstraties hoeven niet tegelijkertijd gefaciliteerd te worden op een naburige plek, maar mogen ook geen reden zijn de andere demonstratie wegens veiligheidsrisico te verbieden. De demonstratie van de eerste aanmelder gaat door en bij een veiligheidsrisico wordt de tegendemonstratie weggeknuppeld.

-
Of de overheid tornt gewoon helemaal niet aan een grondrecht zoals het demonstratierecht en laat Hugo dit maar helemaal niet doen.

Ik vind een demonstratie bij een moskee belachelijk, het is triest van Wagensveld maar dat burgemeesters dit bemoeilijken en verbieden maakt van Wagensveld van treurige man naar een held.
  zaterdag 20 april 2024 @ 18:48:30 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213272822
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:15 schreef Origami94 het volgende:
Misschien kunnen ze FOK! ook verbieden. Komen deze zure babyboomers eens een keer buiten :')
Qua zuurgraad haalt anno 2024 niets het bij de chronisch gekwetst-verontwaardigde woke-brigade, XR voorop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213272826
Ik zou weleens een massa demonstratie willen zien tegen dit: https://www.dumpert.nl/zoek/Ov?selectedId=7789973_f5ab0556

Het zou je moeder, dochter, tante of beste vriendin zijn.. zo beschouw ik de vrouw ookal ken ik haar niet. Dat het flink zuur mag worden voor zulke verrijkers, dáár moet Marcouch zich druk om maken en niks anders.

Marcouch zou dit filmpje verplicht dagelijks moeten kijken, meerdere keren, voor straf.
pi_213272841
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:47 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Of de overheid tornt gewoon helemaal niet aan een grondrecht zoals het demonstratierecht en laat Hugo dit maar helemaal niet doen.

Ik vind een demonstratie bij een moskee belachelijk, het is triest van Wagensveld maar dat burgemeesters dit bemoeilijken en verbieden maakt van Wagensveld van treurige man naar een held.
Het maakt van die burgemeesters rechtsstaatondermijners.

Dat is het probleem, niet wanneer dergelijke beperkingen wettelijk zouden zijn want dan is er geen willekeur en hangt het niet van de inhoudelijke boodschap van de demonstratie af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213272867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Qua zuurgraad haalt anno 2024 niets het bij de chronisch gekwetst-verontwaardigde woke-brigade, XR voorop.
XR bestaat voornamelijk uit jongeren, lid van de pech generatie waarvan 1/3 depressief of geestelijke problemen heeft, geen huis kan kopen en een studieschuld "heeft geerfd". En dan gaat het allang niet meer om de slechte arbeidsomstandigheden (niet iedereen krijg een vast contract zoals vroeger), geen huis meer van de staat of niet op kamers kunnen gaan en de constante dreiging van een wereldoorlog.

Laat ze lekker joh. Ben het er niet mee eens maar zure boomers mogen echt een keer in de spiegel gaan kijken als er kritiek is dat ze de wereld steeds slechter achterlaten.
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:00:01 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213272909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
XR bestaat voornamelijk uit jongeren, lid van de pech generatie waarvan 1/3 depressief of geestelijke problemen heeft, geen huis kan kopen en een studieschuld "heeft geerfd". En dan gaat het allang niet meer om de slechte arbeidsomstandigheden (niet iedereen krijg een vast contract zoals vroeger), geen huis meer van de staat of niet op kamers kunnen gaan en de constante dreiging van een wereldoorlog.

Laat ze lekker joh. Ben het er niet mee eens maar zure boomers mogen echt een keer in de spiegel gaan kijken als er kritiek is dat ze de wereld steeds slechter achterlaten.
XR bestaat vooral uit hypocriet volk dat zelf al 33 keer de wereld is over gereisd (ter 'zelfontdekking' en om 'cultuur op te snuiven, liefst een niet-witte, niet-kapitalistische, niet-racistische cultuur), geen dag zonder alle luxe die Nederland kent kan (wijs ze eens op de kobaltmijnen in Congo en hoe dat helpt om hun 'AKSIE-BERICHTEN' op twitter te verspreiden) en graag de hele Westerse manier van leven omver wil werpen (lees hun Missie) zonder aan te geven wat dan wel de bedoeling is.

Kun je boomers de schuld blijven geven, die hebben meer gewerkt en meer belasting afgedragen dan al die hippies bij elkaar ooit zullen doen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213272940
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
XR bestaat vooral uit hypocriet volk dat zelf al 33 keer de wereld is over gereisd (ter 'zelfontdekking' en om 'cultuur op te snuiven, liefst een niet-witte, niet-kapitalistische, niet-racistische cultuur), geen dag zonder alle luxe die Nederland kent kan (wijs ze eens op de kobaltmijnen in Congo en hoe dat helpt om hun 'AKSIE-BERICHTEN' op twitter te verspreiden) en graag de hele Westerse manier van leven omver wil werpen (lees hun Missie) zonder aan te geven wat dan wel de bedoeling is.

Kun je boomers de schuld blijven geven, die hebben meer gewerkt en meer belasting afgedragen dan al die hippies bij elkaar ooit zullen doen
Louter een frame mijn beste, ken er twee en die hebben geen jubelton van mama en papa gekregen.

XR is inderdaad wel overwegend blank maar ook blanken kunnen het slecht hebben
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:05:36 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213272964
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:03 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Louter een frame mijn beste, ken er twee en die hebben geen jubelton van mama en papa gekregen.

XR is inderdaad wel overwegend blank maar ook blanken kunnen het slecht hebben
Een frame ja? Zoals met boomers?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213272987
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een frame ja? Zoals met boomers?
de oude generatie heeft het veel beter dan de nieuwe generatie en krijgt minder kansen, tada het ontstaan van xr
pi_213272996
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
XR bestaat voornamelijk uit jongeren, lid van de pech generatie waarvan 1/3 depressief of geestelijke problemen heeft, geen huis kan kopen en een studieschuld "heeft geerfd". En dan gaat het allang niet meer om de slechte arbeidsomstandigheden (niet iedereen krijg een vast contract zoals vroeger), geen huis meer van de staat of niet op kamers kunnen gaan en de constante dreiging van een wereldoorlog.

Laat ze lekker joh. Ben het er niet mee eens maar zure boomers mogen echt een keer in de spiegel gaan kijken als er kritiek is dat ze de wereld steeds slechter achterlaten.
Zure boomers zijn onderdeel van het zelfde systeem waar gen Z nu ook onderdeel van is. Je kunt boomers niet persé de schuld geven dat zij de wereld steeds slechter achterlaten. Daar doen we met zijn allen aan mee. Maar zolang ze al twitterend hun punten duidelijk proberen te maken en enkel maar op de snelweg gaan zitten is het een louter hypocriet clubje.
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:10:56 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213273009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
de oude generatie heeft het veel beter dan de nieuwe generatie en krijgt minder kansen, tada het ontstaan van xr
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 april 2024 @ 19:56:33 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213273364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
de oude generatie heeft het veel beter dan de nieuwe generatie en krijgt minder kansen, tada het ontstaan van xr
Volgens mij klopt je zinsopbouw niet. Je zegt dat de oude generatie het beter heeft, én dat deze oude generatie minder kansen heeft.

Is dit nu écht wat je bedoelt? Ik kan er anders geen chocola van maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 20 april 2024 @ 20:39:08 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213273709
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:08 schreef Origami94 het volgende:

[..]
de oude generatie heeft het veel beter dan de nieuwe generatie en krijgt minder kansen, tada het ontstaan van xr
Dat kun jij onmogelijk vergelijken als je die tijd niet meegemaakt hebt. Ik kan je vertellen dat we in materiële zin sinds de jaren '90 enorm op vooruit gegaan zijn. Als we de klok 40 jaar terugdraaien naar 1984 wil ik jou wel eens zien wat nu werkelijk beter is, nu of toen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 20 april 2024 @ 20:47:31 #49
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_213273802
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 18:54 schreef Origami94 het volgende:

[..]
XR bestaat voornamelijk uit jongeren, lid van de pech generatie waarvan 1/3 depressief of geestelijke problemen heeft, geen huis kan kopen en een studieschuld "heeft geerfd". En dan gaat het allang niet meer om de slechte arbeidsomstandigheden (niet iedereen krijg een vast contract zoals vroeger), geen huis meer van de staat of niet op kamers kunnen gaan en de constante dreiging van een wereldoorlog.

Laat ze lekker joh. Ben het er niet mee eens maar zure boomers mogen echt een keer in de spiegel gaan kijken als er kritiek is dat ze de wereld steeds slechter achterlaten.
Wat een onzin zeg. De werkomstandigheden van vroeger waren veel zwaarder dan nu. Neem alleen maar werken in de zorg. Zie hoeveel hulpmiddelen er nu zijn om het werk lichter te maken voor het personeel. Dat was er vroeger niet hoor en dat geldt niet alleen voor werken in de zorg.

Geestelijke problemen zoals depressies en 'burnouts' werden vroeger niet als dusdanig herkend en afgedaan als zijnde een beetje somber of wat moe. Niets wat een weekje vakantie op de camping van Hoek van Holland niet kan oplossen.

En de dreiging van een wereldoorlog was er toen net zo goed. Wel eens van de koude oorlog gehoord?

Elke generatie brult dat die het beter gaat doen dan de vorige generatie. Maar komt puntje bij paaltje dan maken ze er net zo'n zootje van.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_213274059
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 20:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat kun jij onmogelijk vergelijken als je die tijd niet meegemaakt hebt. Ik kan je vertellen dat we in materiële zin sinds de jaren '90 enorm op vooruit gegaan zijn. Als we de klok 40 jaar terugdraaien naar 1984 wil ik jou wel eens zien wat nu werkelijk beter is, nu of toen.
Jeej Iphones
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')