abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:17:17 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371429
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:58 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Met flinke overwaarde?
Decenia inschrijftijd?

Kleinere woningen zijn goedkoper dan ze achter laten? Je spaarcenten inleggen? Senioren hypotheek? Verhuizen naar een andere regio?

Denk dat het voor de huidige 25+ ers zwaarder is dan voor de bejaarden.
Ja werkelijk? Zijn kleinere woningen goedkoper?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213371436
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar zijn we weer. 'vroeger dit vroeger dat'. Het is niet vroeger, het is nu, en al je geblaat gaat daar niks aan veranderen. Mensen gaan niet verhuizen omdat jij dat wil, mensen gaan niet kleiner wonen omdat jij dat wil. Je kunt het blijven roepen maar het gaat. niet. gebeuren.

Deal with it.
Ik zeg nergens dat ik dat wil, maar zeer veel jongeren zeggen dat.
Jij hebt geen kinderen dat straks met deze ellende een dak mag zoeken. Typisxh kinderloos gedachten. Jeugd is de toekomst zorg goed voor ze!
Interessant he ?
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:19:20 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371450
Lijkt me wel een goed plan trouwens, naar een andere regio verhuizen, en dan iedere vrijdag even het halve land door om op de kleinkinderen te passen, in plaats van een paar km verderop zitten, ze van school kunnen halen en dan lekker bij oma in de tuin op de trampoline kunnen laten spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:19:46 #204
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213371454
Ik weet wel dat de mening hier is als ik zelf goed zit zal het allemaal wel.

Ik zit zelf ook op een prima positie in de huizenmarkt (wat ik niet gedacht had tijdens de kredietcrisis trouwens, we paid our dues) maar ik kan me wel zorgen maken over waar het heen gaat. Voor mijn kind maar ook gewoon voor het feit dat ik mijn medemensen allemaal een plek gun om te wonen.

Het is zeer moeilijk voor starter, alleenstaande of lage inkomens in zowel de huur- als koopmarkt. Dit valt niet te ontkennen.

Ik denk dat er best wel wat ouderen zijn die baat zouden hebben bij een kleinere, gelijkvloerse woning maar ondanks dat de vergrijzing bekend was zijn er maar weinig seniorenwoningen gebouwd, bejaardenhuizen zijn afgeschaft etc en draagt dat bij aan het probleem. Er zit weinig beweging in de markt.

Ik heb ook niet een kant en klare oplossing maar je ogen sluiten en vanaf je eigen goede plekje roepen dat dit de realiteit is en je het maar moet accepteren en het allemaal jaloezie is vind ik een dikke middelvinger naar de volgende generatie.

En je doet het als volgende generatie ook nooit goed. Klagen dat beide ouders werken, kinderen bij de BSO zitten, dat er meebetaald moet worden aan kinderopvangtoeslag van hun belastingcenten, waarom neem je de maximale hypotheek en nog meer wordt hen verweten maar het is nodig om de gemiddelde huizenprijs te kunnen betalen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:20:07 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:17 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ik dat wil, maar zeer veel jongeren zeggen dat.
Jij hebt geen kinderen dat straks met deze ellende een dak mag zoeken. Typisxh kinderloos gedachten. Jeugd is de toekomst zorg goed voor ze!
Hoezo heeft hij geen kinderen?! :?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:21:56 #206
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213371472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoezo heeft hij geen kinderen?! :?
Hij heeft in wat hij letterlijk schrijft op zich wel gelijk :+
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:24:16 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef laziness het volgende:

Ik zit zelf ook op een prima positie in de huizenmarkt (wat ik niet gedacht had tijdens de kredietcrisis trouwens, we paid our dues) maar ik kan me wel zorgen maken over waar het heen gaat. Voor mijn kind maar ook gewoon voor het feit dat ik mijn medemensen allemaal een plek gun om te wonen.

Het is zeer moeilijk voor starter, alleenstaande of lage inkomens in zowel de huur- als koopmarkt. Dit valt niet te ontkennen.

Ik denk dat er best wel wat ouderen zijn die baat zouden hebben bij een kleinere, gelijkvloerse woning maar ondanks dat de vergrijzing bekend was zijn er maar weinig seniorenwoningen gebouwd, bejaardenhuizen zijn afgeschaft etc en draagt dat bij aan het probleem. Er zit weinig beweging in de markt.

Ik heb ook niet een kant en klare oplossing maar je ogen sluiten en vanaf je eigen goede plekje roepen dat dit de realiteit is en je het maar moet accepteren en het allemaal jaloezie is vind ik een dikke middelvinger naar de volgende generatie.

En je doet het als volgende generatie ook nooit goed. Klagen dat beide ouders werken, kinderen bij de BSO zitten, dat er meebetaald moet worden aan kinderopvangtoeslag van hun belastingcenten, waarom neem je de maximale hypotheek en nog meer wordt hen verweten maar het is nodig om de gemiddelde huizenprijs te kunnen betalen.
Herkenbaar, ik heb ook wat buren die er "niet aan moeten denken" dat er in hun "vrije uitzicht" huizen gebouwd gaan worden, terwijl ze zelf ook kinderen hebben die binnen 10 jaar ergens moeten wonen.
Die moeten dan kennelijk maar in het uitzicht van een ander wonen.

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat we op termijn mensen achter ons te wonen krijgen, en zoals het er nu voor staat zal dat binnen een jaar of 5 zijn.
Prima, ik hoop dat het betaalbare appartementen zijn die hier in de regio erg gewild zijn.
Want ja, mijn kinderen moeten ook wonen, en de kinderen van de buren die hun vrije uitzicht niet verstoord willen hebben ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213371504
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef Leandra het volgende:
Lijkt me wel een goed plan trouwens, naar een andere regio verhuizen, en dan iedere vrijdag even het halve land door om op de kleinkinderen te passen, in plaats van een paar km verderop zitten, ze van school kunnen halen en dan lekker bij oma in de tuin op de trampoline kunnen laten spelen.
Zeggen ze toch ook tegen de jonge lui ga 100 km verderop wonen?

En elke week naar oma, dat is al decenia niet meer.

Hier in Twente kost een 60 m2 flatje minder dan een 140 m2 2 kapper uit de 70s 80s
Dus ja het is goedkoper, flink ook.
Interessant he ?
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:26:45 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hij heeft in wat hij letterlijk schrijft op zich wel gelijk :+
Met je kinderloos gedachten :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:29:26 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_213371540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:25 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Hier in Twente kost een 60 m2 flatje minder dan een 140 m2 2 kapper uit de 70s 80s
Dan hebben we het wel over label G gok ik. In mijn doarp in Twente staan men op hun achterste benen omdat een nieuwbouw appartement letterlijk (veel) meer kost dan ik vorig jaar voor mijn 2/1 kapper ook nieuwbouw betaalde.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:29:50 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213371543
quote:

[..]

Ehm, je hebt het over wat kleiner gaan wonen en dan is je voorbeeld van 140m² naar 60m²? Serieus? Dat noem je "wat kleiner wonen"???

Geen wonder dat het goedkoper is, als je bijna 60% van je woonruimte inlevert.

Ik vang mijn kleinkinderen gewoon op vrijdag op hoor.
Dan is er op de school van mijn kleinzoon geen BSO beschikbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213372067
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm, je hebt het over wat kleiner gaan wonen en dan is je voorbeeld van 140m² naar 60m²? Serieus? Dat noem je "wat kleiner wonen"???

Geen wonder dat het goedkoper is, als je bijna 60% van je woonruimte inlevert.

Ik vang mijn kleinkinderen gewoon op vrijdag op hoor.
Dan is er op de school van mijn kleinzoon geen BSO beschikbaar.
Soms vergeet ik hoe oud je al bent

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:29 schreef laziness het volgende:

[..]
Dan hebben we het wel over label G gok ik. In mijn doarp in Twente staan men op hun achterste benen omdat een nieuwbouw appartement letterlijk (veel) meer kost dan ik vorig jaar voor mijn 2/1 kapper ook nieuwbouw betaalde.
En goedkoper in aanschaf. Maar duurder in bewoning want naast label G heb je ook ineens een VvE
pi_213372207
quote:

[..]

Elke week naar opa en oma is juist helemaal van nu, ik zie bij het schoolplein van mijn kinderen elke dag diverse opa's en oma's staan.
pi_213373895
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:19 schreef laziness het volgende:
Dat is al tijden hier zo, of voorbeelden laten zien uit Schubbekutteveen dat echt wel iedereen kan kopen, maar hoe lager de prijs hoe meer mensen gaan overbieden. Recentelijk heb ik zelf op een paar woningen geboden, maar heb ook gezien wat anderen op mijn appartement en op appartementen uit het complex bieden en dat is zoals ik het zie vaak zo'n 10% boven de vraagprijs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213373987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Soms vergeet ik hoe oud je al bent
[..]
En goedkoper in aanschaf. Maar duurder in bewoning want naast label G heb je ook ineens een VvE
VVE zit groot onderhoud in... label G onzin maar C , 275k in Twente een prima flat met lift 2 slaapkamers, groot balkon. Perfect voor de oudjes, na een jaar of 10 de 6 plankjes...
Oma laat een 70s enkelglas achter wat 10x zoveel energie slurpt. Je moet niet alleen naar je centen kijken maar ook comfort, een hotel is duurder dan een camping maar dat zie je terug in comfort.
Interessant he ?
  dinsdag 30 april 2024 @ 18:39:31 #216
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213374084
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:28 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
VVE zit groot onderhoud in... label G onzin maar C , 275k in Twente een prima flat met lift 2 slaapkamers, groot balkon. Perfect voor de oudjes, na een jaar of 10 de 6 plankjes...
Oma laat een 70s enkelglas achter wat 10x zoveel energie slurpt. Je moet niet alleen naar je centen kijken maar ook comfort, een hotel is duurder dan een camping maar dat zie je terug in comfort.
Alleen doen de oudjes dat niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213374131
quote:

[..]
Ik dacht dat je claimde dat bejaarden aan onderhoud deden, dan zit er toch geen enkel glas meer in.
pi_213374288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik dacht dat je claimde dat bejaarden aan onderhoud deden, dan zit er toch geen enkel glas meer in.
Onderhoud is wat anders dan moderniseren/isoleren... snap je dat?
Interessant he ?
  dinsdag 30 april 2024 @ 18:59:44 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213374306
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:58 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Onderhoud is wat anders dan moderniseren/isoleren... snap je dat?
Als je nu nog enkel glas hebt dan heb je ook qua onderhoud steken laten vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:01:36 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213374329
quote:

[..]
Ah, je verzint dus dat oma haar jaren 70 hut al jaren niet normaal onderhouden heeft... enkel glas, ffs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213374435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 18:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je nu nog enkel glas hebt dan heb je ook qua onderhoud steken laten vallen.
Dan zijn er volgens jou veel woningen aan het lot overlaten, zie regelmatig woningen op funda waar lange na niet overal hr++ glas in zit.
Maar gewoon prima in de lak zit.
Interessant he ?
pi_213374621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar zijn we weer. 'vroeger dit vroeger dat'. Het is niet vroeger, het is nu, en al je geblaat gaat daar niks aan veranderen. Mensen gaan niet verhuizen omdat jij dat wil, mensen gaan niet kleiner wonen omdat jij dat wil. Je kunt het blijven roepen maar het gaat. niet. gebeuren.

Deal with it.
Zullen we dan eens beginnen met bouwen naar behoefte. Mijn ouders wonen in een mooi huis op het vergrijzende platteland. Het huis en daarmee de onderhoud, begint met 160m2 en 1200 m2 grond wel wat een last te worden. Gelukkig worden er binnenkort nieuwe huizen gebouwd in hun woonplaats, een uitgelezen kans om kleiner te gaan wonen.

Vergadering naar vergadering is het gegaan over de behoeftes die er leven in de woonplaats. De conclusie is dat er behoefte is aan kleinere huizen voor senioren en starterswoningen. Het resultaat is dat er nieuwe watervilla’s gebouwd worden, villa’s die sowieso vrij gekomen wanneer er kleinere huizen voor senioren gebouwd werden.
pi_213374692
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:11 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Dan zijn er volgens jou veel woningen aan het lot overlaten, zie regelmatig woningen op funda waar lange na niet overal hr++ glas in zit.
Er zit nog wel wat tussen enkelglas en hr++ he?
pi_213374709
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er zit nog wel wat tussen enkelglas en hr++ he?
En asbest !
Interessant he ?
  dinsdag 30 april 2024 @ 19:37:20 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213374783
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 19:11 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Het mag ook gewoon jaren 80/90 dubbel glas zijn wat mij betreft.
Maar ja, ik vind het wel achterstallig onderhoud als je daar al die jaren niets aan gedaan hebt
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')