abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! donderdag 18 april 2024 @ 20:18:07 #1
367000 roos94
pi_213252297
Man man man, dat is me toch een partijtje verschrikkelijk. Moest vandaag weer.

Ik verzorg mijn gebit erg goed, heb ook nooit gaatjes of wat. 2x per jaar controle en dan halen ze altijd beetje tandsteen weg met zo'n apparaat wat een afschuwelijk geluid maakt.

Als kind ging ik al door de grond en nu nog steeds. Ik vind dat serieus zo pijnlijk, mijn keizersnede nasleep vond ik makkelijker te handelen dan dit.

Als de tandarts bezig is zet ik mijn nagels in mijn huid en ga heel hard duwen om de pijn te doorstaan. Wie herkent dit?
  donderdag 18 april 2024 @ 20:21:57 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213252348
Idem ditto. Naar de tandarts gaan is één van de meeste hatelijke dingen om te doen. Maar daarna wel blij dat het weer voorbij is *O*
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_213253389
Terechte klacht. Die mondhygiënist is hier ook verschrikkelijk.
Je tandvlees bloed!
Ja vind je het gek als je er eerst een kwartier lang met ijzeren haken doorheen loopt te raggen :')
blablablabla
pi_213254837
Drama inderdaad! Hier heeft de mondhygiënist het een keer tandsteen met een haak/krabber/whatever weg willen halen. Dat is zowaar nog gemener qua pijn en het gekras echt immens vervelend. Dus daar probeer ik maar aan te denken als ze nu tandsteen weghalen. Het kan nog vervelender als ze het niet elektrisch doen.
pi_213255616
doet hij dat met zo'n hoge frequentie metalen tril ding?

Misschien zitten we wel bij dezelfde tandarts....
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 08:44:27 #6
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213255850
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:33 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht. Die mondhygiënist is hier ook verschrikkelijk.
Je tandvlees bloed!
Ja vind je het gek als je er eerst een kwartier lang met ijzeren haken doorheen loopt te raggen :')
@GGMM heeft hier ook wel eens last van. Heel vervelend ja.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213256522
Ik ben blij dat ze het hier sinds corona weer met een haakje doen ipv dat electrische ding. Dat hoge toontje en het koude water vond ik echt naar. Met de krabber heb ik er geen last van

(deden ze destijds omdat het minder spetterde, dus minder kans op besmetting)
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 april 2024 @ 09:46:33 #8
485843 crew  Jippie
pi_213256526
Vind dat geluid van tandsteen verwijderen niet hinderlijk. Vind het water wat tijdens het boren niet wordt afgezogen uit je mond veel hinderlijker.
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 10:00:37 #9
35723 crew  GGMM
pi_213256701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:33 schreef Elan het volgende:
Terechte klacht. Die mondhygiënist is hier ook verschrikkelijk.
Je tandvlees bloed!
Ja vind je het gek als je er eerst een kwartier lang met ijzeren haken doorheen loopt te raggen :')
Als je zelf gewoon stokert (@DombohetOlifantje1) en je gebit goed verzorgt bloedt dat niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_213257031
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:00 schreef GGMM het volgende:

[..]
Als je zelf gewoon stokert (@:dombohetolifantje1) en je gebit goed verzorgt bloedt dat niet.
Dat zei hij ook steeds maar die fase zijn we inmiddels voorbij omdat het uiteindelijk toch weer ontstoken is. Terwijl ik dagelijks 2 verschillende formaten raggertjes die hij geadviseerd heeft en flosdraad gebruik.

Beetje verdoving werkt prima daarentegen :) ! (Ja mietje, dat wel)
blablablabla
pi_213257530
Wat een vervelende gebitsperikelen weer Kluun!

Even serieus: dat gepulk vind ik niet zo heel erg, dat na afloop je gebit een poosje lijkt te jeuken daarentegen...
  vrijdag 19 april 2024 @ 16:08:46 #12
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213260536
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:18 schreef roos94 het volgende:
Man man man, dat is me toch een partijtje verschrikkelijk. Moest vandaag weer.

Ik verzorg mijn gebit erg goed, heb ook nooit gaatjes of wat. 2x per jaar controle en dan halen ze altijd beetje tandsteen weg met zo'n apparaat wat een afschuwelijk geluid maakt.

Als kind ging ik al door de grond en nu nog steeds. Ik vind dat serieus zo pijnlijk, mijn keizersnede nasleep vond ik makkelijker te handelen dan dit.

Als de tandarts bezig is zet ik mijn nagels in mijn huid en ga heel hard duwen om de pijn te doorstaan. Wie herkent dit?
Geef je even een seintje als er een dag is waarop de de samenleving niet op kosten jaagt?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213270347
Hoewel het niet prettig is heb ik het ook nooit als echt pijnlijk ervaren.
Conscience do cost.
  zaterdag 20 april 2024 @ 13:46:05 #14
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213270358
Ik vind het altijd heerlijk om daar in die stoel te liggen terwijl de mondhygiëniste bezig is en d'r borsten tegen mijn hoofd duwt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Redactie Frontpage zaterdag 20 april 2024 @ 13:48:01 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213270378
Gelukkig heb ik geen gevoelige tandhalzen, ultrasoon doet heel soms een beetje pijn, krabben 0,0. Maar dat ultrasone gaat inderdaad door merg en been.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213288349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een vervelende gebitsperikelen weer Kluun!

Even serieus: dat gepulk vind ik niet zo heel erg, dat na afloop je gebit een poosje lijkt te jeuken daarentegen...
Kreeg ook kluun vibes.
pi_213289917
Mijn nieuwe tandarts heeft ook zo'n elektrische tandsteenverwijderunit en ik vind het wel relaxed vergeleken met dat gekrab met dat haakje vroeger. Duurt heel kort en veel minder pijn omdat niet m'n hele bek met geweld aan gort wordt gekrabd.

Waar ik zelf nooit aan kan wennen is als er iets weggeboord of -geslepen moet worden, dat voelt altijd alsof ze m'n halve gebit met een drilboor aan het verpulveren zijn :')
pi_213315591
Oh dat is hel
En ik ga naar de tandartsen/mondhygiënisten in opleiding. Dus ze werken al trager, maar daarna gaat de docent ook nog eens door je mond heen. Wel goedkoop en minder eng, ze haasten zich niet door je mond heen en zo. Alleen het doet zo'n zeer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_213328657
Als het geluid vervelend is, kan je gewoon oordoppen or muziek dopjes in doen.
Bij mij doet het verwijderen nooit pijn. Ben na 3 minuten ook altijd weer klaar.
Extra goed poetsen bij de probleem plekken, 2 keer per dag helpt. En 2x flossen per dag helpt ook.
Zelf krijg ik alleen tandsteen achter mijn ondertanden. Maar nu komt daar ook bijna helemaal niets meer.
pi_213329100
Je moet ook geen tandpasta met fluoride gebruiken is gif. Zelf wat maken door halve theelepel vit C poeder, halve theelepel baking soda en theelepel waterstofperoxide 3% in een halve kop water oplossen ff spoelen en uitspugen en dan ermee poetsen dat helpt tegen die aanslag. En zelf tandpasta maken kan je door goeie kwaliteit kokosolie, baking soda en waterstofperoxide 3% te mixen.
pi_213331674
Je kunt er ook voor opteren gewoon normaal te poetsen en stokeren. Dan ontwikkel je ook geen tandsteen dat verwijderd moet worden.
pi_213331713
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 00:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
Je moet ook geen tandpasta met fluoride gebruiken is gif.
Alles is gif in de juiste dosis. Van dat beetje fluoride in tandpasta ga je niet dood.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 26 april 2024 @ 11:38:05 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_213331776
oh my god, als ze achter je voortanden gaan zitten vroeten, net of ze gitaar spelen met een zenuw :r
Maar niet uit hoe goed ik poets, het komt altijd weer terug.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_213331795
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:18 schreef roos94 het volgende:

Ik verzorg mijn gebit erg goed, heb ook nooit gaatjes of wat. 2x per jaar controle en dan halen ze altijd beetje tandsteen weg met zo'n apparaat wat een afschuwelijk geluid maakt.

Als kind ging ik al door de grond en nu nog steeds. Ik vind dat serieus zo pijnlijk
Dat komt meestal omdat het water koud is en de tip van dat ding tussen je tand en tandvlees komt. Als je tandvlees dan een beetje ontstoken is, doet dat best pijn. Daarnaast bereikt het geluid via het kaakbot direct je oor, dus het klinkt mega luid. Meestal wordt de pijn wat minder als je tandarts warm(er) water gebruikt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_213436507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:31 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Alles is gif in de juiste dosis. Van dat beetje fluoride in tandpasta ga je niet dood.
Nee niet dood maar je pijnappelklier vind het niet zo fijn en krimpt ervan en kan je later veel slechter slapen ook.
pi_213436518
Dat polijstding is dan weer wel lekker. Als dit al pijn doet hoop ik niet voor je dat je ooit een wortelkanaalbehandeling of apexresectie nodig hebt.
  Miss 200.000.000! maandag 6 mei 2024 @ 02:04:12 #27
367000 roos94
pi_213436594
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 01:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dat polijstding is dan weer wel lekker. Als dit al pijn doet hoop ik niet voor je dat je ooit een wortelkanaalbehandeling of apexresectie nodig hebt.
Dat is toch met verdoving?
pi_213436638
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:04 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dat is toch met verdoving?
De behandeling zelf wel, maar de pijn voor je naar de tandarts kan is niet te harden.
  Miss 200.000.000! maandag 6 mei 2024 @ 02:26:59 #29
367000 roos94
pi_213436644
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 02:23 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

[..]
De behandeling zelf wel, maar de pijn voor je naar de tandarts kan is niet te harden.
Ik heb dry socket gehad, dat staat volgensmij op nummer 1 van ergste pijnen in je smoel. Na dry socket kun je alles aan.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 03:50:52 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213436710
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:46 schreef Jippie het volgende:
Vind wat tijdens het boren niet wordt afgezogen uit je mond veel hinderlijker.
Ow behave
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213507446
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:18 schreef roos94 het volgende:
Man man man, dat is me toch een partijtje verschrikkelijk. Moest vandaag weer.

Ik verzorg mijn gebit erg goed, heb ook nooit gaatjes of wat. 2x per jaar controle en dan halen ze altijd beetje tandsteen weg met zo'n apparaat wat een afschuwelijk geluid maakt.

Als kind ging ik al door de grond en nu nog steeds. Ik vind dat serieus zo pijnlijk, mijn keizersnede nasleep vond ik makkelijker te handelen dan dit.

Als de tandarts bezig is zet ik mijn nagels in mijn huid en ga heel hard duwen om de pijn te doorstaan. Wie herkent dit?
Tip van Flip; een uur voor de afspraak 2 paracetemol innemen ^O^
pi_213546244
Net weer geweest. Beetje met een water floss bezig geweest en de restje met een haakje gekrabd. Gelukkig doen ze het daar niet meer electrisch.
pi_213554291
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Net weer geweest. Beetje met een water floss bezig geweest en de restje met een haakje gekrabd. Gelukkig doen ze het daar niet meer electrisch.
Hier in België ook alleen nog maar met een haakje. Gewoon bij de tandarts. Die machine blijkt zo schadelijk te zijn voor je gebit en je glazuur.
pi_213622648
Naast alle ervaringen en adviezen: mijn ervaring is dat langer en grondiger poetsen (dan maar 2 x 5 min.) echt helpt tegen tandsteen. Nu doet de tandsarts het tandsteen verwijderen. en is het met een paar haakjes gebeurd.

Met de mondhygiëniste ben ik echt compleet klaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213623060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:28 schreef Bugno3 het volgende:
Je kunt er ook voor opteren gewoon normaal te poetsen en stokeren. Dan ontwikkel je ook geen tandsteen dat verwijderd moet worden.
Denk dat vooral regelmatig stoken en flossen goed kunnen helpen. Ik stook en flos iedere dag (soms meerdere keren op een dag) en heb idd nooit tandsteen.
  Miss 200.000.000! maandag 20 mei 2024 @ 05:39:30 #36
367000 roos94
pi_213624299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:28 schreef Bugno3 het volgende:
Je kunt er ook voor opteren gewoon normaal te poetsen en stokeren. Dan ontwikkel je ook geen tandsteen dat verwijderd moet worden.
Leuk verhaal, jij hebt vast geen spalkjes.
pi_213625161
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 05:39 schreef roos94 het volgende:

[..]
Leuk verhaal, jij hebt vast geen spalkjes.
Ja, dat inderdaad. Dat is de enige plek waar consequent tandsteen ontstaat.
  Miss 200.000.000! maandag 20 mei 2024 @ 09:19:11 #38
367000 roos94
pi_213625209
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 09:14 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ja, dat inderdaad. Dat is de enige plek waar consequent tandsteen ontstaat.
Same.
pi_213662181
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:18 schreef roos94 het volgende:
Man man man, dat is me toch een partijtje verschrikkelijk. Moest vandaag weer.

Ik verzorg mijn gebit erg goed, heb ook nooit gaatjes of wat. 2x per jaar controle en dan halen ze altijd beetje tandsteen weg met zo'n apparaat wat een afschuwelijk geluid maakt.

Als kind ging ik al door de grond en nu nog steeds. Ik vind dat serieus zo pijnlijk, mijn keizersnede nasleep vond ik makkelijker te handelen dan dit.

Als de tandarts bezig is zet ik mijn nagels in mijn huid en ga heel hard duwen om de pijn te doorstaan. Wie herkent dit?
Ik had hier eerder ergens op fok een topic over geopend. Was een zware pain in the ass. Bijna een trauma aan overgehouden.

Vorig jaar voor het eerst eens na 15 jaar de tandarts bezocht, speciaal om tandsteen te laten verwijderen. Je kunt al raden de mate en diepte van tandsteen die zich in 15 jaar tijd verzameld heeft. Het was zo veel dat we het ondergebit moesten opsplitsen in twee sessies. De vrouw was bijna 1 uur bezig om slechts helft van een gebit te doen. Ik had bij de eerste keer ervoor gekozen om het zonder verdoving te laten doen.

Man man man, hoe diep zij die haak wel niet moest zetten. De mevrouw was verbaasd over mijn pijngrens. Het erge kwam pas erna. Ik bloedde uit een tand namelijk bijna 48 uur lang. Ik kon helemaal niks meer want om de halve minuut lag mijn mond vol bloed. Als ik langer dan een minuut wachtte met uitspugen vormde er zich een dikke slijmerige bloedklonter. Kon niet slapen niks. Wat een verschrikkelijke ervaring was dat. Na weekje of 4 deed de mevrouw de overige helft van het ondergebit. Die liet ik wel verdoven. Gelukkig geen nabloeding gehad. Nu volg ik gewoon het schema en stel ik het absoluut niet meer uit.

Vorige week een afspraak / half jaarlijkse controle gehad. Mevrouw heeft dit keer het bovengebit gedaan want vorig jaar hadden we die niet meegenomen omdat er een tussentijdse wortelkanaalbehandeling ingepland was.

Zonder verdoving + ook een andere tandarts. Gelukkig ging dat goed. Wel beetje pijn maar viel reuze mee. Geen gekke nabloeding. Ze heeft ondergebit ook gelijk meegenomen omdat daar opnieuw wat tandsteen was opgebouwd. Nu stellen we een plan op om elke 4 maanden het gebit te laten reinigen. Omdat al het opgebouwde tandsteen van 15 jaar nu volledig weg is, zullen de volgende behandelingen gewoon van kortere duur zijn.

Ze heeft mij ook gelijk het advies gegeven om te poetsen met een elektrische tandenborstel en ragertjes te gebruiken.

Sorry voor lange verhaal maar dat is tot nu toe mijn ervaring met tandsteen verwijderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 23-05-2024 22:47:52 ]
pi_213662196
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 11:28 schreef Bugno3 het volgende:
Je kunt er ook voor opteren gewoon normaal te poetsen en stokeren. Dan ontwikkel je ook geen tandsteen dat verwijderd moet worden.
Mondhygiëniste vertelde mij tand tandenstokers niet effectief zijn en juist ragertjes moet gebruiken.
pi_213663257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Mondhygiëniste vertelde mij tand tandenstokers niet effectief zijn en juist ragertjes moet gebruiken.
Ligt dacht ik aan de afstand tussen je tanden. Ik heb een plek waar ik moet flossen of rageren, omdat de stoker daar niet tussen komt.
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 mei 2024 @ 06:45:17 #42
367000 roos94
pi_213663259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik had hier eerder ergens op fok een topic over geopend. Was een zware pain in the ass. Bijna een trauma aan overgehouden.

Vorig jaar voor het eerst eens na 15 jaar de tandarts bezocht, speciaal om tandsteen te laten verwijderen. Je kunt al raden de mate en diepte van tandsteen die zich in 15 jaar tijd verzameld heeft. Het was zo veel dat we het ondergebit moesten opsplitsen in twee sessies. De vrouw was bijna 1 uur bezig om slechts helft van een gebit te doen. Ik had bij de eerste keer ervoor gekozen om het zonder verdoving te laten doen.

Man man man, hoe diep zij die haak wel niet moest zetten. De mevrouw was verbaasd over mijn pijngrens. Het erge kwam pas erna. Ik bloedde uit een tand namelijk bijna 48 uur lang. Ik kon helemaal niks meer want om de halve minuut lag mijn mond vol bloed. Als ik langer dan een minuut wachtte met uitspugen vormde er zich een dikke slijmerige bloedklonter. Kon niet slapen niks. Wat een verschrikkelijke ervaring was dat. Na weekje of 4 deed de mevrouw de overige helft van het ondergebit. Die liet ik wel verdoven. Gelukkig geen nabloeding gehad. Nu volg ik gewoon het schema en stel ik het absoluut niet meer uit.

Vorige week een afspraak / half jaarlijkse controle gehad. Mevrouw heeft dit keer het bovengebit gedaan want vorig jaar hadden we die niet meegenomen omdat er een tussentijdse wortelkanaalbehandeling ingepland was.

Zonder verdoving + ook een andere tandarts. Gelukkig ging dat goed. Wel beetje pijn maar viel reuze mee. Geen gekke nabloeding. Ze heeft ondergebit ook gelijk meegenomen omdat daar opnieuw wat tandsteen was opgebouwd. Nu stellen we een plan op om elke 4 maanden het gebit te laten reinigen. Omdat al het opgebouwde tandsteen van 15 jaar nu volledig weg is, zullen de volgende behandelingen gewoon van kortere duur zijn.

Ze heeft mij ook gelijk het advies gegeven om te poetsen met een elektrische tandenborstel en ragertjes te gebruiken.

Sorry voor lange verhaal maar dat is tot nu toe mijn ervaring met tandsteen verwijderen.
Jeetje kluun heftig.
pi_213663909
Ik herken het niet. Tandsteen weghalen doet bij mij geen pijn. Het geluid is wel irritant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213672555
Ik heb nu 2 tot 3 keer per jaar een afspraak van 45 minuten bij de mondhygiënist. Was eerst 3 tot 4 keer per jaar.
Ik ben helaas erfelijk belast met terugtrekkend tandvlees (parodontitis) en als dat niet goed wordt bijgehouden, ben ik mijn gebit kwijt.
Dat elektrische schraapding doet soms pijn vanwege gevoelige tandhalzen, het gepoer met een haakje vind ik minder pijnlijk.
Na de behandeling smeert ze er een spulletje op zodat de tandhalzen weer minder gevoelig zijn. Dit is pas sinds een paar jaar. Daarvoor was tegen de tijd dat het gevoelige weg was, weer tijd voor de volgende afspraak waardoor ik eigenlijk altijd met tandpijn rondliep :X

Goed poetsen doe ik maar doordat de pockets diep zijn, moet er toch telkens tandsteen verwijderd worden.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')