Ik denk het persoonlijk wel, is namelijk een heel simpel stukje psychologie van de bovenste plank.quote:Op maandag 22 april 2024 13:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De prijsverhoging was al bekend voordat die deal er was, dus heeft daar imho niets mee te maken.
Ik heb Viaplay nu voor het 3e jaar, eerste jaar was 99, tweede jaar was 125 en dit jaar 153, dat is dus niet dubbel zo duur.quote:Op maandag 22 april 2024 16:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Maar niet meer dan dubbel zo duur zoals ViaPlay in 2 jaar is geworden. Ben het wel eens dat alle streamingdiensten en heel veel andere producten dmv graaiflatie enorm veel duurder zijn geworden maar ViaPlay spant toch wel echt de kroon, en waar eindigt het? Ze gaan nog veel duurder worden is mijn inschatting maar ze doen het heel geniepig.
Dit is wat betreft een streamingdienst klinklare kolderiek.quote:Op maandag 22 april 2024 16:07 schreef Eagles89 het volgende:
als de markt niet op een normale manier zich kan ontwikkelen is de overheid er voor de belangen van de burger te beschermen,
Hoe durven ze! Schande! Kamervragen! Wanbeleid!quote:Op maandag 22 april 2024 16:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
ViaPlay lijkt bijna wel een commercieel bedrijf dat meer dan alleen F1 aanbiedt qua livesport.
Ik zou geen standup-comedy gaan doen als ik jou was.quote:Op maandag 22 april 2024 16:07 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Daar is niks ultra links aan, als de markt niet op een normale manier zich kan ontwikkelen is de overheid er voor de belangen van de burger te beschermen, dat heeft niks met links of rechts te maken, vind jij de VVD links of rechts? En de PVV? Beide partijen hebben een groot rechtse stempel, maar beide partijen hebben in het verleden ook weleens extreem linkse voorstellen gedaan en zelfs uitgevoerd. En ik heb al eerder in een post genoemd: ViaPlay is links lullen en rechts vullen, zoals we veel vaker bij links zien. Omgekeerd rechts lullen en links vullen heb ik nog nooit meegemaakt.
ViaPlay is het prototype van een DEUG bedrijf die ondertussen extreem kapitalistisch zn zakken vult over de rug van de simpele F1 kijker die elke “kleine” prijsverhoging steeds dieper in het ViaPlay moeras wordt meegesleurd.
Morgenochtendquote:Op maandag 22 april 2024 17:30 schreef THEFXR het volgende:
Vandaag zouden toch de cijfers bekend worden gemaakt?
Dat dacht ik ookquote:Op maandag 22 april 2024 15:37 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hoe heeft 'syncen met Mol' ook maar iets met ViaPlay, F1TV of Ziggo te maken?
En dan mochten wij de gemiddelde Max/Ziggo niet weggezetten als simpelquote:Op maandag 22 april 2024 16:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dit is wat betreft een streamingdienst klinklare kolderiek.Waarom zou in godsnaam de overheid zich moeten bemoeien met de uitzendrechten van de premier league, films/series, darten en F1?
Hoe Viaplay een links lullen/rechts vullen bedrijf is, is mij ook onduidelijk. Wat is dat typische "links lullen" van Viaplay dan?
Wat ook verbazingwekkend is, is dat je telkens de "simpele F1 kijker" erbij haalt. Het lijkt klaarblijkelijk niet door te dringen dat Viaplay meer is dan alleen een streamingdienstje waar je F1 op kan kijken.
Die krijg je er gratis bij als je een Viaplay abonnement hebt.quote:Op maandag 22 april 2024 15:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niemand wordt verplicht om Viaplay af te nemen. Dat men F1TV niet kan vinden ligt toch echt aan die persoon en niet aan Viaplay.
Sowieso is elke streamingdienst de afgelopen jaren steeds duurder geworden, dat is echt niet alleen Viaplay.
https://www.totaaltv.nl/n(...)oper-jaarabonnement/quote:Viaplay viert binnenhalen Formule 1-rechten met goedkoper jaarabonnement
Het moet nog officieel worden aangekondigd, maar duidelijk is inmiddels wel dat Formule 1 de komende jaren bij Viaplay te zien blijft.
Viaplay verhoogt in mei de abonnementsprijs met twee euro naar ¤17,99 per maand. Maar voordat het zo ver is biedt Viaplay klanten korte tijd de mogelijkheid om een jaarabonnement af te sluiten dat op maandbasis ruim vier euro voordeliger is. Dit goedkopere jaarabonnement is slechts drie weken verkrijgbaar.
Klein verschil
Het goedkopere jaarabonnement is verkrijgbaar vanaf 30 april en is verkrijgbaar tot 21 mei. De kosten van dit jaarabonnement komen uit op ¤13,79. per maand. Hiermee is dit abonnement minder dan twee euro per maand duurder dan het F1TV Pro-abonnement. Het voordeel van Viaplay is dat er naast Formule 1 ook andere sporten en een entertainmentaanbod bestaande uit films, series en documenten is inbegrepen. De sportcontent bestaat onder meer uit voetbal (Premier League en Bundesliga). PDC Darts en Tulp Hoofdklasse hockey.
Slimme tactiek om de F1 rechten veilig te stellenquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:37 schreef Tarado het volgende:
En ze bieden weer een jaarabonnement aan, al lijkt me dat wel onhandig qua timing want het is uiteraard afwachten of ze dat dan volgend jaar weer doen rond deze tijd.
[..]
https://www.totaaltv.nl/n(...)oper-jaarabonnement/
Dit grapje zal ze wel veel klanten hebben gekost. Misschien is dat ook waarom F1TV geen nieuwe jaarabo's meer toestaat.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:37 schreef Tarado het volgende:
En ze bieden weer een jaarabonnement aan, al lijkt me dat wel onhandig qua timing want het is uiteraard afwachten of ze dat dan volgend jaar weer doen rond deze tijd.
[..]
https://www.totaaltv.nl/n(...)oper-jaarabonnement/
Imo had F1TV Pro veel meer mensen bij ViaPlay weg kunnen kapen als ze nog wel (relatief goedkopere) jaarabonnementen aan hadden geboden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit grapje zal ze wel veel klanten hebben gekost. Misschien is dat ook waarom F1TV geen nieuwe jaarabo's meer toestaat.
https://nos.nl/artikel/25(...)ieuws-en-sportzenderquote:Viaplay werkt aan nieuws- en sportzender
Het financieel geplaagde Viaplay werkt aan de lancering van een nieuw kanaal waarin het sport met nieuws wil combineren. Dat meldt de streamingsdienst bij de presentatie van de cijfers over de eerste drie maanden van dit jaar.
Details wil Viaplay nog niet geven over de plannen, ook niet over de landen waar de nieuws- en sportzender gelanceerd gaat worden. Een woordvoerder laat desgevraagd weten dat de nieuws- en sportzender in "de meeste markten" waar Viaplay uitzendt zal gaan komen. Momenteel is de streamingsdienst actief in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Groot-Brittannië en Nederland.
Het afgelopen jaar trok Viaplay vanwege zware verliezen de stekker uit de activiteiten elders in de wereld. In Nederland ging de streamingsdienst een samenwerking aan met Talpa. SBS9 heet sinds deze maand Viaplay TV, en zendt nu ook kwalificatieraces en samenvattingen van de Formule 1 uit, samen met darts plus Engels en Duits voetbal.
Financiële zorgen
Viaplay stelt dat in de landen waar de sport- en nieuwszender gelanceerd zal worden, dit een aparte zender zal worden. Vorige week bleek dat Viaplay de komende jaren de Formule 1 in Nederland blijft uitzenden. Op de SBS-zenders van Talpa wordt in de ochtend- en avonduren nieuws uitgezonden met Hart van Nederland. De NOS heeft Talpa vanmorgen om een reactie gevraagd.
Uit de nieuwe kwartaalcijfers blijkt dat Viaplay door de zware reorganisatie van vorig jaar uit de rode cijfers is. Dat geldt niet voor de financiële zorgen. Zo kampt het bedrijf nog met schulden en stijgende kosten. Door de verhogingen van de abonnementsprijzen lopen ook veel kijkers weg. Zo wordt Viaplay kijken in Nederland in mei twee euro duurder, naar 17,99 euro per maand.
Topman Jřrgen Madsen Lindemann denkt wel dat de kijkersleegloop tijdelijk zal zijn.
Betalen om hart van Nederland te kijken via de stream.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ieuws-en-sportzender
My sweet summer childquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Rnie het volgende:
Topman Jřrgen Madsen Lindemann denkt wel dat de kijkersleegloop tijdelijk zal zijn.
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?quote:
Dan hoop ik dat heel veel van die mensen een doorlopend jaarabonnement hebben op F1TVquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?
Welk grapje?quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit grapje zal ze wel veel klanten hebben gekost. Misschien is dat ook waarom F1TV geen nieuwe jaarabo's meer toestaat.
Er zal vast in de voorwaarden staan dat doorlopend niet doorlopend is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:56 schreef Nattekat het volgende:
Dan hoop ik dat heel veel van die mensen een doorlopend jaarabonnement hebben op F1TV
Een apart kanaal lijkt me geen stream, maar lineair op de TV. Dus zoiets wat ze nu hebben met Viaplay TV.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Betalen om hart van Nederland te kijken via de stream.
Of ze gaan ervanuit dat de abonnees die er nu nog zijn wel zullen blijven.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?
Hetzelfde als 3 jaar geleden toen Duitsland eruit vloog.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal vast in de voorwaarden staan dat doorlopend niet doorlopend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |