Imo had F1TV Pro veel meer mensen bij ViaPlay weg kunnen kapen als ze nog wel (relatief goedkopere) jaarabonnementen aan hadden geboden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit grapje zal ze wel veel klanten hebben gekost. Misschien is dat ook waarom F1TV geen nieuwe jaarabo's meer toestaat.
https://nos.nl/artikel/25(...)ieuws-en-sportzenderquote:Viaplay werkt aan nieuws- en sportzender
Het financieel geplaagde Viaplay werkt aan de lancering van een nieuw kanaal waarin het sport met nieuws wil combineren. Dat meldt de streamingsdienst bij de presentatie van de cijfers over de eerste drie maanden van dit jaar.
Details wil Viaplay nog niet geven over de plannen, ook niet over de landen waar de nieuws- en sportzender gelanceerd gaat worden. Een woordvoerder laat desgevraagd weten dat de nieuws- en sportzender in "de meeste markten" waar Viaplay uitzendt zal gaan komen. Momenteel is de streamingsdienst actief in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Groot-Brittannië en Nederland.
Het afgelopen jaar trok Viaplay vanwege zware verliezen de stekker uit de activiteiten elders in de wereld. In Nederland ging de streamingsdienst een samenwerking aan met Talpa. SBS9 heet sinds deze maand Viaplay TV, en zendt nu ook kwalificatieraces en samenvattingen van de Formule 1 uit, samen met darts plus Engels en Duits voetbal.
Financiële zorgen
Viaplay stelt dat in de landen waar de sport- en nieuwszender gelanceerd zal worden, dit een aparte zender zal worden. Vorige week bleek dat Viaplay de komende jaren de Formule 1 in Nederland blijft uitzenden. Op de SBS-zenders van Talpa wordt in de ochtend- en avonduren nieuws uitgezonden met Hart van Nederland. De NOS heeft Talpa vanmorgen om een reactie gevraagd.
Uit de nieuwe kwartaalcijfers blijkt dat Viaplay door de zware reorganisatie van vorig jaar uit de rode cijfers is. Dat geldt niet voor de financiële zorgen. Zo kampt het bedrijf nog met schulden en stijgende kosten. Door de verhogingen van de abonnementsprijzen lopen ook veel kijkers weg. Zo wordt Viaplay kijken in Nederland in mei twee euro duurder, naar 17,99 euro per maand.
Topman Jørgen Madsen Lindemann denkt wel dat de kijkersleegloop tijdelijk zal zijn.
Betalen om hart van Nederland te kijken via de stream.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ieuws-en-sportzender
My sweet summer childquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Rnie het volgende:
Topman Jørgen Madsen Lindemann denkt wel dat de kijkersleegloop tijdelijk zal zijn.
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?quote:
Dan hoop ik dat heel veel van die mensen een doorlopend jaarabonnement hebben op F1TVquote:Op dinsdag 23 april 2024 10:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?
Welk grapje?quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit grapje zal ze wel veel klanten hebben gekost. Misschien is dat ook waarom F1TV geen nieuwe jaarabo's meer toestaat.
Er zal vast in de voorwaarden staan dat doorlopend niet doorlopend is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:56 schreef Nattekat het volgende:
Dan hoop ik dat heel veel van die mensen een doorlopend jaarabonnement hebben op F1TV
Een apart kanaal lijkt me geen stream, maar lineair op de TV. Dus zoiets wat ze nu hebben met Viaplay TV.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Betalen om hart van Nederland te kijken via de stream.
Of ze gaan ervanuit dat de abonnees die er nu nog zijn wel zullen blijven.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:54 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mogelijk toch exclusiviteit bedongen voor het uitzenden van F1?
Hetzelfde als 3 jaar geleden toen Duitsland eruit vloog.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal vast in de voorwaarden staan dat doorlopend niet doorlopend is.
En ook maar de vraag of ze dat in NL gaan doen, al denk ik dat Talpa daar wel oren naar zal hebben.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een apart kanaal lijkt me geen stream, maar lineair op de TV. Dus zoiets wat ze nu hebben met Viaplay TV.
Het is ook de vraag hoeveel F1TV abonnees er zijn in NL, misschien gewoon wisselgeld voor FOM.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hetzelfde als 3 jaar geleden toen Duitsland eruit vloog.
Genoeg om een lager bod te accepteren.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook de vraag hoeveel F1TV abonnees er zijn in NL, misschien gewoon wisselgeld voor FOM.
Worden er steeds meer denk ik.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook de vraag hoeveel F1TV abonnees er zijn in NL, misschien gewoon wisselgeld voor FOM.
Ik denk dat dit eerder te maken heeft met de markt die Viaplay bestrijkt dan het bod, voor NL was oa ziggo in de markt, voor Scandinavië misschien niemand of juist weer een bedrijf met een lager bod dan Viaplay.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Genoeg om een lager bod te accepteren.
Dat betwijfel ik, voor alleen F1 is het best wel duur.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Worden er steeds meer denk ik.
Goedkoper dan Viaplay als je dat alleen voor de F1 neemt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, voor alleen F1 is het best wel duur.
Alleen viaplay kan je delen en F1TV niet (zo ver ik weet)quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Goedkoper dan Viaplay als je dat alleen voor de F1 neemt.
Viaplay kan je niet delenquote:Op dinsdag 23 april 2024 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alleen viaplay kan je delen en F1TV niet (zo ver ik weet)
Voorlopig is mijn jaarabo bij/van F1TV dit seizoen wel verlengd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er zal vast in de voorwaarden staan dat doorlopend niet doorlopend is.
Of dat volgend jaar ook zo gaat zijn moeten we afwachten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Voorlopig is mijn jaarabo bij/van F1TV dit seizoen wel verlengd.
Jawel, binnen het eigen huishouden (ik dacht 2? apparaten), en F1 TV-binnen-VP kan dan elders gekeken worden.quote:
Ja ook, er kunnen 6 apparaten/ inlogs tegelijk zijn. Live Timing telt overigens ook als 1x inloggen. LT gebruik je met zelfde inlog/pass als je F1TV Pro abo.quote:en F1TV niet (zo ver ik weet)
Ja, idd. Ik heb voorlopig nog geen wijzigingen in de voorwaarden gezien (of ik moet een mail over het hoofd hebben gezien...?)quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of dat volgend jaar ook zo gaat zijn moeten we afwachten.
Dat zijn de beroemde kleine lettertjes die ze te voorschijn halen als het uitkomt, maar misschien blijft het gewoon zoals het is.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik heb voorlopig nog geen wijzigingen in de voorwaarden gezien (of ik moet een mail over het hoofd hebben gezien...?)
Ik wacht wel af - tegen die tijd kan het weer veranderd zijn ja.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zijn de beroemde kleine lettertjes die ze te voorschijn halen als het uitkomt, maar misschien blijft het gewoon zoals het is.
OK het klopt niet helemaal wat ik zeg. Ik deel met iemand anders (op ander IP) een viaplay abonnement wat van viaplay mag alleen je kan niet tegelijkertijd formule 1 kijken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 11:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Jawel, binnen het eigen huishouden (ik dacht 2? apparaten), en F1 TV-binnen-VP kan dan elders gekeken worden.
[..]
Ja ook, er kunnen 6 apparaten/ inlogs tegelijk zijn. Live Timing telt overigens ook als 1x inloggen. LT gebruik je met zelfde inlog/pass als je F1TV Pro abo.
Je moet hem ook niet op 240p zetten. Het is objectief vastgesteld dat F1TV een stuk beter is.quote:
Ik kijk het nu op de vrijdag (via PC) en het bevalt me wel op het iedere keer opnieuw taal instellen na.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:02 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wacht wel af - tegen die tijd kan het weer veranderd zijn ja.
Maar verder hopen en bidden dat F1TV wel blijft bestaan (legaal) in NL. En anders maar andersom
Voor mij is VP helemaal niet interessant. Aangezien ik de rest van het aanbod niet kijk.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
OK het klopt niet helemaal wat ik zeg. Ik deel met iemand anders (op ander IP) een viaplay abonnement wat van viaplay mag alleen je kan niet tegelijkertijd formule 1 kijken.
Dus ik kijk live F1 via F1TV en die ander zet Viaplay aan. Helaas is de F1TV stream wel een stuk slechter. Ik ben met deze constructie het goedkoopste uit plus ook nog eens toegang tot Engels voetbal en (een beperkt aanbod in) films en series.
Hoe stel je dat in?quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet op 240p zetten. Het is objectief vastgesteld dat F1TV een stuk beter is.
Idd - niet op "AUTO" laten staan (en helaas... je moet de resolutie elke keer opnieuw instellen....quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet hem ook niet op 240p zetten. Het is objectief vastgesteld dat F1TV een stuk beter is.
ViaK?quote:
Of... het VIDEO(camera) icoontje (bij Google TV gebruik), als je pijltje omhoog bent gegaan, en de voortgangs balk in beeld hebt. 1 is Audio, andere is Ondertiteling, en 1 is Video.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met het moertje rechtsonderin. Quality.
Bij mij pakt ie wel meestal de beste kwaliteit op auto, heel vaag hoe dat werkt. Maar soms dondert ie wel gewoon naar 240p oidquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Sally het volgende:
[..]
Idd - niet op "AUTO" laten staan (en helaas... je moet de resolutie elke keer opnieuw instellen....)
Taal permanent instellen kan via de instellingen (klik op je account, dan instellingen).quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kijk het nu op de vrijdag (via PC) en het bevalt me wel op het iedere keer opnieuw taal instellen na.
Dank je, dat heb ik al meer dan eens geprobeerd maar op 1 keer na moet het toch iedere keer opnieuw.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Taal permanent instellen kan via de instellingen (klik op je account, dan instellingen).
[ afbeelding ]
Nu nog instellen dat ie F1TV opent in plaats van Peppie en Kokkie of die schreeuwers van Sky.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Taal permanent instellen kan via de instellingen (klik op je account, dan instellingen).
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |