abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 april 2024 @ 21:08:41 #276
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_213253010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:55 schreef Ulx het volgende:
Wat is de minimale hoeveelheid die ze volgens de navo-afspraken zelf moeten hebben? (Na je commentaar over Belgische munitie neem ik aan dat je van mening bent dat men zich wel aan dat soort afspraken dient te houden.)
Deels.

Ik ben van mening dat je het spul daar moet neerzetten waar het levens kan redden.

Bv brussel wordt ook niet in puin gelegd omdat de politiek daar hun vingers in hun oren doen en hard "LALALALALA' roepen. Ik heb begrip voor landen die de norm niet halen omdat ze veel doneren, niet voor belgen die aan het freeloaden zijn.
  donderdag 18 april 2024 @ 21:08:43 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213253012
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:00 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Nice. Very nice.
Dat maakt de F16's een stuk effectiever.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 april 2024 @ 21:11:27 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213253055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
We moeten ons als EU en NAVO kapot schamen voor dit getreuzel.
Ik begin mij vaker af te vragen dat het geen getreuzel maar simpelweg daartoe niet (meer) in staat zijn.
Ik wil wel opmerken dat de NAVO als organisatie hier in principe niets mee van doen heeft.

Ik denk nog even terug aan mijn gedachten van 2 jaar terug dat een Rusland met nog niet eens het smalende BNP van de Benelux in staat zou zijn langer dan 6 maanden oorlog te voeren.

Volgens allerlei berekeningen heeft de oorlog, Rusland al iets van $211Miljard bron:dfn-2024 gekost en kost een heropbouw, zo ja, van Oekraïne tegen de $1000Miljard bron:WEforum-2024. Moeilijk is achterhalen hoeveel "geld", het "Westen" daar inmiddels heeft verbrand. Een getal dat ik op grond van extrapolatie van 2022/23 cijfer schat op minstens ook $200+Miljard deels bron:bbc-2023 en het einde daarvan nog lang niet inzicht is.

Ik vermoed dat wanneer het einde ooit in zicht komt, het hele "gedoe", de wereld en betrokkenen inderdaad die ooit ergens genoemde $2800Miljard zal gaan kosten. Spreken over winnen laat staan dat de vrijheid wint, is dan vooral wie wat kan behouden dat nu is verwonnen. De gedachte dat Rusland ooit uit Oekraïne getrapt kan worden e.d., heb ik inmiddels in het land der verloren dromen weggezet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 18 april 2024 @ 21:18:53 #279
6484 ExTec
pi_213253170
quote:
15s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:
Ik begin mij vaker af te vragen dat het geen getreuzel maar simpelweg daartoe niet (meer) in staat zijn.
Maar dat heeft weinig met centen te maken.

Als het enige westerse land dat met gemak wapentuig uit voorraad kan leveren, dat weigert, houd het gewoon snel op.
  donderdag 18 april 2024 @ 21:45:15 #280
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213253572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:41 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, er was wel een zeker strategisch doel, maar als je dat dan niet haalt, dan heb je alleen maar een heleboel terrein.

Het is mij trouwens nog steeds een raadsel waarom ze Napoleon wilden naäpen met het innemen van Moskou, maar goed. Definitie van waanzin.
Moskou was niet de hoofdstad toen Napoleon Rusland binnenviel, gewoonlijk werd er in de Napoleontische tijd een campagne gevoerd waarna er een vrede getekend werd. Het was Rusland die met die traditie brak. Het was wel de hoofdstad en het centrum van het spoorwegnetwerk toen Hitler aanviel, vandaar de focus op Moskou.
Met de val van Moskou zou het niet langer mogelijk zijn om grote delen van de frontlinie effectie te bevoorraden voor de Russen.

https://www.reddit.com/me(...)%2Fnvb79ealufh71.png
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213253573
twitter

Russen hebben wss 2 migs vernietigd en verschillende apparatuur van S-300 systeem bij dnipro :/
  donderdag 18 april 2024 @ 22:06:18 #282
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213253855
quote:
15s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik wil wel opmerken dat de NAVO als organisatie hier in principe niets mee van doen heeft.

Ik denk nog even terug aan mijn gedachten van 2 jaar terug dat een Rusland met nog niet eens het smalende BNP van de Benelux in staat zou zijn langer dan 6 maanden oorlog te voeren.

Volgens allerlei berekeningen heeft de oorlog, Rusland al iets van $211Miljard bron:dfn-2024 gekost en kost een heropbouw, zo ja, van Oekraïne tegen de $1000Miljard bron:WEforum-2024. Moeilijk is achterhalen hoeveel "geld", het "Westen" daar inmiddels heeft verbrand. Een getal dat ik op grond van extrapolatie van 2022/23 cijfer schat op minstens ook $200+Miljard deels bron:bbc-2023 en het einde daarvan nog lang niet inzicht is.

Ik vermoed dat wanneer het einde ooit in zicht komt, het hele "gedoe", de wereld en betrokkenen inderdaad die ooit ergens genoemde $2800Miljard zal gaan kosten. Spreken over winnen laat staan dat de vrijheid wint, is dan vooral wie wat kan behouden dat nu is verwonnen. De gedachte dat Rusland ooit uit Oekraïne getrapt kan worden e.d., heb ik inmiddels in het land der verloren dromen weggezet.
Door bronnen tegenover elkaar te zetten loop je wel groot risico om appels en peren te vergelijken. 315.000 Russen tegenover 100? Europeanen/Amerikanen. Een enorme hoop sovjet schroot tegenover een enorme hoop US schroot dat tegen nieuw prijs op de balans gepleurd wordt.

Tja, waar ben je dan precies naar aan het kijken? Zijn dat nu echte kosten of is dat het gemiddelde boekhoud/jaarcijfersgeneuzel waarbij alles alle kanten op te beredeneren is.
pi_213253878
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hitler was een megalomane gek die (zeker later gaandeweg de oorlog) volledig was losgezongen van de werkelijkheid, en door de extreme angstcultuur en het Fuhrerprinzip durfde niemand hem tegen te spreken.
Hij snapte wel beter dan die incompetente generaals dat Moskou innemen nonsens was omdat daar niets te winnen viel. Gelukkig liet hij zich ompraten.
pi_213253976
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:45 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Russen hebben wss 2 migs vernietigd en verschillende apparatuur van S-300 systeem bij dnipro :/
Waarom staan die toestellen zo dicht bij de frontlinie?
pi_213254076
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Door bronnen tegenover elkaar te zetten loop je wel groot risico om appels en peren te vergelijken. 315.000 Russen tegenover 100? Europeanen/Amerikanen. Een enorme hoop sovjet schroot tegenover een enorme hoop US schroot dat tegen nieuw prijs op de balans gepleurd wordt.

Tja, waar ben je dan precies naar aan het kijken? Zijn dat nu echte kosten of is dat het gemiddelde boekhoud/jaarcijfersgeneuzel waarbij alles alle kanten op te beredeneren is.
Tja de kosten zijn idd allesbehalve transparant.

Als de VS bijv 4 miljoen dollar schrijft voor een Bradley (uit de opslag) dan gaat het hard. De 60 miljard dollar steun wordt waarschijnlijk ook in een aantal maanden opgebrand, en is er weer een ander steunpakket nodig.
pi_213254127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:23 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Als de VS bijv 4 miljoen dollar schrijft voor een Bradley (uit de opslag) dan gaat het hard. De 60 miljard dollar steun wordt waarschijnlijk ook in een aantal maanden opgebrand, en is er weer een ander steunpakket nodig.
Volgens mij zijn die best wel transparant? Als in dat is allemaal terug te lezen vgm wat ze waar voor schrijven

(dacht ik)
  donderdag 18 april 2024 @ 22:28:45 #287
6484 ExTec
pi_213254136
quote:
De 60 miljard dollar steun wordt waarschijnlijk ook in een aantal maanden opgebrand, en is er weer een ander steunpakket nodig.
Dat is de oude wet hé?

Wet lijkt nu gesplitst te worden, eentje voor israel, eentje voor taiwan, eentje voor oekraine.

En voor oekraine lijkt deze nieuwe wet tot nader order gunstiger.
  donderdag 18 april 2024 @ 22:31:33 #288
6484 ExTec
pi_213254178
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Volgens mij zijn die best wel transparant? Als in dat is allemaal terug te lezen vgm wat ze waar voor schrijven

(dacht ik)
Hij refereert er aan dat omdat biden graag banen wil creeeren er gloednieuwe prijzen worden gerekend, voor afgeschreven en reeds vervangen materiel.

Is net zoiets als dat NL gloednieuw prijzen voor de F-16s opvoert, gloednieuw prijzen opvoert voor al die rus tanks die we links en rechts op hebben kunnen snorren, en daarna stoer verkondigen dat we 100 miljoen miljard aan oekraine hebben gedoneerd.
pi_213254223
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij refereert er aan dat omdat biden graag banen wil creeeren er gloednieuwe prijzen worden gerekend, voor afgeschreven en reeds vervangen materiel.

Is net zoiets als dat NL gloednieuw prijzen voor de F-16s opvoert, gloednieuw prijzen opvoert voor al die rus tanks die we links en rechts op hebben kunnen snorren, en daarna stoer verkondigen dat we 100 miljoen miljard aan oekraine hebben gedoneerd.
Dat snap ik, maar volgens mij zijn de cijfers wel transparant.
  donderdag 18 april 2024 @ 22:36:40 #290
6484 ExTec
pi_213254260
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja, de imaginaire cijfers die VS geeft mbt wat ze geleverd hebben zijn reuze transparant.
pi_213254358
quote:

[..]

Dat is vorig jaar al aangepast in de berekeningen voor wat er naar Oekraïne kon. Volgens mij waren de Freedom Caucus en MAGAworld daar nog behoorlijk kwaad over omdat er ineens wat extra kon worden geleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2024 22:47:32 ]
  donderdag 18 april 2024 @ 22:52:49 #292
6484 ExTec
pi_213254407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:46 schreef Ulx het volgende:
Dat is vorig jaar al aangepast in de berekeningen voor wat er naar Oekraïne kon. Volgens mij waren de Freedom Caucus en MAGAworld daar nog behoorlijk kwaad over omdat er ineens wat extra kon worden geleverd.
Ik zou er niet vanuit gaan dat die herberekening het echt waarheidsgetrouw heeft gemaakt, louter omdat de gekkies aan beide zijde tegen waren.
  donderdag 18 april 2024 @ 23:30:48 #293
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213254632
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Punt is dat het wat banaal is om ze in 1 post tegenover elkaar te zetten met aannames. Zonder ff zo netjes te zijn om dat goed uit te pluizen. Dus jouw manier van presenteren is niet transparant.

Jaarcijfers van een gemiddeld bedrijf in Nederland zijn ook hartstikke transparant. Als je niet afgaat op het persbericht, maar ff een week vrij neemt om uit te puzzelen wat nu de echte winst en de echte omzet was.
pi_213254775
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind belgie qua dat fascinerend. Meeste europese landen erkennen anno nu wel schoorvoetend dat we er meer aan moeten doen.

In belgie niet, daar doen ze nog steeds net alsof er helemaal niks veranderd is.
België heeft ook veel hardere bezuinig op defensie dan Nederland. Daarnaast is België ook gewoon een land wat totaal niet functioneert met 9 verschillende regeringen die allemaal verschillende agenda's hebben.
pi_213254843
https://censor.net/en/vid(...)_crematoria_its_very
quote:
Russian official suggests heating Russian homes with heat from burning bodies in crematoria: "It’s very eco-friendly". VIDEO
Oleg Popenko, an official from Nizhnevartovsk, Russia, suggested that the energy from burning bodies in crematoria should be redirected to heating the premises.

According to Censor.NET, Popenko is the head of the local Department of Environmental Management and Ecology, and, according to him, such heating of Russians' homes will make it possible to effectively use the heat from crematoria and help improve the environmental situation.
Filmpje is in Russisch. Maar ik verwacht niet dat veel Russen hier warm voor zullen lopen.
pi_213254882
https://www.newsweek.com/(...)nder-kuranov-1891662
quote:
Russian Hypersonic Missile Scientist Jailed for 'High Treason'
The head of a Russian program which develops hypersonic missiles has been jailed for seven years for treason following a top-secret court case, it has been reported.

President Vladimir Putin has boasted about Russia's hypersonic missile program which has been key to his projection of Moscow's military might. But working on the program comes with a risk, with at least a dozen scientists reportedly being detained in what are believed to be politically motivated arrests.

Russian newspaper Kommersant reported Thursday that Alexander Kuranov, head of the Scientific Research Enterprise of Hypersonic Systems (NIPGS) who was arrested by Russia's main intelligence agency the FSB in August 2021 on suspicion of "high treason", had been jailed after a hearing in St. Petersburg City Court.

Kuranov was handed the seven-year term "in a high-security penal colony with a fine of 100,000 rubles ($1,065)," the paper said.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 april 2024 @ 01:11:30 #297
103434 Delenlill
pi_213254927
https://mil.in.ua/en/news(...)aine-in-a-few-weeks/
quote:
CEO of Diehl Defense: Germany to transfer new IRIS-T to Ukraine in a few weeks

Germany will provide Ukraine with additional IRIS-T air defense systems, one of which will be delivered in a few weeks.

Helmut Rauch, CEO of Diehl Defense, announced this.

On April 18, 2024, German Vice Chancellor Robert Habeck and Diehl Defense CEO Helmut Rauch paid a working visit to Kyiv.

Answering journalists’ questions, they emphasized the importance of supporting Ukraine in the future and announced the delivery of a new IRIS-T system.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 april 2024 @ 01:18:13 #298
6484 ExTec
pi_213254931
Eh, ok.

quote:
Deputy Head of the Ministry of Energy of the Russian Federation Pavel Sorokin said that at the moment most of the available reserves of raw materials in Russia are already at the production stage and many of the country’s oil and gas fields have been exhausted.

He also emphasized that in the medium term, resource rent in Russia will decline. This is due to several factors, including an increase in the cost of extracting raw materials and difficulties in discovering new deposits.

Due to deteriorating inventory quality, the entire industry will need additional tax incentives, he added.

In this regard, one of the main tasks will be to create conditions for the development of depleted deposits in various regions of Russia. Sorokin mentioned resource bases in the Khanty-Mansiysk Autonomous Okrug, in the central part of the country, as well as in certain areas of Eastern Siberia, as potential targets for development.
https://www.mk.ru/economi(...)orozhdeniy-v-rf.html
  vrijdag 19 april 2024 @ 01:21:49 #299
103434 Delenlill
pi_213254935
https://mil.in.ua/en/news(...)-commander-in-chief/
quote:
A new Ukrainian-made armored vehicle was presented to the Commander-in-Chief

A Ukrainian-made wheeled combat vehicle was presented to the Ukrainian military for the first time.

The General Staff of the Armed Forces of Ukraine released footage of the new equipment models.

Oleksandr Syrskyi, Commander-in-Chief of the Armed Forces of Ukraine, was presented with the latest models of Ukrainian military equipment: a modernized BMP-1TS infantry fighting vehicle with the Ukrainian Spear-Synthesis module, an Oncilla armored vehicle, and other equipment.

However, the most interesting piece of equipment on display was a previously unseen six-wheeled armored vehicle, the name of which has not yet been released.
SPOILER
  vrijdag 19 april 2024 @ 01:31:15 #300
103434 Delenlill
pi_213254943
https://www.theguardian.c(...)onmental-catastrophe
quote:
‘Russia doesn’t care’: Sweden sounds alarm over unsafe oil fleet
Foreign minister warns of environmental catastrophe in Baltic Sea as he accuses Moscow of using unseaworthy vessels

Russia appears prepared to create “environmental havoc” by sailing unseaworthy oil tankers through the Baltic Sea in breach of all maritime rules, the Swedish foreign minister has said.

Speaking to the Guardian during his first visit to London since Sweden became a Nato member, Tobias Billström called for new rules and enforcement mechanisms to prevent the ageing and uninsured Russian shadow fleet causing an environmental catastrophe. About half of all Russian oil transported by sea passes through the Baltic Sea and Danish waters, often operating under opaque ownership, and using international waters to try to avoid scrutiny.
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')