abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213249253
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hij wilde naar de Kaukasus omdat hij de olie nodig had. Zijn generaals wilden naar Moskou. Of het wat uitgemaakt had betwijfel ik aangezien ik geen idee heb hoe Duitsland die olie weer naar Duitsland had willen krijgen. Maar dat terzijde.
Ja, er was wel een zeker strategisch doel, maar als je dat dan niet haalt, dan heb je alleen maar een heleboel terrein.

Het is mij trouwens nog steeds een raadsel waarom ze Napoleon wilden naäpen met het innemen van Moskou, maar goed. Definitie van waanzin.
pi_213249279
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:32 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Dit is trouwens echt best wel veel
En als je dan naar de Oekrainsche verliezen kijkt, dan weet je dat Oekraine bijna de dagelijkse verliezen kan compenseren. En meer.
pi_213249355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:41 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, er was wel een zeker strategisch doel, maar als je dat dan niet haalt, dan heb je alleen maar een heleboel terrein.

Het is mij trouwens nog steeds een raadsel waarom ze Napoleon wilden naäpen met het innemen van Moskou, maar goed. Definitie van waanzin.
Hitler was een megalomane gek die (zeker later gaandeweg de oorlog) volledig was losgezongen van de werkelijkheid, en door de extreme angstcultuur en het Fuhrerprinzip durfde niemand hem tegen te spreken.
pi_213249367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:41 schreef oheng het volgende:

[..]

Volgens mij was de gedachte van de Duitsers, dat als het lukt om Leninggrag, Moskou en Stalingrad in te nemen, Rusland voor de rest niet meer de organisatie, mankracht en middelen had om een vuist te maken.
pi_213249375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:22 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Maar. Ze winnen. Wel.

Het maakt niet uit waarmee, het maakt niet uit hoeveel verliezen ze lijden, het maakt niet uit dat hun winsten maar klein zijn.

Ze zijn momenteel aan het winnen. En als wij (VS en NAVO) niet als den donder materiaal gaan leveren dan is de oorlog straks afgelopen met een Oekraïense nederlaag. :{
Wat is winnen? Iedere dag een paar meter terrein veroveren?

Ik kan mij niet herinneren dat een oorlog ooit gewonnen is d.m.v. terreinwinst in dit tempo. En beweringen als "rusland heeft oneindig veel soldaten en tanks" is simpelweg fantasie.
rusland heeft wel degelijk grote problemen als ze de bevolking in de grote steden moeten mobiliseren. En een halve eeuw aan soviet productie begint op te raken.
pi_213249435
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Volgens mij was de gedachte van de Duitsers, dat als het lukt om Leninggrag, Moskou en Stalingrad in te nemen, Rusland voor de rest niet meer de organisatie, mankracht en middelen had om een vuist te maken.
Wat maar weer onderstreept dat je niets hebt aan terrein veroveren. En toen ging dat nog met 10-20km per dag. Om de paar dagen een dorpje veroveren gaat veel te langzaam. De vijand heeft dan veel en veel teveel tijd om zich aan te passen. Dat zagen we ook in Robotyne.
pi_213249460
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:
Ukraine was in trouble already — now it openly admits it's on track to lose
pi_213249517
quote:
Samengevat in drie zinnen:

- The situation for Ukraine is becoming increasingly desperate.

- It's running out of vital military equipment amid a block of US aid.

- The picture is not totally catastrophic — but Ukraine's leaders are warning that Russia could win.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:09:20 #234
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213249533
^ marketing om meer aid te krijgen
pi_213249557
Burgess, republikeinse voorzitter van de rules committee van het house (die er dus over gaat of de US AID bill van johnson voorgedragen mag worden) lijkt het te gaan steunen.

Dat is best goed nieuws aangezien hij geen al te best track record had over oekraine.
pi_213249614
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:11 schreef skysherrif het volgende:
Burgess, republikeinse voorzitter van de rules committee van het house (die er dus over gaat of de US AID bill van johnson voorgedragen mag worden) lijkt het te gaan steunen.

Dat is best goed nieuws aangezien hij geen al te best track record had over oekraine.
Het beste kun je politici beoordelen op wat ze doen, niet op wat ze zeggen. Maak me maar wakker als de VS steun opduikt in Oekraine.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:19:17 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213249622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
^ marketing om meer aid te krijgen
Nooit te beroerd om even het andere geluid in een topic te laten horen. Hulde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213249731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nooit te beroerd om even het andere geluid in een topic te laten horen. Hulde.
Het is toch zo? Waarom zou je anders als land in oorlog zijnde gaan verkondigen dat je aan het verliezen bent? Zelfs al ben je aan het verliezen, dan nog ga je dat nooit toegeven.

Tenzij je politieke druk wilt uitoefenen om een gigantische berg steun los te peuteren. Dit zijn doodnormale politieke spelletjes, en de reden waarom we (?) vooral geinteresseerd zijn in de mening van de eenheden aan de frontlinie.
pi_213249742
https://nos.nl/artikel/25(...)et-geheel-overdreven
quote:
Als Washington niet snel miljardensteun goedkeurt voor Oekraïne dan dreigt "een breekpunt" aan het front.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:36:08 #240
38496 Perrin
pi_213249772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is toch zo? Waarom zou je anders als land in oorlog zijnde gaan verkondigen dat je aan het verliezen bent? Zelfs al ben je aan het verliezen, dan nog ga je dat nooit toegeven.

Tenzij je politieke druk wilt uitoefenen om een gigantische berg steun los te peuteren. Dit zijn doodnormale politieke spelletjes, en de reden waarom we (?) vooral geinteresseerd zijn in de mening van de eenheden aan de frontlinie.
Het kan én de waarheid zijn én een manier zijn om meer materieel te krijgen.
pi_213249774
Duidelijk dat Europa weer eens machteloos is en Amerikaanse hulp onontbeerlijk is, anders gaat Oekraïne dit verliezen.
pi_213249783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:36 schreef grrrrg het volgende:
Duidelijk dat Europa weer eens machteloos is en Amerikaanse hulp onontbeerlijk is, anders gaat Oekraïne dit verliezen.
Probleem is ook dat 'Europa' niet echt bestaat. Ieder land bepaalt hoeveel hulp het biedt. In die zin bestaat Europa uit veel dwergstaten die niet heel relevant zijn. De grote Staten zoals Duitsland, Frankrijk en het VK zijn de schuldigen. Die hadden moeten overschakelen op een nationale oorlogseconomie in plaats van dat we met zijn allen her en der bestaand materiaal bij elkaar schrapen.
pi_213249786
twitter
  donderdag 18 april 2024 @ 16:39:55 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213249794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou het niet weer geoekraïniseerd kunnen worden?
Omdat er een totaal andere mores is.

In Russisch staatsbestel dwingt men mensen tot staatsburger, in het westers-demodel worden sw omvolkte bewoners gevraagd Europeaan te worden. In deze laatste situatie zie ik geen "Da" verschijnen wanneer je daarvoor alsnog op de trein naar Siberië wordt gezet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 18 april 2024 @ 16:40:54 #245
38496 Perrin
pi_213249808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:38 schreef Confetti het volgende:

[..]
Probleem is ook dat 'Europa' niet echt bestaat. Ieder land bepaalt hoeveel hulp het biedt. In die zin bestaat Europa uit veel dwergstaten die niet heel relevant zijn. De grote Staten zoals Duitsland, Frankrijk en het VK zijn de schuldigen. Die hadden moeten overschakelen op een nationale oorlogseconomie in plaats van dat we met zijn allen her en der bestaand materiaal bij elkaar schrapen.
En we zijn zo verwend geraakt van al die decennia schuilen onder Daddy Yankee's paraplu dat we ons niet meer kunnen voorstellen dat we zelf moeten nadenken - en lastige keuzes moeten maken - over onze existentiële veiligheid. Dat geld kun je toch veel beter besteden aan leuke dingen voor demense?
pi_213249880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:38 schreef grrrrg het volgende:
[ x ]
Wat ik op de radio, volgens mij, hoorde dat we tussen de 50 en 100 batterijen hebben in Europa en dan aan de onderkant van dat getal. Geen 100 zoals her en der gesuggereerd wordt.
pi_213249942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wat ik op de radio, volgens mij, hoorde dat we tussen de 50 en 100 batterijen hebben in Europa en dan aan de onderkant van dat getal. Geen 100 zoals her en der gesuggereerd wordt.
Dat komt dan goed uit, Oekraïne heeft ze nu nodig.
pi_213250067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het kan én de waarheid zijn én een manier zijn om meer materieel te krijgen.
Ja het kan de waarheid zijn, maar dan nog ga je dat als land nooit toegeven zonder een goede reden.
En al helemaal niet als de situatie redelijk stabiel is.
pi_213250069
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:36 schreef grrrrg het volgende:
We moeten ons als EU en NAVO kapot schamen voor dit getreuzel.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:15:16 #250
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_213250092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is toch zo? Waarom zou je anders als land in oorlog zijnde gaan verkondigen dat je aan het verliezen bent? Zelfs al ben je aan het verliezen, dan nog ga je dat nooit toegeven. (..)
Zo vind ik het ook zeer bijzonder dat de NAVO tegenwoordig via persconferenties afkondigt dat er wel van de voorraadseisen afgeweken mag worden aangezien nu de situatie zo nijpend is. Het verhaal dat het Westen tekortschiet wordt wel heel nadrukkelijk bekend gemaakt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')