Wat vervelend Annequote:Op vrijdag 19 april 2024 13:28 schreef Anne het volgende:
Zucht. Hier ging het net weer een paar dagen de wat betere kant op.
Maar nu is er weer snot en heel veel hoesten.. Ofwel, ik heb vannacht ook weer van 1:00 tot 6:30 uur met baby op schoot gezeten, aangezien hij alleen rechtop kon slapen, anders was het hoesten, huilen, hoesten en huilen (en dat iedere 3 minuten).
Ik ben oprecht echt heel blij als het voorjaar eens doorzet.
Volgens mij is baby sinds december in totaal namelijk 7 dagen niet ziek is geweest.
Ik vraag me oprecht af hoe lang we dit nog (moeten) trekken. Eerst was het alleen mentaal een beetje een dingetje, maar fysiek voel ik het nu ook. Ik ben echt doodmoe en ongeveer alles in mijn lijf doet pijn. /dip
Wauw, 5 maanden fulltime kolven.. respect!quote:Op zaterdag 20 april 2024 08:08 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een ellende, die gebroken nachten. Weet nog heel goed van mijn oudste hoe zwaar dat is. Geen tips, behalve ook voor jezelf proberen te zorgen of naar de huisarts als het snot niet te doen is voor neusdruppels of een puffer. Heel veel sterkte allemaal.
Ik heb zojuist mijn draadloze kolfset te koop gezet. Al 2 dagen niet gekolfd. Hele rare gewaarwording na ruim 5 maanden fulltime gekolfd te hebben. Bitterzoet… gisteren mijn eerste wijntje, dat was dan wel weer heerlijk haha
Thanks! Die eerste weken zijn ook bijna niet te doe, om alles op gang te brengen en te houden. Na maand 3 wordt het makkelijker, maar de combinatie met werk was voor mij gewoon niet haalbaar.quote:Op zaterdag 20 april 2024 14:22 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wauw, 5 maanden fulltime kolven.. respect!Ik zit nu op 5 weken en ben het al spuugzat.
Deed mijn jongste ook. Krampjes en extra buikpijn door koemelkallergie wat we toen nog niet wisten.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:44 schreef Nolita het volgende:
Goed hoor spirit, zolang fulltime kolven! Kan me voorstellen dat het stoppen dubbel voelt.
Nanukerst, zo fijn dat jullie thuis zijn. Hoe gaat het met de kleine? Kan ze mogelijk live gaan drinken of blijft het fulltime kolven?
Anne, ohnee wat een avond en dat ook nog zo'n verpleegkundige treffen. Hopelijk is hij snel beter en is het klaar voor dit seizoen! Denk ook goed aan jezelf!
Wij hebben een baby die veel kreunt, herkent iemand dat? Ze doet het veel meer en harder dan de oudste twee. Lijkt niet direct ergens last van te hebben. Op het Cb zeiden ze woensdag dat het prematuur gedrag kan zijn? (Ze is niet prematuur, 38w4d.) Vanochtend was wel extreem. Na de voeding van 5:00 heeft ze tot 8:30 (voor mijn gevoel continu) in haar slaap (hard) liggen kreunen .
We vermoeden zelf door krampjes dit keer.
Wat leuk!quote:Op woensdag 24 april 2024 09:56 schreef Debsterr het volgende:
Mnohhhh sinds zaterdag lijkt zemama
te zeggen (en nu ook papa, maar dat boeit me minder
).
Hier toevallig vanochtend voor het eerst echt dat kreunen tijdens het slapen. Maar ook overduidelijk last van dwarszittende scheten.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:44 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben een baby die veel kreunt, herkent iemand dat? Ze doet het veel meer en harder dan de oudste twee. Lijkt niet direct ergens last van te hebben. Op het Cb zeiden ze woensdag dat het prematuur gedrag kan zijn? (Ze is niet prematuur, 38w4d.) Vanochtend was wel extreem. Na de voeding van 5:00 heeft ze tot 8:30 (voor mijn gevoel continu) in haar slaap (hard) liggen kreunen .
Wat fijn! Zo zie je maar dat zo'n consult en de juiste begeleiding/ondersteuning echt wel een hoop kan doenquote:Op donderdag 25 april 2024 12:28 schreef Myraela het volgende:
Oh, en een persoonlijk hoogtepuntje vanochtend.Mijn borstmelk is dus niet goed op gang gekomen. Mijn lactatiekundige heeft aangegeven dat ze een kort tongriempje heeft en daardoor waarschijnlijk niet genoeg heeft kunnen stimuleren.
Maar dinsdag heb ik een consult bij de borstkolfwinkel gehad. Ik dacht dat het gehuurde dure ding het allerbeste ding was om te gebruiken, maar ik was het zat om helemaal niets te kunnen doen tijdens het kolven. Dus ik ging voor het gemak van handsfree kolven. Maar ik ben weggegaan met de hoop dat ik m'n productie toch nog omhoog kan brengen.![]()
En deze ochtend voor het eerst een hele voeding kunnen kolven.Dat is 120ml, terwijl ik bij de oude kolf meestal ongeveer 60ml had en als echt hoogtepunt soms eens 80ml had. Dat zal vast nog niet elke ronde lukken, maar het maakt me toch blij. En het is sowieso heerlijk om gewoon dingen te kunnen doen en niet vast te zitten aan een grote kast terwijl je met twee handen de flesjes vast moet houden.
Ze was er zelf ook even stil van.quote:Op donderdag 25 april 2024 12:53 schreef Debsterr het volgende:
Samen huilen is soms beste huilen @:myraela, gebeurd hier ook nog regelmatig hoor!
Onze prematuur maakt bizar veel geluid maar het kreunen herken ik niet, ook niet van onze vorige prematuur.quote:Op zaterdag 20 april 2024 22:44 schreef Nolita het volgende:
Goed hoor spirit, zolang fulltime kolven! Kan me voorstellen dat het stoppen dubbel voelt.
Nanukerst, zo fijn dat jullie thuis zijn. Hoe gaat het met de kleine? Kan ze mogelijk live gaan drinken of blijft het fulltime kolven?
Anne, ohnee wat een avond en dat ook nog zo'n verpleegkundige treffen. Hopelijk is hij snel beter en is het klaar voor dit seizoen! Denk ook goed aan jezelf!
Ja fijn is dat hè.quote:Op woensdag 1 mei 2024 10:52 schreef Debsterr het volgende:
Knorrie kan ineens verrassend goed zittenzoveel makkelijker, in plaats van zo'n baby die de hele tijd omvalt of moet liggen!
Oh haha, als ze naar haar buik wil doet ze dat gewoon alquote:Op woensdag 1 mei 2024 11:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja fijn is dat hè.
Ik vind het vooral chill als ik niet wil dat R. wegtijgert. Zet ik 'm zittend neer en gaat ie nergens heen
Alleen hij heeft deze week geleerd om vanuit zitten naar tijgeren te gaan, dus het werkt niet meer
Nu nog van tijgeren naar zitten, dat is het volgende leerpunt
quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh haha, als ze naar haar buik wil doet ze dat gewoon alalleen ze komt vaak nog niet vooruit met tijgeren/poging tot kruipen. Ze was van de week wel ff aan het planken, echt hele lijf gestrekt, vol omhoog op die armen en balanceren op de teentjes. Absurd
.
Ja he? In de mama whatsapp groep waarin ik zit, met een stel baby's die allemaal binnen een tijdspanne van een week zijn geboren ongeveer, zitten er tussen die al 4 tanden hebben, staan, stapjes zetten, waar anderen gewoon vooral nog alleen maar liggen, omrollen, geen tanden hebben, enzovoorts.quote:Op woensdag 1 mei 2024 11:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Vind het zo bijzonder hoe elk kind op z'n eigen manier, volgorde en tempo ontwikkelt. Totaal verschillend allemaal.
Hier die rota vaccinatie gehaald.quote:Op woensdag 8 mei 2024 15:47 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het hier?
Kleine meid had gister koorts en enorme mama behoefte… moeilijk slapen, niet doorslapen, dus maar weer een nacht bij mij in bed en man op de bank. Vandaag overdag ook weer veel slapen, hopelijk is ze er morgen doorheen!
Oeiii dat is sundquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier die rota vaccinatie gehaald.
Ik vroeg naar bijwerkingen: ze zegt de poep kan dunner zijn.
Voor het eind van de middag al 2 boxpakjes overleden
Oef, nog dunner!? Die vaccinatie staat hier volgende week op de planning, de oudste kleertjes maar aandoen die dagen. Hopelijk duurt het niet te lang.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier die rota vaccinatie gehaald.
Ik vroeg naar bijwerkingen: ze zegt de poep kan dunner zijn.
Voor het eind van de middag al 2 boxpakjes overleden
Eerder een zielige mama haha. Hij had er zelf geen last vanquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oeiii dat is sundverder geen zielige baby nu?
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Eerder een zielige mama haha. Hij had er zelf geen last van
Het heeft 2 dagen geduurd en is nu weer over
Dat is heftig ja.... Hopelijk alles weer goed? In ieder geval beter te veel naar de dokter dan te weinig!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 20:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn meisje is ziek. Overgeven, koorts, diarree. Ze is echt heel sneu. Vanochtend was ze zo lusteloos en suffig dat we de huisarts met spoed gebeld hebben. We mochten 2 uur later langskomen, maar vertrouwden het niet dus spullen gepakt en gewoon gegaan. Baby helemaal out in mijn armen, we durfden haar niet eens in de maxi Cosi te leggen en geloof me, ik had nooit gedacht dat we zo in de auto zouden stappen, maar het gevoel was zo slecht dat we er niet eens over nadacht. Huisartsenpost gelukkig vlakbij, daar aangekomen en gemeld bij de balie, meegenomen door de assistente. Die zegt, leg haar even neer want we moeten kijken of ze reageert. Nou, kind dat de hele tijd lusteloos en slap was, was in 1x Wakker en Alert en kon zelfs weer lachen. Stonden we met ons goede gedrag.
Fijn dat het weer beter gaat!quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, ik was even afwezig, maar inmiddels alles weer goed hier. Vorige week dinsdag nog een keer bij de huisarts gezeten omdat ze weer was begonnen met spugen, maar inmiddels hebben we de afgeslankte versie van ons vrolijke meisje gelukkig weer terug! Het was waarschijnlijk het rota virus, dat bleek op het kdv flink rond te gaan. Ik heb het afgelopen weekend milder ook gehad en nu is vriend aan de beurt.
Toch ook wel lekker, als het niet ten koste gaat van je nachtrustquote:Op donderdag 30 mei 2024 12:59 schreef Nolita het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat spirit, hopelijk allemaal opgeknapt nu.
Inmiddels 3 weken na mijn laatste post over hazenslaapjes. Ze is nu 10 weken en maakt sinds deze week hele lange rukken in de ochtend. Na een uurtje wakker slaapt ze weer 3 tot 4 uur.![]()
Ik herken dit helemaal niet van de oudste twee dus moet even wennen aan het een baby hebben en die de hele ochtend niet horen. Ze slaapt nu dus al sinds 9:15.
Overigens geen noemenswaardige bijwerkingen van het rotavaccin gehad hier.
Hoe gaat het met de andere baby's?
De nachtrust is prima gelukkig! Ze valt ergens tussen 21:30 en 23:00 in slaap voor heel wat uren. Dus dat mag wat eerder, maar dat komt vast ook vanzelf wel.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Fijn dat het weer beter gaat!
[..]
Toch ook wel lekker, als het niet ten koste gaat van je nachtrustHier slaapt ze al sinds 7-8 weken de hele nacht door wat echt top is, maar overdag slaapt ze bijna niet en dan vraagt ze ook om veel aandacht. Soms ligt ze in de box, dan denk je dat ze huilt maar zodra je gaat kijken zie je dat er helemaal geen tranen zijn en kijkt ze gelijk weer vrolijk lachend
![]()
Simpele dingen als even stofzuigen of je avondeten opeten zijn dan toch ineens een stuk lastiger..
Verder doet J. het gewoon heel goed, is volop bezig met geluidjes aan het maken en sinds een paar dagen kan ze ook dingen vasthouden als je het goed aan geeftDat is toch wel heel schattig hoor!
Ook heeft ze nu bij 12 weken oud al schermtijdZe kan nog zo hard huilen, maar zodra ze op mijn schoot zit en de tv is het gelijk prima met d'r. Dat moet natuurlijk zeker geen gewoonte gaan worden, dus we zijn daar nu al best wel streng mee en we laten haar zeker niet continu zo zitten.. Gelukkig vindt ze de wipstoel ook nog erg interessant en we hebben ook zo'n speelkleed, maar daar is ze nog net iets te klein voor (al beweert de verpakking dat je direct na de geboorte er gebruik van kan maken....).
Verder op internet gelezen dat je rond deze periode ook moet gaan beginnen met dingen als op de zij leggen om te kijken of ze naar de buik rollen (J. niet, die rolt terug naar haar rug) en haar omhoog halen aan de handjes (soort sit-up zeg maar). Bij dat laatste hing de eerste keer haar hoofd naar achteren, maar al vanaf de tweede of derde keer wist ze wat er ging gebeuren en spande ze zich aan en blijft haar hoofd gewoon recht. Zo leuk om te zien hoe snel ze leert!!
En verder blijft ze gewoon een heel geduldige baby, je kan rustig een half uur doen over luier verschonen en aankleden want ze blijft gewoon vrolijk lachend liggen voor je. Ook leuk is dat ze zelf haar billetjes al optilt als je de luier eronder wil schuiven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |