abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213235547
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus
  woensdag 17 april 2024 @ 11:28:42 #2
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213235625
Gisteravond door de zure appel heen gebeten en mijn frustratie uitgesproken. Man snapte waar ik op doelde, wedervraag was wel dat ik het eens wat meer moet loslaten qua huishouden. Heb gezegd dat ik dat echt wel wil proberen maar dat daar dan wel actie van zijn kant voor nodig is om dat te kunnen. Want als ik het nu loslaat, wordt het dus wel een zwijnenstal of kan ik in ieder geval helemaal niet meer ontspannen.

Voor nu de afspraak gemaakt dat we beginnen met een kleine stap, ik laat alles mbt de keuken met rust en hij zorgt dat het ook echt aan kant is als ik Knorrie op bed ga leggen. Ook mijn verwachting daarin uitgesproken. Heb wel ook al voorzichtig benoemd dat ik het gevoel heb dat we niet zo goed zijn in communiceren en dat het misschien slim is daar eens wat hulp bij te gaan vragen…
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_213237550
@debster Ook dit herken ik maar dan als man :@ Ik zeg vaak: laat los, komt later wel. En communicatie is hier ook vaak vooral in verwachtingen zonder ze uit te spreken en dan teleurgesteld zijn. Wij zijn een tijdje geleden de dagen dat we samen thuis zijn begonnen met: wat moet je vandaag, wat wil je vandaag en wat kan je. Wat ik wil vaak hardlopen maar noem het niet omdat ik denk dat doe ik wel als de gelegenheid zich voordoet. Ja er zijn hier zelfs tijden geweest dat ik mezelf niet eens tijd gunde om te douchen :'(

Dat principe werkt voor ons goed totdat het een dag is met verrassingen. Wat het wel heel vaak is. En dan worden we toch nog weer twee eigen eilandjes. Dat doorbreken lukt nog niet. Daarbij helpt het als ik wekelijks gewoon echt afstand kan nemen. Deze week niet gelukt door de omstandigheden. Volgende week nieuwe kansen.
  woensdag 17 april 2024 @ 16:23:08 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213238915
Lastig hè, je weet dat je het samen moet doen maar vaak verdwijn je toch in je eigen bubbel en het gevoel van vergelijken. En frustratie door onhandige uitspraken zoals “ging ze weer snel slapen?” Als ik net een uur bezig ben geweest na een nachtvoeding :').

Slim wel, zo’n check in doen bij elkaar. Ik probeer dat wel eens als ik onderweg naar huis ben, even bellen hoe de vlag erbij hangt. Jammer dat ze vaak net een krijs symfonie houdt als ik bel :@.
pi_213248718
Ik meld me. Mijn dochter is op 30 januari geboren.

Het gaat goed, het is echt een droom lijkt wel. Borstvoeding gelijk goed, geen enkele klachten. Ze heeft geen reflux of krampen en slaapt eigenlijk al sinds dag 1 door.

De bevalling was ook hemels. Heel vlot, deed echt geen pijn... ik had al 6 cm toen ik naar het ziekenhuis ging... en na 1,5 uur mocht ik al persen wat maar tien minuten duurde ( en dit zonder pijnbestrijding). De volgende dag liep ik het ziekenhuis al uit.
pi_213255212
Gefeliciteerd en welkom @Mahra Wat een fijne start. Kunnen de meeste hier van dromen ;)
  vrijdag 19 april 2024 @ 08:57:41 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213255977
Welkom @Mahra :) ik duim voor zo’n fijne voortzetting voor jullie.

Even hè? Hoeveel snot kan er uit een baby komen :')? Ze produceer meer dan ik lijkt het wel. En ik loop compleet leeg _O-
pi_213259391
Zucht. Hier ging het net weer een paar dagen de wat betere kant op ;(.

Maar nu is er weer snot en heel veel hoesten.. Ofwel, ik heb vannacht ook weer van 1:00 tot 6:30 uur met baby op schoot gezeten, aangezien hij alleen rechtop kon slapen, anders was het hoesten, huilen, hoesten en huilen (en dat iedere 3 minuten).

Ik ben oprecht echt heel blij als het voorjaar eens doorzet.
Volgens mij is baby sinds december in totaal namelijk 7 dagen niet ziek is geweest.

Ik vraag me oprecht af hoe lang we dit nog (moeten) trekken. Eerst was het alleen mentaal een beetje een dingetje, maar fysiek voel ik het nu ook. Ik ben echt doodmoe en ongeveer alles in mijn lijf doet pijn. /dip
pi_213259673
Wat naar @Anne Tijd voor voorjaar. Wij treffen het ook niet qua ziek zijn maar moet wel zeggen dat hij de nachten het eigenlijk vrijwel altijd redelijk zelf kan redden. Hij hoest maar gaat verder slapen. En spugen/poepen heeft ie alleen overdag gedaan.
pi_213259815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:28 schreef Anne het volgende:
Zucht. Hier ging het net weer een paar dagen de wat betere kant op ;(.

Maar nu is er weer snot en heel veel hoesten.. Ofwel, ik heb vannacht ook weer van 1:00 tot 6:30 uur met baby op schoot gezeten, aangezien hij alleen rechtop kon slapen, anders was het hoesten, huilen, hoesten en huilen (en dat iedere 3 minuten).

Ik ben oprecht echt heel blij als het voorjaar eens doorzet.
Volgens mij is baby sinds december in totaal namelijk 7 dagen niet ziek is geweest.

Ik vraag me oprecht af hoe lang we dit nog (moeten) trekken. Eerst was het alleen mentaal een beetje een dingetje, maar fysiek voel ik het nu ook. Ik ben echt doodmoe en ongeveer alles in mijn lijf doet pijn. /dip
Wat vervelend Anne
Waar loop je tegenaan?
  vrijdag 19 april 2024 @ 14:48:42 #11
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213259978
@Anne :*.
pi_213260034
Sterkte Anne!
Ik zou graag willen dat ik tips kon geven, want we zitten hier al weken in gedoe s nachts, en dus enorm slaaptekort. Maar ik heb helaas ook geen oplossing ;(

Behalve doorbijten en ziekmelden als het echt niet gaat. Heeft vriendin laatst ook moeten doen. En tis dat ik deze week vrij ben, anders had ik het ook gedaan. Gisterenochtend R. naar opvang gebracht en toen terug naar bed en 2 uur geslapen :@ O+ Knapt een mens van op.

Overigens sliep R. vannacht opeens door :o , met 2x 3 korte huiltjes midden in de nacht. Dus het kán wel. Waarschijnlijk wordt ie weer ziek, dan slaapt ie altijd beter :')
pi_213266667
Wat een ellende, die gebroken nachten. Weet nog heel goed van mijn oudste hoe zwaar dat is. Geen tips, behalve ook voor jezelf proberen te zorgen of naar de huisarts als het snot niet te doen is voor neusdruppels of een puffer. Heel veel sterkte allemaal.

Ik heb zojuist mijn draadloze kolfset te koop gezet. Al 2 dagen niet gekolfd. Hele rare gewaarwording na ruim 5 maanden fulltime gekolfd te hebben. Bitterzoet… gisteren mijn eerste wijntje, dat was dan wel weer heerlijk haha
Sarcasme. Herken het.
pi_213266799
Inderdaad bitterzoete mijlpaal spirit!

L hier 5,5 week oud, einde kraamtijd nadert. En ik begin weer wat boven water te komen, hij komt inmiddels meestal voor maar 1 voeding per nacht en dat is goed te doen.

Ik vond de gebroken nachten deze tijd pittig door de peuter die rondloopt en rond 7u eruit wil.

L mag btw nog in de OP, maart 2024
pi_213267446
Thanks allemaal.

Gisteravond via de HAP toch weer op de SEH beland. Baby was aan het neusvleugelen en zijn huid trok diep tussen de ribben. Uiteindelijk van 20:15 tot 1:15 uur daar geweest en met neusspray naar huis. We moeten er weer doorheen.. en hem uiteraard wel goed in de gaten houden.

We hadden bij de tweede helft van de avond trouwens echt een nare verpleegkundige. Mijn vriend werd zelfs een keertje hardop boos, baby raakte namelijk echt zwaar overstuur en ik heb er op een gegeven moment ook maar bij staan janken. Verschrikkelijk!
  zaterdag 20 april 2024 @ 14:21:03 #16
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_213270647
Wij hebben ook een baby! O+ Een hele leuke. O+ Nu 5 weken oud en sinds afgelopen week thuis uit het ziekenhuis. We hebben wallen tot op onze enkels maar we zijn zo gelukkig. O+
  zaterdag 20 april 2024 @ 14:22:28 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_213270660
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 08:08 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een ellende, die gebroken nachten. Weet nog heel goed van mijn oudste hoe zwaar dat is. Geen tips, behalve ook voor jezelf proberen te zorgen of naar de huisarts als het snot niet te doen is voor neusdruppels of een puffer. Heel veel sterkte allemaal.

Ik heb zojuist mijn draadloze kolfset te koop gezet. Al 2 dagen niet gekolfd. Hele rare gewaarwording na ruim 5 maanden fulltime gekolfd te hebben. Bitterzoet… gisteren mijn eerste wijntje, dat was dan wel weer heerlijk haha
Wauw, 5 maanden fulltime kolven.. respect! _O_ Ik zit nu op 5 weken en ben het al spuugzat. :')
  zaterdag 20 april 2024 @ 14:23:57 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213270673
@Spirit82 wow, fulltime kolven en dan ook nog zo lang.. heel knap!!

Fijn dat jullie thuis zijn @Nanukerst O+
pi_213272063
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:22 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wauw, 5 maanden fulltime kolven.. respect! _O_ Ik zit nu op 5 weken en ben het al spuugzat. :')
Thanks! Die eerste weken zijn ook bijna niet te doe, om alles op gang te brengen en te houden. Na maand 3 wordt het makkelijker, maar de combinatie met werk was voor mij gewoon niet haalbaar.
Sarcasme. Herken het.
pi_213274869
Goed hoor spirit, zolang fulltime kolven! Kan me voorstellen dat het stoppen dubbel voelt.

Nanukerst, zo fijn dat jullie thuis zijn. Hoe gaat het met de kleine? Kan ze mogelijk live gaan drinken of blijft het fulltime kolven?

Anne, ohnee wat een avond en dat ook nog zo'n verpleegkundige treffen. Hopelijk is hij snel beter en is het klaar voor dit seizoen! Denk ook goed aan jezelf!

Wij hebben een baby die veel kreunt, herkent iemand dat? Ze doet het veel meer en harder dan de oudste twee. Lijkt niet direct ergens last van te hebben. Op het Cb zeiden ze woensdag dat het prematuur gedrag kan zijn? (Ze is niet prematuur, 38w4d.) Vanochtend was wel extreem. Na de voeding van 5:00 heeft ze tot 8:30 (voor mijn gevoel continu) in haar slaap (hard) liggen kreunen .
We vermoeden zelf door krampjes dit keer.
  zondag 21 april 2024 @ 10:06:35 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213278374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 22:44 schreef Nolita het volgende:
Goed hoor spirit, zolang fulltime kolven! Kan me voorstellen dat het stoppen dubbel voelt.

Nanukerst, zo fijn dat jullie thuis zijn. Hoe gaat het met de kleine? Kan ze mogelijk live gaan drinken of blijft het fulltime kolven?

Anne, ohnee wat een avond en dat ook nog zo'n verpleegkundige treffen. Hopelijk is hij snel beter en is het klaar voor dit seizoen! Denk ook goed aan jezelf!

Wij hebben een baby die veel kreunt, herkent iemand dat? Ze doet het veel meer en harder dan de oudste twee. Lijkt niet direct ergens last van te hebben. Op het Cb zeiden ze woensdag dat het prematuur gedrag kan zijn? (Ze is niet prematuur, 38w4d.) Vanochtend was wel extreem. Na de voeding van 5:00 heeft ze tot 8:30 (voor mijn gevoel continu) in haar slaap (hard) liggen kreunen .
Deed mijn jongste ook. Krampjes en extra buikpijn door koemelkallergie wat we toen nog niet wisten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213291057
Hmm, die verwacht ik niet meteen hier, maar ik zal het in gedachte houden mocht het zo blijven of erger worden. We gaan sowieso richting de krampjespiek natuurlijk en huilen om krampjes doet ze 1x per dag eventjes. Het is echt het kreunen, zonder dat je verder veel aan haar merkt of ziet op dat moment.
Zaterdagochtend was wel het toppunt gelukkig.
  woensdag 24 april 2024 @ 09:56:28 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213310269
Mnohhhh sinds zaterdag lijkt ze O+ mama O+ te zeggen (en nu ook papa, maar dat boeit me minder :P).
pi_213312086
Kreunen herken ik wel, maar wel een beetje op een andere manier denk ik. J vindt bijvoorbeeld wakker worden niet leuk, die gaat zich eerst nog een kwartier uitgebreid liggen uitrekken en -strekken, met de nodige kreunende bijgeluiden _O- Wat dat betreft lijkt ze erg op pappa :P
Ook gaapt ze met heel veel bijgeluiden en als ze gaat "sporten" (oftewel als we haar op haar buik leggen) komen er ook veel geluiden uit die kreunend klinken. Laat staan als ze moet poepen :') Maar al met al lijkt het me niks om je zorgen om te maken, zeker niet als ze nergens last van lijkt te hebben!

J is inmiddels 7 weken oud en het slapen overdag heeft ze al een tijdje geleden opgegeven. Die vindt het overdag allemaal veel te interessant om alles in zich op te nemen. Ze is ook gewoon heel lief en vrolijk overdag, ze laat echt niet blijken moe te zijn ofzo. Ze is alleen wel gauw verveeld lijkt het wel, dus ze pendelt een beetje heen en weer tussen de box, de wipstoel en een of ander speelkleed. Zolang ze niet te lang in iets zit blijft ze vrolijk, maar ze laat het wel merken als ze vindt dat ze weer door naar het volgende moet zeg maar....
En tegenover dat wakker zijn overdag staat dat ze 's nachts inmiddels al gewoon doorslaapt, dus dat is echt wel heel fijn nu al! Tussen 7:00 en 7:30 komt ze om eten vragen waarna ze vaak nog doorslaapt tot een uur of 10.

quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:56 schreef Debsterr het volgende:
Mnohhhh sinds zaterdag lijkt ze O+ mama O+ te zeggen (en nu ook papa, maar dat boeit me minder :P).
Wat leuk! O+
pi_213317367
De ups en downs wisselen elkaar in dit topic als vanouds weer af. 😜

Gefeliciteerd Mahra en Nanukerst! Fijn dat het allemaal goed gaat.

Hier zijn we de verkoudheden e.d. ook wel beu inmiddels. B. was afgelopen dagen erg huilerig en moe terwijl ze normaal vrolijk en druk is. Blijkt ze prikkelbare longen te hebben en moet ze aan de puffer.
Wonderlijk hoe we na 1 keer puffen binnen 5 minuten de oude B. al terug hadden. Die arme drommel is gewoon 3 dagen benauwd geweest.

Inmiddels loopt ze sinds een maandje al aan de loopkar en leert ze spelletjes zoals ringen om een staafje doen etc. Heel leuk om te zien.
pi_213321490
Vandaag precies 5 weken. O+ Middenin de darmkrampjes. Gisteren had ze een enorme huildag, en ik was alleen. Dus ik had ook m'n eerste kleine break down. Maar even goed eruit gehuild, en weer door.
quote:
Hier toevallig vanochtend voor het eerst echt dat kreunen tijdens het slapen. Maar ook overduidelijk last van dwarszittende scheten.
pi_213321626
Oh, en een persoonlijk hoogtepuntje vanochtend. O+ Mijn borstmelk is dus niet goed op gang gekomen. Mijn lactatiekundige heeft aangegeven dat ze een kort tongriempje heeft en daardoor waarschijnlijk niet genoeg heeft kunnen stimuleren.

Maar dinsdag heb ik een consult bij de borstkolfwinkel gehad. Ik dacht dat het gehuurde dure ding het allerbeste ding was om te gebruiken, maar ik was het zat om helemaal niets te kunnen doen tijdens het kolven. Dus ik ging voor het gemak van handsfree kolven. Maar ik ben weggegaan met de hoop dat ik m'n productie toch nog omhoog kan brengen. O+

En deze ochtend voor het eerst een hele voeding kunnen kolven. *O* Dat is 120ml, terwijl ik bij de oude kolf meestal ongeveer 60ml had en als echt hoogtepunt soms eens 80ml had. Dat zal vast nog niet elke ronde lukken, maar het maakt me toch blij. En het is sowieso heerlijk om gewoon dingen te kunnen doen en niet vast te zitten aan een grote kast terwijl je met twee handen de flesjes vast moet houden.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:52:55 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213321885
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:28 schreef Myraela het volgende:
Oh, en een persoonlijk hoogtepuntje vanochtend. O+ Mijn borstmelk is dus niet goed op gang gekomen. Mijn lactatiekundige heeft aangegeven dat ze een kort tongriempje heeft en daardoor waarschijnlijk niet genoeg heeft kunnen stimuleren.

Maar dinsdag heb ik een consult bij de borstkolfwinkel gehad. Ik dacht dat het gehuurde dure ding het allerbeste ding was om te gebruiken, maar ik was het zat om helemaal niets te kunnen doen tijdens het kolven. Dus ik ging voor het gemak van handsfree kolven. Maar ik ben weggegaan met de hoop dat ik m'n productie toch nog omhoog kan brengen. O+

En deze ochtend voor het eerst een hele voeding kunnen kolven. *O* Dat is 120ml, terwijl ik bij de oude kolf meestal ongeveer 60ml had en als echt hoogtepunt soms eens 80ml had. Dat zal vast nog niet elke ronde lukken, maar het maakt me toch blij. En het is sowieso heerlijk om gewoon dingen te kunnen doen en niet vast te zitten aan een grote kast terwijl je met twee handen de flesjes vast moet houden.
Wat fijn! Zo zie je maar dat zo'n consult en de juiste begeleiding/ondersteuning echt wel een hoop kan doen *O*.
  donderdag 25 april 2024 @ 12:53:32 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213321890
Samen huilen is soms beste huilen @Myraela, gebeurd hier ook nog regelmatig hoor!
pi_213321997
quote:
17s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:53 schreef Debsterr het volgende:
Samen huilen is soms beste huilen @:myraela, gebeurd hier ook nog regelmatig hoor!
Ze was er zelf ook even stil van. :D
  vrijdag 26 april 2024 @ 12:03:25 #31
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_213332092
quote:

Onze prematuur maakt bizar veel geluid maar het kreunen herken ik niet, ook niet van onze vorige prematuur.
  woensdag 1 mei 2024 @ 10:52:03 #32
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213380134
Knorrie kan ineens verrassend goed zitten O+ zoveel makkelijker, in plaats van zo'n baby die de hele tijd omvalt of moet liggen!
pi_213380385
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:52 schreef Debsterr het volgende:
Knorrie kan ineens verrassend goed zitten O+ zoveel makkelijker, in plaats van zo'n baby die de hele tijd omvalt of moet liggen!
Ja fijn is dat hè.
Ik vind het vooral chill als ik niet wil dat R. wegtijgert. Zet ik 'm zittend neer en gaat ie nergens heen _O-
Alleen hij heeft deze week geleerd om vanuit zitten naar tijgeren te gaan, dus het werkt niet meer ;(
Nu nog van tijgeren naar zitten, dat is het volgende leerpunt :P
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:15:14 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213380429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:12 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja fijn is dat hè.
Ik vind het vooral chill als ik niet wil dat R. wegtijgert. Zet ik 'm zittend neer en gaat ie nergens heen _O-
Alleen hij heeft deze week geleerd om vanuit zitten naar tijgeren te gaan, dus het werkt niet meer ;(
Nu nog van tijgeren naar zitten, dat is het volgende leerpunt :P
Oh haha, als ze naar haar buik wil doet ze dat gewoon al _O- alleen ze komt vaak nog niet vooruit met tijgeren/poging tot kruipen. Ze was van de week wel ff aan het planken, echt hele lijf gestrekt, vol omhoog op die armen en balanceren op de teentjes. Absurd _O-.
pi_213380614
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:15 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh haha, als ze naar haar buik wil doet ze dat gewoon al _O- alleen ze komt vaak nog niet vooruit met tijgeren/poging tot kruipen. Ze was van de week wel ff aan het planken, echt hele lijf gestrekt, vol omhoog op die armen en balanceren op de teentjes. Absurd _O-.
:D

Vind het zo bijzonder hoe elk kind op z'n eigen manier, volgorde en tempo ontwikkelt. Totaal verschillend allemaal.
  woensdag 1 mei 2024 @ 11:34:53 #36
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213380631
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:33 schreef Piles het volgende:

[..]
:D

Vind het zo bijzonder hoe elk kind op z'n eigen manier, volgorde en tempo ontwikkelt. Totaal verschillend allemaal.
Ja he? In de mama whatsapp groep waarin ik zit, met een stel baby's die allemaal binnen een tijdspanne van een week zijn geboren ongeveer, zitten er tussen die al 4 tanden hebben, staan, stapjes zetten, waar anderen gewoon vooral nog alleen maar liggen, omrollen, geen tanden hebben, enzovoorts.
  woensdag 8 mei 2024 @ 15:47:16 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213466338
Hoe is het hier :)?

Kleine meid had gister koorts en enorme mama behoefte… moeilijk slapen, niet doorslapen, dus maar weer een nacht bij mij in bed en man op de bank. Vandaag overdag ook weer veel slapen, hopelijk is ze er morgen doorheen!
pi_213470264
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:47 schreef Debsterr het volgende:
Hoe is het hier :)?

Kleine meid had gister koorts en enorme mama behoefte… moeilijk slapen, niet doorslapen, dus maar weer een nacht bij mij in bed en man op de bank. Vandaag overdag ook weer veel slapen, hopelijk is ze er morgen doorheen!
Hier die rota vaccinatie gehaald.
Ik vroeg naar bijwerkingen: ze zegt de poep kan dunner zijn.
Voor het eind van de middag al 2 boxpakjes overleden
  woensdag 8 mei 2024 @ 20:10:20 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213470427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oeiii dat is sund :o verder geen zielige baby nu?
pi_213504529
Mijn meisje is ziek. Overgeven, koorts, diarree. Ze is echt heel sneu. Vanochtend was ze zo lusteloos en suffig dat we de huisarts met spoed gebeld hebben. We mochten 2 uur later langskomen, maar vertrouwden het niet dus spullen gepakt en gewoon gegaan. Baby helemaal out in mijn armen, we durfden haar niet eens in de maxi Cosi te leggen en geloof me, ik had nooit gedacht dat we zo in de auto zouden stappen, maar het gevoel was zo slecht dat we er niet eens over nadacht. Huisartsenpost gelukkig vlakbij, daar aangekomen en gemeld bij de balie, meegenomen door de assistente. Die zegt, leg haar even neer want we moeten kijken of ze reageert. Nou, kind dat de hele tijd lusteloos en slap was, was in 1x Wakker en Alert en kon zelfs weer lachen. Stonden we met ons goede gedrag.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:52:01 #41
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213506725
Wat schrikken Spirit! Snap je ingeving, al werd je op andere wijze beloond dan je misschien verwacht had :D
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:52:21 #42
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213506729
Gaat het ondertussen wel beter?
pi_213507776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 19:59 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oef, nog dunner!? Die vaccinatie staat hier volgende week op de planning, de oudste kleertjes maar aandoen die dagen. Hopelijk duurt het niet te lang.

Hier genieten we nog altijd. Ze slaapt goed in de nachten (zijn we niet gewend van de vorige 2) wat een luxe. Overdag slaapt ze als we op pad zijn heel veel (in de kinderwagen, auto of draagzak), maar thuis alleen maar hazenslaapjes. Overdag ook eigenlijk nog geen ritme, maar dat is oke voor nu.
Vandaag 5km gewandeld in de ardennen. Ben benieuwd of ik er morgen iets van voel (in het kader van herstel) maar tijdens het lopen viel het mij reuze mee.

Spirit, schrikken zeg. Hoe gaat het nu inderdaad?
pi_213509346
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oeiii dat is sund :o verder geen zielige baby nu?
Eerder een zielige mama haha. Hij had er zelf geen last van
Het heeft 2 dagen geduurd en is nu weer over
pi_213510801
Jongens, het zijn toch de kleine dingetjes waar ik zo van geniet. M’n dochter is in de nacht als ze wat ondiep slaapt onrustig van de darmkrampjes. Maar als ik dan haar hand vasthou, dan slaapt ze wel rustig door. O+ dat gevoel van veiligheid kunnen bieden op zo’n simpele manier. O+
  zaterdag 11 mei 2024 @ 13:26:01 #46
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213515266
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 02:09 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Eerder een zielige mama haha. Hij had er zelf geen last van
Het heeft 2 dagen geduurd en is nu weer over
Gelukkig maar :)
pi_213637834
Ook maar weer eens posten hier! J. is vandaag exact 11 weken oud. Sinds een week of 3-4 slaapt ze 's nachts al door. Ze vertrekt ergens tussen 21:30 en 23:00 en slaapt dan rustig door tot de volgende ochtend 11:00 :D
Doordeweeks is ze meestal wel iets eerder wakker, omdat wij er dan ook eerder uit zijn uiteraard, maar voor 8:30 hoef je van haar niks te verwachten. Ze was al nooit heel moeilijk in de nacht, maar dit is toch wel uiterst fijn hoor _O_
Staat wel tegenover dat ze overdag vrijwel nooit meer slaapt, maar goed, dat is niet zo erg. Ze is en blijft gewoon een heel vrolijk, tevreden meisje O+ Sinds een paar weken is ze ook begonnen met allerlei geluidjes te maken, echt heel leuk om met haar te "kletsen" O+

Rotavaccin heeft ze hier ook gekregen een paar weken geleden, maar dat vond ze echt absoluut niet lekker. We hebben allerlei trucjes uit moeten halen om het binnen te krijgen. Uiteindelijk kreeg ze een druppel vaccin en dan direct een teugje aan de borst zodat ze in ieder geval het doorslikte _O-
Zo doorgegaan tot het hele pipetje leeg was, maar toen we klaar waren met de verdere controles en haar gingen aankleden spoog ze alweer. Sowieso spuugt ze heel vaak, maar dat is allemaal geruisloos en tijdens het lachen, dus ze lijkt er zelf 0,0 last van te hebben. Wij wel wat meer, want het is lastig om te zien of ze zo wel genoeg eten binnen krijgt. Afgelopen week is ze slechts 20 gram aangekomen (we hebben thuis een babyweegschaal, dat zijn de perks van een vriendin die verloskundige is :P ) en ze heeft vrijdagochtend voor het laatst gepoept. Maar goed, aan haar gedrag merk je helemaal niks, dus ik denk dat het wel goed gaat.
Verder overigens geen last gehad van het rotavaccin, maar geen idee of er überhaupt nog wat in haar lijf zat na dat gespuug _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 20:23 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn meisje is ziek. Overgeven, koorts, diarree. Ze is echt heel sneu. Vanochtend was ze zo lusteloos en suffig dat we de huisarts met spoed gebeld hebben. We mochten 2 uur later langskomen, maar vertrouwden het niet dus spullen gepakt en gewoon gegaan. Baby helemaal out in mijn armen, we durfden haar niet eens in de maxi Cosi te leggen en geloof me, ik had nooit gedacht dat we zo in de auto zouden stappen, maar het gevoel was zo slecht dat we er niet eens over nadacht. Huisartsenpost gelukkig vlakbij, daar aangekomen en gemeld bij de balie, meegenomen door de assistente. Die zegt, leg haar even neer want we moeten kijken of ze reageert. Nou, kind dat de hele tijd lusteloos en slap was, was in 1x Wakker en Alert en kon zelfs weer lachen. Stonden we met ons goede gedrag.
Dat is heftig ja.... Hopelijk alles weer goed? In ieder geval beter te veel naar de dokter dan te weinig!
pi_213656512
Zo, ik was even afwezig, maar inmiddels alles weer goed hier. Vorige week dinsdag nog een keer bij de huisarts gezeten omdat ze weer was begonnen met spugen, maar inmiddels hebben we de afgeslankte versie van ons vrolijke meisje gelukkig weer terug! Het was waarschijnlijk het rota virus, dat bleek op het kdv flink rond te gaan. Ik heb het afgelopen weekend milder ook gehad en nu is vriend aan de beurt.
Sarcasme. Herken het.
pi_213732010
Fijn dat het weer beter gaat spirit, hopelijk allemaal opgeknapt nu.

Inmiddels 3 weken na mijn laatste post over hazenslaapjes. Ze is nu 10 weken en maakt sinds deze week hele lange rukken in de ochtend. Na een uurtje wakker slaapt ze weer 3 tot 4 uur. :o
Ik herken dit helemaal niet van de oudste twee dus moet even wennen aan het een baby hebben en die de hele ochtend niet horen. Ze slaapt nu dus al sinds 9:15.
Overigens geen noemenswaardige bijwerkingen van het rotavaccin gehad hier.

Hoe gaat het met de andere baby's?
pi_213732125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 13:04 schreef Spirit82 het volgende:
Zo, ik was even afwezig, maar inmiddels alles weer goed hier. Vorige week dinsdag nog een keer bij de huisarts gezeten omdat ze weer was begonnen met spugen, maar inmiddels hebben we de afgeslankte versie van ons vrolijke meisje gelukkig weer terug! Het was waarschijnlijk het rota virus, dat bleek op het kdv flink rond te gaan. Ik heb het afgelopen weekend milder ook gehad en nu is vriend aan de beurt.
Fijn dat het weer beter gaat!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 12:59 schreef Nolita het volgende:
Fijn dat het weer beter gaat spirit, hopelijk allemaal opgeknapt nu.

Inmiddels 3 weken na mijn laatste post over hazenslaapjes. Ze is nu 10 weken en maakt sinds deze week hele lange rukken in de ochtend. Na een uurtje wakker slaapt ze weer 3 tot 4 uur. :o
Ik herken dit helemaal niet van de oudste twee dus moet even wennen aan het een baby hebben en die de hele ochtend niet horen. Ze slaapt nu dus al sinds 9:15.
Overigens geen noemenswaardige bijwerkingen van het rotavaccin gehad hier.

Hoe gaat het met de andere baby's?
Toch ook wel lekker, als het niet ten koste gaat van je nachtrust :P Hier slaapt ze al sinds 7-8 weken de hele nacht door wat echt top is, maar overdag slaapt ze bijna niet en dan vraagt ze ook om veel aandacht. Soms ligt ze in de box, dan denk je dat ze huilt maar zodra je gaat kijken zie je dat er helemaal geen tranen zijn en kijkt ze gelijk weer vrolijk lachend _O- :')
Simpele dingen als even stofzuigen of je avondeten opeten zijn dan toch ineens een stuk lastiger..

Verder doet J. het gewoon heel goed, is volop bezig met geluidjes aan het maken en sinds een paar dagen kan ze ook dingen vasthouden als je het goed aan geeft O+ Dat is toch wel heel schattig hoor!
Ook heeft ze nu bij 12 weken oud al schermtijd :D Ze kan nog zo hard huilen, maar zodra ze op mijn schoot zit en de tv is het gelijk prima met d'r. Dat moet natuurlijk zeker geen gewoonte gaan worden, dus we zijn daar nu al best wel streng mee en we laten haar zeker niet continu zo zitten.. Gelukkig vindt ze de wipstoel ook nog erg interessant en we hebben ook zo'n speelkleed, maar daar is ze nog net iets te klein voor (al beweert de verpakking dat je direct na de geboorte er gebruik van kan maken....).

Verder op internet gelezen dat je rond deze periode ook moet gaan beginnen met dingen als op de zij leggen om te kijken of ze naar de buik rollen (J. niet, die rolt terug naar haar rug :P ) en haar omhoog halen aan de handjes (soort sit-up zeg maar). Bij dat laatste hing de eerste keer haar hoofd naar achteren, maar al vanaf de tweede of derde keer wist ze wat er ging gebeuren en spande ze zich aan en blijft haar hoofd gewoon recht. Zo leuk om te zien hoe snel ze leert!! O+

En verder blijft ze gewoon een heel geduldige baby, je kan rustig een half uur doen over luier verschonen en aankleden want ze blijft gewoon vrolijk lachend liggen voor je. Ook leuk is dat ze zelf haar billetjes al optilt als je de luier eronder wil schuiven _O-
pi_213732210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 13:14 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Fijn dat het weer beter gaat!
[..]
Toch ook wel lekker, als het niet ten koste gaat van je nachtrust :P Hier slaapt ze al sinds 7-8 weken de hele nacht door wat echt top is, maar overdag slaapt ze bijna niet en dan vraagt ze ook om veel aandacht. Soms ligt ze in de box, dan denk je dat ze huilt maar zodra je gaat kijken zie je dat er helemaal geen tranen zijn en kijkt ze gelijk weer vrolijk lachend _O- :')
Simpele dingen als even stofzuigen of je avondeten opeten zijn dan toch ineens een stuk lastiger..

Verder doet J. het gewoon heel goed, is volop bezig met geluidjes aan het maken en sinds een paar dagen kan ze ook dingen vasthouden als je het goed aan geeft O+ Dat is toch wel heel schattig hoor!
Ook heeft ze nu bij 12 weken oud al schermtijd :D Ze kan nog zo hard huilen, maar zodra ze op mijn schoot zit en de tv is het gelijk prima met d'r. Dat moet natuurlijk zeker geen gewoonte gaan worden, dus we zijn daar nu al best wel streng mee en we laten haar zeker niet continu zo zitten.. Gelukkig vindt ze de wipstoel ook nog erg interessant en we hebben ook zo'n speelkleed, maar daar is ze nog net iets te klein voor (al beweert de verpakking dat je direct na de geboorte er gebruik van kan maken....).

Verder op internet gelezen dat je rond deze periode ook moet gaan beginnen met dingen als op de zij leggen om te kijken of ze naar de buik rollen (J. niet, die rolt terug naar haar rug :P ) en haar omhoog halen aan de handjes (soort sit-up zeg maar). Bij dat laatste hing de eerste keer haar hoofd naar achteren, maar al vanaf de tweede of derde keer wist ze wat er ging gebeuren en spande ze zich aan en blijft haar hoofd gewoon recht. Zo leuk om te zien hoe snel ze leert!! O+

En verder blijft ze gewoon een heel geduldige baby, je kan rustig een half uur doen over luier verschonen en aankleden want ze blijft gewoon vrolijk lachend liggen voor je. Ook leuk is dat ze zelf haar billetjes al optilt als je de luier eronder wil schuiven _O-
De nachtrust is prima gelukkig! Ze valt ergens tussen 21:30 en 23:00 in slaap voor heel wat uren. Dus dat mag wat eerder, maar dat komt vast ook vanzelf wel.

Oh heerlijk om te lezen jouw update. :D
Zo leuk die ontwikkeling inderdaad!

Ken je de tiny love muziekmobiel al voor boven de box? Dat was een paar jaar geleden een ding bij alle baby's hier op het forum. Bij de tweede ook van iemand hier overgenomen en ook mijn baby's vinden het geweldig. Zo kan ze zich zelf zeker 20-30 minuten vermaken in de box ermee. Zodat ik idd kan koken, stofzuigen, eten ofzo.
Als dat niet werkt of ze is moe en slapen lukt niet in bed gaat ze in de draagzak. Dan heb ik ook mijn handen vrij en kan dan in principe alles doen. :)

Heb voor op vakantie (en dus de langere autorit) de tiny love take along gekocht voor vermaak. Al heeft ze ook 2 grote zussen naast zich zitten die haar vast willen vermaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')