RIP.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
Hier helaas niks geen screens, rolluiken of andere zonwering aan de buitenzijde, mag niet van de woningbouwvereniging
Ook geen airco.
Wat ik wél heb is een enorme raampartij recht op het zuiden.
quote:Op donderdag 18 april 2024 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here, zoals ik zei, bij ons alleen in de slaapkamer is ie dicht en de deur van die kamer houden we overdag meestal ook dicht dus daar merk je in huis verder niks van.
Het doet volgens mij ook heel weinig uiteindelijk qua warmte buiten houden. Zoals ik zei, puur om in volledig donker te kunnen slapen vind ik een rolluik ideaal
[..]
[ afbeelding ]
Ik zit 50% van de dagen overdag met de lichten aan in de winter, en dan de gordijnen half dicht omdat ik geen fan ben van in de etalage zitten voor iedereen die zo naar binnen kan kijken. Kluizenaarleefquote:Op donderdag 18 april 2024 13:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is 's avonds, dat kan ik prima hebben. Al mag het van mij best wat langer licht zijn in december en januari. Maar dat bepaal ik nu eenmaal niet,dus maak ik me er vooral niet te druk om.
En toch weet je de warmte lang buiten te houdenquote:Op donderdag 18 april 2024 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
Hier helaas niks geen screens, rolluiken of andere zonwering aan de buitenzijde, mag niet van de woningbouwvereniging
Ook geen airco.
Dat ligt dan aan je (ligging van het) huisquote:Op donderdag 18 april 2024 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit 50% van de dagen overdag met de lichten aan in de winter, en dan de gordijnen half dicht omdat ik geen fan ben van in de etalage zitten voor iedereen die zo naar binnen kan kijken. Kluizenaarleef
We hoeven niet te vragen of je begraven wilt worden of gecremeerd. Die keuze wordt al voor je gemaaktquote:
Laat ik het zo zeggen, 25-26 graden wordt het al redelijk rap binnen, maar dat is nog redelijk te doen, ook 's nachts.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch weet je de warmte lang buiten te houden
Gratis bier en friet op mijn crematiequote:Op donderdag 18 april 2024 13:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We hoeven niet te vragen of je begraven wilt worden of gecremeerd. Die keuze wordt al voor je gemaakt
Ah, dan zitten we in een soortgelijke situatie. Ik heb wel een zonnescherm gekocht die later deze maand opgehangen wordtquote:Op donderdag 18 april 2024 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, 25-26 graden wordt het al redelijk rap binnen, maar dat is nog redelijk te doen, ook 's nachts.
Pas als het binnen 28/29+ wordt (in de woonkamer) dan wordt het echt heel erg onaangenaam binnen.
En normaliter gebeurde dat meestal pas de laatste weken van de zomer.
Vorig jaar zat ik daar dankzij die hittegolf in junial vroeg aan
Een mobiele airco geen optie?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ook geen airco.
Idd, voor je slaapkamer ofzo om de ergste horror hitte naar buiten te krijgen lijkt me geen gek idee.quote:
Ik overweeg wel om dit jaar zo'n schaduwdoek te kopen en die aan de ene kant aan het klapraam te bevestigen (raampje open, stukje stof naar binnen en raampje dicht zodat ie geklemd zit) en het andere uiteinde aan de regenpijp te bevestigen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, dan zitten we in een soortgelijke situatie. Ik heb wel een zonnescherm gekocht die later deze maand opgehangen wordt
Ik wacht met smart op de bevindingen na de eerste storm.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik overweeg wel om dit jaar zo'n schaduwdoek te kopen en die aan de ene kant aan het klapraam te bevestigen (raampje open, stukje stof naar binnen en raampje dicht zodat ie geklemd zit) en het andere uiteinde aan de regenpijp te bevestigen.
Dan heb ik in ieder geval de raambreedte gecovered, en de 3e flap zet ik dan met ductape vast![]()
Ziet er niet niet natuurlijk, maar dan heb ik technisch niks aan de gevel bevestigd én heb ik iig iets.
Raam van de balkondeur cover ik met een grote parasol.
Ik heb het ook altijd met een grote parasol moeten doen, die stond dan voor het slaapkamerraam. Nu kan gewoon de hele gevel straks in de schaduw. Ben heel erg benieuwdquote:Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik overweeg wel om dit jaar zo'n schaduwdoek te kopen en die aan de ene kant aan het klapraam te bevestigen (raampje open, stukje stof naar binnen en raampje dicht zodat ie geklemd zit) en het andere uiteinde aan de regenpijp te bevestigen.
Dan heb ik in ieder geval de raambreedte gecovered, en de 3e flap zet ik dan met ductape vast![]()
Ziet er niet niet natuurlijk, maar dan heb ik technisch niks aan de gevel bevestigd én heb ik iig iets.
Dat overweeg ik ja, al zijn die krengen niet goedkoop en ik heb door mijn chronische ziekte ook een laag inkomen.quote:
Oja, afgelopen jaar kon ik hem niet uitgeklapt laten omdat het con-ti-nu bleef waaienquote:Op donderdag 18 april 2024 14:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik wacht met smart op de bevindingen na de eerste storm.
quote:Op donderdag 18 april 2024 14:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooral geen goedkoop ding kopen dan. Dat is zonde.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat overweeg ik ja, al zijn die krengen niet goedkoop en ik heb door mijn chronische ziekte ook een laag inkomen.
Ik gok zo maar dat die er met die hoerenwind afdondert.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het ook altijd met een grote parasol moeten doen, die stond dan voor het slaapkamerraam. Nu kan gewoon de hele gevel straks in de schaduw. Ben heel erg benieuwd
Die parasol is alleen voor het balkon een optie, dus die gaat dan (hopelijk op tijd 😱) naar binnen.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik doelde meer op je grote doek dat vast zit met ducttapequote:Op donderdag 18 april 2024 14:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die parasol is alleen voor het balkon een optie, dus die gaat dan (hopelijk op tijd 😱) naar binnen.
Het grote raam gedeelte is op 1 hoog (bovenwoning met zolderverdieping), dus daar is een parasol sowieso geen optie
Ja, wie weet haalt dat net het scherpe randje eraf.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |