abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213235167
Gezellig O+
pi_213235241
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Hier ook heel lang gedaan. Maar sinds zoon 11 is ongeveer vind hij het verschrikkelijk om mij naakt te zien of in ondergoed. Andersom maakt het hem (nu 12) niet uit overigens, wellicht dat dat veranderd tegen de tijd dat zijn lichaam veranderd maar dat zien we dan wel weer.

Ik vond het vroeger ook niet fijn om m’n ouders naakt te zien trouwens. Dus ik snap hem wel.

Al had ik er dan weer geen moeite mee om na het sporten met het team te douchen, en nu ook op het werk of op de sportschool niet.

Waar zoon er niet aan moet denken dat te doen (nou doet hij aan tennis en atletiek dus ook niet de sporten waar op locatie al gedoucht wordt door de jeugd, maar dat zal wat worden tegen de tijd dat ze het op school verplichten na de gym). Maar goed dat is zijn issue. Ik geef zelf als het er over gaat wel aan dat het voor mij geen probleem is en ook waarom. Maar hij moet er mee doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. (Al vind ik dat we echt wel weer een hele preutse generatie aan komt , die enerzijds wel in en string bikini en laag decolleté loopt en anderzijds naakt ‘eng’ vinden ;) )
pi_213235289
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 ding :D maar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.

Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer. :')
:)
pi_213235311
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
Ik ben héél benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar ben er wel blij mee.
pi_213235341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:53 schreef mignonne het volgende:
Over school gesproken, de school van mijn meiden gaat helemaal telefoonvrij. Kregen we gister bericht over. Tel moet in de ochtend in de kluis gestopt worden en mag er pas uit als ze naar huis gaan, dus ook niet in de pauzes, of hij moet thuis blijven. Wie wel met een telefoon op school rondloopt kan sancties verwachten.
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213235372
Het was voor ons een van de eerste tekenen dat B de puberteit al in was gegaan. Hij stuurt ons de badkamer uit als hij moet plassen en doet na het douchen heel snel een onderbroek aan.
Op kamp doucht en wast hij ook niet.

Ik ben opgegroeid met bloot is heel normaal, ik ging al vroeg mee naar de sauna met mijn ouders.

Maar B geeft heel duidelijk zijn grenzen aan dus dat respecteer ik 100%. Hij vindt het ook niet prettig als wij naakt door de gang lopen, maar dan doet ie zijn ogen maar dicht of blijft op zijn kamer tot we klaar zijn met douchen.

En over bloot gesproken, wij gaan in de meivakantie weer lekker met zijn 2tjes naar de sauna *O*
pi_213235392
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De school waar onze oudste heen gaat, heeft dit beleid ook sinds november. Ze zijn heel erg positief over de eerste periode. Kinderen houden zich er goed aan en zijn eigenlijk ook wel blij dat er in de pauzes weer gewoon gesprekken gevoerd worden of een balletje getrapt op het voetbalveld.
Ja precies, daar hoop ik idd ook op.
Hier hadden ze vanaf september van die zakken in de klas hangen. Maar was er toch nog een hoop telefoongebruik enzo tussen lessen door en in de pauzes.
pi_213235462
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende: Zien jullie elkaar niet naakt? Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
Dat ging hier ook prima. Tot oudste met een jaar of 11/12 opeens preuts werd. Jongste begint het nu ook te krijgen, maar die is nog wat chiller.

Ik loop die paar meter van slaapkamer naar badkamer gewoon in mijn niksie hoor. Maar oudste heeft dan heel snel zijn hoofd weg gedraaid als zijn kamerdeur open is.

Dus ik laat zien dat het oke is, maar het blijft een persoonlijke keuze..
pi_213235520
quote:
De school van mijnes gaat dat in het nieuwe schooljaar ook doen. En ze gaan van lesuren van 40 minuten naar lesuren van 60 minuten. Wordt dus een heleboel aanpassen voor de tieners volgend schooljaar :D

Overigens ook team "ik loop in mijn blootje als dat zo uitkomt en als zij dat niet wil, is dat ook prima". Gaat nog prima. Ze wil alleen niet meer mee naar de sauna, dat vind ik wel jammer, want dat vond ze erg fijn. Ze momet nog erg wennen aan haar nieuwe lichaam, geloof ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 april 2024 @ 11:20:02 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_213235562
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:55 schreef Vanyel het volgende:
Zien jullie elkaar niet naakt?
Wij lopen gewoon sans gêne in ons blote niks door de hut hoor, allemaal. Dat cultiveer ik ook zo lang het kan.
De twee volwassenen hier lopen gewoon in hun nakie, maar de pubers vinden dat wat minder prettig. Overigens is dat vooral omdat samengesteld gezin. Mijn jongens zien mij wel gewoon naakt en ik hun ook wel zonder enig probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213235587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Doen ze dat nog ja? Verplicht douchen op school na gym? Dat het nodig is, is 1 ding :D maar kan me voorstellen dat scholen daar tegenwoordig wat huiverig voor zijn.

Snap wel wat je bedoelt met dat de pubers dat onprettig vinden. Dat mag, maar ik ben er hier thuis wel duidelijk over dat ik hier ook woon en dat ik die 2 meter van mn slaapkamer naar de douche en weer terug gewoon in mn blote kont afleg.
Een heel ander iets is dat we wel echt duidelijke afspraken hebben moeten maken, juist ook in dit licht, over het eindeloze videobellen van de dames. Dat mogen ze alleen nog op hun kamer. :')
Geen idee hoor of ze dat nog doen, maar het lijkt me een verschrikking als die pubers de eerste 2 uur LO gehad hebben en nog de hele dag lopen stinken. :D

Hier loop ik ook nog steeds naakt rond hoor. Hij kijkt maar even weg dan, of als ik hoor dat hij mijn kant op komt geef ik hem wel een seintje dat ik naakt ben of me om aan het kleden ben. Dat stelt hij erg op prijs.

quote:
Hier is dat sinds de kerstvakantie. Maar ja, wat krijg je als je voor veel lessen een iPad nodig hebt, dan worden daar spellen op gespeeld in de pauze, dus het hele idee van met elkaar communiceren tijdens de pauze is alsnog weg. (We zitten dan bij elkaar en praten dan met elkaar tijdens het gamen. Uhm ja, ik hoor je ook wel eens bellen tijdens het gamen, dat valt bij mij niet onder de noemer praten met elkaar, maar roepen naar elkaar over wat er in het spel gebeurd).

Nou laat zoon z’n leerwerk een beetje versloffen door het gamen dus hij heeft van mij dat spel van z’n iPad af moeten halen (want school iPad die hij daar voor van ons heeft gekregen) en als ik merk dat het er toch stiekem op staat, dan levert ie hem in en gaat ie maar elke dag op school een iPad lenen in de mediatheek wanneer hij er een nodig heeft, en dat is iets wat hij vreselijk zou vinden, dus hopelijk is het voldoende.

Telefoon blijft trouwens regelmatig thuis aangezien hij toch in z’n kluisje moet blijven, tenminste zie hem regelmatig op z’n bureau liggen. (Hoeft ook maar 5 minuten te fietsen dus heeft hem voor onderweg ook niet nodig)
pi_213235590
10 en 13 hier, de oudste kan om redenen nog geen issue zijn, de jongste heeft het in fases. Maar hier geldt ook dit

quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 10:51 schreef mignonne het volgende:
Ik woon hier. De weg naar mijn wc is dan wel maar een paar meter, maar toevallig is de badkamer bij ons de trap af en nog niet misschien ga ik me aankleden daarvoor. Als iemand mij niet zou willen zien, mag ie wegkijken. Dat is uiteraard prima. Als het fatsoenlijk wordt aangegeven blijf ik ook best buiten douche en slaapkamer als dat wordt gewaardeerd ivm naaktheid, maar zo lang het niet wordt gevraagd, zal ik het ook niet initiëren.

Ik ben ook van plan om deze zomer weer vrolijk zonder bikini en afhankelijk van mijn stemming broek in ons zwembadje te dobberen. Veel leuker/lekkerder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_213235635
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had ze O+ Kan Marktplaats toch leuk zijn.
pi_213235983
Ik heb hier nog niks gehoord over verandering van het mobieltjes beleid. De ene school daar mogen ze hem alleen buiten of in de schoolzaal.
De andere school mag het ding gewoon niet in de les, maar verder geen afspraken voor zover ik weet.
Fake it till you make it...
pi_213236386
Hier ook geen wijzigingen gehoord op het telefoonbeleid. Maar bij jongste heeft iedereen whatsapp op de laptop staan en de halve klas ook een telefoon emulator voor suffe spelletjes.

Oudste gaat bij Engels een zak snoep krijgen als hij zo doorgaat. Hij is de enige braverik die consequent zijn telefoon in de telefoontas doet :D

En oudste heeft gym op uur 1&2, dat is een stinkende kudde pubers de rest van de dag. Douchen kan daar niet op elke locatie.
  woensdag 17 april 2024 @ 12:51:47 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213236447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Ik had net een Marktplaatskoper in huis voor de massagestoel. Normaal werk ik ze snel de deur uit maar onze woonkamer ligt bezaaid met Donald Ducks en de vrouw is jaren tekenaar voor de Donald Duck geweest. Geweldige verhalen had ze O+ Kan Marktplaats toch leuk zijn.
Oeh! O+ dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)

quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 20:57 schreef Vicky het volgende:

Er komen nog 2 bakken tegen de zijkant met fruitstruiken.
krijg je lekker doorrookt fruit van. ;) (maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)

En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
in de haak.
pi_213236668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:51 schreef trui het volgende:

[..]
Oeh! O+ dat zou onze Cato ook erg leuk vinden! (nog altijd helemaal fan van Donald Duck)
[..]
krijg je lekker doorrookt fruit van. ;) (maar serieus, waar moet de rook naartoe met zo'n dakje er vlak boven? heb je 't al een keer getest in de praktijk?)

En beterschap voor je zoon, Troel, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig!
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook

[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 17-04-2024 14:59:17 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213236772
Onze 9-jarige is vandaag voor het eerst naar het centrum van onze met een vriendinnetje om te winkelen. Op de step, met GPS-horloge om. En ik zit in een koffietentje in de buurt voor het geval dat, maar in principe moet ze het allemaal zelfstandig doen. Ik vind het een stuk spannender dan zij :D Maar ze stuurde net wel spontaan een berichtje dat het goed ging O+
  woensdag 17 april 2024 @ 15:07:10 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213238080
Dat lijkt mij ook wel heel spannend hoor, Amsel! Lief dat ze een berichtje stuurde!
in de haak.
  woensdag 17 april 2024 @ 15:08:52 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213238103
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 13:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dak is open aan 2 kanten. Rook kan er prima uit.
En er hangt al 2 jr een aardbeiplant naast de BBQ. Je proeft echt niks van rook
ah fijn, ook als er straks aan 2 kanten fruitstruiken naast komen? nou ja, maakt misschien ook niet uit hoor, ik vond 't er alleen wat onlogisch uitzien.
in de haak.
pi_213238287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:29 schreef exode het volgende:
Welke verhalen dan? Nondeju!!
pi_213238468
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Welke verhalen dan? Nondeju!!
Ja zeg, verkoop zelf lekker een massagestoel ;)

Zij verNederlandste onder andere de Donald Duck verhaaltjes die in Amerika op krantenpapier werden gedrukt. Die tekende zij dan over via een raster en gaf er een Nederlands tintje aan. Dat in Nederland de lijnen 'zachter' waren en de verhalen wat meer pit kregen, minder Disneyzoetsappig.

Ze vond Donald Duck zelf altijd het leukste om te tekenen vooral in boze vorm.
pi_213238516
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he. *O* De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken _O-

Deze dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)

En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
  woensdag 17 april 2024 @ 16:07:35 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213238697
Mijn oudste wilde mij ook niet meer naakt zien zo rond zijn 12e. En ik heb daar wel rekening mee gehouden. Ik loop wel gewoon in mijn blootje rond maar als ik hem dan de trap af hoor komen dan roep ik heel hard 'blote moeder!' en dan houdt hij even in. Werkt prima. :D
  woensdag 17 april 2024 @ 16:55:53 #25
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_213239290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:50 schreef exode het volgende:
Nou hehe, de aflevering van Kopen zonder Kijken van gisteren hadden wij dus vorige week al gezien op Videoland. Nu kon ik eindelijk de keuken en de afmetingen achterhalen en het past dus gewoon he. *O* De kleur wordt het niet (roze) maar de indeling is eigenlijk precies wat wij zochten en het is zo fijn om in beeld te zien hoe dat dus past. Ik ben zo slecht in tekeningen en ontwerpen. Dus dank Kopen zonder kijken _O-

Deze dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons komt er links ook een doorgang en rechts een raam/Chinees doorgeefluik. Alleen die lage kasten links kunnen bij ons niet vanwege de kadastrale grenzen. (daar komt de muur van de buren ons huis binnen en 2 meter verderop maakt ons huis juist een knik hun huis in, daar zit een nis van 110 cm waar nu de koelkast oa ingebouwd is, gaan we weer doen)

En het mooie is, het zijn standaard maten, dus Ikea basis met deurtjes en blad van een van de goede tips hier kan.
Welke kleur wel?
Ik heb de aflevering gezien en vond het een prachtige keuken. Leuk en slim dat ze al die keukens online hebben gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')