Laten we het maar hopen. Zoals ik zie is er al een stortvloed en tips voorbij gekomen die nuttig kunnen zijn in gewichtsverlies.quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hij/zij/het is niet erg actief in het reageren, misschien komt dat nog.
Goed adviesquote:Op vrijdag 19 april 2024 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon een tijdje de hele dag niet eten. En weinig eten. Wen je vanzelf aan. Snap het hele probleem niet voor mensen.
Iedereen kan het. Mensen zijn ook dieren. We overleven echt wel weinig eten, we hebben het voor tienduizenden jaren gedaan. Ik ken wel mensen die een 72 uur water fast doen om de zo veel tijd. Drie dagen alleen water en wat elektrolyten. Of iets makkelijkers, intermittend fasting. Als je eenmaal boven de 8-10 uur niet eten bent wordt het makkelijk. Je hoeft alleen over dat punt heen. Eenmaal daar een beetje aan gewend en je propt je ook niet meer vol met ongezonde troep. Zo'n 21e eeuws dingetje dit.quote:
Je begrijpt het niet. Vet kwijtraken of gewicht kwijtraken.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:49 schreef SwJ het volgende:
[..]
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:48 schreef onlogisch het volgende:
Forum moderator @:SWJ laat geen spaan heel van het betoog van forumgebruiker @:hoppahop
Ga maar eens een maand dit dieet doen:quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
Ow, ik begrijp het heel goed. Gewicht kwijtraken staat niet gelijk aan vet kwijtraken. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat calorietekort = gewichtsverlies.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:41 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Vet kwijtraken of gewicht kwijtraken.
Het probleem is dat mensen zo’n hongerdieet niet lang volhouden (en gezond is het ook al niet).quote:Op vrijdag 19 april 2024 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon een tijdje de hele dag niet eten. En weinig eten. Wen je vanzelf aan. Snap het hele probleem niet voor mensen.
En wat gebeurt er als je vet verliest.... ?quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:44 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.
Zal je spiermassa behouden. Ipv van spiermassa verliezen door ondervoed te raken.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:17 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je vet verliest.... ?
Het Keto "dieet" (ook wel Koolhydraatarme eetwijze) is gebaseerd op Vetverbranding ipv dat je glucose (fructose of galactose) verbrandt als brandstof.quote:Op zaterdag 20 april 2024 01:18 schreef Nadine26 het volgende:
Helemaal niets (of bijna niets) eten is op zich wel te doen, kwestie van discipline, maar je verliest er spiermassa mee en gaat er dus niet beter uitzien, terwijl dat meestal wel het doel is van een dieet. Ook ga je je van een hongerdieet slap en energieloos voelen.
Dat klopt. Dat duurt namelijk vele jaren. En dat is ook niet erg. Maar verwacht geen wonderen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil
En? Een maand verder.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals bij <Knip> Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
In dit forum zijn zowel @SwJ als jij toch ook gewoon "forumgebruikers" met jullie eigen meningen en zienswijzen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:27 schreef onlogisch het volgende:
We zijn bijna een maand verder en forumgebruiker @:Hoppahop heeft nog altijd niet inhoudelijk gereageerd op forummoderator @:SWJ
Dat klopt helemaalquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:48 schreef Sally het volgende:
[..]
In dit forum zijn zowel @:SwJ als jij toch ook gewoon "forumgebruikers" met jullie eigen meningen en zienswijzen?
Gezien het kleurtje wat opvalt wel handig om wat extra op woordkeuze e.d. te letten, maar verder...
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:27 schreef onlogisch het volgende:
We zijn bijna een maand verder en forumgebruiker @:Hoppahop heeft nog altijd niet inhoudelijk gereageerd op forummoderator @:SWJ
Fout, het zal een status quo blijven. Door dat te combineren met een calorietekort zal het lichaam vetreserves aanspreken en daardoor zul je een lager vetpercentage krijgen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:44 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.
Als je daarmee je caloriebehoefte berekend zit je dus op een calorisch tekort, de standaardformule geeft bij jou lengte/gewicht een caloriebehoefte aan van ca. 3800 (nog afhankelijk van leeftijd). Dat is meer dan de gemiddelde 3650 die jer dag eet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:34 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.
Ik ben 190 cm en weeg 96 kilo. Drie keer per week krachttraining niet langer dan 30 a 40 minuten.
Als je je lichaam minder koolhydraten geeft dan in de westerse wereld gebruikelijk (tot ca 50 gram KH per dag) zal het vanzelf in ketose komen. Dus een vetverbranding aangaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Fout, het zal een status quo blijven. Door dat te combineren met een calorietekort zal het lichaam vetreserves aanspreken en daardoor zul je een lager vetpercentage krijgen.
Trenything is possible.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:34 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.
Ik ben 190 cm en weeg 96 kilo. Drie keer per week krachttraining niet langer dan 30 a 40 minuten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |